LG GSJV71PZTE

• Test panel 8.5 dec 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSJV71PZTE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

OdysseusVL 27-02-2022

LG GSJV71PZTE Staal rvs - luxe en gemak in je keuken!

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

Gedurende 1 maand heb ik de mogelijkheid gehad om deze LG Amerikaase koelkast te bekijken en te testen hoe hij in het alledaagse gebruik bevalt.
Allereerst de positieve ervaringen:
1] Deze LG koelkast heeft een enorme luxueuze uitstraling door de homogeniteit van de gebruikte roest-vrij-stalen kast. Hij staat als een statig object te pronken in je keuken!
2] Enorme hoeveelheid ruimte, met een koelinhoud van 416 liter en een vriesinhoud van 219 liter heb je samen 635 liter opslag. Deze ruimte zal zeker genoeg zijn voor een gemiddeld gezin.
3] UItgebreide handleiding in de verschillende talen helpen je zeker om alles uit deze koelkast te halen.
En dan natuurlijk de kritiekpuntjes die ik heb genoteerd:
1] Howel de RVS uitvoering een prestigieuze look heeft, vallen wel alle vingerafdrukken meteen op. Bij het open van de deuren,zeker ook omdat er geen handvaten aanzitten, blijven er vettige plekjes over die je steeds geneigd bent schoon te maken.
2] De koelkast is bij tijd en wijle zeer luidruchtig - speciaal als de motor ijsblokjes wil maken en hij moet het water daarvoor naar de juiste plek brengen - is er gedurende een halve minuut een flink lawaai.
3] Aangezien ik in het bezit ben van een oudere LG amerikaanse koelkast die bij ons al bijna 20 jaar zijn werk doet, is mij opgevallen dat dit nieuwe model alleen maar een koel/vries regelunit binnen in de koelkast heeft. Bij mijjn oude kast zit dit regelpanel op de buitenkant waardoor je de koelkast niet hoeft open te doen om de koel c.q. vriestemperatuur in te stellen. Dit is een gemiste kans van de LG designers. Overigens is dit perfect te omzeilen door de LG app te installeren waarbij je commando's naar de koelkast kan sturen.
4] De LG koelkast heeft maar 2 laden in de koel unit en 2 in de vriezer unit, waar bij mijn ouder model aan allebei de kanten 3 laden zitten.
5] De LG GSJV1PZTE heeft geen mogelijkheid tot aansluiting van een waterleiding, waardoor je iedere keer dat je ijsblokjes en/of koud water nodig hebt je het waterreservoir moet bijvullen.

Als je dit allemaal geen probleem vindt, dan heb je er wel een bijzonder stijlvolle en ruime koe/vries combinatie aan!

Pluspunten

• Zeer veel ruimte!
  • App om de koelkast te programmeren.
  • Zeer luxe uitstraling door Staal rvs.

Minpunten

• Soms zeer luidruchtig!
  • Vlekken op de buitenkant na aanraken.
  • GEEN wateraansluiting voor de ijs dispenser

p********@g******** 13-01-2022

Een aanwinst voor je keuken

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

De Amerikaanse koelkast heeft een prachtige uitstraling en een zeer ruime indeling zowel in de koelkast alsook in de vriezer.
De “deur in deur” is ideaal omdat je snel bij de meest voordehand liggende producten bent en daardoor de kou in de koelkast houdt.
Enig nadeel t.o.v. onze vorige Amerikaan is dat in deze koelkast het waterreservoir steeds gevuld moet worden terwijl de vorige direct op de waterleiding aangesloten was. Het tappen van gekoeld water geeft daarom wel wat meer geluid omdat het omhoog gepompt moet worden. Ook bij het ijs maken is dit te horen als er weer een nieuwe lading aangemaakt wordt.
De ijs dispenser werkt prima. Mooie maat blokjes en ook het crunch ijs wordt perfect vermalen.

Ariadny 12-01-2022

Erg goed en mooie

Verschijning:
Dit is een grote en mooie Amerikaanse koelkast. Door zijn roestvrijstalen afwerking is hij gemakkelijk vervuild met vingerafdrukken.
Intern volume: (totaal 635l) Ideaal voor een groot gezin met kinderen.
416 van de koelkast.
Vriezer 205L.
Met 14 liter ijsbereiding.
Een heel belangrijk kenmerk is het Door-in-Door-systeem dat het openen van de koelkast praktischer maakt en ons helpt energie te besparen.
Het ijs maken en de waterdispenser zijn erg goed. Het is altijd goed om koud water en ijs bij de hand te hebben.
Iets wat niet erg praktisch is, is het feit dat er geen aansluiting is voor de waterdispenser.

