Mail mij als er prijzen beschikbaar zijn

Virtufit iConsole HTR 2.1

Virtufit iConsole HTR 2.1 Best Reviewed aug 2020

Virtufit Low Entry Bike 1.2i

Virtufit Low Entry Bike 1.2i
8,9
Bekijk alle Hometrainers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 69 reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit iConsole HTR 2.1 op Kieskeurig.nl.

Robert 24-03-2019

Mooie, geruisloos, maar het remsysteem is vaak de weg kwijt

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Ik gebruik de fiets nu 2 dagen en heb 'even' alle programma's geprobeerd. Met name hartritme, KinoMap, Watt en manueel programma.

Gekocht voor het dynamische remsysteem dat zich naadloos zou aanpassen aan de omstandigheden zoals hartslag of voor het met trainen op de hoeveel vermogen die je trapt (Watt), instelling en voor de eindeloze fun die je kan hebben met het koppelen aan een App zoals iConsole+, nwe versie werkt prima (ik gebruik overigens ook KinoMap) door te rijden op routes. Deze laat ik via het 'spiegelen' van m'n mobiel op m'n tv weergeven en dat heeft iets extra's. Dit koppelen gaat perfect en zonder problemen.

Echter, wat echt tegenvalt is de weerstandsregeling. 'licht' fietsen met weinig weerstand is niet mogelijk, de laagste weerstand is wat mij betreft te hoog. M'n vorige hometrainer (ex-fysio praktijk fiets) kende een veel rustiger niveau en natuurlijker loop. Het vliegwiel in deze fiets ondervind continue een weerstand welke wat aan de hoge kant is.

Daarnaast is er nog iets niet prettig, of mogelijk zelfs defect:
Als je instelt op vermogen (Watt) en je fiets met een regelmatige cadans van bv 70 omwentelingen p/min, dan mag je verwachten dat de weerstand continu hetzelfde blijft. (weerstand x omwenteling = vermogen) Dat is bij deze fiets echter niet zo. Je hoort het mechanisme heel regelmatig stellen en de weerstand 'danst' gedurende een uurtje fietsen te vaak (10-20x?) heen en weer, af en toe hoor je ook een licht metalen veertje springen, 'cloink' en soms is de weerstand letterlijk ineens 2 tot 3x zo zwaar om daarna gelijk weer terug te schieten naar het 'normale' niveau. Dit zie je ook gewoon in de weerstandsmeter op het display van 4 balkjes dik, schiet die ineens naar 8 of meer en weer terug. Dit is zeer hinderlijk en mag wat mij betreft niet. Als je m zwaarder zet tijdens het fietsen, van bijv. 100 naar 140 watt, dan verwacht je meer weerstand. Niet bij deze fiets, die wordt soms zelfs minder. Kortom: mijn oordeel is dat hier niet veel van klopt en werkt onbetrouwbaar. Daarom een 5, want dit is toch wel heel essentieel.

Ik vraag me dan ook hier af of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Ik hoop dan ook dat de Virtufit dealer dit kan oplossen en komt met een voorstel, want opsturen voor reparatie (als ze dit al kunnen repareren, dat is de vraag) gaat natuurlijk niet 1,2,3. Ben blijk dat ie net in elkaar zit.

Zou ik de fiets met deze eigenschappen/problemen aanbevelen? Nee.

Pluspunten

• instelmogelijkheden zithouding
  • koppeling van iConsole+ en ook KinoMap mogelijk
  • stille loop
  • solide frame
  • goede handleiding

Minpunten

• dansende weerstand
  • onbetrouwbare weergave weerstand
  • zadel wat groot en aan de zachte kant

Erwin 01-06-2020

Ik ervaar precies hetzelfde probleem van het 'dansen' van het weerstandsniveau bij trainingen in de 'Watt'- stand. En inderdaad, ook eens in de paar minuten ineens zo'n extreme sprong in de weerstand zonder duidelijke aanleiding. Het is mij opgevallen dat als ik op die momenten naar de RPM kijk, dat deze een (veel) te lage waarde laat zien, om vervolgens weer terug te springen naar de juiste waarde. Het lijkt dus op een meetfout. Het algoritme filtert die foute waarden er niet uit en maakt veel te snel een veel te grote aanpassing in de weerstand. Het is jammer dat (volgens mij) de firmware niet kan worden vervangen - als er al een verbeterde versie zou komen.

Verder denk ik dat de calorieberekening op de console totaal overeenkomt met de werkelijkheid, hoewel daar goed mee te leven valt. In combinatie met Kinomap heb je daar uiteraard geen last van omdat deze app zijn eigen algoritme gebruikt.

Emstelon 13-12-2016

Compact, geruisloos en mooi design

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Na lang zoeken voor vervanging van mijn oude Tunturi uitgekomen bij dit merk. Vandaag ontvangen. De montage was vrij eenvoudig met de duidelijke stappenplan. Hij is lekker compact en geruisloos. Verder heeft het een mooi design. Duurzaamheid weet ik natuurlijk niet maar ik heb er de volste vertrouwen in met de 3 jaar service aan huis.
De app Iconsole+ moet ik nog gaan uitproberen.

