Bosch MUMS2EW30 wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MUMS2EW30 wit op Kieskeurig.nl.

7,9

Brigges 06-03-2021

Stevige, sterke keukenhulp

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Bij de bezorging van dit apparaat dacht ik eerst wat een groot apparaat. Ik heb best wel een kleine aanrecht namelijk. Tijdens het uitpakken blijkt het toch een compact apparaat. De keukenmachine van Bosch blijkt een mooie compacte toevoeging op het aanrecht. Omdat ik eerst bestudeerd en geïnventariseerd wilde hebben wat er allemaal mogelijk was, heb ik gekeken wat er allemaal aan accessoires was meegeleverd en eventueel na te bestellen is. Ieder accessoir heeft een soort van typenummer dus ook verschillende handleidingen. Bijvoorbeeld de vleesmolen heeft typenummer MUZS24FWW_EU1. Ik heb als eerste eerste de functionaliteit "groente snijden", in mijn geval 1 kilo snijbonen eens uitgeprobeerd. Dat ging lekker snel en perfect. Verder heb ik smoothy's gemaakt van vers fruit. at ging met deze machine ook prima.
Toen we koffie gingen drinken in de pauze gelijk wat slagroom geklopt. dat ging ook als een tierelier.

Pluspunten

• Mooi op het aanrecht
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Ben ik nog niet achter

Anoniem 21-03-2021

Compact en veelzijdig

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] We hebben de Bosch MUMS2EW30 keukenmachine nu een paar weken in huis en we zijn blij verrast met de veelzijdigheid van dit apparaat. De machine is lekker compact en staat heel stevig op het aanrecht. In eerste instantie is het even zoeken naar waar en hoe de onderdelen gemonteerd moeten worden, maar na 1 keer in elkaar zetten spreekt het allemaal voor zich.
Voor het snijden en raspen kan de slicer op de bovenkant gezet worden. De dikke en dunne plakjes zijn handig voor komkommer en wortel. Met de rasp kun je heel grove stukken maken, lekker voor in de nasi bijvoorbeeld. Ook julienne reepjes zijn mogelijk, om bijv. door de salade te doen. Het is wel lastig om een wortel tot het laatst rechtop te houden. Door de brede vulopening gaat het vrij snel scheef. De onderdelen afwassen is gemakkelijk, ze kunnen eventueel ook in de vaatwasser. Voor kleine hoeveelheden is het niet echt de moeite met het schoonmaken meegeteld, maar als je veel moet snijden is het heel handig.
De blender is simpel maar doet het goed. De lichte kan heeft alleen geen schenktuit. Het mixen gaat gemakkelijk. Deeg voor brood met de deeghaak, we hebben er zelfs peperkoek mee gemaakt. Maar ook pannenkoekenbeslag of beslag voor cake. Met de deksel erop is het poeder stuiven verleden tijd.
Voor ons het meest verrassend was de vleesmolen. We hebben kippengehakt en half om half gehakt gemaakt en de structuur is goed. Het is naderhand wel even wat schoonmaken, maar de volgende keer gaan we veel in 1 keer maken en dan invriezen. Dan is het schoonmaken niet zo erg.
Omdat het apparaat kan snijden, raspen, blenderen, mixen en gehakt maken wordt het genoeg gebruikt om op het aanrecht te laten staan. En er zijn nog veel uitbreidingen mogelijk om er nog meer uit te halen. Wij zijn er blij mee!

hallo91 16-03-2021

Heerlijke keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Bakkers klaar bakken maar! Dat klinkt nu in mijn huis, een heerlijke machine die stil en compact is. Veel accesoires die erbij zit en ook handig te gebruiken is.

