De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72MCVBN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

EvaD 17-05-2023

Fijne ruime vries-koelcombinatie

Geschreven voor: LG GBB72MCVBN

Ik mocht deze koelkast voor een paar weken testen en ik ben heel tevreden met deze koelkast.
Vooral met de capaciteit, het is een hele grote ruime koelkast.
De Fresh Converter lades voor groente, vlees en vis, ben ik heel blij mee. De lades zijn groot en ruim, past verbazend veel in. Daarnaast is het heel handig, dat je de lades in kan stellen op vlees of groente met het speciale schuifje. Hierdoor heb je precies de juiste tempratuur in de lade.
Ook de vriezer is heel ruim, in de middelste lade kan ik zes broden kwijt. Dat is voor mijn grote gezin, echt ideaal. Mijn dochters vinden ijsklontjes altijd heel interessant en de ijklontjesvorm die is meegeleverd bij de koelkast is heel handig. De ijsklontjes komen er snel uit en die kunnen dan in de deksel zodat ze niet door de hele vriezer lade gaan.
Al met al een hele positieve ervaring met deze koelkast. Wel vind ik dat als hij aanslaat dat het soms best wel wat geluid maakt en dat je op een zwarte koelkast best veel vette vingers ziet.

Pluspunten

• Energielabel B
  • Deurkoeling
  • Heel veel ruimte
  • Flessenrek
  • 2 Grote laddes voor vlees, groente en vis

Minpunten

• Vette vingers
  • Bij aanslaan het geluid

n******@h********** 23-04-2023

Ruime koelvries combinatie met een strak design

Geschreven voor: LG GBB72MCVBN

Ik heb deze LG koelvries combi mogen testen en ben aangenaam verrast. De koelvries combinatie heeft een strak zwart design wat het gelijk al een eye catcher maakt in de keuken. De koelkast heeft veel ruimte om al je producten op te ruimen mede door het wijnrek en het inklapbare plankje wat ideaal is voor flessen etc. Daarnaast beschikt het ook over 2 ruime lades waar je vlees in groente in kunt bewaren en de tempratuur apart voor kunt instellen en de producten langer vers houdt.
Door de doorcooling wordt de tempratuur ook gelijkmatig verdeeld.
De vriezer heeft 3 ruime lades en is no frost zodat je deze niet hoeft te ontdooien.
Kortom een zeer ruime koelvriescombinatie met een strak design.

Pluspunten

• Veel opbergruimte
  • Strak design
  • No frost vriezer
  • Deur koeling
  • Apart in te stellen tempratuur voor groente

Minpunten

• maakt een licht brommend geluid niet storend

marco 21-04-2023

Ruime koelkast die zeer energie zuinig is

Geschreven voor: LG GBB72MCVBN

Deze koelkast is mij ter beschikking gesteld gedurende enkele weken om deze te kunnen beoordelen.
Ik wilde graag een koelkast testen die zeer energie zuinig is. Momenteel heb ik een extra brede koelkast (80cm) met een verbruik van 480kwh op jaarbasis vergelijkbaar met een Amerikaanse koelkast dus. Met de huidige energie prijzen ga je daar wel op letten.
De koelkast is nu een week in gebruik, naast mijn eigen koelkast, dus relatief laag gevuld. In deze week is 0,37kwh/dag het hoogst gemeten verbruik. Vermenigvuldigd met 365 geeft dat 135kwh/jaar. Het gemiddelde bij deze vulgraad ligt nog wat lager.
Voor mij geeft dat een verschil van ongeveer 350kwh/jaar met de huidige prijzen van stroom van ongeveer €0,50 per kWh, geeft dat een jaarlijkse besparing van ongeveer €175,-
Het verbruik dat LG zelf aangeeft met 137 kWh/jaar is dus zeer accuraat te noemen.

Door de klimaat zone is deze koelkast ook uitermate geschikt om in een inpandige berging of garage te plaatsen. De koelkast werkt optimaal vanaf 10 graden celcius en werkt dus ook nog goed tijdens de winter in een onverwarmde ruimte.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • zeer stil
  • zeer laag Energie verbruik

Minpunten

• flexibiliteit hoogte van de schappen

a************@l****** 21-04-2023

Een lust voor het oog, en nog ruim ook!

Geschreven voor: LG GBB72MCVBN

Deze koelkast heb ik mogen testen. Het is als eerst een lust voor het oog! De koelkast is erg stil en biedt veel ruimte. Ook is het heel fijn dat je het soort producten kan instellen. Ook het vriesvak heeft deze mogelijkheid. Energiezuinigheid heb ik niet kunnen testen. Maar ik geloof wel dat ie zuiniger is dan onze oude.

Pluspunten

• Supermooi
  • Veel ruimte
  • Instellen wat er in zit

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Miriam B 19-04-2023

Mooie design ijskast met vriezer.

Geschreven voor: LG GBB72MCVBN

De ze ijskast de LG GBB72MCVBN heb ik enkele weken mogen testen,en als ik deze vergelijk met mijn huidige ijskast, is er dag en nacht verschil,en zou ik deze zeer zeker aanraden.
Er is enorm veel ruimte,en is praktisch ingericht, waardoor je een goed overzicht hebt over je " voorraad".
Twee grote lades met schuifregelaar voor de luchtvochtigheid ,een voor fruit/groente en een voor vis/ vlees.Ik heb om te testen enkele verse producten 5 dagen (uiteraard tot de houdbaarheidsdatum), er in laten liggen,en zagen er nog vers en fris uit,en de smaak was ook goed,dus kunnen nog langer in de lade blijven.
Ook de producten welke geplaatst zijn in de deur,zijn goed op ijskast temperatuur (3).
Hij staat hier in de open keuken en ziet door het design, zwart matte kleur,mooi uit.
Geluid hoor je amper,wat een pluspunt is in een open keuken.
De vriezer met 3 lades zijn voldoende ruim,en geeft geen ijsvorming.
Geen gedoe meer met ontdooien,door het no frost systeem.
Minpuntje: ijskast en vrij hoog voor kleine mensen(kleiner dan 165), je hebt dan een opstapje nodig.

Pluspunten

• Mooi zwart design
  • Ruime indeling
  • Koelt en vriest goed.

Minpunten

• Vrij hoog voor kleine mensen
  • Flessen in de deur kiepen wel eens om.

Miriam B 17-04-2023

Test lg ijskast met vriezer

Geschreven voor: LG GBB72MCVBN

Deze ijskast heb ik mogen testen
Er is enorm veel ruimte en praktisch ingericht,met wijnrek en een plank die je kunt opklappen .De 2 lades zijn voorzien van een schuifregelaar, en je kunt daardoor de luchtvochtigheid apart regelen.
Hij koelt goed,en door de doorcooling zijn de producten in de deur ook goed op temperatuur.(3)
De vriezer met 3 lades zijn voldoende ruim,en geeft geen ijsvorming.
Door no frost,ontdooien niet nodig!
Door het mooie mat zwarte design staat hij mooi in een open keuken en geluid hoor je amper, wat een pluspunt is in een open keuken.

Een minpuntje,deze ijskast is vrij hoog voor kleine mensen(kleiner dan 165),je hebt dan een opstapje nodig.

Pluspunten

• Mooi zwart design
  • Met wieltjes,gemakkelijk verplaatsbaar
  • Nauwelijks hoorbaar

Minpunten

• Vrij hoog voor kleine mensen