Siemens CT636LES1 - Reviews

Type
espresso machine
Soorten koffie
americano, espresso, latte macchiato

Beoordeling op basis van 165 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Toontje 08-06-2017 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie, veel gebruikersgemak!

Dit inbouw koffieapparaat sprong er gelijk uit tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe koffiemachine. De vorige heeft het 9 jaar gedaan en ruim 25.000 koppen koffie gezet.
Nu dus een nieuwe. Er is in die tijd heel wat veranderd. Je kunt je eigen smaak instellen, maar mijn dochter houdt meer van een andere samenstelling en ook zij kan haar kop koffie in de memory vast zetten.
Er wordt nogal geklaagd over onderhoud. Ik vind dat reuze meevallen. 2.4 liter water is niet zo snel op. En ja, af en toe raken bepaalde bakken vol, afvalwater, en ook de opvangbak voor de koffieprut moet wel eens geleegd worden... Gek hè?
Een fantastisch apparaat, lekkere koffie, super gemakkelijk te bedienen en een mooi design. Voor de komende 15 jaar hebben wij er weer vertrouwen in!
Het enige verschil tussen deze en de CT636LES5 is dat je die LES5 scheinbaar kunt bedienen met een app. Nou, dat kost wel érg veel, dat verschil...

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Goeie temperatuur
  • Gebruikersgemak
  • Zelfreinigend vermogen

Minpunten

• Sorry, ik weet nog niets te bedenken!

Fatih 08-10-2017

Ik heb mijn apparaat nog maar net en krijg er geen melkschuim uit maar wel enkel warme melk en die spad nog eens overal rond dus echt geen pretje om cappecino of dergelijken mee te maken
Kan er iemand mij helpen waar ik op moet letten om melk schuim te krijgen

F. Boogaard 19-08-2016 Product paar maanden in bezit

Heerlijke koffie, ruime keuze aan variaties

Dit apparaat zet zeer goede koffie, ruime instelmogelijkheden zoals temperatuur, hoeveelheid, verhouding koffie en melk, etc. Zetgroep en onderdelen zeer eenvoudig te reinigen. Enige minpuntje is dat de lekschalen relatief snel vol zijn en het apparaat hier regelmatig een melding over geeft. Erg handig is ook het meegeleverde melkkannetje wat de koude melk nog vier uur koel houdt. Verder erg stille werking en makkelijk te bedienen met het intuïtieve touchscreen. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Smaak is perfect
  • Eenvoudige bediening
  • Veel variaties
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Lekschalen snel vol

Siemens koffiezet app inbouw 07-08-2016 Product maand in bezit

Siemens koffiezet app inbouw

Mooie inbouw koffie machine, zet lekker koffie en is met presets in te stellen naar ieder wens van de verschillende gebruikers.

Het lekkerste bakje koffie van Siemens 22-07-2016 Product maand in bezit

Het lekkerste bakje koffie

Een super mooi design apparaat. Veel mogelijkheden simpel te bedienen en te onderhouden. Naar je eigen persoonlijke smaak te programmeren. Heerlijke koffie. Duurzaamheid kunnen we nog niet invullen maar gezien onze ervaring met Siemens apparatuur zou dit zeker een 9 moeten zijn.

Ron 17-07-2016 Product maand in bezit

Lekkere koffie uit een handig product

Op eenvoudige wijze de lekkerste koffie of espresso maken, dat is mijn ervaring tot nu toe! Daarnaast is de machine makkelijk schoon te maken en is de vormgeving erg mooi!

esueem 15-04-2017

kan toch niet waar zijn.. makkelijk schoonmaken? Of maak je alleen de buitenzijde schoon

Jos van Zijl 21-02-2016 Product half jaar in bezit

Ook na 6 maanden zijn we nog steeds tevreden over smaak vormgeving en gebruiksgemak. Een nadeel dat we echter wel willen noemen is het feit dat onderhoud van het apparaat best arbeidsintensief is. 1x per week een half uur voor schoonmaken. Verder regelmatig de lekbak legen

Jager779 08-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooi koffiezetapparaat

Mooi koffiezetapparaat. Heeft wel alleen dagelijks onderhoud nodig.
En voor een dagelijkse koffiedrinken houd dit in elke dag of vaker water bijvullen en lekbakje meerdere keren per dag legen. Daarnaast moet er ook regelmatig gereinigd worden en ontkalkt handmatig en met een programma. Wel super lekkere koffie als je de juiste bonen toevoegt :) ook het maken van een goede cappuccino of latte gaat gemakkelijk.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Hete koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Legen van bakken
  • Onderhoud
  • Er passen geen grote latte glazen onder
  • Geen twee brede koffiebekers naast elkaar

Michel 18-01-2017 Product paar maanden in bezit

Heerlijk genieten met een lekker bakkie koffie

Mooi apparaat, erg makkelijk te bedienen en het belangrijkste: lekkere koffie. Verschillende koffies mogelijk van espresso tot heerlijke cappuccino

Aangeschaft om samen met de oven en magnetron een mooi geheel te vormen in onze keuken en totaal geen spijt van gehad.

Pluspunten

• uiterlijk
  • bedieningsgemak
  • aantal verschillende koffie keuzes

Minpunten

• lekbak snel vol, ondanks dat deze best groot is

Rob Kragt 01-10-2016 Product paar maanden in bezit

Praktisch en stijlvol

Past prachtig bij inbouwoven die ernaast zit en maakt heerlijke Latte Macchiato's. Eenvoudig in onderhoud en bediening met mooi touch display.
Lekbak wat onhandig van vorm maar goed schoon te maken.
Nu drie maanden in gebruik dus nog niet alle mogelijkheden ontdekt maar nu al blij mee.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Stijlvol Design
  • Intuitieve bediening

Mark 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design, lekkere koffie

Apparaat nu een paar dagen in bezit, heerlijke koffie, eindeloze mogelijkheden m.b.t. aantal drankkeuzes en variaties binnen die drankkeuze (sterkte, temperatuur water, hoeveelheid koffie etc.)

