Virtufit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 41 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

Emstelon 13-12-2016

Compact, geruisloos en mooi design

Na lang zoeken voor vervanging van mijn oude Tunturi uitgekomen bij dit merk. Vandaag ontvangen. De montage was vrij eenvoudig met de duidelijke stappenplan. Hij is lekker compact en geruisloos. Verder heeft het een mooi design. Duurzaamheid weet ik natuurlijk niet maar ik heb er de volste vertrouwen in met de 3 jaar service aan huis.
De app Iconsole+ moet ik nog gaan uitproberen.

Pluspunten

• Compact
  • Geruisloos

emstelon 16-12-2016

Inmiddels ook de Iconsole+ app gebruikt en ik moet zeggen: geweldig, maakt het nog leuke, uitdagender om visueel op een willekeurige plek in de Wereld te fietsen. Je ziet via Iroute je route zoals op Maps, maar je kunt er ook voor kiezen om het straatbeeld te zien in de desbetreffende stad.

Jaccossimmo 06-08-2018

Vandaag, 6 aug. 2018, werd mijn hometrainer afgeleverd, de VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer. Echter, het apparaat maakt geen BlueTooth verbinding met mijn iPad Pro waarop iOS 11.4.1. draait. Dit is de allerlaatste versie. Nergens vind ik op internet iemand die wel een connectie heeft met deze applicatie. Dus, kunt u mij meer vertellen?

Hans 20-10-2018

Fietst bijna als een gewone fiets

Deze hometrainer fietst uitstekend. Komt vermoedelijk ook door het zware vliegwiel. Lekker veel verschillende programma's. Prima.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Fietst natuurlijk

bertfri 29-03-2016
  • Product maand in bezit

Goede prijskwaliteit

Na een maand in mijn bezit toch maar een review.
Fietst net zo soepel als hometrainer van de sportschool. Niet zo robuust maar wel zo prettig. Heb hem ook zonder stroom geprobeerd en dan met eigen hartslagmeter en dat fietste ook soepel.

Iconsole app heb ik me niet in verdiept omdat ik liever tv kijk via tablet op de tablethouder.

Linda 20-10-2018

Een goed en eenvoudig bedienbaar scherm

Voor mij een Prima hometrainer. Ben veel onderweg in de auto. Even bewegen en niet de deur uit moeten. Heerlijk gevoel. Het nieuws kijken en even fietsen. Toch beweging die ik wel nodig heb.

Pluspunten

• Tijd zelf in kunnen delen

Minpunten

• Zou het niet weten

Van kijkuit 11-10-2018

Iconsole +

Ontzettend veel mogelijkheden met het iconsole + scherm. Met bluetooth verbind ik mijn tablet en maak ik met Kinomap een fietstocht. Super leuke manier om te trainen dan naar enkel een saai display kijken. Afwerking van het toestel is verder ook goed.

Pluspunten

• Iconsole
  • Apps

Kpetro83 17-09-2018

Geweldige app

Deze hometrainer gekocht mede om zijn iconsole computer. Sinds kort is er een vernieuwde versie van de iconsole app uit. Deze werkt goed en is een stuk mooier weergegeven ten opzichte van de vorige app. Ik gebruik de app om gegevens te registreren en voor de maps functie.

Pluspunten

• App

Kees 13-09-2018

Uitstekend om thuis op te trainen

Het is een stevige en solide hometrainer. Je zet hem gemakkelijk in elkaar. Het fietsen gaat prima en het zitcomfort is ook makkelijk en goed in te stellen. Een minpunt is dat de zadelstang niet goed is vast te zetten; deze beweegt naar links en rechts tijdens het fietsen en maakt dan ook een krakend geluid. Het apparaat voelt verder erg stevig aan en staat zeer stabiel. Kortom een fijne hometrainer om eens goed op te trainen. Dus we gaan aan de slag om de (zeer vele) trainingsmogelijkheden in te stellen. Dat valt niet mee; ik ben nu al een paar dagen bezig om de gebruiksaanwijzing door te nemen, maar die is zeer onduidelijk. Er is een Engelse en een Nederlandse versie. Nu is de Engelse versie al erg onduidelijk, dus laat staan de Nederlandse die erg slecht vertaald is. Maar goed door wat te experimenteren kom je er na een paar weken wel uit.

Pluspunten

• solide
  • trainingsmogelijkheden

Minpunten

• gebruiksaanwijzing
  • zadelstang beweegt links/rechts

Leroy 07-09-2018

Beste hometrainer!