Ik mis de opbergmogelijkheid voor messen, nu gaan ze sneller slijten.
De kom is klein maar ook handzaam. Deeg wordt heerlijk luchtig.

wilfredn 15-03-2021

Veel waar voor je geld

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Een keukenmachine, ik dacht nee dat is niks voor me. Tot ik deze zag.
Na lang wikken en deeg wegen voor deze machine gegaan. dit is heerlijk makkelijk om even een brood te maken (nog nooit gedaan en nu wel). Ik kreeg mijn brood lekker luchtig ermee ook. het is ook geen lastige opgave om een goed glad beslag te krijgen.

Ik was niet bekend met de snelheden, ik mis eigenlijk een duidelijke omschrijving op de knoppen wat het precies is voor het beste resultaat (qua deeghaken en dergelijke).
Het opkloppen van slagroom ging super! Ging beter dan ikzelf altijd deed handmatig.

Hij is makkelijk schoon te maken en is handig op te bergen. De blender werkt heerlijk en is goed voor vrijwel alles
Ik heb ook de gehaktmolen of hoe het ook heet gebruikt en het vlees wat eruitkomt is heerlijk en goed van smaak en loopt niet vast in de messen tijdens de productie ervan.

Pluspunten

• staat stabiel

Minpunten

• Geen goede uitleg over de standen
  • messen lastig op te bergen

Monazz 14-03-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Heb de Bosch keukenmachine nu enkele weken in gebruik en wat een topmachine! De
MUMS2EW30 komt in een vrij grote doos en met meerdere opzetstukken. Ik heb de verschilende opzetstukken gebruikt en ben er erg tevreden mee. Het apparaat zelf lijkt best fragiel en is nog redelijk lichtgewicht, maar er zitten zuignappen onder de machine zelf. De kom is groot en zit stevig vast tijdens het gebruik.

De verschillende opzetstukken zijn makkelijk in gebruik, werken goed en zijn makkelijk schoon te maken. De blender en de snij- en raspschijven werken goed en zijnmakkelijk in gebruik. De vleesmolen is handig, maar moet wel goed schoon gemaakt worden.De opzetstukken voor de mixer (o.a. deeghaken) zijn het fijnst en gebruik ik het meest. Ik heb er meerdere bakrecepten moeiteloos mee uitgevoerd. Voor het mixen alleen al is het echt een topapparaat. De extra opzetstukken zijn mooi meegenomen en maken de keukenmachine echt compleet.

Pluspunten

• Verschillende opzetstukken
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Kan compacter

Suzan Isikima 13-03-2021

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Mooie en compacte keukenmachine die van alle markten thuis is. Diverse accessoires maken het snijden, hakken, raspen en malen makkelijk en snel. Goed schoon te maken en ook nog eens een eyecatcher!

Popsha 12-03-2021

Perfecte apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super apparaat alles in 1
Gehaktmolen werkt prima
Apparaat heeft veel hulpstukken
Makkelijk in gebruik

just-1984 12-03-2021

compacte volledige keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Keukenmachines zijn vaak grote logge apparaten welke lastig op te bergen zijn. Deze machine is echter alles behalve groot en log, de Bosch is compact en met alle accessoires van alle markten thuis. Ook is het apparaat vrij licht wat het tillen makkelijker maakt. Doordat er zuignapjes zitten op de onderkant blijft de machine ook tijdens het bereiden op zijn plek staan. Naast het gebruiken van de mix en deeg opzetstukken ben ik erg tevreden over de gehaktmolen. Erg leuk om op deze manier zelf gehakt te kunnen maken.

Trimega09 12-03-2021

Één woord FANTASTISCH

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb ondertussen de keukenmachine MUMS2EW30 al een tijdje thuis. En wat een goede investering is dit. Ik ben een hobbykok die het leuk vind om nieuwe dingen uit te proberen. En dat heb ik dan ook zeker gedaan. Mijn vriend en schoonouders hebben vaak genoeg kunnen genieten van heerlijk eten. En daarvoor was deze machine echt een goede keukenhulp. Groot pluspunt: de zuignapjes aan de onderkant.