Remco B 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtig apparaat, heerlijke koffie, vol aroma met gefilterd water. Klein aandachtspuntje: afvoerbak is snel vol, ondanks we een kopje onder schenktuit plaatsen.

Barista 29-11-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie machine die heerlijke koffies zet. Eenvoudig te bedienen en toch veel mogelijkheden. Had ik veel eerder moeten kopen.

Jacqueline Theeuwen 17-10-2015 Product maand in bezit

Erg tevreden over ons koffiezetapparaat, zeer veel mogelijkheden en erg gebruiksvriendelijk.Ook schoonhouden is geen langdurige en ingewikkelde bezigheid.

Jeebo 07-04-2015 Product kwartaal in bezit

Smaak:

De smaak ligt natuurlijk aan de instellingen en de bonen die je gebruikt. Maar ik ben zeer tevreden over de smaak, koffie is heet en de crème laag ziet er goed uit. Voor koffie waarbij gebruikt wordt gemaakt van melk, het schuim is stevig en smaakt prima.

Mogelijkheden:

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Elke koffieliefhebber kan zijn favoriete kopje zetten. Elk optie is apart in te stellen. Denk hierbij aan hoeveelheid, sterkte en temperatuur. Erg ideaal.

Gebruiksgemak:

Na het instellen van het eerste gebruik is het apparaat zeer gebruiksvriendelijk. Bij het zetten van koffie hoeft u enkel op start te toetsen. Mits u de instellingen niet wilt veranderen naar eigen smaak. Wilt u dit wel gaat dit gemakkelijk met het touchscreen. Voor de producten met melk, bv. cappuccino, hoeft u enkel het reservoir binnen in het koffie apparaat aan te sluiten. Dit is gemakkelijk en gaat door middel van een buisje en 2 slangetjes. Een bijkomend voordeel van dit apparaat is dat na gebruik van melk producten je de slangetjes kan laten doorspoelen. Zodat je ze zo goed als schoon weer kan terug hangen in het apparaat. De algemene schoonmaak is de eerste keer even lastig. Je moet even weten hoe je alles uit en in elkaar zet. Als je dat éénmaal weet is het niet moeilijk, daarnaast gaat schoonmaak geheel automatisch.

Vormgeving:

Ik vind de vormgeving strak en chique. Past perfect in mijn keuken.

Kaatje 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Gewoon goed

Na lang twijfelen toch gekozen voor inbouw apparaat. Geen losse apparaten meer op het aanrecht. Je moet niet zo'n ding kopen als je geen tijd wilt besteden aan onderhoud. Maar even omspoelen en schoonmaken omdat je toch water of bonen bij moet vullen is echt een kleine moeite. Veel mogelijkheden qua instellingen en gewoon heerlijke koffie en cappuccino.

Pluspunten

• keuzemogelijkheden
  • heerlijke koffie

Minpunten

• water afvalbakje had wat groter gemogen

Klazien56 08-10-2017

Geweldige koffie

1 maand geleden onze "oude" apparatuur van ATAG vervangen door Siemens: direct viel op dat de koffie veel heter is en het apparaat een stuk stiller. We hebben nog niet alle functies uitgeprobeerd, maar zijn er nu al heel tevreden over.

MLV1982 07-10-2017 Product paar maanden in bezit

Beste inbouw koffiezetapparaat

Prima apparaat, met weer net wat meer mogelijkheden dan de versie van een jaar of 6 geleden. Veel keuze en ook veel in te stellen. Ook de mogelijkheid door op 1 knop 2 kopjes/bekers tegelijk te zetten. Makkelijk schoon te maken en in het bezit van een prachtig kleurendisplay. Heb ik dan niets negatief te melden. Nou zeker wel, het rooster waar de kopjes op staan is minder praktisch, deze is continu nat. In het vorige rooster zaten 2 uitsparingen, waarin het wegliep, nu heeft het de kans om te spetteren. Maar we zijn nu ook weer dik te vreden, bijna allemaal siemens in de keuken. Design vind ik toch net even wat mooier dan van de andere merken. Dikke aanrader!

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk schoon te maken
  • makkelijk zelf in te stellen
  • mooi kleurendisplay

Minpunten

• roostertje waar de kopjes op staan niet prettig

Jicky1959 02-10-2017

prachtig ontwerp

in onze nieuwe keuken is Siemens apparatuur geplaatst. Het ziet er fantastisch uit en is zeer gebruiksvriendelijk. De koffie is heerlijk!

geurtje 18-09-2017

lekkere koffie

wij hebben dit apparaat nu ongeveer een jaar en de koffie is prima, ook de handelingen om koffie te maken is goed. het enige nadeel is dat het schoonmaken van de zetgroep toch regelmatig nodig is om de smaak op peil te houden en het is een lastige klus om alle prut te verwijderen.

Kim Jaspers 15-09-2017

Geen apparaat voor cappuccino liefhebbers!

Apparaat geeft geen tot weinig melkschuim, service monteur laten komen. Maar geeft aan dat beter niet kan na vervanging van nieuwe onderdelen. Apparaat nog geen 2 maanden oud. Familie om mij heen heeft ander apparaat van Siemens werkt veel beter. Apparaat ziet er mooi uit maar werkt voor geen meter, ook is de temperatuur van de koffie erg laag! Ik drink alleen maar koffie met melk (cappuccino en latte, dus voor mij is het apparaat geen aanrader!