Bosch MC812M844 - Reviews

Inhoud mengbeker
2,4 liter
Rotatiesnelheid
15000 rpm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MC812M844 op Kieskeurig.nl.

dfrenner 22-10-2018

Alles in één keukenhulp!

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Deze foodprocessor van Bosch is eigenlijk drie apparaten in één. Met de grote ronde bak is het een keukenmachine die kan kloppen, hakken, snijden, raspen en bijvoorbeeld sinaasappels kan persen. Met de blender erop, is het vanzelfsprekend een blender. En met de hakmachine erop, heb je binnen een paar seconden een uitje (of iets anders) gesneden, zonder dat je de hele bak en messen daarna hoeft schoon te maken. Het is een kleine hakmolen, die supersnel te gebruiken is, door de geïntegreerde messen. Al met al kan iedereen wel zo'm krachtpatser in de keuken gebruiken, al weten sommigen het misschien nog niet. Natuurlijk kun je ook iedere avond met messen en snijplanken in de weer, maar het scheelt zo veel tijd, die je beter met de kinderen kan besteden!

Het eerste gerecht wat we geprobeerd hebben is Guacamole. Alles in de mini hakmolen. Een uitje, teentje knoflook en een rode peper. Later nog avocado en tomaat aan toegevoegd. Het ging zo snel dat je moet oppassen dat je niet te lang laat mixen. Om te voorkomen dat het een gladde puree wordt. Het resultaat mocht er zijn, nog nooit eerder hadden we zo snel een lekkere guacamole op tafel voor bij de nacho chips. Video van de guacamole: https://youtu.be/rjSkoZIT-HU?t=277

Waar we nu heel vaak sinaasappelsap in de winkel vers persen, kun je met deze Bosch ook zelf thuis sinaasappels persen. Een paar netten gekocht en lekker persen. Door de grote bak, kun je lekker door blijven persen tot je genoeg sap hebt voor het hele gezin. In ons geval net iets meer dan een liter sinaasappelsap. Je hoeft hem niet erg hoog te zetten om de goede pers werking te garanderen. Een rustige stand en persen maar. Hij heeft een fijne greep, waardoor je lekker door blijft persen! Video van het persen van sinaasappels: https://youtu.be/rjSkoZIT-HU?t=471

We gaan lekker door met uitproberen, maar wat een goed apparaat!

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Krachtig
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Sommige onderdelen voelen was plastic aan

Denis 02-12-2018

Alles in één, tip vormgeving,Stoer en zo complete apparaat

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Bosch MC812M844 Top design, stoer en Mega complete foodprocessor. Alles in één, mooi vormgegeven, Stoer en compleet apparaat. Makkelijk in gebruik, eenvoudig schoonmaken. Te gek!

Pluspunten

• Compleet en veelzijdig
  • Vormgeving
  • Compacte omvang

Babybecca 06-11-2018

Veelzijdige keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Met deze bosch foodprocessor ben je van alle markten thuis. Door de vele hulpstukken kan je veel met dit apparaat dit heeft zowel voordelen als nadelen.

Het apparaat heeft een erg krachtige motor zodat je in een handomdraai de lekkerste smoothies maakt en je kan bijvoorbeeld ook kruiden fijnmalen. Het malen gaat zeer snel. Voor deze twee functionaliteiten gebruik ik het apparaat het meeste.

Voordelen: krachtige motor en werkt daardoor zeer snel

Nadelen: vind ik dat het apparaat en de hulpstukken erg veel ruimte in je keuken innemen, ook als je niet echt een keukenprinces zijn het eigenlijk te veel functionaliteiten, geen glazen blenderkan, lastig schoon te maken zeker als je geen vaatwassee hebt

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Werkt snel

Minpunten

• Lastig schoonmaken
  • Neemt veel ruimte in
  • Teveel hulpstukken

JasvS 04-11-2018

Fijn multifunctioneel apparaat

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Erg prettig dat dit product meerdere apparaten combineert. Op deze manier heb je maar één apparaat nodig. Deze foodprocessor van Bosch is makkelijk in gebruik en maakt het koken een stuk makkelijker.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Veelzijdig

