LG GBB72MCUFN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72MCUFN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Anne 03-02-2021

Mooie strakke koel- vriescombinatie waar veel in past

Eerste indruk en vormgeving
Sinds een week hebben we de LG koelkast om te testen. De koelkast zelf is mooi, zwart en heeft een strakke moderne vormgeving. Een pareltje in de keuken, zeker als je alleen een vrijstaande koelkast kunt plaatsen, zoals in veel huurwoningen. Ondanks dat we de koelkast in de originele verpakking in huis lieten komen, bleek bij het verwijderen daarvan dat de zijkanten helaas waren beschadigd met een aantal deuken/deukjes.. Omdat de koelkast verder prima functioneert, hebben we de koelkast verder geïnstalleerd, alles er in gezet en in gebruik genomen. Een koelkast van LG zou niet gelijk mijn eerste gedachte zijn geweest wanneer we een nieuwe koelkast aan zouden moeten schaffen, maar ik moet zeggen dat het me zeker niet tegenvalt.

Indeling en degelijkheid
De indeling is mooi, een ruim koelgedeelte boven en onder een vriezer met drie vriesladen. Over het algemeen voelt het allemaal goed en voldoende degelijk aan.
De indeling van de koelkast is goed; de twee laden zijn heel erg fijn; met een schuifje kan je zelf aangeven wat erin zit; groente, fruit, vlees of vis. Je keuze regelt gelijk de vochttoevoer in die lade, vooral fijn voor onverpakte verartikelen. Mettertijd kan je uitzoeken wat het beste uitpakt, daarvoor hebben we deze nog te kort. De beide laden gebruiken we zelf gecombineerd (vlees, vis, groenten en fruit, gesorteerd op zacht/hard), zodat deze producten in ieder geval minder last hebben van temperatuurverschillen wanneer de deur geopend wordt voor drinken, etc. De speciale techniek die gebruikt is, de 'DoorCooling', merk ik niet echt dat het er zit; de spullen in de koelkast blijven wel gewoon goed gekoeld en vers. De indeling van de planken is iets minder flexibel als we graag gezien hadden; hier en daar een extra verstelmogelijkheid zou fijn geweest zijn, wel is handig dat een van de planken half weg geklapt kan worden om hogere dingen neer te kunnen zetten. In de koelruimte kunnen we alles wat ons gezin van 5 personen nodig heeft goed en overzichtelijk kwijt. De hoogste plank gebruiken we voor artikelen die minder gebruikt worden of waar elders nog voldoende van aanwezig is. Mocht je iets kleiner zijn, is deze plank wellicht wel aan de hoge kant voor je. Met mijn 1,78 kan ik er zelf prima bij. Wat stiekem wel meegenomen is, is dat de kinderen er zeker niet bij kunnen.. Waar ze wel bij mogen staat op de onderste planken. Het flessenrek gebruiken we voor flessen, wat op zich handig is. Onze grootste pan past niet in de koelkast zonder iets te moeten verstellen.
De koelkast staat momenteel niet vol, maar bij een verjaardag of feestje kan straks alles wél gekoeld opgeslagen worden, wat ook wel erg fijn is. De koelkast heeft een goede en fijne LED-verlichting aan de bovenzijde, waardoor alles goed vindbaar is.
De bijgeleverde eierrekjes vallen overigens tegen; we gaan ze niet gebruiken omdat ze niet echt geïntegreerd zijn en dus niet ergens (in de deur bijvoorbeeld) passen of 'vastgezet' kunnen worden. Daar zou bij LG nog wat beter over nagedacht kunnen worden, zodat ze ook echt onderdeel uitmaken van het geheel. We gebruiken veel eieren in verpakking van 30 stuks, dus daar moeten we nog even wat op vinden, zodat ze goed en veilig opgeborgen kunnen staan én je er handig bij kunt.
Het vriesgedeelte bestaat uit 3 laden; de bovenste twee zijn van gelijke grootte en de onderste is iets minder diep. Er kan redelijk veel in; tussen de laden bevindt zich nog een glasplaat en er is genoeg ruimte voor open- en dichtschuiven. Het vriesvak heeft NoFrost wat handig is, zodat regelmatig ijsvrij maken niet nodig is; een klusje waar ik nooit echt naar uit zag.. We gaan zien of het vriesgedeelte ook echt ijsvrij blijft. Het vriesgedeelte heeft een los ijklontenbakje waar eigenlijk hetzelfde voor geldt als het eierrekje bij de koelkast.. Niet gebruiksvriendelijk en daarom gaan we het ook niet gebruiken. Verlichting heeft het vriesgedeelte niet en zou wel handig zijn. In vergelijking met een koelkast met los vriesvak, zoals we eerder gebruikten, past er niet heel veel meer in het vriesgedeelte en dat is eigenlijk wel heel jammer. De laden nemen blijkbaar dan toch wel veel plek is. Je zou deze eventuieel eruit kunnen halen en gebruik maken van de glasplanken, die tussen de laden zitten.

