Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 59 reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer op Kieskeurig.nl.

Emstelon 13-12-2016

Compact, geruisloos en mooi design

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Na lang zoeken voor vervanging van mijn oude Tunturi uitgekomen bij dit merk. Vandaag ontvangen. De montage was vrij eenvoudig met de duidelijke stappenplan. Hij is lekker compact en geruisloos. Verder heeft het een mooi design. Duurzaamheid weet ik natuurlijk niet maar ik heb er de volste vertrouwen in met de 3 jaar service aan huis.
De app Iconsole+ moet ik nog gaan uitproberen.

Pluspunten

• Compact
  • Geruisloos

emstelon 16-12-2016

Inmiddels ook de Iconsole+ app gebruikt en ik moet zeggen: geweldig, maakt het nog leuke, uitdagender om visueel op een willekeurige plek in de Wereld te fietsen. Je ziet via Iroute je route zoals op Maps, maar je kunt er ook voor kiezen om het straatbeeld te zien in de desbetreffende stad.

Jaccossimmo 06-08-2018

Vandaag, 6 aug. 2018, werd mijn hometrainer afgeleverd, de VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer. Echter, het apparaat maakt geen BlueTooth verbinding met mijn iPad Pro waarop iOS 11.4.1. draait. Dit is de allerlaatste versie. Nergens vind ik op internet iemand die wel een connectie heeft met deze applicatie. Dus, kunt u mij meer vertellen?

Robert 24-03-2019

Mooie, geruisloos, maar het remsysteem is vaak de weg kwijt

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik gebruik de fiets nu 2 dagen en heb 'even' alle programma's geprobeerd. Met name hartritme, KinoMap, Watt en manueel programma.

Gekocht voor het dynamische remsysteem dat zich naadloos zou aanpassen aan de omstandigheden zoals hartslag of voor het met trainen op de hoeveel vermogen die je trapt (Watt), instelling en voor de eindeloze fun die je kan hebben met het koppelen aan een App zoals iConsole+, nwe versie werkt prima (ik gebruik overigens ook KinoMap) door te rijden op routes. Deze laat ik via het 'spiegelen' van m'n mobiel op m'n tv weergeven en dat heeft iets extra's. Dit koppelen gaat perfect en zonder problemen.

Echter, wat echt tegenvalt is de weerstandsregeling. 'licht' fietsen met weinig weerstand is niet mogelijk, de laagste weerstand is wat mij betreft te hoog. M'n vorige hometrainer (ex-fysio praktijk fiets) kende een veel rustiger niveau en natuurlijker loop. Het vliegwiel in deze fiets ondervind continue een weerstand welke wat aan de hoge kant is.

Daarnaast is er nog iets niet prettig, of mogelijk zelfs defect:
Als je instelt op vermogen (Watt) en je fiets met een regelmatige cadans van bv 70 omwentelingen p/min, dan mag je verwachten dat de weerstand continu hetzelfde blijft. (weerstand x omwenteling = vermogen) Dat is bij deze fiets echter niet zo. Je hoort het mechanisme heel regelmatig stellen en de weerstand 'danst' gedurende een uurtje fietsen te vaak (10-20x?) heen en weer, af en toe hoor je ook een licht metalen veertje springen, 'cloink' en soms is de weerstand letterlijk ineens 2 tot 3x zo zwaar om daarna gelijk weer terug te schieten naar het 'normale' niveau. Dit zie je ook gewoon in de weerstandsmeter op het display van 4 balkjes dik, schiet die ineens naar 8 of meer en weer terug. Dit is zeer hinderlijk en mag wat mij betreft niet. Als je m zwaarder zet tijdens het fietsen, van bijv. 100 naar 140 watt, dan verwacht je meer weerstand. Niet bij deze fiets, die wordt soms zelfs minder. Kortom: mijn oordeel is dat hier niet veel van klopt en werkt onbetrouwbaar. Daarom een 5, want dit is toch wel heel essentieel.

Ik vraag me dan ook hier af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Ik hoop dan ook dat de Virtufit dealer dit kan oplossen en komt met een voorstel, want opsturen voor reparatie (als ze dit al kunnen repareren, dat is de vraag) gaat natuurlijk niet 1,2,3. Ben blijk dat ie net in elkaar zit.

Zou ik de fiets met deze eigenschappen/problemen aanbevelen? Nee.

