Focus Fitness Jet 2 loopband - Reviews

LCD display
Inklapbaar
Snelheid tot maximaal
13 km/h

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

RaHo 22-12-2016

Zeer goed, doet meer dan het beloofd!

De Focus Fitnes loopband is zeer scherp geprijst, robust en stabiel. Het digitale display is zeer gebruikersvriendelijk, de loopband kan eenvoudig worden aangepast naar de loopsnelheid die je op dat moment wenst. Draag bij aan een gezonde levenstijl, niet bewegen door slecht weer is geen excuus meer! Ik ben tevreden met mijn keuze.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Bediening
  • Robuust en stabiel

Minpunten

• Handleiding montage mag duidelijker.
  • Handleiding gebruik mag duidelijker.

Luna L. 07-08-2017

Ik heb hem nu bijna 3 weken en hij is nog goed, bijna alles zoals verwacht. De handleiding die meekomt is zoals vaker wordt gezegd quasi nutteloos maar je komt er zelf wel achter na veel gepruts. De delen zijn moeilijk om in elkaar te steken maar dat kan ook aan mijn vakmanschap liggen.
Verder is hij perfect bruikbaar.
P.S. :
De spullen die gratis moesten meekomen werden niet geleverd. Maar ach..

A.G.Honcoop 07-05-2017

groot scherm en voldoende loopvlak

waar de stekkers in deMonteren gaat goed maar mag beter uitgelegd worden (sommige stappen zijn vergeten in de handleiding). Voor de rest content qua prijs/kwaliteit! Levering was ook in orde.
Ik las bij andere reviews dat de gebruiksaanwijzing te wensen over liet, dat klopt ook (sommige stappen zijn vergeten in de handleiding). Zeker wat de programma's betreft kan iets duidelijke, wanneer je voor PO kiest zou je, je gewicht, leeftijd, KM, calorieën, in kunnen toetsen, ik heb het nog niet ontdekt hoe dit moet. Ook het montage gedeelte zou uitgebreider kunnen. Het deel handvatten moeten, is wel een gepuzzel op zich, eigenlijk iets te krap, zeker als de zwarte kappen er over heen moeten, zit je met de stekkers die voor het gat gaan zitten waar schroeven weer door moeten, dus dat is goed opletten en puzzelen. Het was ook niet helemaal duidelijk dat je de staanders eerst door de zwarte kappen moest halen. ( nu weten toekomstige kopers dit ook).
Ik las bij andere reviews dat men de loopband niet naar beneden krijgen, daar heb ik iets op gevonden. Je moet even met beide handen beide gedeelten (stangen) even in/boven elkaar schuiven en dan loopt het vanzelf.
Ik heb de loopband nu 2 maanden in gebruik en ben er zeer tevreden over, heb er al vele km’s op gelopen.

Gert 21-11-2017

Prima machine maar onduidelijke montagehandleiding

Prima eenvoudig te bedienen loopband. Montagehandleiding is op onderdelen onvolledig en onduidelijk.

Pluspunten

• snelle levering
  • goede prijs/kwaliteit
  • redelijk stille machine
  • handleiding in NL en ENG

Minpunten

• foto's handleiding onduidelijk
  • puzzelen waar welke schroef gebruik moet worden

RTV 14-11-2017

fijne hometrainer, prima voor recreatief gebruik

Ik heb de Focus Fitness Jet 2 Loopband aangeschaft om binnenshuis te kunnen lopen, zonder van verkeer en weersomstandigheden afhankelijk te zijn. De loopband heeft een voldoende groot loopvlak. De beveiliging is goed en werk zeer effectief. Het versnellen of vertragen van de band gaat geleidelijk, dus voldoende tijd om eventueel te corrigeren.
Minpunt (maar dat ligt niet aan de loopband) is dat bij de handleiding de voor-ingestelde programma´s niet aangeeft wat de intervalsnelheden zijn. Dat is dus een verrassing. En het is handig om de tijd te nemen om alle programma´s een keer te doorlopen en alles te noteren.
Ander minpunt is dat de vloer wel goed geïsoleerd moet zijn. Zeker bij de hardloop snelheden (boven 6 km/uur) wordt het (voor eventuele onderburen) wat gehoriger. Het klinkt dan een beetje of een wasmachine aan staat. Ik heb dat opgelost door speeltuin tegels onder de loopband te leggen.
Al met al ben ik dik tevreden over de aanschaf.

Pluspunten

• ruim loopvlak
  • groot display
  • energieverbruik
  • snelheid ook via de handvatten aan te passen

Minpunten

• boven 6 km/u wat gehoriger
  • inhoud vooringestelde programma´s onbekend

Toni 10-11-2017

Kleinere formaat loopband

Mooie formaat stevige loopband voor dagelijks (loop) gebruik.
Goede prijs kwaliteit verhouding en correct en zeer snelle levering door Betersport.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Makkelijk inklapbaar

Minpunten

• niet eenvoudig eind montage

KITTY 04-11-2017

loopband

Gekocht om met slecht weer, gladheid toch te kunnen rennen.
Is even wennen om met losse handen tempo en evenwicht te houden. Ik wilde op de band lopen zoals buiten.
Je transpireert meer omdat de wind afwezig is.
Oefenen en er anders mee om gaan als met buiten rennen!
In elkaar zetten was een crime!!!!!! Een betere gebruiksaanwijzing voor montage zou wel heeeel er aan te bevelen zijn.
Programma instellen is ook niet erg duidelijk in de gebruiksaanwijzing.
Hellingshoek had meer mogen zijn. Eén pal om te blokkeren was weg! Gat doorgeboord en Ik gebruik nu een splitpen en dat werkt goed.
Al met al bevalt hij steeds beter naar mate ik de loopband gebruik!

