Samsung koelvriescombinatie RB38C7B6A12/EF - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung koelvriescombinatie RB38C7B6A12/EF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Suus 31-01-2024

Ruime en stille koelkast

Een eyecatcher in de keuken! Prachtig design en ruim van binnen. Met name de ruimte in de deur is opvallend ruim waardoor je hier 2 liter pakken kwijt kunt. Hoewel de deur van binnen ruim is, is de deurgreep om het koelvak te openen aan de onderkant van de deur naar mijn mening voor een persoon van 1,75 net iets te laag. Deze koel/vries combinatie heb ik 2,5 week mogen testen en hier heb ik veel plezier aan beleefd. In de app Samsung Smart Things kun je de koelkast via WiFi toevoegen en de koel en vriestempratuur inzien. Ook kun je via de app het snelvriezen inschakelen. Verder kun je een lijst van etenswaren invoeren waarbij Samsung de gegevens deelt met de Samsung Food app waarin zij voedingsvoorkeuren en favoriete boodschappenlijst items bijhouden. Zo kunnen zij meer gepersonaliseerde recepten en maaltijdplannen van Samsung Food aanbieden. Via Home Care in de app vind je de gebruikershandleiding, echter is deze niet aangepast op de betreffende koelkast. Daar waar deze koelkast geen ijsmaker aan de deur van de vriezer bevestigd heeft. Wel wordt deze koelkast geleverd met ijsmaker (houder), eierhouder en wijnrek. En met het snel vriezen heb je ook echt snel water omgetoverd tot ijsblokjes. Daarnaast heeft het een Humidity Fresh Zone en Optimal Fresh Zone welke geurdicht lijken te zijn. De koelkast is in een appartement erg fijn doordat deze erg stil is. Voor de No Frost functie vind ik 2,5 week testen te weinig, hierover kan ik alleen zeggen dat er geen ijsvorming in de vriezer is ontstaan in deze testperiode.

Pluspunten

• Stil
  • Ruim
  • Energielabel A

Minpunten

• Deurgreep te laag
  • HomeCare sluit niet aan bij product

ElisabethS 08-01-2024

Praktisch en ruim, precies zoals ik gehoopt had

Via Review.nl kreeg ik de mogelijkheid om deze koelvriescombinatie uitgebreid te testen. Ideaal, want de feestdagen stonden voor de deur.

De koelkast biedt ontzettend veel ruimte, zowel in de deur als op de planken. Grote/hoge flessen of pakken drinken kan ik nu veel beter kwijt, dankzij de hoge vakken in de deur. Eerder moest ik die altijd platleggen. Wil je een pan met deksel of grote doos met gebak in de koelkast zetten? Dan kan je het plankje erboven gedeeltelijk 'wegklappen', zodat je direct meer ruimte hebt. Er is een rekje om flessen plat neer te leggen zonder dat ze gaan rollen. En natuurlijk zijn er ook genoeg 'gewone' planken om al je producten neer te zetten. Het is echt heel praktisch en goed naar eigen gebruik te richten.

De drie lades maken het overzichtelijk om alle verse producten te koelen. Door de hoogte van de koelkast kijk je er tegenaan, i.p.v. er bovenop. Dat vond ik zelf erg prettig. Zelf gebruikte ik de kleine lades nu om fruit en groente uit elkaar te houden. De onderste lade kan zelfs met een unieke luchtvochtigheid worden ingesteld. Dat zou de houdbaarheid ten goede moeten komen, maar vond ik lastig om te testen.

Klein nadeel aan de koelkast vond ik het openen van de deur; ik ben gewend dit via de zijkant te doen. Je kan hem zo ook wel openen, maar dat is relatief zwaar. De handgrepen zitten aan de onderkant, waar openen veel gemakkelijker gaat. Even wennen dus.

