Focus Fitness Loopband - Jet 5 - 2017 - Reviews

LCD display
Inklapbaar
Snelheid tot maximaal
16 km/h

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 35 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Peggy-Ann 29-04-2018

Eenvoudig apparaat, perfect voor professioneel thuisgebruik.

De Focus Fitness Loopband - Jet 5 - heb ik inmiddels ruim een maand in huis. Het apparaat is zwaar en we moesten het nog eerst naar de zolderverdieping krijgen. Dat lukte heel goed. Ik heb voor dit model gekozen omdat het eenvoudig te monteren was. Dat klopt ook! En het doet het uitstekend! Zeer eenvoudig in gebruik. Maakt niet veel lawaai. Een uitstekend apparaat voor professioneel thuisgebruik. We zijn er erg blij mee, en gebruiken het heel vaak. De programma's zijn heel handig. Of de hartslagmeter echt correct is, weet ik niet, want soms is de hartslag wel erg hoog. Maar voor de rest prima. Ook het instellen van de snelheid of helling is heel gemakkelijk en gaat soepel. Inklappen is eenvoudig, maar dat doe je eigenlijk niet, want het blijft nog wel ruimte in beslag nemen. Dus gewoon laten staan en elke dag trainen. Zeer aan te raden!

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • eenvoudig te monteren
  • degelijk apparaat
  • opbergvakjes voor telefoon of drinkfles
  • breedte en lengte loopband goed

Minpunten

• hartslagmeter lijkt niet correct

Petra 11-04-2018

Perfect voor thuis!

Heel makkelijk in gebruik met een duidelijke handleiding. Zeer aangenaam voor thuis gebruik. Inklapbaar dus makkelijk weg te zetten.

Pluspunten

• Handig
  • Opklapbaar
  • Goede handleiding

Minpunten

• Iets korte stekker

Miranda 23-03-2018

Top loopband!

Deze loopband voldoet aan al mijn verwachtingen. Makkelijk in elkaar te zetten en met al 30 voorgeprogrammeerde programma's heel makkelijk in gebruik. Daarnaast nog voldoende andere mogelijkheden om te programmeren, zowel qua snelheid als qua helling. Design ook prima en display heel overzichtelijk (hartslag, afstand, calorieën). Echt een aanrader!!

Pluspunten

• Programmeren
  • Display

Luc 05-02-2018

Degelijk

Omdat ik graag ren maar niet in de regen, heb ik deze loopband gekocht, hij is voor deze zachte prijs ontzettend degelijk en maakt weinig geluid, in elkaar zetten is ontzettend makkelijk, als er dan iets negatiefs te melden is: het apparaat is zwaar ( wat ten goede komt voor de degelijkheid) maar je hebt minimaal 2 man nodig om em naar boven te dragen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Ziet professioneel uit
  • Goedkoop voor deze klasse
  • Makkelijk in bediening

Minpunten

• Zwaar om naar andere verdieping te tillen

Peetje 26-01-2018

Top loopband!!

Pfff sporten....niet echt mijn ding. Vooral als moeder is het erg moeilijk te combineren met het gezin en de hobby’s van manlief!
In de sportschool stond ik altijd erg graag (of ja graag 😉) op de loopband. Na lang gesport te hebben wat super werkt als je dat wel min. 2 keer in de week doet was ik er nu klaar mee. Het gepuzzel om weg te kunnen thuis was ik zat. Mijn nicht had een loopband en dat leek me wel wat. We hebben de volgende dag meteen dezelfde besteld en wat is deze fijn. Prijs technisch is hij super. Fijn programma om in te stellen alles is makkelijk in gebruik, lekker brede loopband maakt het lopen erg prettig. Ook erg fijn dat hij al bijna in elkaar staat als je hem binnen krijgt. Uit de doos en een half uurtje later sta je er al op. Het is heerlijk om dit thuis te kunnen doen. De kids in bed en sporten maar....ik zou iedereen deze loopband aanraden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Brede loopband
  • Weinig montage bij aankomst
  • Fijn display, zelfs de i pad kan erop

Minpunten

• Heb er nog geen ondekt!

Sophie 26-01-2018

Prima loopband

Een prima loopband waar je met veel plezier je meters per dag loopt.
De band is bijna geruisloos en goed verplaatsbaar

Pluspunten

• Loop licht
  • Geruisloos
  • Eenvoudige bediening

Tania 25-01-2018

Makkelijke en eenvoudige bediening

Vind het een heel makkelijk apparaat om mee te werken. Was ook heel eenvoudig te monteren. Groot duidelijk scherm. Loopband is breed en lang genoeg. Zitten wel boxen in maar geen aansluiting voor een mp3. Qua lawaai valt dit heel goed mee. Goede demping ook. Prijs qualiteit zeker en vast zijn geld waard.

