• Test panel 8.1 jan 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 220137 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

e*********@h********** 26-01-2023

Allround keukenmachine

Geschreven voor: Princess 220137

Deze Princess keukenmachine heeft een uniek en strak design. Ik mocht hem een aantal weken testen. Ik haalde hem uit de verpakking en voelt goed en stevig aan. De grote 5 liter aluminium/ roestvrijstalen kom is er fijn. Al blijft en af en toe wat aan de zijkant hangen wat die niet mee pakt maar met een spatel erbij alles er goed gemixt uit gekregen. Hij heet een sterke krachtige motor, hij heeft 5 snelheid standen dus voor van alles geschikt. van cake tot brood deeg van slagroom tot gehakt ballen hij kan het allemaal aan.

Pluspunten

• Grote Kom
  • ideaal voor taarten bakken

Minpunten

• maakt wel wat geluid
  • niet voor te stevig deeg

Twette Pet 26-01-2023

Mooie, stevige machine

Geschreven voor: Princess 220137

Fraai uitziende en stevig aandoende machine die stevig op z'n pootjes blijft staan tijdens zijn werk. Ik heb tijdens de testperiode van een drietal weken, beslag voor cake en koekjes gemaakt. Wat ik vooral wilde uitproberen was brooddeeg. Hierin stelde hij me enigszins teleur, de machine bleef keurig staan maar door de stevigheid van het deeg wilde de arm graag omhoogkomen. Snel uitgezet dus en met de hand verder gegaan. Wellicht kan hij een kleine hoeveelheid deeg wel aan.
Ik heb ook wel even flink gestoeid met het omhoog krijgen van de arm; dit ging in het begin wat stug maar na een aantal keren de knop ingedrukt te hebben kreeg ik er handigheid in. Ook het bevestigen van de hulpstukken (met name de garde) ging vrij stug. In de handleiding staat dat je met de klok mee moet draaien maar dit is net andersom. Ook moet je het hulpstuk er eerst stevig in drukken.
In het kort, mooie machine maar waar ik 'm voor wil gebruiken is helaas net een stap te ver.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Solide hulpstukken
  • Grote kom

Minpunten

• Minder geschikt voor stevig deeg

Frenn 26-01-2023
Geschreven voor: Princess 220137

Een degenlijk product. Met een chique uitstraling.
Staat stevig dankzij de noppen, ook op de snelste stand.
Inbegrepen zitten een kom met deksel en 3 verschillende mix stukken.
Hij heeft 5 snelheden en een puls stand. Zodat je zelf de gewenste snelheid kan kiezen.
Makkelijk te bedienen en gebruiksvriendelijk.
Mocht je er toch niet uit komen zit er een duidelijke gebruiksaanwijzing bij.

Al met al een toevoeging aan in je keuken.

Pluspunten

• Stevig
  • Mooie uitstraling

Minpunten

• Niet geschikt voor de vaatwasser

L'Over 20-01-2023

Super fijne keukenmachine

Geschreven voor: Princess 220137

Wat een prachtige machine, is het eerste wat ik dacht. De keukenmachine ziet er heel solide en mooi uit. Fijne is dat hij niet zo groot lijkt, waardoor hij precies op het aanrecht tussen de koffiemachine en waterkoker past. Het was nog wel even uitzoeken hoe ik ermee aan de slag moest, de handleiding was niet toereikend (maar dat hadden ze er ook op voorhand bij vermeld). Het los klikken van de bovenkant zodat je het bovenste gedeelte kan keepen, dat vind ik best een beetje stroef gaan. Maar na meerdere keren gebruik gemaakt te hebben merk je al snel dat je er handigheid in krijgt dus gaat het steeds makkelijker. Het kneden van deeg ging super goed. Enige nadeel is dat er dingen aan de zijkant van de mengkom blijven zitten die je dan met een spatel naar het midden moet brengen. Ook de garde is top, nog nooit zo makkelijk slagroom gemaakt zonder te spetteren ;-)

