Tefal UT2020 Cube UT2020 Hogedruk Stomer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal UT2020 Cube UT2020 Hogedruk Stomer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

F 11-07-2021

Stomer en strijkijzer, geen vlekverwijderaar

Ik hoopte dat de Cube onze bank weer flink kon opfrissen. Onze bank is is lichtgrijs en met jonge kinderen is dat niet altijd ideaal. Hierdoor zitten er behoorlijk wat vlekken op de stof. Ik hoopte dat ik deze met de Cube (grotendeels) kon verwijderen. Helaas lukte dat niet helemaal, de bank werd wel meer schoon maar het is geen toverapparaat voor heftige of grotere vlekken. Het stomen vind ik wel een prettig idee, zeker voor de bank, matrassen, kussens en de autostoelen. Je kunt de Cube ook gebruiken als strijkijzer. Ik ben geen fanatieke strijker dus voor mij kan deze mijn strijkijzer vervangen, maar dan is het best een apparaat om op te bergen (ondanks dat deze vrij compact is voor een stomer).

De Cube zorgt voor veel stoom. Bij het langer reinigen (en continu inhouden van de stoomknop) moet het ijzer wel af en toe weer 'rusten' voor nieuwe stoom. Het oppervlak wordt warm en vochtig maar zeker niet nat. De stof droogt snel na een stoombeurt.

Ik ben meer iemand die meteen aan de slag gaat en pas een gebruiksaanwijzing gaat lezen wanneer dit nodig is. Ik redde het dus prima om de Cube te bedienen. Ik kwam echter door een review erachter dat ik de bank beter kan reinigen met de meegeleverde borstel.

Pluspunten

• Compact voor stomer
  • Opfrissen van kussens, matras, autostoelen

Minpunten

• groot voor strijkijzer
  • geen vlekwijderaar op bijv. bank

Rob 30-06-2021

veel mogelijkheden, blinkt nergens in uit

Ik kreeg de mogelijkheid om dit product uit te proberen. Hoewel ik geïnteresseerd was in het product lukt het me niet om een use case te bedenken.
Het voldoet prima als strijkbout, maar is daarvoor nogal lomp en nogal duur.
Het voldoet goed om bacteriën te doden, maar wel alleen aan de oppervlakte.
In mijn ogen voldoet het niet om meubels te reinigen. De stoom gaat niet diep genoeg in de meubels om daar ook te reinigen. Ook koelt het te snel af.
Al met al is het voor mij allemaal net niet. Geprobeerd wordt om vele toepassingen in 1 apparaat te stoppen, waardoor het in geen enkele toepassing uitblinkt.
Helaas, want op papier klinkt het erg goed.

Pluspunten

• strijkervaring
  • stoomervaring

Minpunten

• slechte handleiding
  • prijzig

SonjaV 28-06-2021

Een vaste aanstelling in het huishouden

Bij het uitpakken van het apparaat viel mijn oog direct op het ontwerp. Het ziet er mooi ontworpen uit en heeft een handzaam formaat. Qua accessoires is er 2x eenzelfde opzetkap meegeleverd en 2x een ophangbeugel. Of dit de bedoeling was weet ik niet. De handleiding is vrij summier maar het apparaat wijst zichzelf redelijk snel. Waterreservoir vullen, powerknop op aan en gaan. Inmiddels is de hele woning onderhandel genomen en met succes! Bank, gordijnen, kalkaanslag, ramen. Vanwege het handzame formaat zijn zelfs de autostoelen gereinigd. Ik gebruik het apparaat voornamelijk zonder opzetstuk. Ik heb deze een keer gebruikt maar dat was geen succes, de haren van de opzetborstel stonden meteen scheef, wellicht vanwege de hitte. Hoe dan ook ben ik erg te spreken over het algehele resultaat. Het is alleen even opletten wanneer je de stoomkop op en van het parkeerstation haalt. Je moet even goed kijken of de kop ook echt in de gleuf hangt. Bij het oppakken van de stoomkop moet je uitkijken dat je niet tegen de stoomknop aan komt anders begint het direct te stomen. Mijn overall rating is dit wat mij betreft een 8/10!