• Door-in-door
  • waterdispenser
  • fresh balancer

Minpunten

• geen aansluiting is voor de waterdispenser

s*******@h********** 06-01-2022

Super fijn apparaat

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

Ik heb deze koelkast mogen testen en vibd hem erg fijn en ben er zeer tevreden mee.

De door-in-Door is een handige optie om energie te besparen. Hiermee gaat de deur maar half open dmv een knop. Je moet wel kijken wat dan handig is om daarin te zetten.
In mijn vorige koelkast had ik een klep waarmee je bij de flessen kon zonder heel de deur te openen maar dt door in door werkt.
De inhoud van de koelkast is erg prettig, lijkt ook groter en praktischer als mijn vorige. Genoeg ruimte in zowel vriezer als koelkast gedeelte en wij zijn met 4en en soms zelfs met 7 personen.
De koelkast oogt ook erg mooi aan de buitenkant.
Wat ik ook handig vind is dat je koud water ijsklontjes of gechruchd ijs kunt krijgen. Erg handig! Wel vind ik het geluid ervan wat harder als bij mijn vorige als je water ofzo tapt.
Wel is de buitenkant erg snel vies. Je moet hem aan de onderkant/ rand open maken maar duwt hem vervolgens met je hand dicht waardoor je overal vingerafdrukken ziet, dat is wel jammer
Kortom voor mij een heel fijn apparaat en ben er erg blij mee. Vooruitgang tov mijn vorige.

Pluspunten

• Indeling
  • Voldoende ruimte

Minpunten

• Geluid bij tappen water
  • Vingerafdrukken bij dichtdoen deur

fam. Oude Munnink 06-01-2022

Degelijk apparaat, wat ons betreft een aanrader

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

Kort samengevat, doet alles wat je ervan verwacht, en meer.

De koelkast (60cm):
- Handige functie is de halve deur. Na een paar dagen uitgevogeld wat handig is om daar neer te zetten, zodat je de hele deur niet open hoeft te doen. Scheelt energie.
- Instellen van temperatuur is easy en de functie om de knoppen te blokken is ook handig als je kleine kinderen hebt.
- Ruimte is meer dan genoeg (gezin van 4 volwassenen met af en toe aanhang). Voldoende 'planken' in de koelkast, eentje meer had gekund, maar dat is persoonlijk.
- Twee ruime lades, voor fruit en groente, handig zodat je bepaald fruit apart kunt houden van de rest
- Vier zeer ruime bakken in de deur
De vriezer (30cm):
- Twee lades en vier planken en nog eens twee bakken in de deur.
- Ruim voldoende voor ons gezin
- planken in de vriezer is even wennen, niet alles is makkelijk stapelbaar. We sealen hier veel (maaltijden voor later of bijvoorbeeld rauw vlees) en zonder bakken die naast elkaar op de plank passen, liefst stapelbaar gebruik je een deel van de ruimte niet.
De waterdispenser
- 4 liter voorraad in de koelkast of aansluiten op de waterleiding.
- Heerlijk om even een koud glas water te tappen.
- IJsblokjes tappen ook eenvoudig, systeem werkt prima.
- Ook gecrushed ijs trouwens.
- ik las in de handleiding dat de IJsblokjes functie uitgezet kan worden, maar dat hebben we nog niet uitgeprobeerd.

De afwerking:
- Het RVS is netjes en strak. Misstaat niet in een open keuken en makkelijk schoon te houden (spray en een doekje)
- wieltjes maken het makkelijk om het apparaat even een stukje van de kant te halen
- de materialen in de koelkast en vriezer zijn stevig en makkelijk schoon te maken

Conclusie: Ja ik zou deze combinatie aanschaffen. Afwerking is netjes, zit stevig in elkaar, geen rammeltjes zo te zeggen. Er is over veel nagedacht, voor het dagelijks gebruik, zoals de halve deur. Verbruik is mijn enige minpuntje, alhoewel een dergelijk apparaat zowel de oude koelkast en vriezer vervangt. In ons geval zelfs twee oude koelkasten van en een oude vriezer vervangt, dus qua verbruik gaan we er echt wel op voorruit.

kmdckrs 30-11-2021

Functionele en ruimte koelkast

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

Onze Amerikaanse koelkast is aan vervanging toe na 15jr.
En wat een verademing is de LG. We hebben deze mogen testen.