• Compact formaat
  • Spettert niet
  • Maakt weinig herrie

Minpunten

• Handleiding
  • Knop voor het keepen van de bovenkant

i*************@h********** 16-01-2023

Mooie keukenmachine

Geschreven voor: Princess 220137

We mochten deze keer de keukenmachine testen en gelijk een wolkentaart gemaakt. Ideaal met kloppen. Machine maakt best wat geluid en we hadden moeite om hem omhoog te krijgen om de bak er onder weg te krijgen. In het begon stonk het ook een beetje bij het kloppen op de hoogste stand maar dat komt door de nieuwigheid

Pluspunten

• Mooo design
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Ruikt in begin naar verbrand rubber

Jolien 07-01-2023

Mooie, fijne uitvoering van een sjieke keukenmachine

Geschreven voor: Princess 220137

Wij mochten deze keukenmachine een paar weken testen. Een mooi apparaat, simpel maar door de mat zwarte kleur zeer sjiek. Niet heel groot, maar door de noppen aan de onderkant staat hij stevig op de ondergrond. Drie onderdelen zijn aan het apparaat toegevoegd om mee te mengen, als mixer, klopper of deeg mee te maken. Het apparaat heeft vijf verschillende standen qua snelheid. De haak wordt in het beweegbare deel van het apparaat geklikt, waardoor deze omhoog kan en de kom makkelijk te pakken is. Losse onderdelen kunnen helaas niet in de vaatwasser, moeten met de hand worden afgewassen. Kindvriendelijk in gebruik. Mooie, fijne uitvoering van een product, dat makkelijk bedient kan worden. Hij zou wat mijn dochter betreft ook in andere kleuren mogen worden uitgevoerd.

Pluspunten

• 5 standen
  • kom makkelijk te pakken door haak in arm
  • stabiel, stevig met noppen vast op ondergrond

Minpunten

• onderdelen niet in vaatwasser
  • geen snijplaten voor groenten

Vrouw009 03-01-2023

Prima prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Princess 220137

Ik heb deze keukenmachine een aantal weken mogen testen. Het is een mooie mat zwarte keukenmachine die doet wat hij moet doen. De zuignappen aan de onderkant zorgen ervoor dat de machine erg stevig op het aanrecht blijft staan. Enig nadeel vind ik dat de mengkom en dergelijke niet vaatwasserbestendig zijn, maar gelukkig is het vrij snel schoon te maken met een sopje. De keukenmachine is niet duur, dus als je dol bent op bakken krijg je wel waar voor je geld.

Pluspunten

• Prima prijs-kwaliteit

Minpunten

• Niet vaatwasserbestedig
  • Onderdelen enigszins fragiel

b**************@g******** 02-01-2023

Fijn apparaat! Staat stevig

Geschreven voor: Princess 220137

Ik heb de Princess Keukenmachine nu een aantal weken in huis. Ik ben erg positief over de machine. Als eerst heb ik koekdeeg gemaakt, dit ging ontzetten gemakkelijk met de menghaak. Als laatst alleen nog even tot een bol kneden en de kinderen konden aan de slag. Fijn aan de menghaak is dat hij alle randen meepakt en door de silicone uiteinden maakt het geen lawaai. En met de deeghaken binnen 10min een mooi soepel en elastisch brooddeeg! Wat een gemak!
Mijn enige aandachtspunt is dat aan de kom geen handvat zit. Dat geeft nog meer gebruiksgemak. Maar omdat het apparaat op het aanrecht staat en zo minder ruimte inneemt ben ik toch erg tevreden.

Pluspunten: Apparaat staat stil en stevig; Mooi slank design
Minpunten: Geen handvat aan kom