JvanB 31-10-2018

Kan veel, nèt niet alles

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Kan veel, nèt niet alles. Ik mis een grovere groente snijder. Paprika wordt te 'snotterig'. En blender mist een schenktuit. Maar verder prima apparaat! Al veel in gemaakt, smoothies, sinaasappels geperst, cakedeeg, guacemole

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Veel mogelijkheden
  • Veilig

Minpunten

• Geen schenktuit
  • Blender loopt soms vast

natasja 30-10-2018

fijne machine

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Wij hebben al jaren de bosch mum en zijn daar al blij mee. De vernieuwde versie de bosch multitalent 8 is zeker een aanrader. Snijden, mengen, mixen etc. Veel om op te noemen. Hij is mooi van uiterlijk makkelijk in gebruik. En zelfs mijn man is er heel content mee.

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • veel accescoires
  • makkelijk in gebruik

marjo864 29-10-2018

de luxe van opties

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Groot apparaat met veel opties. Het duurt wel even voordat je alles geprobeerd hebt maar je kan er veel mee. Wel rekening mee houden dat er enkele minuten staat om iets te blenden etc.

Borrepus 29-10-2018

Krachtige multifunctionele keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Als we het heel kort houden is de Bosch Multitalent een heerlijk krachtige hulp voor in de keuken.
Mijn laatste ervaring met een foodprocessor was een apparaat van misschien wel 20 jaar oud, het basisprincipe is gelijk gebleven echter is alles wel een heel stuk beter in gebruik geworden.
Het apparaat ziet er goed uit waardoor het niet hinderlijk is als deze in het zicht blijf staan in de keuken, echter in zijn geheel zijn het heel veel onderdelen wat zich erg lastig laat opbergen en veel ruimte in beslag neemt in de toch al volle keuken.
Het snijden en hakken werkt erg goed en soepel, mede ingegeven door de krachtige motor die in het apparaat zit. Een nadeel is dat bij gebruik van een snijmes er redelijk wat ruimte zit tussen het mes en de bovenkant van de kom, hierdoor kan een kleine ui (bij invoer van meerdere uien) hiertussen terecht komen. Het snijresultaat is echter perfect, zowel groenten als hardere zaken als noten worden perfect fijn gehakt of gesneden.
Het pureren met het hakmolen werkt zeer goed (wij hebben het gebruikt om groente tot babyvoeding te pureren), beter dan de staafmixer of een blender met hakopzetstuk. Nadeel van dit opzetstuk is dat de messen er niet uit kunnen waardoor de onderkant lastig schoonmaken is (nu was het wortel, maar als het echt iets kleverigs is wordt de uitdaging groter).
Het garde opzetstuk was wat lastiger om er op te zetten, maar zodra dat gelukt is werkte het prima om slagroom op te kloppen.
Een groot aantal onderdelen van de het apparaat kunnen gewoon in de vaatwasser, helaas mag niet alles in de vaatwasser.
Al met al werkt het apparaat erg goed en doet eigenlijk alles wat het beloofd heel goed. Voor ons weet ik niet of het daadwerkelijk een meerwaarde heeft t.o.v. het mes, de handmixer, staafmixer en blender met hakmolen die al in de keukenkastjes aanwezig zijn (dit is puur persoonlijke smaak en doet totaal geen afbreuk aan het apparaat). Ik zal iedereen deze foodprocessor aanraden, daar het een zeer krachtig apparaat is en alles doet wat het beloofd.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Krachtige motor
  • Super multifunctioneel