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Moet regelmatig ontkalkt worden
  • Handleiding summier

Nadine 27-06-2021
  • Product gekregen

Niet multifunctioneel op al het textiel

Met 4 dochters en een hond heeft ons huis flink wat te voortduren. Met name de bank was aan een opfrisbeurt nodig. Echter lijkt de stoom niet krachtig genoeg om echt het idee te hebben dat deze ook daadwerkelijk de stof goed bereikt.

De handleiding geeft ook niet een duidelijk toelichting over het gebruik van het apparaat. Waardoor het niet duidelijk is of het apparaat juist gebruikt is.

Voor het opfrissen van kleding is het apparaat zeker wel geschikt, maar daar had ik hem in eerste instantie niet voor gekocht.

Pluspunten

• Prima voor stomen kleding

Minpunten

• Handleiding niet duidelijk
  • Niet geschikt voor meubels

janet 20-06-2021

Bevalt erg goed, aanrader.

Een compact apparaat dat makkelijk mee te nemen is. Het mooie design viel mij meteen op. De gebruiksaanwijzing vond ik wel erg miniem: waarvoor gebruik je bijvoorbeeld het opzetstuk?
Het apparaat is erg snel gebruiksklaar. Als je er achter bent hoe eea werkt, dan kun je er vervolgens vlot en prettig mee werken. Het apparaat is licht en ligt lekker in de hand. Erg fijn daarbij is ook het lange snoer, waardoor je ook bij het stomen van grotere oppervlakken (matras, bank) overal gemakkelijk bij kan. De Cube heeft een zeer krachtige stomer die ik meteen gebruikt heb om al die dingen te stomen die niet in de was kunnen maar die je graag eens goed en hygiënisch gereinigd ziet: De matrassen, hoofdkussens, de bank, de krabpaal en allerlei kattenmandjes. Het apparaat werkt bijzonder prettig, zonder dat hetgeen je stoomt erg nat wordt. Ook mijn kleding kan hiermee ik vlot stomen/strijken.
Ik moest ik even wennen aan de plaats van de stoomknop: wel handig bij het gebruik, maar bij het terugzetten in de houder, wat in het begin ook niet echt handig ging, kwam ik er nogal eens onbedoeld tegenaan. Al met al echter een erg geschikt apparaat voor het grondig reinigen van veel verschillende soorten textiel in huis.

Pluspunten

• prettig licht apparaat
  • gebruiksvriendelijk en snel gebruiksklaar
  • groot bereik door lange snoeren
  • de Cube heeft een krachtige stomer
  • geschikt voor veel verschillende soorten textiel

Minpunten

• erg beknopte gebruiksaanwijzing
  • in de houder plaatsen niet echt makkelijk

k.vankeulen@kpnmail.nl 18-06-2021

Tefal Cube, de stoomreiniger voor uw stoffenmeubels

De Tefal Cube mogen uitproberen voor een langere periode. Het design zag er goed uit en de kleuren waren ook verfrissend. De werking van het apparaat was naar ons idee niet echt geweldig en de stoom die hij produceerde was naar onze mening maar beperkt.
De hulpstukken waren makkelijk te verwisselen.
Het snoer en de slang voor het stoomapparaat waren lang genoeg.
Om de diverse meubels schoon te maken, werkte het wel, maar ik zou het geen tweede keer herhalen.
Vond het nogal arbeidsintensief.

Pluspunten

• Lichte uitvoering
  • slang voor stoomapparaat was voldoende lang
  • electrakabel was voldoende lang

Minpunten

• stoomvorming middelmatig

Sofie 18-06-2021

Veelzijdiger dan een strijkbout

Lakens strijken? Mij niet gezien. Hoewel ik het zonde van de tijd vind, erger ik met stiekem toch wel aan de kreukels. Kreukvrij nadat de lakens in de droger hebben te gezeten lukt hiermee niet maar even de stomer erlangs laat het er wel al een stuk beter uitzien.

Het is niet zwaar waardoor je deze makkelijk door het huis mee kan nemen. Lange snoeren waardoor je niet continu hoeft te hannesen met het wisselen van stopcontacten.

Het zou ook bacteriën doden en dat klinkt natuurlijk geweldig. Maar hier ben ik een beetje terughoudend over. Ik heb het gevoel dat je het apparaat heel lang op de plek moet houden om effect te hebben maar dat kan aan mij liggen.

