Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 49 reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer op Kieskeurig.nl.

Hans 20-10-2018

Fietst bijna als een gewone fiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Deze hometrainer fietst uitstekend. Komt vermoedelijk ook door het zware vliegwiel. Lekker veel verschillende programma's. Prima.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Fietst natuurlijk

Kpetro83 17-09-2018

Geweldige app

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Deze hometrainer gekocht mede om zijn iconsole computer. Sinds kort is er een vernieuwde versie van de iconsole app uit. Deze werkt goed en is een stuk mooier weergegeven ten opzichte van de vorige app. Ik gebruik de app om gegevens te registreren en voor de maps functie.

Pluspunten

• App

Emstelon 13-12-2016

Compact, geruisloos en mooi design

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Na lang zoeken voor vervanging van mijn oude Tunturi uitgekomen bij dit merk. Vandaag ontvangen. De montage was vrij eenvoudig met de duidelijke stappenplan. Hij is lekker compact en geruisloos. Verder heeft het een mooi design. Duurzaamheid weet ik natuurlijk niet maar ik heb er de volste vertrouwen in met de 3 jaar service aan huis.
De app Iconsole+ moet ik nog gaan uitproberen.

Pluspunten

• Compact
  • Geruisloos

emstelon 16-12-2016

Inmiddels ook de Iconsole+ app gebruikt en ik moet zeggen: geweldig, maakt het nog leuke, uitdagender om visueel op een willekeurige plek in de Wereld te fietsen. Je ziet via Iroute je route zoals op Maps, maar je kunt er ook voor kiezen om het straatbeeld te zien in de desbetreffende stad.

Jaccossimmo 06-08-2018

Vandaag, 6 aug. 2018, werd mijn hometrainer afgeleverd, de VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer. Echter, het apparaat maakt geen BlueTooth verbinding met mijn iPad Pro waarop iOS 11.4.1. draait. Dit is de allerlaatste versie. Nergens vind ik op internet iemand die wel een connectie heeft met deze applicatie. Dus, kunt u mij meer vertellen?

hometrener 19-02-2019

Hometrener

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Een heel fijn product. Zo goed als geruisloos, door de 20kg roterende massa, mooie uitstraling. voldoende programma's. De hometrainer van Virtufit is van goede degelijke kwaliteit. Stuur en zadel verstelbaar. Duidelijk verlicht aflees scherm.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • Geruisloos
  • voldoende programma's

Minpunten

• de app's zijn niet je van het...

Linda 20-10-2018

Een goed en eenvoudig bedienbaar scherm

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Voor mij een Prima hometrainer. Ben veel onderweg in de auto. Even bewegen en niet de deur uit moeten. Heerlijk gevoel. Het nieuws kijken en even fietsen. Toch beweging die ik wel nodig heb.

Pluspunten

• Tijd zelf in kunnen delen

Minpunten

• Zou het niet weten

Leroy 07-09-2018

Beste hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Het artikel heb ik al een aantal weken in mijn bezit, in het begin was ik er nogal sceptisch over. Maar wat een apparaat! Hij voldoet 100% aan de verwachtingen en ik ben dan ook enorm blij dat ik dit apparaat heb aangeschaft!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruiseloos
  • Installatie
  • Service

Henrie 11-05-2018

Prima hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Fijn apparaat voor een eerlijke prijs. Het apparaat beschikt over vele verschillende trainingsprogramma wat zorgt voor veel afwisseling tijdens het trainen. Ben zeer blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Trainingsprogramma

bertfri 29-03-2016
  • Product maand in bezit

Goede prijskwaliteit

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Na een maand in mijn bezit toch maar een review.
Fietst net zo soepel als hometrainer van de sportschool. Niet zo robuust maar wel zo prettig. Heb hem ook zonder stroom geprobeerd en dan met eigen hartslagmeter en dat fietste ook soepel.

Iconsole app heb ik me niet in verdiept omdat ik liever tv kijk via tablet op de tablethouder.

Robert 24-03-2019

Mooie, geruisloos, maar het remsysteem is vaak de weg kwijt

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik gebruik de fiets nu 2 dagen en heb 'even' alle programma's geprobeerd. Met name hartritme, KinoMap, Watt en manueel programma.