Net als de koelkast, is ook het vriesgedeelte enorm ruim. In de onderste twee laden stapel je met gemak drie grote diepvriesdozen op- en naast elkaar. En dat kwam goed uit; met een bevalling in het vooruitzicht heb ik namelijk flink wat maaltijden ingevroren. De bovenste lade is iets minder diep, maar daar kan je prima kleinere doosjes met groente, ijs of pizza's in kwijt.

Pluspunten

• Ruim
  • Veel verschillende inrichtingsmogelijkheden
  • Stil
  • Stijlvol

Minpunten

• Deur opent zwaar
  • Plastic van lades is erg krasgevoelig

MilanT 07-01-2024

Aanrader voor wie een mooie en energiezuinige koelkast zoekt

Ik heb de koelkast een paar weken mogen testen in mijn zoektocht naar een nieuwe koelkast. Het eerste wat mij opviel was het design. Hij ziet er erg modern uit en op het eerste gezicht kun je niet zo snel zien dat het om een koelkast gaat. Niet alleen de buitenkant ziet er mooi uit, maar ook de binnenkant. De koelkast beschikt over LED verlichting dat voldoende licht geeft aan de binnenzijde. Aan de buitenzijde zijn er geen lampjes of iets dergelijks.

Toen ik de deur voor het eerst open deed, viel mij op hoe dun de buitenwanden zijn. De ruimte in de koelkast is daardoor indrukwekkend te noemen. Er zijn diverse verstelbare planken en opbergvakken die meer dan voldoende ruimte bieden voor je boodschap. Hetzelfde kan gezegd worden over het vriesgedeelte. Dit is vooral handig voor gezinnen of mensen die regelmatig voor meerdere dagen boodschappen doen.
De koelkast is erg stil, zeker in vergelijking met mijn oude koelkast. Het is mij niet opgevallen dat de Samsung geluid maakt. Hij heeft gedurende de testperiode in mijn woonkamer gestaan en het is mij niet opgevallen. Je zou kunnen zeggen dat het niet opvalt dat hij überhaupt aanstaat. Hierdoor is hij dus zeker geschikt voor bijvoorbeeld een open keuken.

De koelkast is onder andere uitgerust met de comptabiliteit voor Smart Things. Dit is een app die je via je telefoon kunt bedienen en inzicht geeft in bijvoorbeeld het energieverbruik. Je kunt op afstand zien op hoeveel graden je koel/vriescombinatie staat ingesteld en dit ook wijzigen. Mocht iemand de deur een tijdje open laten staan, krijg je zowel een audiosignaal dat afkomt van de koelkast als op je app. Als je andere 'slimme apparaten' hebt kun je deze ook met de app bedienen.

Een andere functionaliteit die de koelkast bied, is 'Power cool and freeze'. Dit is iets dat je zou kunnen gebruiken wanneer je iets snel wilt koelen of invriezen. Ik heb vooral de power freeze gebruikt voor avonden dat ik voor meerdere dagen gekookt heb en de porties snel wil invriezen.

Zou ik de koelkast aanbevelen? Ja, absoluut. De koelkast heeft veel ruimte, slimme functies, goede geluidsprestaties en niet geheel onbelangrijk; een A energielabel.