Minpunten

• Hakmolen lastig schoonmaken
  • Ruimte tussen snijblad en bovenkant kom
  • Niet alles kan in de vaatwasser

judith 28-10-2018

keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M844

minpunten:
- blender heeft geen schenktuit
- universele fijnsnijder kan niet veel in. als je er te vochtig eten in doet stroomt het over.
- mengkom: als er teveel eten in de mengkom zit en je wil de mengkom omkiepen om het eten ergens in te doen dan kan het door het middengat vallen
- atributen doen het prima. alleen als de keukenmachine aan staat beweegt de keukenmachine. zelf vind ik dit geen fijn idee. alsof het niet stabiel staat.
- de schijven die het eten kunnen snijden zit niet heel stabiel. als je de keukenmachine aan doet en daarna weer uit maakt het een raar geluid
- handleiding vond ik niet heel erg duidelijk.
- als je alles schoon wil maken blijft er water tussen de onderdelen zitten waar je niet bij kunt.
- in de blokjessnijder neemt hij niet al het eten mee. er blijven ook stukken vastzitten

pluspunten:
- blender is mooi groot en kan veel in geblenderd worden
- universele fijnsijder doet het met droog eten erg goed. je moet er niet teveel in doen
- keukenmachine heeft veel standen qua snelheid. erg fijn!
- veel onderdelen. je kunt veel met de keukenmachine. er zijn veel functies
- als een onderdeel niet goed zit gaat de keukenmachine niet aan. scheelt heel wat ongelukken!
- mengkom mengt goed!
- alles klikt goed vast

hopelijk ontwikkelen ze nog verder en worden er wat aan de punten gedaan.

Siljan 26-10-2018

Veel functies, handig in gebruik

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Ik heb nu enige tijd de Bosch MultiTalent in bezit. Ik vind het een erg handige en fijne foodprocessor, het vervangt veel andere verschillende apparaten in mijn keuken. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos. Wel merk ik dat het vooral handig is voor mensen met een groot gezin, of die veel grote hoeveelheden eten bereiden.
Een min puntje is wel dat de vele bijbehorende opzetstukken niet makkelijk op te bergen zijn.
Ik zou hem vooral aan mensen met een groot gezin aanraden, je bespaart er veel tijd mee, en het design is ook nog eens mooi!

Pluspunten

• Desing
  • Vervangt veel andere apparatuur

Minpunten

• Vooral voor grote hoeveelheden
  • Moeilijk op te bergen

Ans 26-10-2018

Krachtig apparaat!

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Een mooi, krachtig apparaat met veel accessoires en een royale mengkom.
Makkelijk in gebruik en snel schoon te maken!

Pluspunten

• Krachtig
  • Veel accessoires
  • Goed schoon te maken

Aawee 25-10-2018

Goed apparaat, wel duur

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Het apparaat werkt goed. Voor mij is hij iets te duur omdat ik alleen gebruik maak van de mixfunctie.

Alice 25-10-2018

Handige alleskunner

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Het is heerlijk dat ik nu maar 1 apparaat heb in plaats van veel verschillende. Scheelt een hoop ruimte! Het snijden van groenten/fruit gaat als de wiedeweerga. Frietjes snijden is een peuleschil. Zijn lekker dunne frietjes. Het maken van smoothies gaat ook prima. Ik laat hem wel wat langer draaien om ook alle pitjes (bijv van frambozen) ook weggewerkt te hebben. Jammer dat er geen schenktuit aan de kan zit. Persen van sinsaasappels gaat goed, maar is ff wennen. Niet gelijk te snel zetten omdat hij anders teveel spettert. Ook hier mist een schenktuit aan de mengbeker. Mixen gaat oke. Ook hier even wennen dat je moet zorgen dat het vloeibaar genoeg is. Cake maken, dus net even in een andere volgorde dan normaal. Door de zuignappen aan de onderkant staat het apparaat stevig en stabiel. Ik mis een doosje oid om alle attributen op te bergen. Los in de kast is dat niet handig. De verschillende onderdelen zijn makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• 1 apparaat voor super veel functies
  • door zuignappen staat hij stevig
  • onderdelen zijn makkelijk schoon te maken