Gekocht voor het dynamische remsysteem dat zich naadloos zou aanpassen aan de omstandigheden zoals hartslag of voor het met trainen op de hoeveel vermogen die je trapt (Watt), instelling en voor de eindeloze fun die je kan hebben met het koppelen aan een App zoals iConsole+, nwe versie werkt prima (ik gebruik overigens ook KinoMap) door te rijden op routes. Deze laat ik via het 'spiegelen' van m'n mobiel op m'n tv weergeven en dat heeft iets extra's. Dit koppelen gaat perfect en zonder problemen.

Echter, wat echt tegenvalt is de weerstandsregeling. 'licht' fietsen met weinig weerstand is niet mogelijk, de laagste weerstand is wat mij betreft te hoog. M'n vorige hometrainer (ex-fysio praktijk fiets) kende een veel rustiger niveau en natuurlijker loop. Het vliegwiel in deze fiets ondervind continue een weerstand welke wat aan de hoge kant is.

Daarnaast is er nog iets niet prettig, of mogelijk zelfs defect:
Als je instelt op vermogen (Watt) en je fiets met een regelmatige cadans van bv 70 omwentelingen p/min, dan mag je verwachten dat de weerstand continu hetzelfde blijft. (weerstand x omwenteling = vermogen) Dat is bij deze fiets echter niet zo. Je hoort het mechanisme heel regelmatig stellen en de weerstand 'danst' gedurende een uurtje fietsen te vaak (10-20x?) heen en weer, af en toe hoor je ook een licht metalen veertje springen, 'cloink' en soms is de weerstand letterlijk ineens 2 tot 3x zo zwaar om daarna gelijk weer terug te schieten naar het 'normale' niveau. Dit zie je ook gewoon in de weerstandsmeter op het display van 4 balkjes dik, schiet die ineens naar 8 of meer en weer terug. Dit is zeer hinderlijk en mag wat mij betreft niet. Als je m zwaarder zet tijdens het fietsen, van bijv. 100 naar 140 watt, dan verwacht je meer weerstand. Niet bij deze fiets, die wordt soms zelfs minder. Kortom: mijn oordeel is dat hier niet veel van klopt en werkt onbetrouwbaar. Daarom een 5, want dit is toch wel heel essentieel.

Ik vraag me dan ook hier af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Ik hoop dan ook dat de Virtufit dealer dit kan oplossen en komt met een voorstel, want opsturen voor reparatie (als ze dit al kunnen repareren, dat is de vraag) gaat natuurlijk niet 1,2,3. Ben blijk dat ie net in elkaar zit.

Zou ik de fiets met deze eigenschappen/problemen aanbevelen? Nee.

Pluspunten

• instelmogelijkheden zithouding
  • koppeling van iConsole+ en ook KinoMap mogelijk
  • stille loop
  • solide frame
  • goede handleiding

Minpunten

• dansende weerstand
  • onbetrouwbare weergave weerstand
  • zadel wat groot en aan de zachte kant

Steuermans 28-02-2019

TOP

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik heb de hometrainer nu 2 weken in huis. Voor de extra optie thuis installeren gekozen zodat ik hem niet zelf moest monteren. De fiets fietst prettig. De app is soms moeilijk in gebruik maar moest volgens de verkoper een nieuwere versie proberen (nog niet getest). De handleiding mag wat duidelijker op het gebied van programmas, ik weet zo niet welk programma waarvoor dient. Verder prima fiets.

Jeffrey 19-02-2019

Goede hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

De hometrainer is goed en stevig, makkelijk te koppelen met de app. Verder snelle en goede service van fitwinkel.

Pluspunten

• Stevig
  • App connectie

Dwizzles 19-02-2019

Super!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Erg blij mee deze hometrainer, zeer stevig, is zeer stil en stabiel. Fietsen met app kinomapp erg tof! Al met al zeer tevreden, ook levering vanuit fitwinkel volgens afspraak en vlot geregeld!

Pluspunten

• Stevig
  • Stabiel
  • Zeer stil

Minpunten

• Nog niets te bekennen

Rianne 06-02-2019

geruisloos apparaat

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Het product is goed. Je hebt meerdere opties. Hij is vrijwel geruisloos en volledig naar maat in te stellen. Het houdertje voor de bidon had voor dat geld wel wat steviger gemogen. Maar dat is dan ook alles wat ik erop aan te merken heb.

De buurvrouw van hiernaast 06-02-2019

Soepel en geruisloos

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Fijne geruisloze hometrainer. Makkelijk verrijdbaar door de wieltjes aan de voorkant. Prettig groot display.