Pluspunten

• Blijft stevig staan
  • Mooi slank design

Minpunten

• Geen handvat

Yvonne 02-01-2023

Blikvanger op het aanrecht

Geschreven voor: Princess 220137

Deze keukenmachine heb ik een aantal weken mogen testen. Wat direct opvalt is dat het een zeer degelijke keukenmachine is. De zware (gietijzeren) voet, in combinatie met de zuignapjes aan de onderkant, zorgen ervoor dat de machine goed op het aanrecht blijft staan en niet verschuift tijdens het gebruik. Er zit een grote mengkom bij, van 5 liter. Dit is meer dan voldoende voor al mijn gerechten.
De machine heeft 3 verschillende accessoires, een garde, een deeghaak en een beslagklopper. Deze voelen zeer degelijk aan.
Voor het eerste gebruik heb ik wel even gepuzzeld met de gebruiksaanwijzing. Deze klopt niet helemaal en is erg summier. Gewoon even zelf proberen hoe alles werkt gaat sneller.
De machine heeft 5 standen en een powerknop. Dit werkt prima. Handig is ook de spatdeksel die vast blijft zitten aan de bovenkant van het apparaat. Deze deksel heeft een opening zodat het mogelijk is ingrediënten toe te voegen tijdens het gebruik. Wel is deze opening redelijk klein; fijn voor het gebruik want dan spat het niet, maar wel een uitdaging om bijvoorbeeld nog een eitje toe te voegen.
Heel makkelijk om deze machine het werk te laten doen zonder dat je de mixer zelf hoeft vast te houden, met name bij beslag en deeg wat lang doorgeklopt moet worden.
Nadeel hiervan is dat soms niet alle randen worden meegenomen en dat daardoor niet alles goed gemengd is. Het oliebollenbeslag was onderin niet goed gemengd, waardoor ik het laatste deel van het beslag weg moest gooien.
Wat verder opvalt is het formaat. Het is een vrij hoog apparaat wat je (in combinatie met het gewicht) niet snel even in een keukenkastje plaatst. Handiger is het om het op het aanrecht te laten staan (als je daar de ruimte voor hebt). Het is een echte blikvanger!
Volgens de gebruiksaanwijzing mogen de onderdelen niet in de vaatwasser. Dit kan een nadeel zijn.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi apparaat
  • Verschuift niet tijdens gebruik
  • Handige spatdeksel

Minpunten

• Mag niet in de vaatwasser
  • Groot apparaat

c********@z************ 30-12-2022

Stijlvolle en stille keukenmachine

Geschreven voor: Princess 220137

Mooie keukenmachine in stijlvol zwart. Materiaal is zeer degelijk. Haken en mixer zijn stevig. Grote mengkom van roestvrij staal.
Machine is zeer eenvoudig te bedienen, genoeg standen, krachtige 1200 Watt motor en verrassend weinig geluid. Doet zeker niet onder voor de duurdere merken.
Goede koop!

Wendy Minck 30-12-2022

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Princess 220137

Het product doet exact wat je er van verwacht.
Strak design, met de verschillende opzet stukken wordt het beslag mooi glad. Makkelijk in gebruik. De schaal kan je makkelijk los maken en deze ook gebruiken voor bijv sla.
Maakt weinig geluid. Zeer tevreden dus. Er zijn naar mijn mening geen minpunten.

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Doet wat je verwacht

Anne-Sophie Kop 29-12-2022

Super fijne, stille en mooie keukenmachine

Geschreven voor: Princess 220137

De Princess keukenmachine is een ontzettend fijn apparaat om mee te bakken. Sinds 2 jaar konden wij weer genieten van een heerlijke kerst met de hele familie en dankzij de keukenmachine heb ik in een hand omdraai een heerlijke kerst cake kunnen maken voor het toetje. Dankzij de verschillende opzet stukken (zoals een broodhaak) heb ik ook al een aantal keer heerlijk luchtig brood en bananenbrood kunnen bakken zonder zelf in de weer te hoeven met garden etc. Doordat de keukenmachine zo'n 10 minuten achter elkaar aan kan staan, kon ik ondertussen alvast een aantal andere stappen van het recept doornemen. Tevens is de keukenmachine bijna geruisloos wat ik erg prettig vind. De meeste mixer maken een ontzettend kabaal wat zeer onhandig is als ik sochtends of savonds nog even snel iets wil baken terwijl er mensen liggen te slapen. Wel is het apparaat erg zwaar. Houd hier rekening mee met tillen!

Pluspunten

• verschillende opzet stukken
  • erg stil
  • 10 minuten aanstaan
  • mooi design

Minpunten

• erg zwaar

S-1992 29-12-2022

Mooie stabiele machine wat voor veel bakpret zorgt.

