De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 560S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan Willem 03-03-2022

Indrukwekkend

Geschreven voor: Sennheiser HD 560S zwart

Na drie maanden in gebruik kan ik mijn eerste indrukken bevestigen. Deze koptelefoon heeft een uitstekend frequentiebereik, uitstekende ruimtelijke soundstage, uitstekende plaatsing van instrumenten en zang. De frequentierespons is zeer neutraal en ik hoor geen waarneembare kleuring van geluid.
Ik heb de SMSL SH-8s hoofdtelefoonversterker aangeschaft en de combinatie met de HD560S is fantastisch. Het draagcomfort is, ook na uren gebruik, zeer goed. Het snoer is lang en heeft 1 miniplug. Ik heb gezocht naar een gebalanceerde kabel, maar nog niet gevonden. Als je dit product beluistert dan wordt je niet teleurgesteld.

Pluspunten

• enorm frequentiebereik
  • zeer accuraat
  • draagcomfort
  • grote soundstage / ruimtelijkheid
  • neutraal geluidsbeeld

Minpunten

• kabel vervangbaar voor gebalanceerde kabel?

Jan Willem 13-11-2021

Fantastische geluidskwaliteit

Geschreven voor: Sennheiser HD 560S zwart

Na weken van luisteren met deze koptelefoon kan ik bevestigen dat mijn eerste indrukken (grote transparantie, neutraliteit, geweldig frequentiebereik en enorme soundstage en diepte) volledig zijn waargemaakt. Het draagcomfort is natuurlijk persoonlijk, maar is in mijn geval zeer hoog. De kabel is voldoende lang. Helaas heeft deze maar één miniplug aan koptelefoon zijde en is daardoor moeilijk te vervangen voor een gebalanceerde kabel, want dat verdient dit product zeer zeker.
De prijs-kwaliteitverhouding is naar mijn idee zeer hoog. De kwaliteit is zodanig dat ik onlangs een SMSL koptelefoon versterker heb besteld omdat mijn ingebouwde versterker een te lage kwaliteit blijkt te hebben. Je bent dus gewaarschuwd dat het misschien niet bij deze koptelefoon alleen blijft.

Pluspunten

• neutraal geluidsbeeld
  • groot frequentiebereik
  • grote soundstage / ruimtelijkheid
  • nauwkeurig
  • draagcomfort

Minpunten

• kabel moeilijk vervangbaar voor gebalanceerde

JWvK 26-07-2021

Indrukwekkend

Geschreven voor: Sennheiser HD 560S zwart

Ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding. Zeer transparant en gedetailleerd geluid. Frequentiebereik in laag en hoog is indrukwekkend. Geluidsbeeld is neutraal. Kabel kan worden verwijderd en vervangen voor een evt. ander merk. Licht gewicht en goede ergonomie. Aanrader.

Pluspunten

• zeer groot frequentiebereik
  • neutraal geluidsbeeld
  • zeer transparant
  • licht gewicht
  • zeer hoge prijs-kwaliteitsverhouding