LG GBB72MCEFN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72MCEFN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Soraay24 22-02-2021

Super Koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Ik vind het een mooie, grote en een hele handige koelkast. Hij is ruim van binnen waardoor je al je boodschappen met gemak kwijt kan. Ik vind het alleen jammer dat je aan de indeling niet heel veel kan veranderen, maar doordat er zoveel ruimte is maakt dat verder niet veel uit.
De Total Nofrost vind ik echt top. Nooit ontdooien dat is echt een hele uitkomst omdat ik altijd tegen het ontdooien opkijk.

Ik vind het heel fijn dat de koelkast goed koud blijft als hij even een tijdje openstaat. ( als je bijvoorbeeld boodschappen aan het inladen bent). Ik bewaar vaak fruit in de koelkast en omdat de koelkast goed gekoeld is blijft het fruit ook langer houdbaar.

In mijn vorige koelkast had ik altijd moeite mee dat ik niet alles er kwijt in kon i.v.m. dat deze een stuk lager was.
Toen ik deze koelkast binnen kreeg was ik enorm verrast door alle ruimte.

Ik ben dus enorm te spreken over deze koelkast. (koelvriescombinatie)
En zou hem ook zeker aanraden.

Pluspunten

• Total Nofrost
  • Ruime koelkast

Minpunten

• Redelijk vaste indeling

Jeroenbo 06-02-2021

Mooi, Ruim, Zuinig

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Ik vind het een statige koelkast, mooi, strak, groot en in veel opzichten handig. Hij is ruim opgezet waardoor je ook veel overzicht hebt. Nadeel vind ik dat je weinig zelf kan aanpassen in hoogte. Het wijnrek bijvoorbeeld zou ik graag iets lager zodat grotere frisdrankflessen er (makkelijker) in passen. Ik had het prettig gevonden als er aan de zijkant een vingeruitsparing zou zijn zodat je ook daarmee makkelijk kon openen. Omdat ik behoorlijk lang ben moet ik steeds even licht door de knieën.

Ik vind het een heel prettig idee dat als ik de koelkast open laat staan dat ik met een alarmpje wordt gewaarschuwd. Het gebeurt me nog wel eens dus dat is een uitkomst. Ook de Total Nofrost vind ik superfijn. Nooit ontdooien omdat er geen ijsaangroei is. Heerlijk.

Als de koelkast kou kwijtraakt door langer open te zijn is er een speciaal systeem die zorgt voor snelle aanpassing. Handig. Of het het zelfde systeem is weet ik niet maar de 2 grote laden voor vlees of groentes en dergelijke hebben ook een vorm van klimaatbeheersing. Ik was wat sceptisch maar het werkt. Was mijn bosje munt in de vorige koelkast binnen 2 dagen uitgedroogd is dit in de LG na 5 dagen nog steeds ok.

Al met al een hele fijne ruime koelvriescombinatie.

Pluspunten

• Total Nofrost
  • Ruim en overzichtelijk
  • Open deur alarm

Minpunten

• Niet flexibel in te delen

Antembo 01-02-2021

Stijlvolle, praktische, ruime koelkast met dito vriezer

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Het is een koelkast met een serieuze prijs, maar ik denk dat je wel waar hebt voor je geld. Deze mooi hoge koelkast valt niet op in de (bij ons toch niet al te ruime) bijkeuken, door de mooie matte afwerking. De ruimte van binnen is echt enorm! Heel veel plankjes, rekjes en zelfs twee lades erin. Deze koelkast krijgen wij niet snel vol! De twee lades zijn ideaal, omdat je mooi bijvoorbeeld fruit en groentes of groentes en vlees/ vis gescheiden kunt bewaren. Onze verse producten blijven echt goed lang vers in deze koelkast! De schapjes in de deur zijn mooi breed, dus daar kunnen we zonder gedoe potjes met sausjes en grotere potten (bijvoorbeeld augurken) kwijt. Ideaal! Kwaliteit van het materiaal: top! Sterk plastic en veilig glas.
De drie lades van de vriezer zijn heel mooi diep en goed hoog. Alles wat we bij de oude vriezer in zeven lades hadden, past hier in drie lades. Het enige wat hier een nadeel is, is dat de lades niet makkelijk ver naar buiten schuiven. Dit vereist wat trek- en duwwerk. Dit is een detail eigenlijk. Ietsje meer merk ik dat de koelkast soms een zoemend geluid maakt. Niet lang, maar wel duidelijk hoorbaar. Al en met al een heel fijne koelkast!