Energiegebruik
Deze LG koelkast heeft energielabel A+++, wat erg fijn is en zal schelen op de energierekening. Om je bewust te blijven van het energiegebruik is het piepgeluid wat afgaat als de deur net iets te lang open staat is. Voor mij is het moment prima, niet te snel en ook niet te laat. Het maakt je bewust dat het beter is om niet te lang de deur open te houden. Voor een huishouden met kinderen ook fijn; ze doen hun best om voordat het afgaat de deur alweer dicht te hebben.. Iets wat eerder niet gebeurde. De deur moet je wel echt dichtdrukken, hij valt niet vanzelf dicht. Ook fijn is dat bij onverwachtse stroomuitval een alarm afgaat, zodat niet gelijk al je etenswaren bedorven zijn.

De koelkast is uitgerust met SmartTinq, die samenwerkt met de LG app. Het is nog niet gelukt om dat werkend te krijgen. Vooral in de zomermaanden zal het ook echt wel handig kunnen zijn om in de winkel je koelkast te kunnen vesturen. Nu het buiten koud is, is er toch minder uitdagiung qua vershouden van verse en bevroren spullen. Ik vermoed dat in de zomer de DoorCooling ook beter te merken zal zijn, op de echt warme zomerdagen.

Conclusie
Een mooie design koel-vriescombinatie met heel veel ruimte. Doet wat je van een koelkast en vriezer mag verwachten.

Pluspunten

• Design; strak en modern, mooie zwarte kleur
  • Grootte
  • De pieptoon bij te lang open staan van de deur
  • Twee laden in de koelkast
  • Energielabel A+++

Minpunten

• Indeling planken minder flexibel
  • Vriesgedeelte zou groter mogen

William1983 14-01-2021

Moderne koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Het is qua uiterlijk een mooie koelkast. Staat mooi in een open moderne keuken. De koelkast koelt goed en snel en heeft mooie vakken voor vershoud producten. Genoeg opbergruimte in de vriezer met mooie lades. Totaal geen last van ijs wat gaat vriezen tegen je wanden.

Pluspunten

• Praktisch

Cora 06-01-2021

Koelkast die veel geluid produceert

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

We hebben deze koelkast nu een paar weken in huis maar worden gek van het geluid. Het zou een stille koelkast moeten zijn, maar dat is helaas niet zo. Het is zo erg dat ik verder niets positiefs te melden heb.

Minpunten

• te veel geluid

Ilona 22-12-2020

Grote koelkast, met een hoop ruimte

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Super koelkast met heel veel ruimte. Het strakke design past goed in onze strakke keuken. De koelkast heeft een hoop ruimte, en de groente la houd de groeten langer vers. Hierdoor gooien we minder producten weg, en dus een dubbele besparing. Kortom we zijn erg tevreden over de koelkast.