Elstar 12-03-2021

Heel blij mee

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Sinds een maand in bezit. Een hele uitgebreide machine voor de hobbyist. Ik heb voor het eerst in mijn leven gehakt gedraaid en bak er op los. Terwijl ik opruim doet de machine het werk. De prijs kwaliteit verhouding is wat mij betreft erg goed. Ik ben erg tevreden over de resultaten van alle onderdelen. Daarnaast is de machine erg gebruiksvriendelijk en makkelijk te reinigen. Op het ijzeren stuk van de vleesmolen na kan alles in de vaatwasser. De kom van RVS vind ik ook een dikke plus.

Pluspunten

• RVS kom
  • Veel accessoires
  • Goede kneed en meng resultaten

Minpunten

• Weinig snelheden
  • Niet geschikt voor grote hoeveelheden

Evelien 11-03-2021

Mooie aanwinst op je aanrecht

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Ik heb deze machine nu bijna een maand in gebruik. Ik ben tevreden over de prijs kwaliteit verhouding. De machine heeft geen superpower, maar voor de gemiddelde hobbyist voldoet hij prima. De kneed en meng resultaten zijn uitstekend. Schoonmaken is een eitje. Bediening trouwens ook, de machine is erg gebruiksvriendelijk. Daarnaast ziet de machine er ook nog eens leuk uit dus hij kan gewoon op het aanrecht blijven staan. Ik had er graag iets bij gekregen om de accessoires in op te bergen (haken en schijven. En meerdere snelheidsstanden waren ook fijn geweest.

Pluspunten

• Reiniging
  • RVS kom
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Meegeleverde accessoires

Minpunten

• Weinig standen

Jero 10-03-2021

Compacte alleskunner.

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Wat een uitgebreide keukenmachine met standaard al heel veel accessoires.
Op de klep van de doos zie ik dat eer nog heel veel aanvullingen te koop zijn.

Design:
- Strak en mooi design.
- Plastic voelt niet heel degelijk aan.
- Accessoires zien er degelijk uit. Nette mixer, mooi metalen kom, nette degelijke snij /rasp schijven, mooie degelijke gardes en mooie zware metalen vleesmolen.
- Compact formaat
- Snoer netjes op te bergen.
- Stil in gebruik.
- Apparaat en accessoires makkelijk schoon te maken. Accessoires kunnen gewoon in de afwasmachine. Update, ik heb de vleesmolen ook in de afwasmachine gehad en deze kwam er een tint grijzer uit en is nu dof van kleur. Deze zou ik dus niet meer in de afwasmachine doen.

Deeg kneden:
Voordeel:
- Mooie degelijke ruime metalen kom.
- Kneedhaak komt overal in de kom.
- Mixt alles goed door elkaar.
- Stil.
Nadeel:
- Tijdens het kneden van pizzadeeg schud de hele machine. Krijg het gevoel dat de machine te licht is voor dit soort werk.. Update, volgens mij had ik de deksel moeten gebruiken zodat de kom stabieler staat.

Mixen in mixbeker:
Voordeel:
- Goed af te sluiten mixbeker.
- Beker ziet er degelijk uit.
- Mixt alles goed
- Spat niet door de vele standen.
- Makkelijk in gebruik.
- Super voor het maken van pizzasaus en milkshakes.
- Niks

Mixen in de kom:
Voordeel:
- Mooie degelijke ruime metalen kom.
- Mixt alles goed door elkaar.
- Fijn dat je 4 standen hebt en hem rustig kan laten beginnen, hierdoor spat het niet.
- Handige afdekdeksel.
- Stil.

Vleesmolen:
Voordeel:
- Vlees(Picanha) glijdt al boter door de vleesmolen.
- Maakt er mooie kleine stukjes van, perfect voor gehakt of een hamburger.
- Even puzzelen maar makkelijk in elkaar te zetten.
Nadeel:
- Opvangbak wat je er onder kan plaatsen moet erg laag zijn i.v.m. zeer beperkte ruimte.
- Metalen onderdelen mogen volgens mij niet in de afwasmachine.

