Focus Fitness Loopband - Jet 5 - 2017 - Reviews

LCD display
Inklapbaar
Snelheid tot maximaal
16 km/h

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Joyce 31-10-2017

Mooie degelijke loopband

Ik heb deze loopband nu een maand en een paar dagen en loop er al elke dag minimaal een half uur op. Meestal langer. Ik heb dit model vooral gekozen, vanwege de aantrekkelijke prijs. Ik had nooit eerder een loopband gehad en alleen op de sportschool er (wel vaker) op gelopen. Uiteraard is die van de sportschool een stuk zwaarder, maar ik vind de Jet 5 echt een degelijke loopband, zélfs in vergelijking met die van de sportschool!

Het in elkaar zetten was super eenvoudig. Letterlijk met 6 schroeven staat hij in elkaar en dan nog de twee sierkappen op de poten zetten en je kunt aan de slag.
De doos waarin de band wordt afgeleverd is erg zwaar en groot, dus het is fijn als de bezorger het pakket zo dicht mogelijk op de plek brengt waar je hem wilt hebben.

De bediening is heel eenvoudig en je hebt 36 mogelijkheden aan voorgedefinieerde programma's. Ik weet niet of ik die zal gebruiken, omdat ik het fijn vind om gewoon zelf te bekijken hoe hard ik wil lopen, maar misschien wordt dat later anders.
Als je door de 36 programma's scrollt (met de +-toets), dan kom je op 3 User-definieerbare programma's. Ik heb nog niet uitgevonden hoe dat moet, daar schiet de manual wat mij betreft iets te kort. Na die 3 User programma's heb een optie waarbij je na invoeren van lengte, gewicht en leeftijd je BMI kan laten uitrekenen door de sensoren voor hartslag vast te houden. Ik vermoed dat behalve het berekenen van BMI o.b.v. lengte en gewicht, dan ook je vetpercentage wordt meegenomen.

Ik heb de loopband zonder mat eronder op een tegelvloer staan en ik vind dat het steady is en het bonkt ook niet. Het geluid dat je hoort is enkel van de band die draait en dat vind ik ook erg meevallen. (Maar ik zet dan ook lekker een muziekje of een audiobook aan als ik ga lopen.)
Kortom: veel mogelijkheden en ik hoop er lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Gebruiksgemak
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Manual is beperkt, maar belangrijkste staat er in.

Jose 11-09-2017

Prima loopband met makkelijke bediening

De loopband voldoet aan mijn verwachtingen. De bediening is eenvoudig en logisch opgebouwd. Doordat de loopband al bijna helemaal gemonteerd geleverd werd is hij eenvoudig (verder) in elkaar te zetten. Ik ben zeer tevreden met deze aankoop

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • stabiel

Paul 11-09-2017

Focus Fitness loopband Jet 5

Ik heb om de volgende redenen voor dit product gekozen: de ruimte hij is niet al te groot, maar het loopvlak is voldoende. Heeft voldoende mogelijkheden voor wat ik er mee wil aan programma's. Heeft geen connectie met hartslagmeters, maar dat hoeft ook niet. Die heb ik zelf. En verder doet het precies wat het moet doen. Mij laten wandelen en hardlopen.

Pluspunten

• Erg stil
  • Neemt niet veel ruimte in.

Minpunten

• Tot nu toe geen

Melissa 08-09-2017

Fijne loopband, goede prijs- kwaliteit

Goede demping, veel opties, fijn in gebruik. Wij maken er hier thuis veel gebruik van en zijn erg tevreden

Anita Gabriels 07-09-2017

Betersport Loopband

Dankzij deze elektrische loopband van Betersport. Is de weg naar een slank lichaam nog maar kort.
Zo krijg je snel een slanke lijn. Bestel hem maar, dat wordt reuze fijn!

Walther 04-09-2017

Focus jet 5

Het is een goede loopband met krachtige motor
En 31 verschillende loop programma,s

M.W.G.Degen 27-06-2017

Robuust

Ik heb gekeken naar het gewicht en de breedte van de loopband en kwam uit bij de focus Fitness Jet 5. Hij staat stevig maakt weinig geluid en is gemakkelijk te bedienen.