Pluspunten

• Groot
  • Stil

Minpunten

• App kan geen temperatuur uitlezen alleen instellen

Moedersss 09-12-2020

Mooie lg koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Deze mooie koelkast staat mooi in mijn open keuken. Voorheen had ik een witte (kleinere) koelkast. Deze mooie donkere kleur staat beter in mijn interieur en doordat hij vrij hoog is, lijkt mijn keuken nu een stuk groter. Wat ik een groot voordeel vind, is dat je voorop de deur kunt zien wat de temperatuur in de koelkast en in het vriesgedeelte is. Wat ook handig is, is dat je de koelkast kunt instellen doormiddel van de app van LG. Op deze manier wordt mijn huis steeds meer van deze tijd. Wat ik fijn vind aan de koelkast is, dat je zelf kunt kiezen hoe je de vakken indeelt. Je kunt zelf de vakken naar wens indelen, fruit, groenten, meat. Ik vind de grote groenten lade ideaal, je kunt er veel in kwijt. Ook de vakken van de vriezer zijn precies goed. Wat nog een groot voordeel is, is dat de koelkast heel stil is je hoort hem zelden tot nooit. Dat is met een open keuken ook wel fijn vind ik zelf

Pluspunten

• ziet er mooi lang en slank uit
  • alarmpje gaat bij de lang openhouden van de deur

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

NvdH 07-12-2020

GBB72MCUFN, de grote koelkast van LG

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

De koelkast is (heerlijk) hoog. Ik ben 1.88, en kan goed bij alle etages. Voor korte mensen zal dit als nadeel worden ervaren. De verlichting is bij vullen nog steeds goed. De touch knoppen voor het instellen van de temperatuur werken goed, en zijn voelbaar zodat je ook het idee hebt dat je ergens op drukt. Na wat puzzelen met de Wifi instellingen, is het mij wel gelukt om te gebruiken. Opzich heeft de koelkast weinig geluid. De accessoires die erbij zitten (zoals een houder voor eierdoppen) en rek voor flessen zijn geen overbodige luxe voor het product.

Pluspunten

• Wifi Connect (luxe)
  • Geluidloos
  • Hoogte

Minpunten

• Stevigheid lades (gevoelsmatig)

Martin 07-12-2020

LG Koelkast GBB72MCUFN

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Een fantastische koel/vries combinatie, eentje die lekker zuinig is, geen lawaai maakt, mooie binnen verlichting LED lamp heeft, ideale indeling voor het goed verdelen van de producten.
Wel jammer is dat de deur van de koelkast vrij zwaar open te maken is, en dat er geen verlichting in de diepvries is.

Pluspunten

• zuinig
  • verlichting
  • geen herrie

Minpunten

• zwaar open
  • geen verlichting in de diepvries.
  • handvat van koelkast.

MariavS 07-12-2020

Een blijver in ons gezin.

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

We hebben deze koelkast nu sinds een week in huis om te testen en onze eerst indruk is zeer goed.
De koelkast heeft een mooi en strak design en door zijn matte zwarte kleur een leuke eye catcher. Met een gezin van 3 mensen hebben we nog voldoende ruimte over om een mooi overzicht te bewaren. Voedingsmiddelen kunnen mooi apart gehouden worden door de 2 verschillende afgesloten bakken die tevens op product in te stellen is. Hierdoor blijven dingen langer vers en dus minder weg te gooien.

De ruimte is bij deze koelkast vanuit de breedte in de hoogte gecompenseerd waardoor deze minder geschikt is voor kleinere mensen. Mijn partner is 1,58 en kan niet bij de bovenste plank zonder stoel. Natuurlijk heeft dit ook zijn voordelen i.c.m kleine kinderen.
De Lg beschikt over een ruime vriezer en voldoende verlichting om alles goed te overzien.
Daarnaast is de temperatuur aan de buiten zijde in te stellen en kan je zelf een eco modus in stellen. We hebben de Lg in de keuken staan en vergeleken met onze vorige is deze uiterst stil. Enkel wanneer de deur een paar sec open staat is er een piepsignaal hoorbaar. Dit is een voordeel alleen gebeurt dit al snel.
Door de matte kleur zijn zwarte vingers niet zicht maar wel allerlei strepen en vette vingers. Deze zijn makkelijk te verwijderen en schoon te maken.

