ETNA KIV164RVS - Reviews

Uitvoering
inductie
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken
Plaatsing
vrijstaand

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIV164RVS op Kieskeurig.nl.

GVR 30-07-2020

Strak, mooi en geweldig apparaat

Geschreven voor: ETNA KIV164RVS

We hadden nog onze gaskookplaat in de keuken staan en wilde graag eens kijken of een inductiekookplaat iets voor ons zou zijn....
We kregen de mogelijkheid om deze ETNA te mogen testen en wat was dat een erg positieve ervaring.

Toen we hem uit de doos haalden voelde het apparaat al stevig en robuust aan. Het design van de kookplaat vind ik persoonlijk erg mooi, strak en rvs look...

Na het installeren, wat ook heel erg makkelijk gaat, gewoon stekker in het stopcontact en klaar, kon het koken beginnen.......
Wat zijn we erg blij verrast met het gebruik van deze kookplaat. Het was wel even wennen, omdat het toch net iets anders kookt dan gas, maar het went heel snel.

Het gebruik is erg fijn, de pannen erop en aanzetten, binnen mum van tijd kookt het water en ben je dus sneller klaar met koken.
Wanneer je klaar bent met koken moet je hem wel even laten afkoelen, maar doekje er over en je bent klaar. Ik was een gaskookplaat gewent en moet je alle pitten er af halen om hem schoon te maken, nu heb je dus 1 plaat die vlak is, dus heel erg makkelijk schoon te maken.

Enige minpuntjes voor mij zijn:
Als je alle pannen op het fornuis zet pas de kookplaats automatisch de sterkte aan, dat is een fijne bijkomstigheid zodat de stop er niet uitknalt, maar jammer is wel dat je niet alle pitten tegelijk aan kan zetten op volle vermogen.
Het andere minpuntje is dat je er maar 4 pannen op kunt zetten, met een gezin van 7 personen is dat te weinig, maar als je met minder personen bent kunnen de 4 pitten snel voldoende zijn.

Op deze 2 kleine minpunten na ben ik heel erg tevreden over de ETNA en beveel ik dit product aan om te gebruiken.

Zelf gaan we nu echt kijken of de gaskookplaat de deur uit te doen en een inductiekookplaat aan te schaffen, want we zijn erg positief verrast.

Pluspunten

• Strak design
  • Past automatisch sterkte aan
  • makkelijk schoon te maken
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• kunnen maar 4 pannen op
  • kan niet 4 pannen tegelijk op hoogste stand zetten

Officiele reactie van Atag 03-08-2020

Beste GVR,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.
Er zijn veel verschillende inductiekookplaten in ons assortiment. Graag verwijzen we je naar deze "Inductie Keuzegids". Wie weet geeft het nog meer inzicht in de keuze mogelijkheden.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

Vivian Massop 25-07-2020

Mooie strakke uitstraling en heel handig!

Geschreven voor: ETNA KIV164RVS

De inductiekookplaat is zeer handig en makkelijk in gebruik. Wat ik vooral fijn vond is dat ik hem kon plaatsen waar ik wil, door de normale stekker. Het design, zowel van de rvs behuizing als de kookplaat zelf zijn echt heel mooi! Super makkelijk een doekje erover en hij was weer schoon.

De 9 kookstanden zijn zeker een pluspunt! Ideaal om de aardappels snel gaar te koken. De bediening is super makkelijk en reageert goed op je vingers. Ook vond ik het fijn dat er genoeg ruimte is voor de 4 pannen tegelijk.

Kortom wij zijn erachter dat we snel van het op gas koken afgaan.

• Makkelijke bediening
  • Wekkertje
  • Normale stekker

Minpunten

• Je kunt niet 4 pitten tegelijk op 9 zetten

Officiele reactie van Atag 27-07-2020

Beste Vivian,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en duidelijke review. Het is fijn te lezen dat de KIV164RVS aan de verwachtingen voldoet. Wij wensen je nog veel kookplezier toe!

Alice Webcareteam ETNA

Frank Waltmans 25-07-2020

Super fijne kookplaat!!