Pluspunten

• Breed loopoppervlak
  • Lang loopoppervlak
  • Groot scherm
  • Maakt geen zwaar geluid

Minpunten

• Geen mp3 aansluiting

Eric 24-01-2018

Nog beter dan verwacht!

Na vele weken kijken, vergelijken en overal advies inwinnen deze loopband aangeschaft. Vooral de snelheid/ pk's van de motor en vele voorgeïnstalleerde programma's gaven de doorslag. Het apparaat werd volledig volgens afspraak geleverd in een stevige- en onbeschadigde verpakking. Na het apparaat uitgepakt te hebben, viel de snelle installatie van het apparaat in positieve zin op. Het geluid van de motor van loopband is niet erg luid, alleen raad ik aan wel een mat onder het apparaat te leggen om het geluid van het 'stampen' te dempen. Onderhoud valt reuze mee. Bij levering wordt de siliconenolie en gereedschap geleverd. De handleiding is beperkt maar voor mij duidelijk genoeg. Er staan wel een paar dingen in de handleiding die niet kloppen. Zo zitten er bijvoorbeeld geen speakers in, terwijl dat wel in de handleiding staat vermeld. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed en ik ben zeer tevreden met het apparaat. Jammer is wel dat de 'sticker' op de console niet erg netjes is opgeplakt. Bij mij zit daar een luchtbel onder wat ik persoonlijk jammer vind. Ik zou zeker een 9 hebben gegeven maar ik heb vanwege de handleiding en de 'luchtbel' een halve punt minder willen geven. Maar gezien een 8,5 niet mogelijk is, is het een 8 geworden.

Pluspunten

• Motor vermogen
  • Snelheid
  • Prijs-Kwaliteit
  • Installatie
  • Levering- Verpakking

Minpunten

• Beperkte handleiding
  • Afwerking (in mijn geval)

E Vos 21-01-2018

mooie loopband

In 2014 werd ik ziek en was het voor mij niet meer mogelijk om buiten te gaan hardlopen. Na 3 jaar anders sporten toch besloten een loopband aan te schaffen. De Focus Fitness Loopband- Jet 5 maakt het dat mijn conditie elke week beter word en geeft mij een voldaan sport gevoel.

Pluspunten

• Makkelijk in elkaar zetten
  • km 1 tm 16 te regelen
  • apperaat makkelijk te bedienen
  • voldoende programma s en voor ieder wat wils

Minpunten

• ik mis de cooling down van 5 min extra

Max van Varsseveld 18-01-2018

Duidelijk scherm en fijne knoppen structuur

De loopband is eenvoudig te installeren. De opklapfunctie van de loopband spreekt mij ook aan. Daarnaast biedt de loopband meer dan voldoende trainingsmogelijkheden. Het verstellen van de hellingshoek verloopt heel soepel.

Pluspunten

• goede programmering
  • geluidloos

Jaak 17-01-2018

Super tevreden

Zeer volledig toestel. Voldoet voor 100 procent aan de verwachtingen. Moderne uitvoering, handig in gebruik en overzichtelijk scherm.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Moderne uitvoering

H.A. van Eldik 13-01-2018

Bijzonder stabiel en instelbare snelheid

Mijn vrouw heeft al meer dan 25 jaar heel veel last van fybromyalgie en ME. Daarnaast kreeg ze ca. 10 jaar geleden reuma. Door haar beperkingen oa. met het lopen is samen wandelen verleden tijd. Dit komt omdat , mn. 's-avonds ze al gauw struikelt over oneffenheden op het trottoir of anderszins met alle gevolgen van dien. Sinds we de loopband hebben aangeschaft en deze beneden op onze slaapkamer hebben staan maakt ze gemakkelijk meerdere keren per dag gedurende ca. 15 minuten gemakkelijk gebruik van deze loopband. Hij is stabiel , uitgevoerd met armleuningen waaraan ze zich kan vastpakken als ze loopt ivm. haar evenwicht en de snelheid is eenvoudig in te stellen en zo nodig op te voeren. Deze loopband bevordert het op peil houden van haar conditie. Kortom; voor ons een van de beste aankopen van de laatste tijd.

Pluspunten

• Stabiel te plaatsen
  • veilig om op te lopen
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Mevr. Cruts 13-01-2018

Prima loopband met duidelijk leesbaar scherm.

Ik heb deze loopband gekocht door aanbeveling van mijn zoon.Hij heeft deze loopband drie weken voor mij bij jullie gekocht en is heel erg tevreden over dit apparaat. Ik ben zelf ook zeer tevreden over de loopband,en zou hem zeer zeker aanraden.Een top apparaat.

Pluspunten

• Degelijke en stevige loopband
  • Duidelijk leesbaar display
  • Goede beveiliging bij vallen o.i.d.

Minpunten

• Erg zwaar.