Pluspunten

• Inhoud
  • Verlichting
  • Stil
  • Strak design
  • Zelf ontdooi stand

Minpunten

• Hoogte
  • Snel piepsignaal hoorbaar bij openen deur

MaaikeK37 01-12-2020

Mooie strakke koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Omdat ik op zoek was naar een nieuwe koelkas was ik erg blij dat ik bericht kreeg deze mooie strakke koelkast van Lg te mogen testen. Waar ik van te voren erg benieuwd naar was is het gebruik van de app in combinatie met de koelkast, de grootte, uiteraard hoe het apparaat koelt en de indeling. Nadat het netjes werd geleverd was ik eerst vooral onder de indruk van de strakke vormgeving! Echt gewoon mooi om naar te kijken, echte eyecatcher! Ben meteen aan de slag gegaan met het syncen van de app, wat me helaas nog steeds niet is gelukt wat me wel erg tegen valt! Want ben gewoon technisch goed op de hoogte hoe t moet maar t lukt gewoon niet! Qua indeling is het echt mooi! Je kan er voor kiezen een plank in te klappen zodat je eronder grotere producten kan neerzetten! En zijn die op maak je de plank weer gewoon groot. Echt ideaal! Ook kun je met een schuifje aangeven wat er in de lades bewaard wordt, zo handig! Altijd meteen goede la open wanneer je iets nodig hebt! Koelkast maakt weinig tot geen geluid en door de doorcooling is het overal even koud, en producten blijven lang vers en echt koud! Vriezer is mooi qua formaat en past veel in! Kortom echt tevreden met deze mooie koelkast!

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Doorcooling
  • Verstelbare planken ( inklapbaar)
  • Weinig geluid

Minpunten

• App moeilijk te syncen
  • Deur echt goed dichtdrukken

JU1975 29-11-2020

Ik raad deze slimme LG koel/vries combi aan

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Nee het is echt niet over de top om een slimme (WiFi connected) koel/vries combinatie te hebben. Nu paar weken deze LG in huis en al ervaren dat het echt wel handig is om een slimme koel/vries combi te hebben. Mijn kinderen hebben nogal eens dat ze de vriezer als airco gebruiken (lade van vriezer niet goed terug na pakken van pizza’s uit vriezer en daarna gaat de deur niet goed dicht), nu krijg je perfect een melding op app dat de deur van vriezer niet goed dicht zit. En als je dan in winkel loopt om boodschappen te doen en de pizza’s zijn in een mega hamster aanbieding dan is het ook erg fijn om alvast via de app de vriezer alvast op super vriezen te zetten om direct bij thuis komst de vriezer weer te vullen.

Verder is het design echt mooi zowel van buiten als van binnen en wat een berg ruimte zit erin. Dat komt ook vooral door de manier van koelen via de voorkant. En ook door de handige indeling en slimme wijnrek voor 5 flessen wijn.
Ook handig is dat je een leg plank zo op kan klappen zodat je (als je bij de hamster aanbieding niet alleen pizza’s gehaald hebt maar ook een krat bier) hier extra bulk voorraad op kan bergen.

Fijn is ook dat de temperatuur aan buiten zijde uit te lezen is maar dat dit wel na paar seconden dimt zodat het niet constant staat te branden.

