De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nemox Lux op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sylvesterrr 06-01-2019

Degelijke machine

Geschreven voor: Nemox Lux

Gekocht in 2014 en 3 jaar geleden heeft hij de geest gegeven, deze Nemox. Van de ene op de andere dag deed hij helemaal niets meer. Misschien nog wel te repareren, maar we hebben hem maar naar de recycling gebracht.
Het is geen schoonheid, maar verder wel heel degelijk. Pluspunt is dat je de espresso bij het malen rechtstreeks in de houder van de espressomachine kunt opvangen. Ook de ring om de maalgraad in te stellen is bijzonder degelijk, hoewel van kunststof.
Nog een pluspunt is dat de machine makkelijk uit elkaar kan worden geschroefd om hem schoon te maken. Ik ben geen bijzonder handige klusserd, maar mij lukte het prima.
De Krups die we nu hebben kostte bijna de helft van deze Nemox, maar die is nu na bijna 4 jaar al aan vervanging toe en spuugt de gemalen koffie in een bakje, waarna je die met een maatlepel in je houder moet scheppen. Tamelijk omslachtig.
Binnenkort een nieuwe kopen; misschien wel weer de Nemox of anders de Graef CM800.

Pluspunten

• zeer degelijk
  • maalgraad naurkeurig instelbaar
  • gemalen koffie valt direct in de filterhouder
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• na 12 jaar plotseling overleden

Sylvesterrr 06-01-2019

Foutje: gekocht in 2004, niet in 2014.