Wiel 09-01-2018

Loopband - Focus Fitness Jet 5

Het is een fijne loopband ,eenvoudig in gebruik en voldoende programma's om mee vooruit te kunnen voor thuis gebruik

Pluspunten

• op klapbaar
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• loopband maakt wat geluid

Theo 09-01-2018

Stabiele loopband

Fijne stabiele loopband.
Ik gebruik deze omdat ik etalage benen heb en daarom veel moet wandelen met het liefs een helling.
Deze gekocht omdat hij een elektrisch verstelbare hellingshoek heeft.
Deze werkt perfect en is erg handig in gebruik.
Doordat ik ook veel bij de fysio op verschillende loopbanden heb gelopen kan ik een aardige vergelijking maken met veel duurdere apparaten.
Ik merk geen verschil tussen deze en de dure loopbanden.
Nu gebruik ik hem tot maximaal 6 km per uur, dus kan ik niets zeggen over hoe het gaat met hardlopen maar ik verwacht daarmee ook geen problemen.
De voorgeprogrammeerde programma’s gebruik ik ook niet, dus daar kan ik ook niet over oordelen.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Loopt als een veel duurdere band

Pieter 09-01-2018

Mooi scherm goed afleesbaar

Na verkoop van mijn vorige loopband waar ik achteraf spijt van kreeg heb ik deze aangeschaft.
Nu blijkt dat ik beslist geen spijt had hoeven hebben omdat ik met deze loopband een stuk gelukkiger ben dan de vorige.
Vooral de prijs kwaliteit verhouding is top.

Pluspunten

• Makkelijk in elkaar te zetten
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Tot dusver niks op aan te merken

Martin 06-01-2018

Brede loopband

Band doet het goed, wel beperkte instelmogelijkheden. Vooraf ingestelde programmering niet optimaal. Verder tevreden.

Joyce 31-10-2017

Mooie degelijke loopband

Ik heb deze loopband nu een maand en een paar dagen en loop er al elke dag minimaal een half uur op. Meestal langer. Ik heb dit model vooral gekozen, vanwege de aantrekkelijke prijs. Ik had nooit eerder een loopband gehad en alleen op de sportschool er (wel vaker) op gelopen. Uiteraard is die van de sportschool een stuk zwaarder, maar ik vind de Jet 5 echt een degelijke loopband, zélfs in vergelijking met die van de sportschool!

Het in elkaar zetten was super eenvoudig. Letterlijk met 6 schroeven staat hij in elkaar en dan nog de twee sierkappen op de poten zetten en je kunt aan de slag.
De doos waarin de band wordt afgeleverd is erg zwaar en groot, dus het is fijn als de bezorger het pakket zo dicht mogelijk op de plek brengt waar je hem wilt hebben.

De bediening is heel eenvoudig en je hebt 36 mogelijkheden aan voorgedefinieerde programma's. Ik weet niet of ik die zal gebruiken, omdat ik het fijn vind om gewoon zelf te bekijken hoe hard ik wil lopen, maar misschien wordt dat later anders.
Als je door de 36 programma's scrollt (met de +-toets), dan kom je op 3 User-definieerbare programma's. Ik heb nog niet uitgevonden hoe dat moet, daar schiet de manual wat mij betreft iets te kort. Na die 3 User programma's heb een optie waarbij je na invoeren van lengte, gewicht en leeftijd je BMI kan laten uitrekenen door de sensoren voor hartslag vast te houden. Ik vermoed dat behalve het berekenen van BMI o.b.v. lengte en gewicht, dan ook je vetpercentage wordt meegenomen.

Ik heb de loopband zonder mat eronder op een tegelvloer staan en ik vind dat het steady is en het bonkt ook niet. Het geluid dat je hoort is enkel van de band die draait en dat vind ik ook erg meevallen. (Maar ik zet dan ook lekker een muziekje of een audiobook aan als ik ga lopen.)
Kortom: veel mogelijkheden en ik hoop er lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Manual is beperkt, maar belangrijkste staat er in.

Jose 11-09-2017

Prima loopband met makkelijke bediening

De loopband voldoet aan mijn verwachtingen. De bediening is eenvoudig en logisch opgebouwd. Doordat de loopband al bijna helemaal gemonteerd geleverd werd is hij eenvoudig (verder) in elkaar te zetten. Ik ben zeer tevreden met deze aankoop

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • stabiel

Paul 11-09-2017

Focus Fitness loopband Jet 5

Ik heb om de volgende redenen voor dit product gekozen: de ruimte hij is niet al te groot, maar het loopvlak is voldoende. Heeft voldoende mogelijkheden voor wat ik er mee wil aan programma's. Heeft geen connectie met hartslagmeters, maar dat hoeft ook niet. Die heb ik zelf. En verder doet het precies wat het moet doen. Mij laten wandelen en hardlopen.

Pluspunten

• Erg stil
  • Neemt niet veel ruimte in.

Minpunten

• Tot nu toe geen