1. Door-in-Door: een kwart van de koelkast gaat open dmv een verborgen knop. Hierdoor kan je makkelijk en snel bij bijv flessen en verlies je minder energie. Wij hebben in onze huidige Amerikaanse koelkast een klepje om drank in te zetten. Dit is wel even next level. Ontzettend fijn.

2. LinearCooling: dit vermindert temp schommelingen waardoor alles langer vers blijft. Ik heb de koelkast te kort om dit echt te beoordelen maar klinkt als een ideale functie.

3. DoorCooling: levert gelijkmatige en snelle versheid. Ik merk zeker dat drankjes kouder blijven. Top. Boodschappen zijn ook erg snel koel.

4. FreshBalancer zorgt voor een optimale vochtigheid zodat groenten en fruit langer en vers blijven. Nog niet echt iets van kunnen merken maar met de feestdagen zal dat zeker gebeuren als we veel eten inkopen en bewaren.

5. Inhoud is echt fantastisch. 635l. Meer dan ik had en dat met maar een enkele cm verschil in afmeting. Erg goede indeling ook. Benut de ruimte goed. Met softled verlichting en metallic afwerking ziet alles er top uit.

6. Erg slank design maar dan komen we gelijk bij 1 van mijn minpunten. De afwerking aan de buitenkant is m.i. niet over nagedacht. Je trekt de deuren weliswaar open aan de rand maar iedereen duwt de deur dicht met de hand. Met als gevolg overal vingerafdrukken.

7. Nog 1 groot minpunt, voor de prijs had deze zeker energiezuiniger mogen zijn. Er zijn veel zuinigere opties op de markt.
Maar voor ons heft het grote pluspunt dit op. Te weten, geen wateraansluiting! Nu kunnen we de koelkast overal neerzetten. Onze huidige heeft een aansluiting die ook nog eens meer dan eens kapot is gegaan met waterschade tot gevolg. Dus groot pluspunt.

8. Geluid is voor ons juist minder dan we gewend waren dus pluspunt!

9. Kleine vermelding voor de app. Deze is eigenlijk vrijwel nutteloos. Leuk dat LG een start ermee gemaakt heeft maar voegt hier niet veel toe.

Samengevat, een prachtige koelkast. Een upgrade voor ons!

Pluspunten

• Inhoud
  • Geen wateraansluiting
  • Door-in-Door
  • No frost

Minpunten

• RVS design
  • Niet energiezuinig

Barry van Velzen 23-11-2021

Straks design met veel inhoud - inclusief ijsblokjes machine

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

Als ik denk aan een Amerikaanse koel- vriescombinatie, dan denk ik aan groot en nog groter.
Met een koelinhoud van 416 liter en een vriesinhoud van 219 liter heb je samen 635 liter opslag.
Dit is allemaal verwerkt in een mooie RVS uitvoering van 179x92x73cm. (hxbxd)
Met deze afmetingen kan deze koel- vriescombinatie zonder problemen door de voordeur. De wieltjes onder de koel-vries combinatie zorgen ervoor dat je deze ook makkelijk kan verplaatsen.
Vanwege zijn strakke vormgeving in RVS uitvoering zou je denken dat deze gelijk alle aandacht trekt in de keuken. Dit valt wat mij betreft heel erg mee.

De handleiding bestaat uit vele talen met beknopt de uitleg hoe de koel- vries combinatie gebruikt moet worden. Het advies is om bovenin de producten te plaatsten die het eerst of snelst koud moet worden, om zo verder werken naar beneden. Bij mij staat alles lekker door elkaar. (Op de website van LG staat een uitgebreidere handleiding)
In het koel gedeelte is een display verwerkt mee de naam ThinQ. Hier is de temperatuur van de koelkast en vriezer af te lezen. Met tiptoetsen kan de temperatuur aangepast worden.
Ook kan hier de optie “Express Cool” en “Express Freeze” geactiveerd worden. Met deze opties kan heel snel (grote hoeveelheden) voedsel gekoeld of ingevroren worden. Of dit echt een aanvulling is weet ik niet.

Wat ik zeker wel een aanvulling vind is het deur-in-deur principe.
Je moet het zien als een boerendeur waarbij dus alleen de bovenkant open kan. (van de koelkast)
Hierbij kom je direct bij de producten die in de deur staan. Bijvoorbeeld melk, frisdrank, boter. Hiervoor hoeft dus niet de hele deur open wat weer ten goede komt aan de temperatuur (en je portemonnee).
De deur-in-deur gaat erg makkelijk open, maar valt niet altijd dicht als ik deze dicht gooi. Een extra zetje is dan nodig. Desondanks ben ik erg te spreken over deze optie.
En mocht je toch niet in de gaten hebben dat de deur open staat, dan laat deze LG je dit weten door middel van een piepje.