Minpunten

• geen schenktuit aan mixkom en smoothiekan

Groot 24-10-2018

Alleskunner

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Via The Insiders kreeg ik de mogelijkheid de Bosch Multitalent 8, versie MC812M44 te testen. Omdat ik al een Bosch keukenmachine heb en nooit echt tot de aanschaf van een foodprocessor ben over gegaan (wel over nagedacht, maar dacht dat het teveel zou lijken op mijn MUM keukenmachine), was het eigenlijk de bedoeling deze foodprocessor te testen en na veelvuldig testen (en er naar verwachting achter te komen dat ie toch niet zo handig was, ik dubbele onderdelen zou hebben en geen toegevoegde waarde zou hebben) weer te retourneren. Nu de datum eraan komt om deze foodprocessor terug te sturen, twijfel ik heel erg om de deze machine toch te houden ondanks de hoge aanschafprijs. Het is een hele fijne machine, veel mogelijkheden en met zijn krachtige motor van 1250 watt een echte alleskunner. Ik gebruik ‘m bijna iedere dag. Omdat ie op het aanrecht staat, pak je ‘m er gemakkelijk bij, maar is dan weer ook een nadeel dat ie nogal veel ruimte in beslag neemt, vooral met al die losse onderdelen. Een bij te leveren opbergsysteem zou geen overbodige luxe zijn. Afgelopen weken heb ik onder andere pannekoekenbeslag, pasta-, en krentenbollendeeg gemaakt, biscuitjes verkruimeld, milkshakes gemaakt, appels geraspt, patatjes gesneden, cakebeslag gemaakt, taartvulling gemaakt, aardappelschijfjes gemaakt, kaas geraspt, citroenen geperst en nog veel meer. Met gemak kon de foodprocessor al deze taken aan. Alleen met het mixen neemt ie jammergenoeg niet al het deeg mee van de zijkant van de bak. Ook is een best groot nadeel van deze foodprocessor dat veel onderdelen van plastic zijn en ik bang ben dat deze onderdelen stuk gaan als ze vallen, vooral bij ons op de tegels. Het vervangen van deze onderdelen is erg prijzig. Mijn conclusie is dan ook een fijne, krachtige en handige foodprocessor, maar aan de dure kant.

Pluspunten

• Verschillende apparaten in één
  • Krachtige motor
  • Sommige onderdelen vaatwasserbestendig
  • Accessoires/onderdelen bij te kopen
  • Voor dagelijks gebruik

• Plastic onderdelen, breekbaar
  • Sommige onderdelen met de hand afwassen
  • Accessoires/onderdelen zijn aan de dure kant
  • Best een groot apparaat

Xenn 23-10-2018

Mooi ontwerp, veel hulpstukken

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Bosch MultiTalent 8 heeft een krachtige motor en veel hulpstukken. Je moet echter goed kijken of de hulpstukken jou van pas komen. Er zijn andere Bosch varianten met meer en minder hulpstukken, die wellicht beter aansluiten bij jouw gebruik. Ik heb de Bosch food processor nu een maand en de volgende hulpstukken gebruikt...
1. Fijne rasp gebruikt om soepgroente te snijden (wortel, ui, bloemkool, prei). De raps snijdt met veel gemak door alle groentes. Er blijven nagenoeg geen delen liggen op het mes. Voor soepgroente was de rasp wat te fijn, maar er is ook een grovere variant
2. Frietsnijder. Gaat heel snel en gemakkelijk. De frietjes zijn vrij dun en het is lastig om de aardappel recht te houden, zodat je lange rechte frieten krijgt.
3. Blender voor smoothies en sapjes. Zolang het fruit vers is, gaat het super. De blender heeft wel wat moeite met bevroren fruit. Je moet de blender dan een paar keer schudden om alles klein gemalen te krijgen.
4. Garde om eiwitten te kloppen voor meringues. De garde werkte heel goed om de eiwitten samen met de suiker stijf te kloppen. Makkelijk dat je je handen vrij hebt om tijdens het kloppen suiker toe te voegen. Ik heb de garde ook gebruikt om de vulling van een quiche te mengen. Gaat snel en gemakkelijk. De garde mengt alles goed en er blijft niks tussen hangen.
5. Deegkneder voor quiche deeg. Je hebt minder contact met het deeg, dus het is lastig bepalen wanneer het goed gekneed is. Het gaat wel snel.
6. Citruspers voor sinaasappelsap. Het persen gaan super snel. De kom is wel groot, dus pas vanaf 4 glaasjes is het de moeite van de afwas.
De 1250 Watt motor is heel krachtig en daardoor gaat alles snel en gemakkelijk. Zowel de kom als de blender zijn groot, dus geschikt voor meerpersoonshuishoudens. Er is ook een kleinere hakmolen voor kleiner snijwerk. De vele hulpstukken zijn ideaal, maar nemen ook veel ruimte in. Niet alle delen kunnen in vaatwasser.