Pluspunten

• Compact
  • Veelzijdig
  • Goede prijs kwaliteit

Minpunten

• Moeite met zwaar deeg

Yvonne 10-03-2021

Veelzijdig en elegant

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Veelzijdig apparaat wat veel minder ruimte in beslag neemt als mijn oude. Ik hield opeens een half keukenkastje over. Ik mis nog wel een kleine blender/hakkom om snel even een pesto te maken of uitjes te hakken. Die had er best bij mogen zitten in plaats van de vleesmolen. De roestvrij stalen kom is gemakkelijk en snel schoon te maken en geeft een super luchtig resultaat.
De motor is krachtig genoeg, maar heb de vleesmolen nog niet geprobeerd. Als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou ik de iets krachtiger motor nemen voor net iets meer vermogen.

Pluspunten

• compact
  • neemt weinig ruimte in
  • klopt mooi luchtig
  • goed schoon te houden

Minpunten

• extra's best prijzig

Korenwolf 10-03-2021

prima apparaat

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Het gebruik van de keukenmachine is makkelijk. Duidelijk beschreven in de boekjes (al was er in het boekje van de machine zelf wat fout gegaan; dubbele pagina's en pagina's die misten).
De afgelopen weken een aantal keren de keukenmachine gebruikt. Ik heb appeltaart en bananenbrood gebakken, bieten geraspt, knolselderij-mosterdsoep gemaakt (moest geblenderd worden) en nog wat andere dingen.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat een gehaktmolen en de blender er voor mij niet bij hoeven te zitten. Vlees koop ik toch gebruiksklaar en wat in de blender gaat kan meestal ook met een staafmixer fijn gemaakt worden.
Verder vind ik hem erg fijn om deeg mee te maken, zo krijg ik minder last van pijn in mijn handen van het kneden en om dingen te snijden. Hiervoor is hij prima.
Het nadeel vind ik alle losse onderdelen, die niet makkelijk in een bakje zijn op te ruimen, het neem erg veel plaats in in mijn kleine keuken.
Ik vond het fijn om hem uit te proberen en hij werkt ook prima, alleen zoek ik toch een iets andere uitvoering denk ik.

Pluspunten

• veel mogelijkheden

Minpunten

• veel losse onderdelen

Suzan Isikima 10-03-2021

Prima keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Prima keukenmachine met veel mogelijkheden die het koken een stuk makkelijker maken. Makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken. Mooi design. Kortom een aanrader!

Anoniem 10-03-2021

Compacte alleskunner

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Even wennen om het stijlvolle en handige apparaat zijn werk te laten doen terwijl je zelf tussendoor de keuken opruimt. Mixt, klopt, raspt en blendt met gemak. Snel schoon in de vaatwasser!

Anoniem 10-03-2021

Handig

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Prima keukenmachine. Mooie vormgeving met veel verschillende accesoires. Niet te groot dus kan mooi op het aanrecht blijven staan. Handig in het gebruik en makkelijk schoon te maken. Uit te breiden met meer onderdelen dus met deze machine ben je van alle markten thuis.

Annemieke 08-03-2021

Compacte keukenmachine

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Toen ik de doos opende was ik wel verbaasd over de grootte van de keukenmachine. Maar na deze te hebben getest voor een toetje ben ik toch verrast! Duurt even voor de slagroom is geklopt maar vind het wel een fijne machine. Ook de raspen al even geprobeerd. Werkte ook zeer goed.
Had van mij wel een extra snelheid optie opgenomen. En qua uiterlijk had hij wel wat robuuster mogen ogen! Maar verder echt een hele fijne keukenmachine waar ik nu al veel plezier van heb.

Nikki 08-03-2021

Handzaam maar niet krachtig genoeg

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Wat meteen opviel is de compacte uitvoering en hoe licht de mixer is. Het is even uitzoeken maar als je eenmaal weet welke hulpstukken waar moeten dan lijkt het een ideale machine. Vooral dat je hem zo om kan bouwen van mixer naar blender is wat mij betreft erg handig.

