Bosch CTL636ES1 - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe crema, cappuccino, espresso, heet water, koffie, latte macchiato, ristretto

Beoordeling op basis van 48 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ik 15-07-2016

Heerlijke koffie

Makkelijk apparaat met veel mogelijkheden. Wel onduidelijkheid over het toevoegen van melk. Mooi design, past goed in onze keuken.

JSMEL 24-11-2015

Heerlijk apparaat om diversre koffie mee te maken. Het geluid voor het vermalen van de bonen valt mij heel erg mee. Nu een week in het bezit en diverse vrienden en familie leden zijn al langs geweest om te kijken en te proeven niets meer dan lof. Smaak is persoonlijk en welke boon je gebruikt natuurlijk ook. Bediening is heel gebruiksvriendelijk alleen het schuifje om de maal graad aan te passen werkt niet echt lekker. Deze kan je niet helemaal op gevoel verschuiven. Schoonmaken is ook geen probleem je kan overal heel gemakelijk bij.

Robbert Baartmans 10-11-2017

Prachtig apparaat!

Qua design en functies erg mooi en gemakkelijk te bedienen. Apparaat maakt niet heel veel herrie! Ruime koffie - en waterreservoir.
Lekkere koffie, makkelijk dat je twee cappuccino’s of latte macchiato’s kan zetten met 1 druk op de knop. Bij latte macciato koelt de koffie snel af, deze is direct drinkbaar omdat opgeschuimde melk niet heel warm is.

Het enigste jammere is dat het apparaat niet aangeeft of het melkreservoir leeg is of dat deze nog aangekoppeld zit of juist niet is gekoppeld.

Apparaat is makkelijk schoon te maken, mede door de deur die je kan openen en zo bij alle onderdelen kan.

Gerard 01-11-2017

Duidelijk display

Dit is onze 2e Bosch inbouwkoffieapparaat ,maar echt een verbetering, heerlijke koffie.
Mooi zijn de persoonlijke instellingen ,vooral in gezin met veel koffiedrinkers

redouan 19-09-2017

mooi design

ik heb deze nu een maand en ben een beetje teleurgesteld in de latte en cappuccino .
die zijn gewoon niet warm terwijl ik hiervoor gewoon melk opwarmde en opschuimdde en wel op tempratuur had.
de koffie op zich is wel warm maar dan moet je de temperatuur op ze hoogst zetten.

het is best wel een onderhoud zoals lekbak zit snel vol.
voor de rest is de bediening heel simpel en makkelijk

Pluspunten

• gemak

Minpunten

• lekbak zit snel vol
  • latte en cappuccino is niet echt warm

Wendyjjhj 19-09-2017

Heerlijke koffie

Zeer gebruiksvriendelijk apparaat wat heerlijke drankjes produceert. Ook het theewater is prima op temperatuur. Voordeel is dat de kinderen het Superleuk vinden om koffie voor ons te maken.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Strak design

Minpunten

• Schoonmaken maar dat geldt voor elk koffieapparaat

Jan Thiermann 30-06-2017

Prachtige en eenvoudig te bedienen machine!

Prachtige machine met een intuïtieve bediening die je binnen enkele minuten doorhebt. Daarmee is het buitengewoon eenvoudig om je persoonlijke voorkeuren in te stellen en te gebruiken. De machine moet wel wat vaker schoongemaakt worden dan onze vorige Bosch. Tip aan de designers, dezelfde nismaten is een vereiste voor vervangende inbouwapparatuur, maar misschien zou dat ook voor het front van een dergelijk apparaat kunnen gelden. Nu is het front 1cm korter dan de vorige en zitten we met een lelijke spleet onder het apparaat waar nog een oplossing voor bedacht moet worden. Da's jammer, toch?

Johan de Jong 06-06-2017

Groot gebruiksgemak en veel mogelijkheden

Nu 3 maanden in gebruik en veel plezier van deze koffiemachine. Hij is makkelijk te gebruiken en bovendien eenvoudig schoon te maken. De machine geeft eenvoudig aan wanneer hij schoon moet worden gemaakt. Als je de juiste tabletten gebruikt en schoonmaakprogramma's heb je een keer per anderhalve maand ook nog eens een intensieve interne reinigingsbeurt. De normale reiniging is eigenlijk iedere dag wel een keer, maar dat is zo gepiept. Smaak goed instelbaar, even uitproberen in het begin maar dan smaakt het goed! Het opschuimen van melk is een fluitje van een cent. Dat gaat zelfs met een pak houdbare magere melk (niet zo mooi, wel mogelijk). Zet het pak gewoon in de machine, slangetje er in en deurtje dicht. Druk op de knop et voila: cappuccino!

Pluspunten

• Eenvoudig schoon te maken
  • Goede melkopschuimer
  • Duidelijke functies

Minpunten

• iedere dag even schoonmaken. Wel eenvoudig!