Geschreven voor: Princess 220137

Dit product heb ik een aantal weken mogen testen en dit zijn mijn bevindingen.

Op het eerste gezicht ziet de Princess eruit als een mooie stevige stabiele behuizing. Dit vind ik belangrijk, omdat het niet moet voelen alsof elke draai de kom eruit gegooid kan worden. Het voelt vrij zwaar aan, maar eenmaal op z’n plek in de keuken heb je uiteraard geen last van het gewicht. Er zit een duidelijke handleiding bij, wat ervoor zorgt dat je direct van start kunt. Al is deze niet echt nodig. De machine is vrij eenvoudig te bedienen. Zet ‘m op de plek, steek de stekker in het stopcontact en dan kun je al van start.

Wat valt verder op aan het uiterlijk? Het is een mooie donkere kleur, mat zwart, waardoor er niet direct een hele opvallende hoek in de keuken zit. Mijn eigen machine is wit van kleur en dat zie je in onze keuken toch sneller dan wanneer het een zwarte machine betreft, zeker als het mat afgewerkt is.

De accessoires zijn mooi stevig. Je krijgt een deeghaken (denk aan brooddeeg), een boterschraper (gecombineerd met een deeghaken, denk aan ‘slap’ koekjesdeeg) en een garde (denk aan slagroom of eiwitten opkloppen) bij deze machine. Zeker de eerste twee zijn vergeleken met mijn eigen machine echt veel steviger en mooier. De kom is van roestvrij staal, je moet wel echt goed op letten dat je de kom echt vastzet. De eerste paar keren haalde ik de kom zonder te draaien weer uit de machine. Wat blijkt? Je moet de kom nog een stukje verder doordraaien totdat de kom echt vast komt te zitten. Als de kom echt vast zit, kan je hem niet los krijgen door de kom te kantelen.

Waar ik verder op de voorhand al erg blij mee ben is het feit dat je het anti-spatdeksel vast kunt maken aan de machine. Hierdoor heb je geen losse deksel die op de kom wat meebeweegt tijdens het mixen.

En nu het maken van beslag en deeg zelf: De machine mengt de ingrediënten goed door elkaar. De boterschraper-deeghaken is ontzettend fijn, omdat deze ervoor zorgt dat alles langs de randen goed wordt meegenomen. De machine kan de hoogste stand goed aan, ook als je de stand op P zet. Ook blijft het spatdeksel dan goed zitten, net als de kom. Tijdens het mixen voelt het allemaal stevig en stabiel. Je hoeft niet bang te zijn dat de kom eruit vliegt.

Het gebruiken van de spatscherm met een opening werkt erg handig. Wel zou ik de opening iets groter hebben gewild, zodat je net wat makkelijker ingrediënten kunt toevoegen tijdens het mixen. Wat ik wel jammer vind, is dat je de spatscherm maar op één manier kunt vastzetten. De opening zit aan de rechterkant. Voor linkshandigen kan dat nog wel eens lastig zijn. Ik vind het dan ook fijner als ik de ingrediënten aan de linkerkant kan toedienen.

Een nadeel kán zijn dat je de haak/klopper wat moeilijk eruit haalt zodra ze vies zijn. Je kunt deze niet lostrekken, maar je moet deze licht optillen en direct draaien zodat je de haak/klopper eruit kunt halen. Zelf vind ik het niet zo heel erg, omdat ik stiekem soms ook wel van het beslag snoep. Maar ik kan me voorstellen dat het niet altijd even praktisch is om direct vieze handen te krijgen door het verwijderen van de haak/klopper.

Op dagen dat je heel druk bezig bent in de keuken, kan een tweede mix-kom erg fijn zijn zodat je direct na je eerste beslag door kunt met een tweede recept waarvoor je ook beslag of deeg nodig hebt en de keukenmachine dus nodig hebt.

Het laatste wat ik opmerk is dat de vering (de indraai) van de accessoires lang nattig kan zijn na het afwassen (of nadat deze in de vaatwasser is gegaan). Ik zou het dan fijner vinden als je dit gaatje kan afdichten met een dop, bijvoorbeeld. De vering wordt namelijk nooit vies als je het goed doet, dus hoeft deze ook niet continu afgewassen te worden.