Ik heb de garde functie uitgeprobeerd om slagroom te kloppen. Dit duurde wat langer dan ik gewend ben maar werkt voldoende. Het is erg fijn dat het een compacte alles in 1 machine is.

De blender is prima te gebruiken voor een 1 persoons portie. Je moet wel zorgen dat je substantie niet te dik is, want dan pulseert hij niet goed.

Het kneden van niet te zwaar deeg gaat maar niet heel snel. Het werkt prima voor lichte degen maar als je wat zwaarder wil kneden dan is de machine daar niet krachtig genoeg voor wat mij betreft.

Doordat er maar 4 standen op zitten kan je de snelheid minder goed reguleren wat voor mij een nadeel is. Dit is een erg goede machine voor het kleine keukenwerk. Hij staat mooi in de keuken en is makkelijk te bedienen. Ideaal is dat (bijna) alles in de vaatwasser kan.

Voor mij is de machine niet krachtig genoeg, ook vind ik het belangrijk dat er meer variatie in de standen zit.

Pluspunten

• Compact
  • Licht

Minpunten

• Motor niet krachtig genoeg
  • maar 4 snelheiddstanden

madje88 07-03-2021

Uitgebreide, solide keukenmachine met veel opties

Geschreven voor: Bosch MUMS2EW30 wit

Ik heb de BOSCH MUMS2EW30 mogen uitproberen. Een mooi, solide apparaat wat misschien net iets chiquer oogt in een andere kleur dan wit. Toch wel erg plastic. Overall vind ik het een heel prettig apparaat voor iemand die hobbymatig in de keuken staat. De machine heeft heel veel opties; een Garde, deeghaak en slagroomklopper, een snijmachine met snijvlakken en raspen met mooie RVS-opvangkom, een vleesmolen voor het maken van gehakt en een blender. Dit ene apparaat kan dus makkelijk een aantal anderen vervangen. Ik vind zowel de blender als de gehaktmolen enorm fijn werken. Ze doen wat ze moeten doen, zijn eenvoudig in gebruik en werken super. Bij de vleesmolen loopt het vleesvocht er soms een beetje langs, maar niets ergs. De mogelijkheid om te mengen / deeg te maken/ slagroom te kloppen vind ik fijn. De haken gaan er schuin in, wat ervoor zorgt dat ze beter overal bij kunnen. Toch vind ik dat hij pas goed alles zoveel mogelijk pakt als hij op stand 3 of 4 staat, wat maakt dat hij wel erg gaat trillen. Met een beetje hulp en het 'spatscherm' werkt het wel redelijk goed tot goed. De snij en raspoptie vind ik iets minder geslaagd. Dit vooral omdat er heel veel ruimte zit tussen het 'aanduwhulpstuk' en het snijvlak. Hierdoor blijft er altijd een flink stuk achter wat je niet meer kunt aanduwen en dan al op het snijvlak verdwijnt. Dit blijft dus rondjes draaien. Kleine producten kun je dus niet snijden hiermee, omdat je er niet goed genoeg kunt aanduwen. Daarnaast blijft er vrij veel van je product plakken op en onder het snijvlak, en ook in de opvangbak daaronder. Het vergt best wat schraapwerk en ook schoonmaakwerk achteraf. De snij- en raspdelen zijn de enige die niet in de vaatwasser kunnen. Dat is te overzien. Al met al vind ik het een fijn apparaat en zal ik hem zeker blijven gebruiken!

Pluspunten

• Goede blender
  • Goede gehaktmolen
  • Mooie RVS mengkom
  • veel opties
  • Degelijk betrouwbaar merk

Minpunten

• Het snij en raspgedeelte zou beter kunnen
  • Wit is wel erg plastic
  • werkt pas echt bij stand 3 en 4