Margot 29-05-2017

Ideaal

We zijn persoonlijk langs gegaan voor advies. In eerste instantie wilden we voor de Jet 2 gaan maar wanneer je de loopband intensiever gaat gebruiken werd de Jet 5 aangeraden. Toon heeft ons goed geholpen, duidelijke uitleg gegeven. Ideaal en makkelijk in gebruik. Voor iedere thuis sporter is de Focus Jet 5 een aanrader!

Pluspunten

• Klantgericht
  • Makkelijk in gebruik
  • Prijs kwaliteit verhouding

Brouwer 09-05-2017

super loopband!

Super fijne loopband. Maakt weinig geluid, makkelijk in elkaar te zetten en heeft erg veel programma's.

Pluspunten

• veel programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• geen duidelijke uitleg wat de programma's inhouden
  • lastig hoe te programeren

Tineke van Bladel 04-05-2017

LoopbandFocus Fitness Jet 5

Een perfecte bezorging en een zeer goede kwaliteit loopband. De loopband is breed en een goede lengte om hard te lopen TOP,. Ik heb ook al een roeitrainer en deze is ook van een hele goede kwaliteit super aparaten

Reinartz 29-04-2017

Focus loopband Jet -5

Eenvoudig qua uitvoering maar functioneel! Netjes afgewerkt en simpel te installeren. Je kunt binnen 10 minuten je eerste run op de loopband doen. Product doet wat het beloofd, niet voor professionele runners, maar uitstekend voor mensen die willen bewegen!

Pluspunten

• Uitvoering
  • Eenvoudige montage
  • Afwerking
  • Weinig lawaai

Minpunten

• De aflevering via Betersport was matig

Lizzy 25-04-2017

Stevig en stil

Zeer goede loopband voor de prijs, voelt stevig aan en het motorvermogen is ruimvoldoende. Is gemakkelijk in elkaar te zetten en te verrijden. Bevat een hoop voorgeprogrammeerde programma's en de mogelijkheid om zelf programma's aan te maken. Het scherm is duidelijk en geeft genoeg informatie weer. Het grootste pluspunt is dat hij erg stil is, zeker met een goede geluidsdempendemat eronder. Neemt opgeklapt weinig ruimte in beslag en ziet er (voor zover dat voor een loopband mogelijk is) ook mooi uit.

Het enige nadeel zijn de sneltoetsen van het menu, deze zijn wat onpraktisch. Zo kan de hoogte niet op 0 of 12 (de hoogste stand) worden gezet via de sneltoetsen, enkel op 2, 4, 6, 8 en 10. Hetzelde geldt voor de sneltoetsen voor de snelheid.

• Stevig
  • Goed motorvermogen
  • Opklapbaar
  • Mogelijkheid om eigen programma's aan te maken

Minpunten

• Sneltoetsen menu onpraktisch

Bo 25-04-2017

Sterke motor en inklapbaar

Ik vind het een super product. Hij bevalt erg goed ! Goede prijs en kwaliteit verhouding. Hij is erg stevig en voelt niet wankel.
Je heb ruime keus aan loop programma's en verschillende heilingshoeken. Een handig koort waarmee je hem bevestig aan je kleding en aan je loop band zodat in geval van nood de stroom er gelijk af is en de band stopt toch een veiliger gevoel ! Ik was benieuwd over het geluid wat je hoorde en of je gestamp zou horen dit is zeker niet het geval top! ( ik heb er wel een met onder)hij staat op 1e verdieping . Ik raad hem iedereen aan . Wel versterking vragen om te tillen want hij is loodzwaar !

Pluspunten

• Verschillende programma's
  • Inklapbaar

Wuilus 25-04-2017

Degelijk apparaat

Degelijk apparaat, zeer gemakkelijk in elkaar te zetten (totaal 6 schroeven), goed afleesbaar scherm, goede prijs/kwaliteit verhouding. Enige verbeterpunt zou kunnen zijn dat er een mogelijkheid is je Ipad boven het afleesscherm te plaatsen en niet eroverheen zodat je en op je Ipad kunt kijken en op het afleesscherm je gegevens kunt bijhouden.