• 'A' energielabel
  • Heel veel ruimte
  • Smart Things compabiliteit

RickDTS 03-01-2024

Biltse witte Samsung koelkast met Wifi

Koel-vriescombinatie (390L) RB38C7B6A12/EF WiFi

Ik kreeg de mogelijkheid deze koekast te testen.
De belangrijkste specificaties:
Een koel/vries combinatie met een inhoud van in totaal 387 liter met een hoogte van 2030mm, breedte 595 mm en een gewicht heeft van 93 kilo.
De No Frost vriezer heeft een brutoinhoud van 114 liter, de koelkast 273 liter.
De koelkast beschikt over 4 glazen platen welke je zelf naar behoefte kunt neerleggen. Een wijnrek, en een eieren rek worden mee geleverd evenals een bakje om ijsblokjes te maken. Daarnaast beschikt de koelkast over een Humidity Fresh zone en een Optimal Fresh zone. Deze zitten onderin de koelkast. Met Humidity FZ blijven producten langer vers, je kunt de luchtvochtigheid hiervan regelen.De groenten weke ik in de lade had gedaan bleven in vergelijk met een traditionele groetenlade in een andere koelkast. Toch wat langer goed. Met de Optimal Fresh zone heb je twee temperatuur zones in één lade (gescheiden middels een tussenschot). De linker lade is net wat kouder maar veel verschil kon ik met mijn thermometer niet ontdekken.
Ik heb de temperatuur ingesteld op 2 en -20 graden. Onderin de koelkast is het dan rond de 4 graden. Midden 5 en bovenin de koelkast 6 graden. In de vriezer is de bovenste lade het “warmst”: -16.
Midden in de vriezer is het dan -19 en de onderste - 24, waarschijnlijk door het koelgedeelte onder de vriezer.
De bovenste lade is perfect voor ijs.Over het algemeen koelt en vriest dit apparaat goed. Geen idee wat deze in onze warmere zomers gaat doen.
Het display van de koelkast zit linksonder. Hier worden de temperaturen van de koelkast en vriezer weer gegeven en het WiFi signaal. Je kunt deze koelkast via WiFi bedienen.
Samsung noemt dit SmartThings. Je hebt de mogelijkheid elke dag een melding krijgen hoeveel de koelkast afgelopen 24 uur aan stroom heeft verbruikt.Je kunt de temperatuur aanpassen en de snel koel/vries functie activeren. Met SmartThings Cooking kun je je maaltijden volgens Samsung efficiënter plannen, inkopen en voorbereiden. Let wel, je moet eerst wel alle data invoeren. Dit kost best veel tijd! Indien gewenst kun je met de App gepersonaliseerde recepten krijgen op basis van wat je in je koelkast hebt staan.
De koelkast beschik over veel ruimte. Met name de mogelijkheid om grote 2 liter flessen en pakken in je deur te zetten vonden wij erg prettig. De koelkast sluit makkelijk en geeft een signaal als deze te lang open staat. De verlichting is uiteraard LED maar had wel wat warmer wat betreft kleur gemogen. De deur is makkelijk schoon te maken dankzij het gladde front. De koelkast is daarnaast erg stil wat betreft geluid.
De koelkast beschikt over een effectieve Digital Inverter Compressor met maar liefst 20 jaar garantie (op de compressor). Deze past zich automatisch aan de koelkast koeling aan.

Pluspunten

• Veel koelruimte
  • Wifi om temperatuur in te stellen
  • Dagelijks feedback over verbruik
  • 20 jaar garantie op compressor
  • 2 liter flessen passen in deur

Minpunten

• LED licht is net iets te "blauw"
  • Verlichting ontbreekt in vries gedeelte

Cihan Agca 01-01-2024

Test review

Deze koelkast mocht ik testen via review.nl

De koelkast zelf is groter als ik dacht. Kwalitatief is het zeker. Het mooie ervan vond ik het soort melkglas wat er aan de voorkant zit. Meeste keukens zou je toch voor inbouwkoelkast gaan, maar bij deze soort vind ik het aan de buitenkant toch wel een overtuiging om er voor te kiezen om het niet in te bouwen, maar zo neer te zetten.

De lades in de vriezer gedeelte zijn heel soepel, en je krijgt niet dat ze vast komen te zitten door bevroren ijsgedeeltes rondom de lades.

De koelkast heeft voldoende ruimte en goed instelbare lades en rekken. Heb zelf de flessenrek niet gebruikt, maar zeker zal dit ook ultiem zijn. Aangezien de flessen altijd doorrollen normaliter als je die functie niet hebt, en je een fles cola pakt.

De koelkast is echt een aanrader.

Pluspunten

• Melkglas aan de buitenkant
  • Flessenrekken
  • Soepele lades