Pluspunten

• afwerking
  • materiaal
  • producten blijven goed bewaard
  • grootte

Minpunten

• geluid
  • uitschuiven vrieslades

BrianJV 01-02-2021

Geweldig grote koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Het aanzicht van de koelkast vind ik persoonlijk echt super, Strak en chique met het chrome randje waar de handvaten.
De koelkast staat bij mij in een open keuken, waardoor je de koelkast dus hoort in de hele woonkamer, Je hoort wel wat, maar dit is echt minimaal en geeft absoluut geen overlast.

Het gebruik is super makkelijk en het aanpassen van de temperatuur is super simpel.
Zelf heb ik al een LG wasmachine, deze zie je mooi in de app (Smartthinq) Ik vind de koelkast een beetje tegenvallen in de app. Je kunt eigenlijk niks, behalve een check doen of alles werkt en mocht er iets niet werken staat dit dan in de app. Dit gaat via een geluidscode dus echt verbinding is er niet. Als smarthome vind ik het dus ietwat tegen vallen, maar is dit aan de andere kant echt nodig?...

Verder is de koelkast groot en past voor de grote eter alles in de koelkast.
Al met al zou ik de koelkast zeker adviseren voor wie opzoek is naar een nieuwe koelkast.

Pluspunten

• Stil
  • uitstraling

Minpunten

• niet van toepassing
  • App is niet bijzonder

sabrina 28-01-2021

Lg koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Koelkast ziet er prima uit mooie kleur van binnen erg handig voor georganiseerde mensen kwaliteit is goed en handig in gebruik wat fijn is dat je 2 lades hebt waar je een schuifje hebt wat je op fruit groente of vlees kan zetten zo houdt het langer vers alles koelt snel lekker als je een koud drankje wilt ik hoor de koelkast amper dus dat is al helemaal geweldig energieverbruik is goed met de A+++ label en is ook een wijnrek voor 5 flessen aangezien wij geen wijn drinkers zijn heb ik er de flessen saus in gedaan dus ook een top optie als je geen wijn drinker bent ook zou je flessen drinken er in kunnen doen de 2 staps opvouwbaar schap die je er niet hoeft uit te halen is super fijn en fijn voor je koelkastorganisatie de lg app krijg ik niet gekoppeld hij staat er wel tussen maar kan er niks mee helaas

Pluspunten

• 2 staps opvouwbaar schap
  • Wijnrek voor de saus inplaats wijn

Minpunten

• Lg app werkt niet
  • Je kan de schappen van de deur niet verplaatsen

deBoer 27-01-2021

Enorme koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Ruim 2 weken geleden kregen wij deze LG koelkast in huis. Het eerste wat ik dacht was, wow wat een groot ding, hoog ook. Maar goed, hoe groter hoe beter eigenlijk. Wij, gezin van 5 personen, moesten het tot dan toe doen met een inbouwkoelkast met aanzienlijk minder inhoud, wat dus ook inhield dat ik niet voor de hele week boodschappen in huis kon halen i.v.m. ruimtegebrek. Dat is met deze nieuwe koelkast wel een ander verhaal.
De koelkast is mooi van kleur, en ziet er strak uit qua design.
De installatie van de koelkast werd verzorgt en was binnen een paar minuten geregeld. Ik heb 4 uurtjes gewacht tot ik hem ingedeeld heb, waar ik enorm blij van werd. Wat past er veel in!!
Ook zitten er 2 lades in de koelkast, de ene kan je instellen, door middel van een schuifknopje, op groente of fruit, en de andere, de onderste en tevens de grootse la op groente/vlees of vis. De onderste la is heel groot en past heel erg veel in, maar de bovenste la is hier ook voldoende voor onze voorraad fruit. En daarbij merk ik ook echt dat ik het makkelijk 8 dagen in de la kan bewaren zonder enig bederf. Ideaal en luxe!
Onder de koelkast zitten 3 lades van de vriezer. Ook erg ruim. In 1 la kunnen we sowieso wel 4 broden kwijt, en de andere 2 lades zijn gelukkig ook fijn qua ruimte. Ik vind ook dat deze lades heel makkelijk schuiven, dus erg gebruiksvriendelijk.
Het enige minpunt wat ons betreft is het geluid van de koelkast. Omdat dit geen inbouw is, en dus een losse kast word het geluid nergens door gedemd. Maar dit vonden we vooral de 1e dag behoorlijk storend. Inmiddels zijn we er al aardig aan gewend, al is het af en toe nog wel een dingetje, maar misschien komt dat omdat hij in onze 'woonkeuken' staat en we daar ook gewoon vaak zitten.
Al met al, ben ik wel reuze blij met deze mooie, grote koel/vrieskast en zou ik hem je ook wel aanbevelen.