Pluspunten

• Degelijke materialen
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Goed afleesbaar scherm
  • Alle benodigde info ter beschikking

Anneke 02-03-2017

Goede loopband voor beginnende hardloper

Al lange tijd wilde ik iets aan mijn conditie doen. Eerder ben ik lid geweest van een sportschool, maar eigenlijk vond ik dan alleen de loopband leuk. Dus ging in met het idee spelen om zelf een loopband te kopen. Best een grote aanschaf, maar ik bedacht, als ik deze 1,5 jaar gebruikt, dan ben ik net zoveel kwijt als bij de sportschool. En ik was al een half jaar geen lid meer, dus na een jaar zou ik het er al uit hebben.
Maar wat voor een loopband moet je dan kopen? Ik heb gekeken naar de kracht in de motor, hoe snel hij kan, want ik wil niet alleen wandelen ook joggen/hardlopen. Uiteindelijk kwam ik bij Betersport, omdat ik interesse had in de Focus Jet 2. Op deze site kon ik chatten met een adviseur en hij raadde me de Focus Jet 5 aan. Omdat deze net wat steviger is en daarmee beter geschikt voor rennen.
Het advies was super, ik heb er geen moment spijt van. De Focus Jet 5 was makkelijk in elkaar te zetten en is zeer gebruiksvriendelijk. En ik kan erop rennen en dan is het nog steeds een heel stabiele loopband. Als er al een nadeel was, dan is het dat hij wat zwaar is om zelf op de plek te zetten. Maar goed, dat zorgt ook voor de stabiliteit die ik zo fijn vind.

Oftewel, als je een loopband wilt, ik zou deze kopen.

Pluspunten

• Stevig
  • Goede demping
  • Verschillende programma's
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Zwaar om op de juiste plek te zetten

Nipius 02-03-2017

Prima prijs-kwaliteitverhouding

We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar een uitgebreide, semi-professionele loopband die ook betaalbaar is. Er bleven uiteindelijk twee opties over, maar na meerdere reviews gelezen uiteindelijk toch voor deze loopband gekozen.

Zeer tevreden over de kwaliteit. Zeer stevige materialen. Display oogt prettig en werkt intuïtief. De vooraf geïnstalleerde programma's gebruiken we niet, maar het is zeer zeker een fijne optie om te hebben.

Enig punt van kritiek is de iPad houder. Wanneer je daar een iPad plaatst, is het display van de loopband niet meer zichtbaar. Met een andere iPadhoes en wat klemmen, hebben we dit zelf op kunnen lossen.

Pluspunten

• Stevige materialen
  • Uitgebreide opties
  • Prima breedte van het loopgedeelte
  • Prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• iPadhouder onlogisch geplaatst

Maria Hogendorp Cancela 22-02-2017

Uitstekende Loopband in alle opzichten

Ik was verrast door de uitstekende kwaliteit van het apparaat.
De loopband is zeer stil en ook het display ziet er verzorgd uit.
Over de prijs kwaliteits verhouding zeer tevreden .Super apparaat.

Pluspunten

• zeer stil
  • robuuste degelijke afwerking
  • goede breedte om te lopen ook bij hogere snelheden
  • Snelle en goede adlevering
  • Absolute aanrader

Minpunten

• Kids 18 en 16 sporters zijn er niet af te krijgen

Ton van de Blaak 16-02-2017

Duidelijk display

Even met het in elkaar zetten wat problemen met beugels die niet goed voor de gaten kwamen na wat frikken en buigen als nog goed gekomen.Fijn product werkt goed doet wat ik wil. Word wel slecht uitgelegd hoe je de band moet smeren

Pluspunten

• weinig geluid
  • band loopt lekker

Minpunten

• slechte uitleg om de loopband te smeren