Inge 23-04-2017

Super fijne machine

Voorheen een ander merk gehad, geregeld storing, vervanging van onderdelen. Nu een Bosch koffiemachine, doet het grandioos, nooit storingen of problemen en daarbij is de koffie erg lekker, voor ons alleen nog een Bosch

Inge 22-04-2017

Super fijne koffiemachine

Voorheen een Miele gehad, geregeld storing, vervanging van onderdelen. Deze Bosch machine doet het grandioos en daarbij is de koffie erg lekker, daar kon de Miele niet aan tippen, kwestie van smaak misschien, maar voor ons echt de Bosch

Koffieapparaat 25-03-2017

Duidelijk menu en mooie afwerking

Dit product is zeer gebruiksvriendelijke en prachtig afgewerkt. De koffie smaakt erg goed en het melk wordt goed opgeschuimd. De instellingen zijn makkelijk en uitgebreid. Het scherm werkt eenvoudig en ziet er super degelijk uit.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Prachtig design
  • Netje afgewerkt

Minpunten

• Afstellen deur is lastig
  • Water kruipt in de deksel van melkkan

PEF 19-03-2017

Heerlijke koffie en eenvoudig te gebruiken en te bedienen

Een prima koffie automaat met uitgebreide mogelijkheden voor het instellen van sterkte etc..ook de mogelijkheid voorkeuren op te slaan is erg handig!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak
  • Onderhoud

Minpunten

• Digitale "draaischijf" is soms wat lastig

WR 19-03-2017

veel voorgeprogrammeerde keuzes met vers gemalen bonen

veel voorgeprogrammeerde keuzes met vers gemalen bonen.
Eenvoudig te bedienen.
Na gebruik melk eenvoudig te reinigen.

Olga 03-03-2017

Prachtig design

Gebruiksvriendelijk koffieapparaat
Modern design
Kleur scherm
Uitgebreide keuze uit verschillende koffievariaties

Johan de Jong 13-02-2017

Fijne machine, eenvoudig schoon te houden

Mooie vormgegeven machine die prachtig staat in onze keuken maar bovendien heerlijke koffie zet. Daarnaast is de machine ruim opgezet van binnen en daardoor eenvoudig schoon te houden. Dat maakt het een aantrekkelijk apparaat voor iedere keuken!

Pluspunten

• Ruime binnenruimten
  • makkelijk schoon te houden
  • Mooi scherm en instructies

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

René 26-01-2017

Prima koffie, mooi apparaat, goed te bedienen

Heerlijke koffie met veel gebruiksmogelijkheden (koffie, espresso, cappuccino, macchiato, en meer). Ook handig dat er een favorieten menu is (t/m 8 verschillende plekken). Tevens kan je veel punten apart regelen (hoeveelheid, temperatuur, etc). Wel apart dat je bij een favoriet meer kan instellen (bijv: verhouding melk / koffie bij een cappuccino) dan bij de 'normale' keuze.

Relatief groot waterreservoir, melkkan, bonenbak en lekschaal. Apparaat is ook goed schoon te maken, ook de aparte melkkan en slangen zijn goed te doen. Zeker t.o.v. andere losse automatische machines.
Staat ook erg mooi bij andere Bosch apparatuur met zelfde uiterlijk.

Twee nadelen:
- de menu keuze draaischijf is wat lastig (snel glad), dus je hebt de neiging om je vinger nat te maken
- wanneer het apparaat zelfstandig uitschakelt, is er geen signaal dat er nog een melkkan in staat, die vergeten we af en toe

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Instellingsmogelijkheden
  • Onderhoud gemakkelijk

Minpunten

• Selectieschijf menu te glad

Ad Huigen 13-01-2017

grote reservoirs voor koffie en water

Bijvullen is altijd nodig, maar het is wel plezierig dat er bijna 1 kg bonen ingaat bijvoorbeeld. ook het waterreservoir is erg groot. Gemakkelijke bediening en voldoende keuzemogelijkheden in sterkte, hoeveelheid en aantal kopjes. Melkreservoir is een stalen kan die in de koelkast bewaard kan worden.

Pluspunten

• groot water reservoir
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• veel onderdelen in het melkcircuit

Sander 26-11-2016

Duidelijk menu

Zelfs zonder handleiding lukt het de machine de eerste keer te bedienen. Goede user interface dus.
Door hoeveelheid en temperatuur van het water en de maalgraad in te stellen is heerlijke koffie te maken.

Pluspunten

• User interface
  • Favorieten

Minpunten

• Vraagt soms om lekbak, terwijl die geplaatst is

Miekie82 15-09-2016

Heerlijke cappuccino

Superlekkere koffie uit een mooi apparaat.
Schoonmaken nogal uitgebreid.
Misschien nog even wennen?!

Elise 11-09-2016

Heerlijke koffie van bonen

We hebben de koffiemachine een week in gebruik. Geweldig lekkere koffie van bonen.
Het apparaat is makkelijk te installeren en bedienen, geheel naar eigen smaak.
Mooie, moderne vormgeving. Een pareltje in onze keuken!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Mooie vormgeving
  • Heerlijke koffie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Snel water aanvullen