• Test panel 8.8 mei 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72PZVCN1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

KlinMir 06-06-2023

Prachtige ruime koelkast.

Geschreven voor: LG GBB72PZVCN1

Toen deze prachtige grote wat donkermetaal mat grijs werd geleverd maakt hij voor ons een kolosale indruk wij waren een witte, lagere en zonder vriesgedeelte gewend.
De ruimte binnenin eveneens veel en ruim met mooi ledlicht.
Wat handig is de 2 diepe groente-fruit- vlees-vislade. Door de 2 lades heb je niet alles bij elkaar gepropt.
De onderste glasplaat kan in 2 delen dat is ook een voordeel en een keuze die je hebt met inruimen.
De extra cooling deur is ook voorzien van ruime bakken om drinkpakken , boterkuipje en kleinere flesjes in te doen.
Bijvoorbeeld bij een aantal pakken melk en /of yoghurt past best nog een fles ranja ervoor in hetzelfde vak.

Het vriesgedeelte is voor ons voldoende ruimte voor voorraad door de 3 diepe lades.
Inderdaad 4 broden op een rij past makkelijk.

Nadeel: en daarom een 8 en geen 10, dat als je klein van stuk bent het bovenste gedeelte moeilijk bereikbaar is en je een opstapje nodig zult hebben.
De glasplaten van de koelkast is weinig mogelijkheden om te verzetten/verstellen

Wat dan weer een voordeel is, is dat je wijnrek heel gemakkelijk kunt verwijderen en terugplaatsen waardoor drankpakken rechtop kunnen staan.
Nog een extra voordeel is dat de koelkast een "ecostand" heeft deze gebruik ikzelf en alles is lekker koel zonder al te veel energieverbruik
Als je de ecostand niet gebruik is je eten en drank heel fris, ook lekker maar niet noodzakelijk.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Deurcooling
  • Ecostand
  • Wijnrek

Minpunten

• Hoogte voor kleine mensen
  • Beperkte mogelijkheid verzetten van glasplaten

cieltje 17-05-2023

Groot, veel inhoud en goede verdeling koel en vries.

Geschreven voor: LG GBB72PZVCN1

Mijn eerste indruk is: WOW, hij is GROOT!
De wat donkerder grijze kleur is mooi, daardoor het is geen negatieve aandachttrekker zoals een zilveren of witte wel kan zijn.

Het koelgedeelte is echt een verademing, zoveel ruimte. Twee grote koelladen onderin, waarvan de onderste gigantisch is Hier kun je de hele groente-voorraad van een week wel in kwijt.
De luchttoevoer kun je voor de onderste lade, ook de grootste verstellen, maar dat is iets wat je eigenlijk vooral door ervaring en kijken naar de inhoud moet leren, verwacht ik.
De 2e lade is wat kleiner maar zeker nog ruim genoeg voor veel spullen.
Het flessenrek, bijna bovenin is goed voor enkele flessen wijn of frisdrank, net wat je maar hebt.

Het vriesgedeelte is een stuk kleiner maar groot genoeg voor een kleine voorraad. In de middelste lade passen sowieso met gemak 4 grote broden. Het invriezen van vlees ging ontzettend snel

Al met al zeker een aanrader.

Pluspunten

• Groot
  • heel snel invriezen
  • 2 laden in koelgedeelte
  • 1 gigantische lade in koelgedeelte
  • grote laden in vriesgedeelte

Mireille Brekelmans 29-04-2023

Ruime koelvriescombinatie

Geschreven voor: LG GBB72PZVCN1

2 weken mogen testen.met een hoogte van 2m03 en 384 liter inhoud is de koelkast indrukwekkend groot. Maar wel stil. mooi design platinum zilver, prachtig maar je ziet er wel elk vlekje op. Flessenrek is handig voor wijndrinkers of gezinnen met veel frisdrank. Extra ruimte door het uitklapbare schap. De versbalans lades zijn echt superhandig en verstelbaar qua koeling, met de benaming erop deel je automatisch ook je koelkast goed in. Koelen doet hij prima ook in het deurgedeelte. Invriezen van vlees kun je instellen/versnellen, maar het is zo snel bevroren dat dat niet nodig is. Het smart gedeelte voegt voor de consument weinig toe denk ik. Je kunt er een diagnose mee maken als er iets niet goed is. Non frost is handig maar tegenwoordig standaard.
Conclusie is dat ik het een fijne ruime koelkast vind.

Pluspunten

• Ruim
  • Koelcapaciteit
  • Indeling

lexvla 21-04-2023

Ruime en mooie koel/diepvriezer.

Geschreven voor: LG GBB72PZVCN1

Ik heb deze LG koelkast een aantal weken mogen testen en als eerste ben ik onder de indruk van de ruime en goede indeling. De inklapbare schap, waarvan de voorste helft onder de achterste helft kan worden geschoven om extra ruimte aan hogere items te geven vind ik fijn.
Tevreden ben ik over de goed verdeelde koeling in de koelruimte, met als extra de koeling naar de deurruimte. De no-frost is ideaal, nooit meer ontdooien. Temperatuur instelling werkt heel duidelijk met display en ECO keuze. Energieklasse C geeft een mooi verbruik van 172 kWh/jaar.
De kleur van de koelkast is donkergrijs, waardoor je makkelijk vingerafdrukken ziet, die echter makkelijk zijn weg te vegen.

Pluspunten

• Ruim
  • Zuinig in gebruik met Energieklasse C
  • Deurkoeling

Minpunten

• Buitenkant krijgt snel vlekken door aanraking

Tester123 20-04-2023

Bevalt erg goed

Geschreven voor: LG GBB72PZVCN1

Ik heb dit product een paar weken mogen testen en ben er erg tevreden over. Je kan veel kwijt in de koelkast door de grote capaciteit. Dat komt mede door de toevoeging van het wijnrek en het opklapbare schap. Voor de luxe was een dunne ijsblokjes lade makkelijk geweest, maar door de ruimte is dit geen gemis. Ondanks dat er veel in kan, blijft alles toch goed koel. Zowel in het koel gedeelte als het vries gedeelte. Het is fijn dat je zelf de temperatuur kan instellen en dat het een Eco knopje heeft. Ook kan je met de Express functie veel sneller iets invriezen. Binnen een paar weken is het niet te testen, maar op de lange termijn zal de Total No Frost functie veel moeite schelen. De koelkast deur met DoorCooling+ houdt de producten ook goed koel en de Fresh Balancer lades zorgen ervoor dat groente en fruit langer goed blijft. Het design aan de buitenkant is erg mooi en strak, maar er komen wel snel vlekken op van bijvoorbeeld vingers. Onze vorige koelkast maakte toch best wat geluid. Dit is nooit zo opgevallen, maar doordat deze koelkast zo stil is merk je toch en groot verschil. Al met al, een aanrader.

Pluspunten

• Total No Frost functie
  • Capaciteit
  • Koelprestaties

Minpunten

• Geen ijsblokjes lade
  • Snel vlekken zichtbaar
  • Erg hoog