De inhoud van het koelgedeelte is ruim voldoende om de wekelijkse boodschappen in een keer kwijt te kunnen. Er zijn 4 glazen planken aanwezig om zo je eigen ruimte (hoogte) te creëren.
Onderin zijn twee lades aanwezig waarin los van elkaar groente en vlees bewaart kan worden.
Het vriezer gedeelte is iets smaller en heeft eveneens 4 glazen planken en 2 lades.
Toch is deze nog erg groot. Voor mij eigenlijk te groot. Met gemak kan ik 15 pizza’s kwijt, ijs voor de hele aankomende zomer, een paar kilo kippenpoten en bitterballen. Plek genoeg, dat wel.

Een Amerikaanse koel- vriescombinatie kan natuurlijk niet zonder een ijsblokjes machine.
Deze is verwerkt in de deur van de vriezer. Het benodigde water kan via een waterslang aangevoerd worden. Indien je niet de mogelijk heb om een waterslang aan te leggen, dan kan in de koelkast ook een 4 liter waterreservoir geplaatst worden. Hier haalt de vriezer het water vandaan waar hij ijsblokjes van maakt. Het is leuk om te horen als er daadwerkelijk ijsblokjes gemaakt worden.
Met drie tiptoetsen kan gekozen worden voor koud water, ijsblokjes of crushed ijs. De kinderen hebben er in ieder geval de grootste lol mee.

Met de LG ThinQ app kan verbinding gemaakt worden met deze koel- vriescombinatie.
Als de deur te lang openstaat laat de app dat weten, de temperatuur kan aangepast worden en Express Cool en Freeze kan gestart worden. In deze app kan ook de functie Smart Learner gestart worden.
Hiermee leert hij zichzelf aan wanneer er meer of minder gebruik wordt gemaakt en past hierop de koel en vriestijden aan. Hetzelfde idee als een slimme thermostaat.

Met een energieverbruik van 350kWh per jaar is deze zeker niet aan de hoge kant. En als het meer was geweest dan had ik het ook goed gevonden. De specificatie laat weten dat er 36dB aan geluid geproduceerd wordt. Alleen als het stil is in de keuken hoor je soms wat gebrom.

Al met al een heel fijne Amerikaanse koel- vriescombinatie die zeker gezien mag worden.
Het koelen en vriezen gaat lekker vlot en er is voldoende plek. Het deur-in-deur principe wil ik zeker niet meer kwijt en de ijsblokjes machine maakt het helemaal af.

Door de RVS uitvoering moet wel wat vaker een doekje gebruikt worden voor vingerafdrukken.
Ondanks dat de aanschafprijs voor deze LG niet hoger is dan andere modellen/merken, is het toch een flinke uitgave.

Pluspunten

• RVS design
  • IJsblokjes machine (+ijswater +crushed ijs)
  • Veel inhoud en snel koel/koud
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Deur-in-deur is ideaal

Minpunten

• Vingerafdrukken zijn sneller zichtbaar
  • Aankoopbedrag
  • Koelkastdeur sluit niet altijd

sylvia1971 13-11-2021

mooie koelvries combi

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

Het was super om deze te testen, hij is heerlijk groot vooral het koel gedeelte, ook heel fijn dat je koud water en ijsklontjes en crusch ijs kunt tappen. Het vriesgedeelte is op zich ook mooi van ruimte, het enige nadeel is dat er in het vriesgedeelte maar 2 lades zitten, waardoor de rest plankjes zijn waarop je de artikelen moeilijk kwijt kan, vooral als je moet stapelen dan valt alles om, dus dat is het enige nadeel wat ik ervaren heb

Pluspunten

• mooi groot koelgedeelte
  • koel water en ijs

Minpunten

• te weing laden vriesgedeelte

Anouk91 07-11-2021

Fijn koel-vriescombinatie, bevalt ons uitstekend!

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

De koelkast nu een paar weken in gebruik en we zijn er helemaal weg van!
De koelkast heeft een mooi design en oogt niet te groot in huis.

Zowel het koel als vriesgedeelte zijn ruim en bevatte veel handige planken en lades. In de koelkast zit een extra deurtje, zodat je makkelijk bij een aantal spullen kan. Wij gebruiken dit voor flessen drinken en items die we dagelijks vaak nodig hebben. Het drinken is lekker koel vanwege de extra koelte langs de de deur, de zogenaamde doorcooling. Door deze 'extra' deur hoeft de koelkast in zijn geheel minder vaak open waardoor het wat energiezuiniger lijkt.