Pluspunten

• instelmogelijkheden zithouding
  • koppeling van iConsole+ en ook KinoMap mogelijk
  • stille loop
  • solide frame
  • goede handleiding

Minpunten

• dansende weerstand
  • onbetrouwbare weergave weerstand
  • zadel wat groot en aan de zachte kant

Hans 20-10-2018

Fietst bijna als een gewone fiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Deze hometrainer fietst uitstekend. Komt vermoedelijk ook door het zware vliegwiel. Lekker veel verschillende programma's. Prima.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Fietst natuurlijk

Kpetro83 17-09-2018

Geweldige app

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Deze hometrainer gekocht mede om zijn iconsole computer. Sinds kort is er een vernieuwde versie van de iconsole app uit. Deze werkt goed en is een stuk mooier weergegeven ten opzichte van de vorige app. Ik gebruik de app om gegevens te registreren en voor de maps functie.

Pluspunten

• App

hometrener 19-02-2019

Hometrener

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Een heel fijn product. Zo goed als geruisloos, door de 20kg roterende massa, mooie uitstraling. voldoende programma's. De hometrainer van Virtufit is van goede degelijke kwaliteit. Stuur en zadel verstelbaar. Duidelijk verlicht aflees scherm.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • Geruisloos
  • voldoende programma's

Minpunten

• de app's zijn niet je van het...

Linda 20-10-2018

Een goed en eenvoudig bedienbaar scherm

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Voor mij een Prima hometrainer. Ben veel onderweg in de auto. Even bewegen en niet de deur uit moeten. Heerlijk gevoel. Het nieuws kijken en even fietsen. Toch beweging die ik wel nodig heb.

Pluspunten

• Tijd zelf in kunnen delen

Minpunten

• Zou het niet weten

Leroy 07-09-2018

Beste hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Het artikel heb ik al een aantal weken in mijn bezit, in het begin was ik er nogal sceptisch over. Maar wat een apparaat! Hij voldoet 100% aan de verwachtingen en ik ben dan ook enorm blij dat ik dit apparaat heb aangeschaft!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruiseloos
  • Installatie
  • Service

Henrie 11-05-2018

Prima hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Fijn apparaat voor een eerlijke prijs. Het apparaat beschikt over vele verschillende trainingsprogramma wat zorgt voor veel afwisseling tijdens het trainen. Ben zeer blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Trainingsprogramma

bertfri 29-03-2016
  • Product maand in bezit

Goede prijskwaliteit

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Na een maand in mijn bezit toch maar een review.
Fietst net zo soepel als hometrainer van de sportschool. Niet zo robuust maar wel zo prettig. Heb hem ook zonder stroom geprobeerd en dan met eigen hartslagmeter en dat fietste ook soepel.

Iconsole app heb ik me niet in verdiept omdat ik liever tv kijk via tablet op de tablethouder.

Pietersma 24-09-2019

Fijne hometrainer met vele mogelijkheden

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Zeer stabiele hometrainer met diverse mogelijkheden. Gekocht om in conditie te komen en te blijven. Zeker met de donkere dagen voor de deur blijf je fit en vitaal. Ieder moment van de dag kun je je conditie op peil houden.

Pluspunten

• stabiel
  • diverse trainingsmogelijkheden
  • overzichtelijke display
  • makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• zadel van de fiets zit niet heel erg vast

M.O. 23-09-2019

Geruisloze hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Stevige geruisloze hometrainer. Er zijn veel trainingsprogramma's aanwezig, dus veel uitdagingen. Er is van alles instelbaar op de hometrainer. Het allerbelangrijkste voor mij is dat hij echt geruisloos is zodat je buren er geen hinder van ondervinden. Dat is bij deze geen probleem. Kan hier goed mijn conditie weer mee opbouwen.

Pluspunten

• geruisloos
  • veel instelbare programma's

Wiljan 22-09-2019

Stabiel en stil, daardoor goed bruikbaar thuis

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Deze hometrainer / fietsergometer is een heerlijk apparaat. Het fietst comfortabel en is vooral stil. We gebruiken het met veel plezier op zolder.

• Stabiel
  • Comfortabel

Ruizendaal soest 21-09-2019

Perfecte aankoop super blij mee

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Heerlijke fiets om je conditie verder mee op te bouwen en onderhouden de 32 standen die je kan instellen naar eigen wens zo is er voor een ieder wel een uitdagend progamma bij.

