AKG K240 STUDIO goud, zwart - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
halfopen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K240 STUDIO goud, zwart op Kieskeurig.nl.

jackypee 10-06-2007
  • Product jaar of meer in bezit

Reeds 19 jaar in gebruik en nog steeds geen behoefte om hem te vervangen. De K240 is een model dat al -tig jaren verkocht wordt en dat geeft al aan hoe het zit: een klassieker. Het geluid is zeer goed maar hij is niet helemaal neutraal. Het laag is niet 100% strak maar neigt wat naar vol en warm en het hoog is soms iets teveel benadrukt. Maar hij klink gewoon probleemloos lekker (ik heb een hekel aan dit soort woorden maar het dekt de lading het best). Ik beluister meestal klassieke muziek met CD maar ook veel andere muziek en geluidbronnen. Ik heb een jaar geleden een dun inlegdoekje verwijderd omdat het begon te verpulveren (moet kunnen na 18 jaar), maar dit kan dan ook gewoon omdat het product goed service-baar is. AKG publiceert de documentatie voor onderhoud en vervanging van onderdelen. Kortom een product met eeuwigheidswaarde van een kwaliteitsfabrikant. Ik weet niet hoe het met de huidige versie gesteld is, maar ik zou zeer waarschijnlijk weer een K240 kopen als mijn huidige ooit zijn levenseinde bereikt. Een geweldig product.

Wim Pauels 17-01-2019

Verrassende allrounder, top in zijn segment ik

Geschreven voor: AKG K240 STUDIO goud, zwart

Na uitgebreid rondkijken en vergelijken ben ik bij deze AKG K-240 MK II semi open studio hoofdtelefoon uitgekomen en dat heb ik me nog geen moment beklaagd. Inderdaad uitstekend geschikt voor studiowerk maar ik gebruik hem ook als (amateur)DJ en zelfs voor het bekijken van films op mijn laptop. Realistische en heldere weergave in alle frequenties. Ook op minder kwalitatieve installaties. Ik hou persoonlijk van het open eerlijke karakter van de weergave en was aangenaam verrast van de prestaties van de XXL drivers die voor een zeer adequaat basgevoel zorgen. Zit onmiddellijk lekker op het hoofd en rond de oren en houdt dat gevoel moeiteloos aan, ook over lange tijd. Bijkomend pluspunt: wordt geleverd met twee kabels (gekruld en recht) en twee verwisselbare oorschelpen (kunststof en velours). Uitstekende prijs) kwaliteit verhouding, zeker als je daarbij de robuuste en toch hoogwaardige materialen mee in rekening brengt. In deze prijsklasse voor mij een onvervalste topper.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Hoogwaardige materialen
  • Uitstekende geluidsweergave in alle frequenties
  • Inclusief twee verwisselbare kabels en oorschelpen
  • Allrounder

Minpunten

• Geen opbreghoes inbegrepen

BastiaanW 06-08-2014
  • Product jaar of meer in bezit

Voor mijn muziekhobby zocht ik een degelijke, betaalbare koptelefoon. In de winkel heb ik een vergelijk gedaan tussen een Bayer Dynamic en een Sennheiser van dezelfde prijscategorie: de BD vond ik veel te 'hifi', te mooi en te gekleurd en bij de Sennheiser was het draagcomfort dramatisch. De AKG zit prettig (geen tien, daarvoor heb ik nog wel een paar kleine verbeterideetjes) en het geluid is uitstekend te noemen.
De duurzaamheid is uitstekend: ik gebruik hem minstens twee keer in de week, soms zelfs dagelijks en het enige wat ik onlangs heb moeten doen is een vervanging van de oorkussens.
Deze zijn los te krijgen. Gratis tip: vervang ze gelijk alletwee, ook al is er maar eentje stuk. Je merkt het verschil tussen oud en nieuw goed en voor de kosten hoef je het niet te laten.

Fokkie 18-03-2008

Ik heb hem net een paar dagen, voor mijn verjaardag gekregen.. ik zit nu naar fade to black van metallica te luisteren, maar dat klinkt toch goed!! Wil je goed gebruik maken van deze koptelefoon zul je er toch een amplifier tussen moeten zetten.. op een mp3 speler of iets dergelijk valt het tegen.. Het is ook makkelijk dat onderdelen ervan te vervangen zijn, alleen de kabel hadden ze misschien beter direct coiled kunnen doen :)