De laden van de vriezer kan je eenvoudig naar voren schuiven zonder dat je de deur verder dan 90 graden open hoeft te doen. Dat is vooral handig als je net zoals mij de koel vries combi in de bijkeuken in de hok hebt staan

En stil dat die is!! Heb serieus in begin paar keer gekeken of de LG wel aan staat. Zo stil is die.

Pluspunten

• Slim WiFi connected
  • Geluid niveau

Petra.Witteveen 29-11-2020

Geweldig apparaat. Zeker aan te raden.

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Wat een ideale ruime koel / vriescombinatie. Ik was een kleine gewend en dan deze.....echt geweldig qua ruimte. Dat hij daarbij ook nog eens een super mooi design heeft is helemaal mooi. Hij heeft een mat zwart uiterlijk waar je weinig vlekken op ziet en welke ook goed schoon te houden is. Het koelgedeelte heeft diverse mogelijkheden zoals een handig flessen rek en een plank welke in te schuiven is waardoor je ook wat grotere pakken makkelijk neer kan zetten. Er zitten 2 lades in welke in te stellen zijn voor vlees, vis, groente etc zodat deze langer vers blijven. Boven in zit een koelgleuf waardoor de koelkast altijd koel blijft als je de deur open hebt. En mocht je per ongeluk een keer de deur niet goed dicht doen, geen nood dan geeft de koelkast een signaal af. Bij het dichtdoen van de deur is aan de buitenzijde de temperatuur van zowel de koelkast als vriezer af te lezen. De vriezer heeft 3 lades, niet veel naders als anders eigenlijk. Wat helemaal geweldig is is de speciale app waardoor je met je telefoon de koelkast in kan stellen en zonodig de temperatuur kan bijstellen. Ik zou deze koelkast zeker aanraden.

• Ruime opbergmogelijkheden

Minpunten

• geen

paulaura 29-11-2020

Top apparaat

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Wij hebben afgelopen week onze LG GBB72MCUFN Koel-vriescombinatie binnen gekregen
En wat een mooi apparaat de kleur mat zwart is schitterend, het design is strak en het formaat is groot maar passend in de ruimte.
De ruime 233 liter koel ruimte is geweldig, vooral de grote extra breedte schappen in de deur het wijn-drank rek en opklapbaar schap die er in zit vinden wij ideaal. Met de 2 zones de freshbalancer en de freshconverter om je vlees, groente, fruit en of vis langer vers te bewaren op tempratuur en vocht belance is ook een verbetering aan deze koelkast en werkt prima.
De led verlichting die in het dak zit, is duidelijk alles is goed verlicht en zichtbaar.
De tempratuur word door de Doorcooling systeem goed overal gelijk gehouden.
het energie verbruik is super zuinig!, Door de klasse A+++ en de eco stand die je aan kan zetten ook erg handig en bespaart vooral energie. Het scherm op de deur is makkelijk om te zien hoe de instellingen zijn en is voorzien van een kinderslot.
dat je via de app SmartThinq je koelkast-vrieskast kouder kan zetten vanuit de winkel omdat je veel boodschappen hebt gekocht en die dan sneller op de juiste tempratuur kan krijgen, vinden wij ook een plus punt.
De koel-vriescombinatie is ook erg stil, maar 36 db dat hoor je bijna niet eens.
het vries gedeelte eronder is met zijn 3 lades een prima formaat voor ons met zijn 107 liter inhoud
en met de no-frost die er op zit hebben we geen ijsvorming en dat is erg prettig.
Tot nu toe zijn we er erg tevreden over en zouden we deze mooie koel-vriescombinatie zeker aanraden

Pluspunten

• energie zuinig
  • koelt snel

Minpunten

• lastig wifi aanmelden

Laura B 28-11-2020

Slimme koelkast met fijne gebruikerservaring

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Strakke en stijlvolle koelkast met een enorm fijne en handige indeling, onder andere door het wijnrek en de makkelijk opvouwbare schap die erin zit.

De kwaliteit is prima, buitenkant is wat kras en deukgevoelig maar je verplaatst je koelkast niet elke week dus da scheelt weer.