Geschreven voor: ETNA KIV164RVS

Dit is een super fijne kookplaat om te koken.
Heel handig en eenvoudig in gebruik.
Alles is veel sneller warm dat koken op gas.
Ook de ingebouwde timerfunctie is een aanwinst.
Nooit meer zoeken naar je kookwekker.

Pluspunten

• Handig in gebruik.
  • Makkelijk schoon te maken.
  • Ingebouwde timer functie

Minpunten

• Geluid van de ingebouwde ventilator.

Officiele reactie van Atag 28-07-2020

Beste Frank,

Bedankt voor het plaatsen van deze review.
Wensen je veel kookplezier.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

jeroenvanduuren@gmail.com 22-07-2020

Mooi ontworpen en functionele inductiekookplaat

Geschreven voor: ETNA KIV164RVS

Omdat we goede ervaringen hebben met koken op inductie hebben we voor onze buitenkeuken ons oog laten vallen op deze ETNA inductiekookplaat. Het grote voordeel van deze kookplaat is dat je geen extra groep in je meterkast nodig hebt, maar dat hij gewoon werkt met een stekker: hij is plug and cook!

De looks en feel van deze inductiekookplaat zijn uitstekend, het is een blikvanger in plaats van alleen maar een nuttige kookplaat! Hij ziet er prachtig uit met zijn RVS design.
Ook voelt de kookplaat stevig aan, mede dankzij zijn gewicht. De kabel is solide, het maakt het een veilig aandoende kookplaat. Hij schuift niet snel van zijn plek.

Qua gebruiksgemak scoort de ETNA inductiekookplaat erg hoog! De Virtual Pan Support geeft nauwkeurig aan waar je je pannen kan plaatsen voor een optimaal gebruik van de inductie. Er is ruimte voor 4 pannen en die passen er bij ons ook zeker op, zelfs inclusief wokpan. Verwarmen gaat snel, zoals we gewend zijn van inductie.
Middels de tiptoetsen (die overigens niet heet worden) kan je per kookzone de kookstand bepalen en het is mogelijk om een timer in te stellen. Het alarm kan los gebruikt worden als een soort kookwekker, maar als je hem per zone instelt gaat de zone uit als de timer afgelopen is. Dit maakt het koken ook weer eenvoudiger. De tiptoetsbediening gaat zonder problemen en geeft piepjes als je toetsen aanraakt, zodat je minder snel per ongeluk de kookplaat kunt bedienen. Wat ook veilig is, is een kinderslot, maar die gebruiken we niet zo veel. Het is handig om wanneer er iets over dreigt te koken, snel in te kunnen grijpen.

Mocht er onverhoopt toch iets overkoken, is dat ook geen probleem. Het reinigen is erg makkelijk, met een nat doekje kom je een heel eind. Wij hebben een speciaal schoonmaakdoekje gekocht waarmee je hem weer streeploos schoon krijgt, zo goed als nieuw! Na gebruik geeft de kookplaat tevens aan welke zone nog restwarmte heeft, zodat je hier rekening mee kan houden met het schoonmaken.

Als ik dan toch een minpunt mag noemen, is dat de ventilator ietwat lawaaiig is. De kookzones krijgen ook minder capaciteit als er meerdere aanstaan, maar blijft ruimschoots voldoende om te blijven koken. Als tegenhanger is er dan de veiligheid, net zoals bij de ventilator: de inductiekookplaat moet zijn warmte kwijt kunnen om smelten van onderdelen te voorkomen.

Al met al is de ETNA inductiekookplaat een aanwinst voor onze (buiten)keuken, de werking en bediening is prima en hij ziet er ook nog eens prachtig uit. Voor ons gebruik is hij perfect.

Pluspunten

• prachtig design
  • makkelijke bediening
  • plug and cook
  • prima ruimte voor pannen
  • eenvoudig te reinigen

Minpunten

• ventilator lawaaiig

Officiele reactie van Atag 24-07-2020

Beste Jeroen, bedankt voor deze uitgebreide review. Daar zijn we erg blij mee. Fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de inductiekookplaat KIV164RVS van ETNA. Veel kookplezier gewenst in uw buitenkeuken!! Met vriendelijke groet, Chantal Webcareteam ETNA.