Pluspunten

• gebruiksgemak, je kunt meteen aan de slag.
  • veilig

Minpunten

• montage
  • hellingshoek valt tegen

h.a.westrik-withaar 03-11-2017

prima loopband, overzichtelijk scherm

ben uitermate tevreden over deze loopband, geeft goeie informatie, zoals snelheid, afstand en hartslag, ben er erg blij mee en is bijna geruisloos

Pluspunten

• mooi apparaat
  • overzichtelijk
  • maakt geen lawaai
  • prima loopband

Ben 24-08-2017

grote zware doos

Loopband werd geleverd in een grote doos,advies laat ze op de juiste plek afleveren in huis.
De band was keurig verpakt maarde gebruiksaanwijzing voor het in elkaar zetten van de volledige band kost veel inventiviteit en geduld.is absoluut niet compleet en zeer onduidelijk.De band loopt prima ondanks dat er verschillende schroeven over zijn. Ondanks dat is de kwaliteit-prijs verhouding goed.

Pluspunten

• band loopt goed
  • weinig geluid
  • goede duidelijke display
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• zeer onduideljke gebruiksaanwijzing

Lukas 11-08-2017

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Doet wat het moet doen, makkelijk in gebruik en onderhoud, lijkt stevig. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Makkelijk gebruik

Bep 02-06-2017

Goede kwaliteit voor weinig geld!

Ik wilde een loopband om wat te kunnen bewegen in huis. Omdat ik hem niet heel intensief zou gaan gebruiken, was mijn budget ervoor ook niet zo hoog. Ik kwam al snel op deze fitness focus jet 2. Prijstechnisch is hij zeer aantrekkelijk, een van de goedkoopste die ik kon vinden. Recensies waren goed, al is dat natuurlijk afwachten tot je hem in huis hebt. Ik had zeer hoge verwachtingen hierdoor, en niets is minder waar! Stabiel, makkelijk in gebruik, weinig geluid, al met al zeer goede prijs-kwaliteitverhouding! Een echte aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Stevig/stabiel
  • Weinig geluid tijdens lopen

Minpunten

• Tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken

Anja 15-05-2017

Degelijk apparaat met slechte handleiding

Je krijgt zeker waar voor je geld met deze loopband. Zelfs het in mekaar steken is een ware uitputtingsslag. In plaats van 'handleiding' hadden ze beter 'trek je plan' op het boekje geschreven. Ook komen niet alle montagegaten overeen. Je worstelt je vloekend door de montage, maar ach, achteraf loop je al die stress gewoon weg!

Anneke linker 15-05-2017

Prima loopband

Deze loopband voldoet goed vooral met de helling ben er super blij mee,hoef niet meerwaarde de fysio doe het nu lekker thuis

Danny 05-05-2017

Focus fitness jet 2 loopband

Voor thuisgebruik prima loopband.
Het loopvlak is wel vrij smal, maar goed te belopen.
Hij is wel luidruchtig maar met een rubber ondermat wordt dat wel minder.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Makkelijk opklapbaar

Minpunten

• Luidruchtig
  • Monteren lastig onduidelijke tekening

ETA 04-05-2017

Fijne loopband, eenvoudig te bedienen.

Loopband is redelijk gemakkelijk te verplaatsen hoewel de wieltjes aan de kleine kant zijn. Een 'voetsteun' om het toestel te kantelen om het te kunnen verplaatsen zou gemakkelijk zijn. Het neerlaten van de loopband gaat gemakkelijk door de gasveer. Kost je dus geen kracht.
Meegeleverde imbussleutel past niet op stelbouten van achterste roller om band te spannen. Montage handleiding is wel minimaal en niet altijd even duidelijk. Meer verduidelijkende plaatjes zoals bij de Zweedse Meubelgigant zou mooi zijn. Nu eerst alle onderdelen gesorteerd uitleggen zodat overzicht ontstaat alvorens te beginnen met montage.
Netsnoer had wel wat langer gekund. Is nu echt te kort.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • is te verplaatsen
  • gasveer voor neer laten loopvlak
  • is op te klappen

Minpunten

• montagehandleiding niet duidelijk
  • meegeleverde imbussleutel past niet op alle bouten
  • netsnoer is te kort.

Keith 01-05-2017

Prettig menu, programmering, ligt in gebruik opbouw/start.

Product doet waar ik het voor genomen heb. is ligt in het klaar zetten en opruimen. De voor geprogrammeerde snelheden zijn makkelijk.

Pluspunten

• Ligt in het klaar zetten
  • Ligt in het opruimen
  • voorgeprogrammeerde snelheden
  • goed afleesbaar display

Isabel 22-12-2016

Zeer goede loopband

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik geen duizenden euro,s uit wilde geven voor een apparaat waarvan ik bij voorbaat niet weet of ik het wel intensief ga gebruiken. Hij kwam erg goed uit de test en hij is ook goed. Ik gebruik hem een keer per dag 20 minuten naar volle tevredenheid. Staan heel veel standen op, lopen, joggen, hardlopen.