Pluspunten

• Mooi design met roestvrijstaal
  • Veel hulpstukken
  • Grote kom en blender, maar ook kleinere hakmolen

Minpunten

• Niet alles kan in de vaatwasser
  • Hulpstukken nemen veel ruimte in
  • De gebruiksaanwijzing is niet heel overzichtelijk

Anne1975 23-10-2018

Super handige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Super handige keukenmachine, groente snij je in een handomdraai. Mooie schijfjes aardappels voor chips bijv. Of mooie schijfjes komkommer, tomaat en ui voor een salade. Raspen van kaas of wortels. Ook een smoothie is super eenvoudig. Eerst sinaasappels persen met de citruspers. Daarna de mixkom erop zetten vers fruit of bevroren toevoegen even draaien en klaar. Ik mis alleen een schenktuit!
Ik heb ook cakedeeg gemixt mbv de roergarde maar dat wil niet echt, de mix wordt niet echt luchtig.
Kortom ik heb bijna alle functies en hulpstukken gebruikt en ben erg te vreden

Pluspunten

• Scherpe snij schijven
  • Met de frite schijf mooie frietjes
  • Super snel groente snijden

Minpunten

• Roergarde niet geschikt voor cakemix
  • Schenk Tuit bij de Mixkom ontbreekt

Inki 22-10-2018

Fijn apparaat

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Van The Insiders mocht ik de MultiTalent 8 MC812M844 – Foodprocessor testen.

Uitpakken en uitzoeken:
Het kost even wat tijd voor alles uitgepakt is en je weet wat bij elkaar hoort en waar je het voor gebruikt.

Voordelen:
Er mag best veel in de vaatwasser, al is de vaatwasser dan meteen heel erg vol omdat de bakken groot zijn.
Het apparaat is vrij compact en past daardoor goed in een keukenkastje.
Veel onderdelen kunnen uit elkaar gehaald worden, waardoor het goed schoon te maken is. Dat is zeker fijn bij de mixer. De onderkant kan los gedraaid worden. De messen en het rubber kunnen dan goed gereinigd worden.
De universele fijnsnijder werkt zeer snel. Heel even aan de knop draaien en de uitjes zijn al helemaal niet meer herkenbaar (eigenlijk zijn ze daarna té fijn). Ik heb hier ook harde kaas in gesneden en dat werkt heel goed.
Eiwitten zijn snel geklopt met de garde.

Nadelen:
Na het afwassen blijft er vocht in het handvat van zowel de mixer als de kom zitten. Het is zelfs zo dat je hier etenresten in ziet zitten. Raar dat dit niet één geheel is en er nu dus makkelijk iets door de naden dringt.
Handiger zou het zijn als de onderkanten van de kom en stopper een “afdruiprandje” hebben. Nu blijft daar een plas water in staan als het in de vaatwasser is geweest.
Jammer dat er geen kneedhaak bij zit. Op de website van Bosch heb ik nog niet gevonden of deze los te bestellen is en hoeveel dit kost. Er zit wel een kunststof “kneedhaak” bij, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Ik vraag me af of deze net zo goed kneed als een kneedhaak waar echt “armen” aan zitten (die heb ik wel bij mijn oude Boschmachine).
De universele fijnsnijder is wat minder makkelijk schoon te maken. Bij de onderkant van de messen kun je niet komen. Jammer dat dit niet op dezelfde manier kan als bij de mixer (de onderkant losmaken).