Het artikel heb ik al een aantal weken in mijn bezit, in het begin was ik er nogal sceptisch over. Maar wat een apparaat! Hij voldoet 100% aan de verwachtingen en ik ben dan ook enorm blij dat ik dit apparaat heb aangeschaft!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruiseloos
  • Installatie
  • Service

Niek 18-05-2018

Duidelijk beschrijving en opzet

De installatie was duidelijk. Moet wel zeggen dat de riemen op de padelen wel even ingetrapt moeten worden voordat ze flexibel en confortabel zitten. Voor de rest is die wel makkelijk afstelbaar en verplaatsen. Een geweldige trainer!

Pluspunten

• Afstelbaar
  • Installatie
  • Variaties

Minpunten

• Pedalen infietsen

Henrie 11-05-2018

Prima hometrainer!

Fijn apparaat voor een eerlijke prijs. Het apparaat beschikt over vele verschillende trainingsprogramma wat zorgt voor veel afwisseling tijdens het trainen. Ben zeer blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Trainingsprogramma

Mick 11-05-2018

Ik zou hem weer kopen

Ik zou dit apparaat zo nog een keer kopen, prettig verstelbaar en trapt ook soepeltjes. Hou mijn conditie er mooi mee op peil. Via routes van google maps ksn ik ook grappige en leuke trainingen doen.

Tinus 05-05-2018

Stil en vriendelijk

Zeer gebruiksvriendelijk en simpel. Door het zware vliegwiel train je heerlijk en hij is geruisloos. Kortom heerlijk sporten thuis, een aanrader

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Simpel
  • Geruisloos

Jelmer 25-04-2018

7 kilo verloren

Ben inmiddels al 7 KG kwijt die ik door een valpartij er bij had gekregen. Revalideren kan dus goed door de lage weerstand en ook op hartslag trainen met een borstband erbij en het is leuk door de mogelijkheden. Monteren ks niet leuk, kan de hometrainer niet kant en klaar geleverd worden, was 30/45 minuten bezig

Pluspunten

• Borstband
  • Weerstand
  • Hartslag trainen

Minpunten

• Monteren

Aretha 23-04-2018

Voldaan

Voldoet aan de verwachting. Makkelijk in elkaar te zetten en er zitten veel mogelijkheden op die ik nog niet allemaal geprobeerd heb. Hij voldoet ook aan de verwachting omdat die stil is en alles heeft wat online staat en daarom een goede keuze

• Mogelijkheden

Poppe 21-04-2018

Zeer tevreden!

Makkelijk te monteren en mooi/stevig design. Veel mogelijkheden qua programma's en de iConsole app maakt het trainen extra leuk. Fijne fietshouding door verstelbaar zadel en handgrepen.

Sleebos 18-04-2018

Aan te raden voor beginners

Zeer gebruiksvriendelijk en afstelbaar. Mis alleen een lage instap. Met de ergometer zie ik de wattage waarop ik train, erg makkelijk. Aan te raden voor beginners omdat ik dat zelf ook ben en ik geniet van het trainen

Gerben en Jeanette 16-04-2018

Samen trainen en allebei tevreden

Samen trainen we en zijn allebei tevreden. Beweging is erg belangrijk voor ons en daarom hebben we besloten om de htr 2.1 te kopen. Het is soms moeilijk om de tijd voor beweging te vinden en een hometrainer in huis halen is daarom een mooie oplossing. De hometrainer werd gebracht en gemonteerd en zo konden we snel trainen. Na het uitzoeken van alle trainingen vonden we snel onze draai en afwisseling in de programmas en hoe hard we fietsen. Als we de belangrijkste pluspunten moeten benoemen zijn dat de trapbeweging en het scherm wat er allemaal opstaat. Hartslag meten we al fietsend wat ook motiverend werkt echt bezig zijn en dat zien.

Mart 07-04-2018

Amazing service en product

Mede doordat het slechte weer aanhielt kochten we in februari deze mooie hometrainer. Levering was binnen een dag en het advies in de winkel was op en top. Wat ik zo prettig vind is dat ik flink door kan trappen aangezien ik buiten normaal ook hard wandel. Met verschillende trainingsschemas kom ik heel snel aan mijn wekelijks beweging want het is leuk. Daarbij nog een lekker zadel en het is rond. Kan mezelf zo geen minpunten bedenken

Joke 03-04-2018

De beste!!

Schitterend ontwerp en beste functies. Simpel te transporteren na gebruik want we hebben niet zoveel ruimte in huis. Tegenstand is makkelijk in de stellen evenals de hoogtes. Kortom voor deze prijs de beste die we hebben gevonden!!

Pluspunten

• Functies
  • Ontwerp
  • Verplaatsen
  • Instellen van tegenstand en hoogte

Jordy 29-03-2018

Gebruiksvriendijk

Instelmogelijkheden zijn gebruiksvriendelijk en dat was de montage ook met een fijne handleiding. Het materiaal en de stabiliteit voelen ook degelijk aan en heb daarom geen spijt. Alle functionaliteiten die nodig zijn zijn aanwezig