De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool SMP 778C/NE/IXL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

mvdh 05-09-2022

Onhandige indeling en snel kapot

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Voor de tweede keer kapot, eerste keer na 8 maanden, deze keer enkele dagen na het verstrijken van de garantie. Zelfde probleem, op de rechter vier zones worden geen pannen gedetecteerd.

Gebruik viel ook tegen, op de acht rechthoekige zones passen maar twee koekenpannen en dan is er geen ruimte meer voor andere pannen. Bij een grote koekenpan op maar een of twee zones blijven stukken panbodem te koud. Ik denk dat de volgende inductieplaat er een wordt met vijf kookzones, de grootste in het midden.

Geluidjes zijn wel zachter te zetten maar niet helemaal uit, blijft irritant.

Minpunten

• levensduur
  • indeling
  • gebruiksgemak
  • bediening

Breda Sikkens 03-12-2020

Zeer teleurgesteld

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Ik heb voor deze plaat gekozen vanwege een grote kookzone. Koken gaat goed, bakken niet. Op de centreerpunten verbrand vles e.a., tussen de centreerpunten wordt vlees niet gaar. 6 sens kan ik niet gebruiken, volgens Whirlpool servicemonteur ligt het aan mijn vingers. Nat maken werkt tot bepaalde punt wel, maar bij de laatste ok, niet meer. Na 5 pogingen stop ik er mee...
Volgens servicemonteur ziljn mijn hapjespannen niet geschikt. Ik heb inmiddels de derde hapjespan gnekocht...zolnder resultaat...
Bedining van warmte is door middel van schuiven van 1 tot 18, daardoor is het vinden van de juiste sterkte moeilijk.
Ik zou deze kookplaat niet aanbevelen. Theoretisch veel mogelijkheden, in praktijk niet uitvoerbaar.

P 10-08-2019

Review na maanden gebruik

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Na maanden gebruik toch nog puntjes van kritiek. De plaats van de displays zijn te dicht bij de kookzones en ze zijn erg kwetsbaar door de warmte van de pannen. Hierdoor liever niet grote pannen op de onderste zones gebruiken anders beschadig je de displays.
Ik had dus liever geen displays gehad maar liever ouderwetse tiptoetsen.

tom buikema 07-08-2019

inductie kookplaat met 8 zones

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

hallo forum wij hebben 1.5 jaar geleden dit aperaat gekocht ,na een tijdje het te hebben gebruikt bleek dat 8 zones eigenlijk te veel zijn voor waterkoken is het goed te doen maar voor het braden van vlees of pannenkoeken bakken is dit type niet geschikt het magneties opervlak in de pan is te klein om een grote pannenkoek te bakken hij gaat verbranden op enkele plekken en de andere plekken worden niet gaar
er is onderzoek naar de klacht de monteur heeft gekonstateerd dat het aperaat wel goed funktioneert maar dat de zones te klein zijn voor een mooi resultaat jammer van de aanschaf

Pluspunten

• mooie plaat
  • overzichtelijk

Minpunten

• zones te klein voor pannenkoeken
  • ook vleesbraden moeilijk te doen

Bohlmeijer 20-04-2019

Veel ruimte en mooie uitvoering

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Op zich een mooie plaat met veel mogelijkheden, klein nadeel is dat de boosterfunctie af en toe wegzakt als er door meerdere platen gebruik van wordt gemaakt.

Pluspunten

• Grote plaat
  • Mogelijkheid van combineren kookzones
  • Programma voor vele kookmogelijkheden

Minpunten

• Af en toe wegvallen van boosterfunctie

Hans 19-04-2019

Uitstekende kookplaat

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Wij hebben deze kookplaat gekocht om zijn afmetingen en omdat de kookzones volledig flexibel zijn. Ook de eenvoudige bediening is top. Was el even wennen, maar als je het een keer door hebt is het wel heel eenvoudig.