Pluspunten

• Anti-spatscherm zit goed vast.
  • Stabiel en stevige behuizing.
  • Accessoires voelen robuust en stevig aan.

Minpunten

• Opening spatscherm mocht iets groter.
  • Tweede kom zou prettig zijn geweest.
  • Vering van accessoires kan wat nattig blijven.

a******@g******** 28-12-2022

Goed product

Geschreven voor: Princess 220137

Prachtig mooi apparaat en was ook blij om deze te testen. Design ook strak en wat mij het meest beviel is de motor bovenop . Dus gewoon rechtreeks aandrijving. Mijn eigen keukenmachine daar zit de moto niet bovenop en daardoor trilt deze erg en zeker bij pizzadeeg en zwaardere dingen. Haken zijn ook van degelijk materiaal.
Jammer is dat er geen mogelijkheden op zitten om bijvoorbeeld pasta en vers vlees te kunnen maken

Pluspunten

• Ruime kom
  • Degelijke haken
  • Weinig lawaai van machine

Minpunten

• Geen mogelijkheid voor pasta maken
  • Geen vleesmolen

d***************@l****** 28-12-2022

Een goede toevoeging voor in de keuken!

Geschreven voor: Princess 220137

Ik heb de keukenmachine een paar weken mogen testen. De uitstraling is erg mooi en hij heeft handige zuignapjes aan de onderkant, waardoor hij niet makkelijk verschuift. Ik had even wat moeite met de kom in de houder schuiven, maar na een paar keer proberen ging dit steeds makkelijker. Ook vind ik het snoer wat kort, waardoor je hem redelijk dichtbij een stopcontact moet plaatsen. Maar de mixer is makkelijk in gebruik en werkt erg goed. Hij heeft een mooie grote kom waardoor je makkelijk grote hoeveelheden kan maken, en ook de spatbescherming is erg handig zodat niet de hele keuken onder het meel zit. Zeker aan te raden!

Pluspunten

• Grote kom
  • Uitstraling

Minpunten

• Kort snoer

Kimmutjuhhh 28-12-2022

Zeer de moeite waard als je graag in de keuken staat.

Geschreven voor: Princess 220137

Mijn dochter en ik wilde al een tijdje een keukenmachine kopen maar er zijn er zoveel met verschillende mogelijkheden en prijzen. Dus toen ik uitgekozen werd om deze te testen in ruil voor mijn eerlijke mening waren al enthousiast en zeer benieuwd of het echt zou doen wat het beloofd. En dat deed het zeker, mijn dochter heeft iets van 50 cupcakes en taarten gebakken. En ik wist ook precies wanneer ze bezig was want het maakt wel herrie dus dat was even een nadeel en de mixer raakt de bodem niet. Dus dat was ook een minpuntje. Verder was het echt handig om gehaktballen te maken want ik maak er nooit 2 maar gelijk 20 en was in een handomdraai klaar om ballen te draaien. We gaan in het nieuwe jaar deze zeker aanschaffen want het is een aanwinst in onze keuken. En het staat nog mooi ook. Het formaat viel mij erg mee dus het neemt niet alle ruimte in. Ik raad dit product aan als je houdt van bakken en het voorbereiden van eten.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Niet te groot
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Raakt de bodem niet als je iets kleins wilt maken

l********@g******** 28-12-2022

Na een testperiode, zeker een aanrader te noemen

Geschreven voor: Princess 220137

Dit product enkele weken mogen testen.

Wij vinden dit een goed product voor het bakken (met kinderen). De klopper maakt hele romige gerechten en de garde zorgt ervoor dat de ingrediënten geheel gemend worden. De deeghaken zorgen dat het deeg goed gekneed wordt. Als je voor een kleine hoeveelheid de deeghaken gebruikt wordt deze niet direct goed vermengd.
De gemaakte gerechten zijn beter dan welke gemaakt worden met een handmixer.

De kom is in volume groot waardoor je een behoorlijke hoeveelheid tegelijk kan maken.

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Beknopte handleiding