Helene 20-09-2019

Veel mogelijkheden, professioneel apparaat

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Nog niet zo lang in bezit maar ben er nu al erg tevreden over. Ik heb een paar trainingen al achter de rug met kinomap. Via deze app kan je via je telefoon of tablet de fiets verbinden en bijvoorbeeld in de bergen fietsen. De fiets reageert ook echt alsof je de heuvel op of af gaat! Geen eentonige workout meer! Ook zonder deze app is deze fiets goed te gebruiken met de verschillende training programma's voor je o.a. conditie, herstel of hoe zwaar je het zelf maar wil hebben voor bijvoorbeeld gewichtsverlies.

De lange garantie en service aan huis schept veel vertrouwen in de te verwachten kwaliteit en levensduur, kortom ben er zeer tevreden over en het is een absolute aanrader!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Stevige kwaliteit
  • Langere garantie
  • Service aan huis
  • Te koppelen met diverse apps

Minpunten

• Het zadel zit niet zo fijn, is te vervangen.

Frans 19-09-2019

Goede hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Hometrainer is eenvoudig in elkaar te zetten, kan niet mis gaan. Er staat: met twee personen, maar alleen is ook goed te doen.
Gebruik is prima. De hometrainer is erg geruisloos, trapt licht (totdat je de weerstand opvoert ;-) Ook bij intensievere belasting blijft de hometrainer goed stabiel. Veel instelmogelijkheden en met de iConsole+ app lijken de mogelijkheden wel oneindig. Het vergt misschien even tijd om alle mogelijkheden te ontdekken, maar ook dat is niet ingewikkeld.
Als je dan een min puntje zou moeten noemen: de bidonhouder zit tamelijk dicht tegen de verstelgreep voor het stuur, dat het gebruik van een grote bidon (zoals gratis bij de bestelling mee gekregen) niet past. Een kleine bidon past wel.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stabiel en stevig
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Bidonhouder te dicht op stelschroef

Frank 18-09-2019

Aardig apparaat

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Prettige hometrainer. Uitvoeringskwaliteit is goed voor wat je voor deze prijs mag verwachten. De verstelbare voetjes zouden wat beter kunnen werken. Hogere segment hometrainers zullen wellicht nog wat degelijker zijn uitgevoerd.

fietser 18-09-2019

goede trainingsfiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik mag mijn voeten niet belasten maar wil natuurlijk wel blijven bewegen, fit blijven. Zo kwamen wij uit op deze fiets: een iets zwaardere categorie.
De fiets is goed instelbaar, zodat ik met mijn hakken kan fietsen i.p.v. mijn voorvoeten.
De fiets heeft een fijn zadel, dat de zenuwen in de bekken ontlast.
De trainingsprogramma's zijn goed voor jongere mensen, die thuis aan hun conditie willen werken of zwaarder mogen revalideren.
De fiets is stil, wat fijn is voor de medebewoners.
Als ik klaar ben met de training heb ik het gevoel alsof ik in de sportschool ben geweest maar hoefde niet de deur uit.
Ik heb de fiets al aanbevolen aan andere jongere mensen, die van zo'n fiets een beeld hebben dat het voor 'ouderen' is.
Zo'n fiets is een investering maar je krijgt de prijs eruit als je berekent wat je zou uitgeven aan een sportschool.

Pluspunten

• goed instelbaar op je lichaamsverhoudingen
  • goed zadel, die je bekken ontlast
  • de programma's zijn goed voor conditietraining

Son 18-09-2019

Mooie fiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik heb hem gekocht om mijn conditie te verbeteren en meer beweging te hebben.
Heb hem nog niet zo lang dus ben ik hem nog aan het uitproberen.

Pluspunten

• Staat stabiel en stevig
  • Heeft diverse programma’s
  • Kan mijn iPad erop aansluiten.
  • Dmv een app kan ik diverse routes fietsen

Minpunten

• Nvt

Ellis 05-08-2019

perfecte zit

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

vanwege rugklachten afstand gedaan van spinningbike en dit toestel gekocht. zit goed met virtuele app fiets je door central park het is echt een plaatje. door het bedrijf in elkaar laten zetten. ook fijn zadel.

Steuermans 28-02-2019

TOP

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik heb de hometrainer nu 2 weken in huis. Voor de extra optie thuis installeren gekozen zodat ik hem niet zelf moest monteren. De fiets fietst prettig. De app is soms moeilijk in gebruik maar moest volgens de verkoper een nieuwere versie proberen (nog niet getest). De handleiding mag wat duidelijker op het gebied van programmas, ik weet zo niet welk programma waarvoor dient. Verder prima fiets.