Siemens CT636LES1 - Reviews

Type
espresso machine
Soorten koffie
americano, espresso, latte macchiato

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 192 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Toontje 08-06-2017

Lekkere koffie, veel gebruikersgemak!

Dit inbouw koffieapparaat sprong er gelijk uit tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe koffiemachine. De vorige heeft het 9 jaar gedaan en ruim 25.000 koppen koffie gezet.
Nu dus een nieuwe. Er is in die tijd heel wat veranderd. Je kunt je eigen smaak instellen, maar mijn dochter houdt meer van een andere samenstelling en ook zij kan haar kop koffie in de memory vast zetten.
Er wordt nogal geklaagd over onderhoud. Ik vind dat reuze meevallen. 2.4 liter water is niet zo snel op. En ja, af en toe raken bepaalde bakken vol, afvalwater, en ook de opvangbak voor de koffieprut moet wel eens geleegd worden... Gek hè?
Een fantastisch apparaat, lekkere koffie, super gemakkelijk te bedienen en een mooi design. Voor de komende 15 jaar hebben wij er weer vertrouwen in!
Het enige verschil tussen deze en de CT636LES5 is dat je die LES5 scheinbaar kunt bedienen met een app. Nou, dat kost wel érg veel, dat verschil...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Goeie temperatuur
  • Gebruikersgemak
  • Zelfreinigend vermogen

Minpunten

• Sorry, ik weet nog niets te bedenken!

Fatih 08-10-2017

Ik heb mijn apparaat nog maar net en krijg er geen melkschuim uit maar wel enkel warme melk en die spad nog eens overal rond dus echt geen pretje om cappecino of dergelijken mee te maken
Kan er iemand mij helpen waar ik op moet letten om melk schuim te krijgen

F. Boogaard 19-08-2016

Heerlijke koffie, ruime keuze aan variaties

Dit apparaat zet zeer goede koffie, ruime instelmogelijkheden zoals temperatuur, hoeveelheid, verhouding koffie en melk, etc. Zetgroep en onderdelen zeer eenvoudig te reinigen. Enige minpuntje is dat de lekschalen relatief snel vol zijn en het apparaat hier regelmatig een melding over geeft. Erg handig is ook het meegeleverde melkkannetje wat de koude melk nog vier uur koel houdt. Verder erg stille werking en makkelijk te bedienen met het intuïtieve touchscreen. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Smaak is perfect
  • Eenvoudige bediening
  • Veel variaties
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Lekschalen snel vol

Siemens koffiezet app inbouw 07-08-2016
  • Product maand in bezit

Siemens koffiezet app inbouw

Mooie inbouw koffie machine, zet lekker koffie en is met presets in te stellen naar ieder wens van de verschillende gebruikers.

Het lekkerste bakje koffie van Siemens 22-07-2016

Het lekkerste bakje koffie

Een super mooi design apparaat. Veel mogelijkheden simpel te bedienen en te onderhouden. Naar je eigen persoonlijke smaak te programmeren. Heerlijke koffie. Duurzaamheid kunnen we nog niet invullen maar gezien onze ervaring met Siemens apparatuur zou dit zeker een 9 moeten zijn.

Ron 17-07-2016
  • Product maand in bezit

Lekkere koffie uit een handig product

Op eenvoudige wijze de lekkerste koffie of espresso maken, dat is mijn ervaring tot nu toe! Daarnaast is de machine makkelijk schoon te maken en is de vormgeving erg mooi!

esueem 15-04-2017

kan toch niet waar zijn.. makkelijk schoonmaken? Of maak je alleen de buitenzijde schoon

Jos van Zijl 21-02-2016
  • Product half jaar in bezit

Ook na 6 maanden zijn we nog steeds tevreden over smaak vormgeving en gebruiksgemak. Een nadeel dat we echter wel willen noemen is het feit dat onderhoud van het apparaat best arbeidsintensief is. 1x per week een half uur voor schoonmaken. Verder regelmatig de lekbak legen

Jeebo 07-04-2015
  • Product kwartaal in bezit

Smaak:

De smaak ligt natuurlijk aan de instellingen en de bonen die je gebruikt. Maar ik ben zeer tevreden over de smaak, koffie is heet en de crème laag ziet er goed uit. Voor koffie waarbij gebruikt wordt gemaakt van melk, het schuim is stevig en smaakt prima.

Mogelijkheden:

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Elke koffieliefhebber kan zijn favoriete kopje zetten. Elk optie is apart in te stellen. Denk hierbij aan hoeveelheid, sterkte en temperatuur. Erg ideaal.

Gebruiksgemak:

Na het instellen van het eerste gebruik is het apparaat zeer gebruiksvriendelijk. Bij het zetten van koffie hoeft u enkel op start te toetsen. Mits u de instellingen niet wilt veranderen naar eigen smaak. Wilt u dit wel gaat dit gemakkelijk met het touchscreen. Voor de producten met melk, bv. cappuccino, hoeft u enkel het reservoir binnen in het koffie apparaat aan te sluiten. Dit is gemakkelijk en gaat door middel van een buisje en 2 slangetjes. Een bijkomend voordeel van dit apparaat is dat na gebruik van melk producten je de slangetjes kan laten doorspoelen. Zodat je ze zo goed als schoon weer kan terug hangen in het apparaat. De algemene schoonmaak is de eerste keer even lastig. Je moet even weten hoe je alles uit en in elkaar zet. Als je dat éénmaal weet is het niet moeilijk, daarnaast gaat schoonmaak geheel automatisch.