Nog niet geprobeerd:
De fijnmaakschijven heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik verwacht dat dit net zo goed werkt als bij mijn huidige machine.

Pluspunten

• Er mag best veel in de vaatwasser
  • Het apparaat is vrij compact.
  • Veel onderdelen kunnen uit elkaar gehaald worden
  • De universele fijnsnijder werkt zeer snel

Minpunten

• Na het afwassen blijft er vocht in de handvatten
  • Jammer dat er geen kneedhaak bij zit
  • De uni fijnsnijder is minder goed schoon te maken

Caro197829 19-10-2018

Mooie machine voor in de keuken

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Mooie machine. Ik was eerst sceptisch want ik ben een zware blenderbeker gewend en deze was wel erg licht.
Geluid van de machine had zachter gemogen. Verder doet hij alles wat je mag verwachten. Snijden, hakken, mengen gaat super snel. Aanwinst voor mijn keuken.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Multifunctioneel
  • Veel accessoires

Soraya 19-10-2018

Alleskunner keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Met deze keukenmachine kan jij (bijna) alles doen maar het valt een beetje tegen. Ik vind het erg groot, ik mis een schenktuit voor het schenken van de sinaasappelsap, er zijn teveel onderdelen doordat als ik iets wil doen, moet ik steeds in het boekje kijken wat ik moet gebruiken. Dat kost tijd en energie. Maar na een tijdje weet men in een keer wat er nodig is, denk ik. Als ik voor 2 verschillende dingen wil gebruiken, moet ik eerst de ene afwassen en drogen. En slagroom kloppen is het ook niet gelukt, het werd maar niet stijf en ik moest dus de ouderwetse handmixer gebruiken. Maar niet alles is negatief, de hakmolen vind ik erg fijn voor knoflook en ui bijvoorbeeld. Het werd erg fijn gehakt. En de onderdeel om frites te maken is ook fijn, de frieten komen uit zoals in de supermarkt. Ik heb ook peen fijn gesneden maar kwam te grof uit en daarom moest ik 2 keer door het mesje halen. De blender is ook fijn om erbij te hebben maar ook niets bijzonder. Ik mis ook een tasje of een doos om al die onderdelen op te bergen. En niet alle onderdelen mogen in de afwasmachine. Alles overwegend, ben ik zeker (nog) niet overtuigd.

Pluspunten

• verschillende snelheden
  • veel onderdelen
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• teveel onderdelen
  • geen schenktuit
  • geen tas voor onderdelen te bewaren
  • slagroom kloppen lukt niet

soraya26 18-10-2018

Alleskunner keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MC812M844

Met deze keukenmachine kan je (bijna) alles doen maar het valt een beetje tegen. Ik vind het erg groot, ik mis een schenktuit voor het schenken van de (sinaasappel)sap, er zijn teveel onderdelen doordat als ik iets wil doen, moet ik steeds in het boekje kijken wat ik moet gebruiken. Dat kost tijd en energie. En als ik voor 2 verschillende dingen wil gebruiken, moet ik eerst de ene afwassen en drogen. En slagroom kloppen is het ook niet gelukt, het werd maar niet stijf en ik moest dus de ouderwetse handmixer gebruiken. Maar niet alles is negatief, de hakmolen vind ik eg fijn voor knoflook en ui bijvoorbeeld. Het werd erg fijn gehakt. En de onderdeel om frites te maken is ook fijn, de frieten komen uit zoals in de supermarkt. Ik heb ook peen geraspt maar in een keer komt het erg grof uit dus je moet nog keer erdoor heen. De blender is ook fijn om erbij te hebben is niets bijzonders. En ik mis een tasje of een doos om al die onderdelen op te bergen en niet alle onderdelen mogen in de afwasmachine. Alles overwegend, ben ik zeker (nog) niet overtuigd.