Pluspunten

• Bediening
  • Afmetingen
  • Flexibiliteit

Fam Baan 19-04-2019

grote inductie kookplaat

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

wij hebben deze inductiekookplaat aangeschaft met onze nieuwe keuken
we kookten altijd op gas dus naar een inductie kookplaat was wel even wennen maar nu zouden we absoluut niet terug willen
veel ruimte op de plaat ontzettend makkelijk schoon te maken en te houden
met andere woorden "wij zijn ontzettend tevreden"
wij raden iedereen aan om deze kookplaat aan te schaffen

Pluspunten

• veel ruimte op de plaat
  • makkelijk schoon te maken
  • ziet er mooi uit
  • makkelijk in gebruik

Peter 19-04-2019

Mooi strak, snel en schoon

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Van het gas af !! Mooie combi met zonnepanelen.
Handig en snel in gebruik en kortere kookduur dan gas

Pluspunten

• Mooi
  • Schoon

• Idem

Johanna 19-04-2019

Even wennen fijn aantal kookzones

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Gekocht omdat ik geen gas meer wilde gebruiken. Voor de aansluiting moesten wel eerst aanpassingen in de meterkast en in de keuken worden gedaan door een elektricien. De kabel kon door de kruipruimte getrokken worden. Het gebruik is even wennen. Diverse pannen waren onbruikbaar. Inmiddels goed gewend maar de tiptoetsen blijven soms lastig, want er wordt niet altijd goed of snel genoeg op mijn aanraking gereageerd. Vooral de timer doet dit zeer slecht. Ik heb mijn kookwekker weer geïnstalleerd omdat de ok knop ter bevestiging meestal weigert en dan moet je alles opnieuw ingeven, waardoor de kooktijd niet meer accuraat is. Verder vooral een fijne kookplaat de grote hoeveelheid zones die makkelijk samen te voegen en weer te scheiden. zijn.

Pluspunten

• aantal zones
  • het samenvoegen en splitsen van de zones

Minpunten

• aanraaktoets voor de timer werkt slecht
  • bij schoonmaak alles verplicht uitschakelen

P 19-04-2019

Super kookplaat...tevreden!

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

De 8 zones zijn ideaal. De vorige kookplaat had 4 cirkels nl 2 grote en 2 kleine. Had ik nu 3 kleinere pannen dan kon ik ze niet gelijk gebruiken. De grote cirkels reageerden niet op kleine pannen. Dat probleem heb ik dus niet meer. Ik zal waarschijnlijk geen gebruik maken van 6sense mogelijkheden, ik heb liever het heft in handen. Displays zijn duidelijk.
Heb het gevoel dat het glas ook van een betere kwaliteit is dan die van mijn oude kookplaat. Heb namelijk nog geen krasje erop.
Is alleen een puntje van kritiek: ik had liever i.p.v. het “schuifje” voor de kooksterkte liever een plus en een min toets gehad. Ik heb moeite met het inschatten van de hoogte, wil ik iets naar beneden dan weet ik niet waar dat zit, dan tik ik op het schuifje en dan is het net weer niet wat ik wil. Dan moet ik weer langzaam op of neer gaan. Voor mij zijn plus en min toetsen veel handiger. Waarschijnlijk is dit iets waar ik wel aan moet wennen. Onder de streep ben ik supertevreden!

Pluspunten

• 8 zones
  • Duidelijke display

Minpunten

• Het schuifje voor kooksterkte

Oalekale 19-04-2019

Mooie en duidelijke velden

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Het doet wat het moet doen en er kunnen redelijk wat pannen opstaan en is goed bedienbaar en hij is makkelijk te reinigen

Pluspunten

• Goed schoon te houden
  • Simpele installatie

Minpunten

• Bij overkoken voorste gedeelte gaat hij uit

Edwin 19-04-2019

Veelzijdig en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Whirlpool SMP 778C/NE/IXL

Mooie inductie kookplaat met flex kookzones. Makkelijk te bedienen en eenvoudig schoon te maken. Gekocht bij Budgetplan.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Flex kookzoned
  • Makkelijk schoon te maken