Pluspunten

• heel ruim
  • producten vers houden
  • grote lades vriezer

Minpunten

• geluid

Kiri 26-01-2021

Stijlvolle koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Altijd weer een feestje wanneer je iets mag testen! En ditmaal mochten we deze stijlvolle koelkast testen. Hij ziet er mooi en strak uit. Wij hebben hem als extra koelkast in de bijkeuken staan en de kleur en matte uitvoering vinden wij bijzonder mooi. Handig in gebruik en ook voor de kinderen zijn de deuren handig open te maken.

Er zitten twee opberglades in en wat hierbij fijn is is dat je kunt instellen wat je in deze lade bewaard. Zo zorgt de koelkast voor de juiste temperatuur, handig toch? Ook het wijnrek is een mooie Eye catcher in de koelkast en ook handig te gebruiken voor andere flessen.
Wat een hoop opbergmogelijkheden! De vriezer heeft drie grote lades, ik mis wel een klein laatje voor bijv. de ijsblokjes. Er zit nu een klein bakje in die je los in de lade kunt leggen.
Je kunt zelfs een app downloaden en de koelkast op afstand kouder zetten, maar waarom zou je dit willen? Wij gebruiken dit niet.

Een fijne koelkast met een mooie uitstraling!

Pluspunten

• uitstraling
  • opbergmogelijkheden

Minpunten

• aparte lade in de vriezer
  • zoemend geluid

Erik V 25-01-2021

mooi

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Ik heb de LG koelkast nu ongeveer 2 weken in mijn bezit en ben super tevreden.
De indeling is super ongelofelijk ruim en mooie grote bakken in de deur waar je heel veel in kwijt kan.
De opvouwbare plank is handig in gebruik het flessenrek voldoet ook aan de verwachting.
Dankzij de Door Cooling technologie kun je je etenswaren veel sneller koelen.
Ook het energie verbruik van deze toch wel grote koelkast is laag met zijn A+++
wat een leuk hebbedingetje is Pas je koel instellingen aan vanaf een afstand via de SmartThinQ app van LG.
ik had hier voor een bosch koelkast van maar 20 cm kleiner maar wat inhoud betreft lijkt deze koelkast wel 2 keer zo ruim.
Ook de vries ruimte is met zijn 3 ruime lade prima,
De koelkast heeft met zijn mat zwart een prachtige uitstraling in mijn grijs zwarte keuken.
Al met al kan ik iedereen deze LG aanraden.

Pluspunten

• Ruim
  • Mooi
  • energie zuinig

flashpro 25-01-2021

Wat een ruimte!

Geschreven voor: LG GBB72MCEFN

Deze LG koelvriescombinatie twee weken geleden ontvangen. Na aflevering heel eenvoudig geïnstalleerd en door middel van de verstelbare pootjes makkelijk waterpas te zetten. Wat het eerst opvalt is het enorme formaat en het mooie design. De zwarte buitenkant en chromen accenten staan mooi in onze keuken. Als je de koelkast opent valt direct het heldere licht op. En de enorme ruimte. Voldoende planken (pas met gemak een pan met kliekjes in) en rekjes in de deur voor het opslaan van je producten. De lades voor groente en fruit zijn mooi groot en door de verstelbare regeling (Fresh balancer) blijven je producten langer vers. De vriezer, toegankelijk via een aparte deur heeft ook ruime lades. Om deze te openen moet de deur wel helemaal geopend worden, wat lastig kan zijn in kleinere keukens. De koelkast is best stil, je hoort wel iets, maar is niet storend.

Het wijnrek is lastiger te gebruiken voor flessen fris. De grotere varianten passen niet in het wijnrek. Deze flessen passen dan weer wel in de deur. De meegeleverde eierhouders ogen wat goedkoop door het slappe plastic en ik mis een apart pakje voor de boter en vleeswaren.

Wat ontbreekt is een uitgebreide handleiding. Zo heb ik de SmartThinQ app niet kunnen testen omdat het compleet niet duidelijk is hoe deze in te stellen. Ook het instellen van de temperatuur door middel van trial and error moeten uitvinden.

• Ruime planken en lades
  • Koelt snel en goed
  • Waarschuwingssignaal bij open laten deur

Minpunten

• Vingervlekken op zwarte buitenkant
  • Deur helemaal openen om lades te openen
  • Geen gebruikershandleiding