Het gebruiksgemak is ideaal, de indeling is ruim opgezet en door de extra opties zoals freshbalancer blijven de groentes, fruit en het vlees vers in de koelkast liggen.

Je hoort de koelkast totaal niet en ook de Smartthinqapp is makkelijk in gebruik, ook is de koelkast enorm zuinig en dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk.

Pluspunten

• Ruim
  • Veel opties
  • Stil

Minpunten

• Kwaliteit

Heid2020 28-11-2020

Mooi en energiezuinig

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Ik heb de LG koelkast nu 2 weken in bezit. Toen hij bezorgd werd schrok ik er van hoe groot hij is, hij is echt behoorlijk hoog. Maar wat heerlijk om zoveel ruimte te hebben. Allereerst de buitenkant. Erg kras- en vingerafdruk gevoelig. Ik zou denk ik niet snel weer voor zwart kiezen, ook al staat de koelkast geweldig in mijn keuken. Het verbinden met de app is zeer eenvoudig, en het is handig omdat je zo kan zien of het apparaat goed werkt. De inhoud van de koelkast is prima. Het flessenrek vind ik zeer handig, de inklapbare schap wat minder. Ik durf er, wanneer deze uitgeklapt is, geen zware dingen op te zetten. Het is wat fragiel. De 2 laden is zeer handig, alleen jammer dat er geen bierstand op de temperatuur regelaar zit. De vriezer, groot zat maar de lades voelen aan alsof ze onder veel gewicht kunnen bezwijken, veel te dun plastic. Als ik de koelkast een cijfer zou moeten geven, krijgt hij een 7 van me. Maar alleen vanwege het feit dat hij wel energiezuinig is.

• Ruim

Minpunten

• fragiele planken en lades

naorhl 10-10-2020

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Heb deze koelkast een paar weken en het werkt zoals verwacht.
De koelkast is stil en ziet er goed uit, je hebt binnen ook veel ruimte.
Alleen jammer dat je de plateaus niet kan verstellen.

Pluspunten

• Design en Kleur
  • Stil
  • Genoeg ruimte
  • Energie zuinig

Minpunten

• Plateaus niet verstelbaar

Mooie design koelkast 07-10-2020

Mooie gestylde koelkast

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Deze koelkast met Wi-Fi connectie nu een paar weken in huis.
Persoonlijk zie ik de wifi niet echt als een mooie toevoeging. Je kunt via de app de temperatuur aanpassen, maar dat kan je ook rechtstreeks op de koelkast.
Hij is verder lekker stil. En er zit voldoende ruimtes tussen de vrieslades zodat je deze goed kan vullen
Enige 2 minpunten zijn:
- de glazen plateaus kan je niet verstellen, alleen een plaat in of weg laten. Hierdoor kun je de koelkast wat minder efficiënt indelen.
- de hoogte, maar dat is meer voor de vervoerders (via Bol.com helemaal niet gelukt en via BCC met
krassen geplekt). Dus check goed of de hoogte, dat ie in de lift past

Pluspunten

• design / vorm
  • erg stil
  • tussen de vrieslades zit ruimte
  • heel energie zuinig

Minpunten

• koelkastdeur valt niet automatisch dicht
  • plateau's niet verstelbaar
  • hoogte

LG GBB72MCUFN 21-07-2020

Geschreven voor: LG GBB72MCUFN

Deze mooi uitziende koelkast met Wi-Fi connectie is alles behalve goed.
Na installatie werkte de wi-fi functie niet en een van de glazen plateau paste niet in de rails.Na reparatie was het probleem niet verholpen, erger nog, de koelkast deed het helemaal niet meer. Kortom een slecht product die nog veel herrie maakt ook.

Pluspunten

• Mooi vorm

Minpunten

• Wi-Fi applicatie
  • Onderdelen passen niet op hun plek
  • Herrie