De lades in de koelkast en vriezer zijn ruim en blijven goed op temperatuur waardoor de producten langer vers blijven. Je merkt echt als je de la open trekt dat de koud er goed vanaf komt. De temperatuur wordt goed gereguleerd, waardoor je optimaal gebruik maakt van de houdbaarheidsdatum.

Via een app en in de koelkast kan je de temperatuur voor de vriezer en koelkast instellen naar je eigen wensen. Wij zijn tevreden over hoe goed de vriezer en koelkast de temperatuur en vochtigheid behoudt. Ook kan je via de app de felheid van het licht bepalen; handig als het donker is en je niet verblindt wordt door het soms felle licht.

De optie om ijsblokjes en koud water te tappen is aanwezig middels een bak water in de koelkast. De koelkast hoeft dus niet op de waterleiding te worden aangesloten, wat fijn is. De bak water (4 liter) liep in het begin snel leeg, omdat er een grote hoeveelheid ijsblokjes gemaakt werd, maar sinds dat op peil is doe je lang met deze 4 liter.

De koelkast kan wel geluid maken, zeker als hij extra hard koelt of als de ijsblokjes worden gekiept. Je hoort dit best goed, maar is niet storend. Dit zou zachter kunnen. De koelkast zou ook wat zuiniger kunnen zijn in verbruik, maar door de extra deur in de koelkast lijkt dit mee te vallen.

Voor ons een ideale koelkast, waarbij de producten lang en goed vers blijven. De planken en lades goed zijn ingedeeld. Het vriesgedeelte groot genoeg is en goed is ingedeeld. De temperatuur blijft constant en voelt goed aan. De extra opties tot ijsblokjes en koel getapt water zijn top. Voor ons de ideale koelkast.

Pluspunten

• ijsblokjes
  • extra deur
  • praktisch ingericht
  • temperatuur blijft constant op peil
  • producten blijven extra lang vers

Minpunten

• geluid
  • energieverbruik

Randalin 01-11-2021

Gebruiksvriendelijke krachtpatser in de keuken

Geschreven voor: LG GSJV71PZTE

De LG GSJV71PZTE koel-vriescombinatie is een mooie strakke RVS blikvanger in de keuken. De goed doordachte indeling van de lades, planken en vakken zorgen voor voldoende ruimte en mogelijkheden om diverse levensmiddelen gekoeld of ingevroren te bewaren. Deze krachtpatser beschikt over LINEARCooling en FRESHBalance waardoor versheid van levensmiddelen door minder temperatuurschommelingen en optimale vochtigheid en optimale temperatuur sterk verbeterd wordt. Ook bij kwetsbare fruitsoorten of zachte bladgroente wordt de houdbaarheid en kwaliteit sterk verbeterd. DoorCooling zorgt ervoor dat drankjes makkelijk via een halve deur bereikbaar zijn zonder de hele deur te hoeven openen, terwijl de drankjes goed gekoeld zijn. Daarnaast beschikt de koel-vriescombinatie over inverter Linear Compressor daardoor is er een lager geluidsniveau en een duurzamer en energiezuiniger apparaat. Kortom het is een aanwinst in de keuken met een zee aan ruimte, waarin je al je levensmiddelen goed geordend kan opbergen. De Fresh Zone lades geven genoeg ruimte groentes en fruit op een gesorteerde manier optimaal te bewaren. Freezing Zone lades geven ook de mogelijkheid producten zeer snel in te vriezen. Het apparaat beschikt ook over Spaceplus ICE System waardoor je eenvoudig een glas gekoeld water met ijsblokjes of gecrusht ijs kunt tappen. Het enige minpuntje is dat er eenmaal per uur verse ijsblokjes worden gemaakt en de gemaakte blokjes in het reservoir worden gedropt en dit maakt best wel even een pompend schrapend geluid. De verwachting is wel dat dit bij het inbouwen van de combinatie een stuk minder zou kunnen zijn. Maar de conclusie is dat het echt een fantastisch gebruiksvriendelijk apparaat is die een absolute meerwaarde is voor in je keuken!

Pluspunten

• Ruim en overzichtelijk
  • Zeer goede koeling ook voor kwetsbaar product
  • Gekoeld water met ijs tappen
  • Ontdooien hoeft niet

Minpunten

• Geluid bij volpompen en wisselen ijsblokjes
  • Energielabel kan zuiniger
  • Handleiding kan gebruiksvriendelijker