Je zou er ook vlekken mee moeten kunnen uitkrijgen. Dat lukt mij niet.

Hij staat in de kledingkast en als ik wat gekreukeld uit de kast haal, ding aan, even langs de kleding halen en je kan het zo aan 😊 Geen gedoe met het erbij pakken van de strijkplank.

Het is handig om in huis te hebben en ik ben blij dat ik het heb mogen testen alleen of ik het voor de huidige verkoopprijs zou kopen? nee. Misschien bij een mooie aanbieding.

Pluspunten

• Compact
  • Lange snoeren
  • Makkelijk mee te nemen

Minpunten

• Draden worden warm
  • Klein waterreservoir
  • Had wel meer druk verwacht

m******@h********** 18-06-2021

Even snel strijken!

Een fijn apparaat dat snel is opgewarmd. Ideaal dus om ‘even snel’ te gebruiken! Dit is vooral fijn voor het strijken. Ook het reinigen kan hiermee, maar ik vind ‘m (tegen verwachting in) het meest prettig voor het strijken. Ik moet wel telkens even zoeken om ‘m juist in de houder te plaatsen, maar dat is dan ook het enige minpunt.

Pluspunten

• Snel warm
  • Compact

Minpunten

• Houder is niet altijd even makkelijk

Anne38 16-06-2021

Mooi compact apparaat en gemakkelijk in gebruik

Mooi en compact apparaat. Het is snel op temperatuur en dus snel te gebruiken.
Handig is het lange snoer en de lange stekker zodat je gemakkelijk je bed en kussens kunt stomen maar ook het beddengoed glad kan strijken.
Verder is hij niet zwaar. Zeker een aanrader dus.

Pluspunten

• Gewicht
  • gebruikersgemak
  • uiterlijk

m******@o********** 24-05-2021

Compact en krachtig apparaat

Ik heb de cube nu een week of 2 in huis. Het apparaat is compact en krachtig en daardoor makkelijk op te bergen. Ik ben gelijk begonnen met het reinigen van m’n bureaustoel, thuiswerken, en dat werkt perfect en diep met de opzetborstel. Het apparaat werkt ook prima op de bank en om kleding nog even snel te ontkreuken. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Compact
  • Krachtig
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Het mondstuk wordt heet na lang gebruik.

NathalieJ4 17-05-2021

Compact en licht apparaat!

Ik heb de Tefal Cube nu een week in huis en mijn eerste indruk is, wat een compact apparaat!
De gebruiksaanwijzing is best summier, zo staat er bijvoorbeeld niet beschreven waar de meegeleverde accessoires voor dienen of hoe je het apparaat precies moet ontkalken. Maar gelukkig is het apparaat niet alleen heel compact het werkt ook kinderlijk eenvoudig. Waterbak vullen, stekker erin, aanzetten, juiste stoomstand (eco, normaal of hoog) kiezen en stomen maar. Als je bijvoorbeeld meubelen wilt ontsmetten, zet je het borstelstuk erop. Ik heb de Tefal Cube tot nu toe geprobeerd op mijn stoffen bankstel en mijn kussens en matrassen. Alles werd er mooi fris en zacht van. Een hardnekkige vlek op mijn bank kreeg ik echter niet verwijderd. Wat ik echt een voordeel vind, is dat je spullen door het gebruik van de Tefal Cube maar licht vochtig worden en daardoor ook weer snel droog zijn.
Voor mij zit de grootste 'winst' van dit apparaat in de strijkfunctie. Wauw, net even voordat je je aankleed nog gauw een ijzertje over je blouse halen. Gewoon op de hanger en zonder strijkplank, ideaal. Het snoer is lang genoeg en de Cube is snel op temperatuur dus je kunt dit doen waar en wanneer het je het beste uitkomt. Ik vind de Cube ook veel makkelijker gepakt en weer opgeborgen dan mijn stoomstrijker en strijkplank. Ik beveel de Cube daarom ook van harte aan.

Pluspunten

• compact
  • snel op temperatuur

Minpunten

• verwijdert geen hardnekkige vlekken
  • summiere gebruiksaanwijzing