Pluspunten

• stil
  • loopt soepel
  • verrijdbaar
  • mooi kleurendisplay

Minpunten

• app werkt niet goed (route instellen)

Team VirtuFit 07-02-2019

Beste De buurvrouw van hiernaast,

Bedankt voor uw beoordeling.

Wat vervelend dat de app niet goed werkt. Onlangs is er een nieuwe app uitgebracht voor de VirtuFit HTR 2.1. Via deze link vind u een handleiding voor het installeren en het gebruiken van deze app: https://www.virtufit.nl/service/iconsole/.

Wij hopen dat u hiermee geholpen bent en weer met plezier gebruik kunt maken van de app!

Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we dat graag.

Sportieve groeten,

Team VirtuFit

Pechie 25-11-2018

cranckstel onmonteerbaar

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

De schroefdraad van een van de trappers leek op een rangeerterrein. Monteren ging dus niet. Wanneer een op elke fiets aanwezig onderdeel al zo slecht wordt aangeleverd, wat moet je dan van de rest denken? Onbruikbaar product ontvangen.

Fitwinkel (Sporttrader) toonde zich overigens een prima webwinkel, de afhandeling was goed. Aan de winkel lag het niet dat er fabricagefouten waren.

Minpunten

• slechte afwerking
  • defect geleverd

Team VirtuFit 17-12-2018

Beste Pechie,

Onlangs heeft u helaas te maken gehad met een fabricagefout van deze hometrainer. Hierbij willen wij u laten weten dat we het erg vervelend vinden dat dit is voorgevallen.
Dankzij uw feedback zijn wij in contact met onze fabrikant om te zorgen dat dit geoptimaliseerd wordt. Het betreft een uitzonderingsgeval welke nog niet eerder was voorgekomen.
We hebben getracht zo goed mogelijk te handelen en gelukkig is het opgelost.

Hopelijk heeft u onze service als prettig ervaren.
Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we dat graag.

Fijne dag!

Sportieve groeten,

Team VirtuFit

Van kijkuit 11-10-2018

Iconsole +

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ontzettend veel mogelijkheden met het iconsole + scherm. Met bluetooth verbind ik mijn tablet en maak ik met Kinomap een fietstocht. Super leuke manier om te trainen dan naar enkel een saai display kijken. Afwerking van het toestel is verder ook goed.

Pluspunten

• Iconsole
  • Apps

Kees 13-09-2018

Uitstekend om thuis op te trainen

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Het is een stevige en solide hometrainer. Je zet hem gemakkelijk in elkaar. Het fietsen gaat prima en het zitcomfort is ook makkelijk en goed in te stellen. Een minpunt is dat de zadelstang niet goed is vast te zetten; deze beweegt naar links en rechts tijdens het fietsen en maakt dan ook een krakend geluid. Het apparaat voelt verder erg stevig aan en staat zeer stabiel. Kortom een fijne hometrainer om eens goed op te trainen. Dus we gaan aan de slag om de (zeer vele) trainingsmogelijkheden in te stellen. Dat valt niet mee; ik ben nu al een paar dagen bezig om de gebruiksaanwijzing door te nemen, maar die is zeer onduidelijk. Er is een Engelse en een Nederlandse versie. Nu is de Engelse versie al erg onduidelijk, dus laat staan de Nederlandse die erg slecht vertaald is. Maar goed door wat te experimenteren kom je er na een paar weken wel uit.

Pluspunten

• solide
  • trainingsmogelijkheden

Minpunten

• gebruiksaanwijzing
  • zadelstang beweegt links/rechts

Niek 18-05-2018

Duidelijk beschrijving en opzet

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

De installatie was duidelijk. Moet wel zeggen dat de riemen op de padelen wel even ingetrapt moeten worden voordat ze flexibel en confortabel zitten. Voor de rest is die wel makkelijk afstelbaar en verplaatsen. Een geweldige trainer!

Pluspunten

• Afstelbaar
  • Installatie
  • Variaties

Minpunten

• Pedalen infietsen

Mick 11-05-2018

Ik zou hem weer kopen

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Ik zou dit apparaat zo nog een keer kopen, prettig verstelbaar en trapt ook soepeltjes. Hou mijn conditie er mooi mee op peil. Via routes van google maps ksn ik ook grappige en leuke trainingen doen.

Tinus 05-05-2018

Stil en vriendelijk

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer

Zeer gebruiksvriendelijk en simpel. Door het zware vliegwiel train je heerlijk en hij is geruisloos. Kortom heerlijk sporten thuis, een aanrader

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Simpel
  • Geruisloos