Bosch MC812W872 Multitalent8 - Reviews

creatiets 17-10-2018

Alleskunner voor in de keuken

Omdat ik erg van koken en bakken houd, maar weinig ruimte in mijn keuken heb was ik erg benieuwd naar de Bosch Multitalent 8. Eén apparaat voor alle keukenklusjes, het leek me ideaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even schrok toen ik de doos zag, het zijn wel érg veel losse onderdelen, maar na een poosje gestudeerd te hebben op de handleiding kon ik aan de gang. Ik heb ondertussen de meeste onderdelen getest en ben eigenlijk best enthousiast.
Als eerste testte ik de blender. Ik heb een dure blender in huis voor mijn smoothies met bevroren fruit, maar de Bosch doet het minstens net zo goed als de dure blender. Ik denk dat het zelfs nog wat gladder en egaler werd.
Het snijden van groenten is echt geen enkel probleem en omdat de meeste onderdelen in de vaatwasser kunnen was het ook zo weer schoon.
Ook maakte ik pizzadeeg. Dat is voor de meeste keukenmachines te hoog gegrepen, maar dat ging echt prima.
En natuurlijk zijn de simpele dingen als een kruimeldeegje maken voor dit apparaat geen enkel probleem.

Al met al is dit een fijn apparaat voor mensen die echt van koken houden.

Pluspunten

• alles in één
  • goede motor

Minpunten

• veel losse onderdelen
  • niet alles kan in de vaatwasser

Brenda 17-10-2018

Aanrader!

Daar staat hij dan te blinken op mijn aanrecht! Groot, maar mooi!
Ik mocht de Bosch multitalent8 testen en ben er erg tevreden over.

Er zit een hoop bij, daar moet je even een plekje voor vinden.

Ik heb alles getest, blokjes van aardappels, plakjes van komkommer, mixen van soepen, de blender voor mijn smoothies alles werkt naar behoren. De messen zijn zelfs zo scherp dat ik bij het eerste gebruik een snee opliep. ( eigen fout)

Enige nadeel dat ik kan vinden is dat de mixkan en de blender geen schenktuit hebben en dit was wel handig geweest

• Veel mogelijkheden
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Neemt veel ruimte in
  • Geen schenktuit

Willem 17-10-2018

Voor deeg zou ik een keukenmachine nemen

De foodprocessor uitgepakt en als eerste alle onderdelen goed bekeken samen met de handleiding. De handleiding zelf is in het begin onduidelijk, maar als je gewoon vooraan begint met het checken van de onderdelen wordt het steeds duidelijker. Bij de handleiding zit ook een los papiertje wat nergens wordt beschreven. Waar is dit voor? De tekeningen lijken op die van de tekeningen in de handleiding zelf. Zou het dubbel zijn? Maar even aan de kant gelegd... Later blijkt dat ook op dit papiertje aangegeven staat welke onderdelen in de vaatwasser kunnen. Dit had ik liever in de gewone handleiding gehad, want die heb ik wel 3 keer doorgespit om te ontdekken of de onderdelen in de vaatwasser kunnen. Wat de andere schema's zijn heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Niet alle onderdelen mogen overigens in de vaatwasser volgens dit leaflet. Bijvoorbeeld de losse schijven (rasp, snij etc.) mogen niet in de vaatwasser. Het mixerhulpstuk mag ook maar deels in de vaatwasser, het andere deel moet je uit elkaar halen en schoonmaken. Dit gaat niet zo gemakkelijk.

Jammer van de foodprocessor vind ik dat er geen quick start bij zit met een paar recepten waarbij de onderdelen gebruikt kunnen worden. Dus een soort receptenboek met per stap een onderdeel van de foodprocessor. Op die manier zou je alles veel sneller onder de knie hebben.

Dan maar zelf op zoek op internet. Als eerste heb ik de sapcentrifuge uitgeprobeerd om een paar appeltjes te persen met de kinderen. Die vonden het super leuk om te zien, en de appelsap was ook nog eens super lekker. Ik heb deze nog wel een keer door een zeef gehaald want er kwamen wat stukjes appel(moes) mee.

Daarna heb ik nog een banaan door de blokjessnijder gedaan, wat resulteerde in een hoop kleine blokjes.

De volgende dag wilde ik wel eens iets maken waarbij flink geraspt moest worden. Ik had van een aantal jaar geleden een recept met pompoen en courgette die geraspt moesten worden en waar ik handmatig wel een half uur aan het raspen was. Perfect dus. De ingrediënten gehaald, pompoen geschild en in stukken gesneden. Foodprocessor in elkaar met raspschijf en 4 minuten later waren mijn pompoen, twee courgettes en twee rode uien perfect geraspt. Dat scheelt een hoop werk! Het ging super makkelijk.

Gisteren heb ik pindakaas gemaakt. Dat is makkelijk en leuk om te doen. Pak 400 gram pindas (gebrand of zelf in de oven roosteren) en gebruik het universele snijmes. Gooi de pindas in de machine , sluit de deksel en zet hem aan. Wacht 5 minuten en klaar is je pindakaas! Eventueel kun je er nog wat zonnebloem olie bijdoen of wat honing / suiker.

Vandaag wilde ik krentebollen maken. Recept opgezocht. Bloem, melk, gist in de machine met deeghaken en aanzetten. Na een tijdje is het klaar. Bij het verwijderen van de bak blijkt dat er deeg onder uit de machine is gelopen in de aansluiting van de hoofdmachine. Dat is jammer. Voor deeg zou ik deze machine dus wel afraden. Dan kun je beter een keukenmachine nemen, eventueel met foodprocessor opzetstuk. Nadeel is dat die veel meer kost.

Pluspunten

• krachtig
  • goed met snijden, raspen etc.

Minpunten

• niet zo geschikt voor deeg

Kelybay 13-10-2018

Je beste vriend in de keuken

Dit is je beste vriend in de keuken. Je maakt in no time deeg.. Smoothies.. Groenten hakken.. Gehakt mengen en kneden.. Je kan het zo gek niet bedenken en het is easy! Ook gemakkelijk schoon te maken. Erg veel. Accessoires erbij!

Pluspunten

• Makkelijk te reinigen
  • Veel accessoires
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Veel om op te Bergen (accessoires)

Heather 12-10-2018

Super fijne keukenmachine

Ik heb de machine nu een paar keer gebruikt en hij werkt echt prettig. zowel de kan als de blender hebben een grote inhoud waardoor je grotere hoeveelheden tegelijkertijd kunt bereiden. Het geluid van de machine valt reuze mee waardoor het geen storend proces is als er andere mensen in de buurt zijn. De machine schoonmaken gaat erg vlot omdat alles er makkelijk vanaf glijden met alleen maar warm water. Op de blender zit helaas geen schenktuit wat wel jammer is maar niet onoverkomelijk. Het is een groot apparaat maar als hij eenmaal staat dan vind ik dat niet iets om me aan te storen. Al met al een fijn apparaat die ik zeker kan aanraden.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Grote inhoud
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• geen schenktuit op blender

Margrit 05-10-2018

Veelzijdig!

Ik mag de machine testen en na een paar dagen allerlei eten te hebben bereid ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hen ga kopen! Hij is veelzijdig en vervangt een hoop losse machines uit de keuken. Brooddeeg is geen probleem, schaal is bijna helemaal schoon na bereiden. Maar ben echt fan van de blokjes snijder, alles in korte tijd gesneden in gelijke stukjes, lekker voor salades en roerbakgroente, aardappelblokjes maar ook kip! Ja ik ben fan!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel wisselen van verschillende messen

Minpunten

• Nog niet gevonden