Vormgeving:

Ik vind de vormgeving strak en chique. Past perfect in mijn keuken.

Jager779 08-04-2017

Mooi koffiezetapparaat

Mooi koffiezetapparaat. Heeft wel alleen dagelijks onderhoud nodig.
En voor een dagelijkse koffiedrinken houd dit in elke dag of vaker water bijvullen en lekbakje meerdere keren per dag legen. Daarnaast moet er ook regelmatig gereinigd worden en ontkalkt handmatig en met een programma. Wel super lekkere koffie als je de juiste bonen toevoegt :) ook het maken van een goede cappuccino of latte gaat gemakkelijk.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Hete koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Legen van bakken
  • Onderhoud
  • Er passen geen grote latte glazen onder
  • Geen twee brede koffiebekers naast elkaar

Michel 18-01-2017

Heerlijk genieten met een lekker bakkie koffie

Mooi apparaat, erg makkelijk te bedienen en het belangrijkste: lekkere koffie. Verschillende koffies mogelijk van espresso tot heerlijke cappuccino

Aangeschaft om samen met de oven en magnetron een mooi geheel te vormen in onze keuken en totaal geen spijt van gehad.

Pluspunten

• uiterlijk
  • bedieningsgemak
  • aantal verschillende koffie keuzes

Minpunten

• lekbak snel vol, ondanks dat deze best groot is

Rob Kragt 01-10-2016

Praktisch en stijlvol

Past prachtig bij inbouwoven die ernaast zit en maakt heerlijke Latte Macchiato's. Eenvoudig in onderhoud en bediening met mooi touch display.
Lekbak wat onhandig van vorm maar goed schoon te maken.
Nu drie maanden in gebruik dus nog niet alle mogelijkheden ontdekt maar nu al blij mee.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Stijlvol Design
  • Intuitieve bediening

Mark 03-08-2016

Mooi design, lekkere koffie

Apparaat nu een paar dagen in bezit, heerlijke koffie, eindeloze mogelijkheden m.b.t. aantal drankkeuzes en variaties binnen die drankkeuze (sterkte, temperatuur water, hoeveelheid koffie etc.)

Remco B 30-11-2015

Prachtig apparaat, heerlijke koffie, vol aroma met gefilterd water. Klein aandachtspuntje: afvoerbak is snel vol, ondanks we een kopje onder schenktuit plaatsen.

Barista 29-11-2015

Mooie machine die heerlijke koffies zet. Eenvoudig te bedienen en toch veel mogelijkheden. Had ik veel eerder moeten kopen.

Jacqueline Theeuwen 17-10-2015
  • Product maand in bezit

Erg tevreden over ons koffiezetapparaat, zeer veel mogelijkheden en erg gebruiksvriendelijk.Ook schoonhouden is geen langdurige en ingewikkelde bezigheid.

Y.I. Achterkamp 19-07-2018

Makkelijk te bedienen en goed schoon te houden

Ik heb dit product gekozen omdat het mij een hoop ruimte scheelt in de keuken ipv van een los apperaat op het kookeiland. Aangezicht geeft een complete plaatje in mijn keuken.

Pluspunten

• makkelijk schoon te houden
  • koffie is van goede kwaliteit

Marcel Koopsweg 02-07-2018

Prima apparaat

Hiervoor had ik ook een bonen automaat waar ik zeer tevreden over was, maar dit apparaat is de overtreffende trap. Koffie is niet te onderscheiden van de koffie die geserveerd word in een goed restaurant!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Fam. van Dongen 22-06-2018

Mooi design, Bedieningsgemak, Perfecte koffiesmaak

Eenvoudige bediening met een goed ontworpen menustructuur. De handleiding heb je alleen nodig voor de in gebruik name. Deze machine maakt vele soorten koffie automatisch. Ook personalisatie van je eigen koffie mogelijk door deze op te slaan in een van de geheugenplaatsen. Machine is eenvoudig toegankelijk voor bijvullen water en ledigen lekbak/koffieprut.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • koffie perfect in te stellen naar eigen voorkeur
  • voor onderhoud goed toegankelijk
  • mooi design

Minpunten

• capaciteit lekbak
  • prijsniveau

Familie 30-04-2018

Heerlijke koffie

Zeer makkelijk om te bedienen. Geeft direct heerlijke koffie. Fijn dat alles in makkelijke taal op je display komt te staan. Het kan niet misgaan. Ideaal met verjaardag: iedereen maakt zelf de koffie. Wie wil dat niet , een vers bakje koffie van gemalen bonen!

Pluspunten

• Display zegt wat er gebeurd
  • Makkelijk te bedienen

Tineke Haverkort 12-04-2018

onze verslaving

Heel fijn apparaat, de koffie is goed heet niet onbelangrijk en smaakt geweldig, makkelijk instelbaar en makkelijk in onderhoud

Pluspunten

• goede hete koffie
  • makkelijk in onderhoud

pott001 30-03-2018

In een hand omdraai de gewenste keuze beschikbaar

In onze vorige keuken hadden we ook een Siemens koffieautomaat, dus deze moest in de nieuwe woning in de keuken ook terugkomen. Uiteraard met de tijd mee en een moderne versie. De koffie automaat van Siemens geeft je in korte tijd een heerlijke drank naar keuze. Er is geen lekkere koffie, dan koffie thuis uit een koffie automaat van Siemens.

Pluspunten

• goede kwaliteit koffie
  • ruime keuze mogelijkheden