Pluspunten

• Compact
  • Geruisloos

emstelon 16-12-2016

Inmiddels ook de Iconsole+ app gebruikt en ik moet zeggen: geweldig, maakt het nog leuke, uitdagender om visueel op een willekeurige plek in de Wereld te fietsen. Je ziet via Iroute je route zoals op Maps, maar je kunt er ook voor kiezen om het straatbeeld te zien in de desbetreffende stad.

Jaccossimmo 06-08-2018

Vandaag, 6 aug. 2018, werd mijn hometrainer afgeleverd, de VirtuFit iConsole HTR 2.1 Ergometer Hometrainer. Echter, het apparaat maakt geen BlueTooth verbinding met mijn iPad Pro waarop iOS 11.4.1. draait. Dit is de allerlaatste versie. Nergens vind ik op internet iemand die wel een connectie heeft met deze applicatie. Dus, kunt u mij meer vertellen?

Hans 20-10-2018

Fietst bijna als een gewone fiets

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Deze hometrainer fietst uitstekend. Komt vermoedelijk ook door het zware vliegwiel. Lekker veel verschillende programma's. Prima.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Fietst natuurlijk

Kpetro83 17-09-2018

Geweldige app

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Deze hometrainer gekocht mede om zijn iconsole computer. Sinds kort is er een vernieuwde versie van de iconsole app uit. Deze werkt goed en is een stuk mooier weergegeven ten opzichte van de vorige app. Ik gebruik de app om gegevens te registreren en voor de maps functie.

Pluspunten

• App

Frans 19-09-2019

Goede hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Hometrainer is eenvoudig in elkaar te zetten, kan niet mis gaan. Er staat: met twee personen, maar alleen is ook goed te doen.
Gebruik is prima. De hometrainer is erg geruisloos, trapt licht (totdat je de weerstand opvoert ;-) Ook bij intensievere belasting blijft de hometrainer goed stabiel. Veel instelmogelijkheden en met de iConsole+ app lijken de mogelijkheden wel oneindig. Het vergt misschien even tijd om alle mogelijkheden te ontdekken, maar ook dat is niet ingewikkeld.
Als je dan een min puntje zou moeten noemen: de bidonhouder zit tamelijk dicht tegen de verstelgreep voor het stuur, dat het gebruik van een grote bidon (zoals gratis bij de bestelling mee gekregen) niet past. Een kleine bidon past wel.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stabiel en stevig
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• Bidonhouder te dicht op stelschroef

hometrener 19-02-2019

Hometrener

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Een heel fijn product. Zo goed als geruisloos, door de 20kg roterende massa, mooie uitstraling. voldoende programma's. De hometrainer van Virtufit is van goede degelijke kwaliteit. Stuur en zadel verstelbaar. Duidelijk verlicht aflees scherm.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • Geruisloos
  • voldoende programma's

Minpunten

• de app's zijn niet je van het...

De buurvrouw van hiernaast 06-02-2019

Soepel en geruisloos

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fijne geruisloze hometrainer. Makkelijk verrijdbaar door de wieltjes aan de voorkant. Prettig groot display.

Pluspunten

• stil
  • loopt soepel
  • verrijdbaar
  • mooi kleurendisplay

Minpunten

• app werkt niet goed (route instellen)

Team VirtuFit 07-02-2019

Beste De buurvrouw van hiernaast,

Bedankt voor uw beoordeling.

Wat vervelend dat de app niet goed werkt. Onlangs is er een nieuwe app uitgebracht voor de VirtuFit HTR 2.1. Via deze link vind u een handleiding voor het installeren en het gebruiken van deze app: https://www.virtufit.nl/service/iconsole/.

Wij hopen dat u hiermee geholpen bent en weer met plezier gebruik kunt maken van de app!

Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen dan horen we dat graag.

Sportieve groeten,

Team VirtuFit

Linda 20-10-2018

Een goed en eenvoudig bedienbaar scherm

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Voor mij een Prima hometrainer. Ben veel onderweg in de auto. Even bewegen en niet de deur uit moeten. Heerlijk gevoel. Het nieuws kijken en even fietsen. Toch beweging die ik wel nodig heb.

Pluspunten

• Tijd zelf in kunnen delen

Minpunten

• Zou het niet weten

Leroy 07-09-2018

Beste hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Het artikel heb ik al een aantal weken in mijn bezit, in het begin was ik er nogal sceptisch over. Maar wat een apparaat! Hij voldoet 100% aan de verwachtingen en ik ben dan ook enorm blij dat ik dit apparaat heb aangeschaft!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ruiseloos
  • Installatie
  • Service

Henrie 11-05-2018

Prima hometrainer!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fijn apparaat voor een eerlijke prijs. Het apparaat beschikt over vele verschillende trainingsprogramma wat zorgt voor veel afwisseling tijdens het trainen. Ben zeer blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Trainingsprogramma

bertfri 29-03-2016
  • Product maand in bezit

Goede prijskwaliteit

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Na een maand in mijn bezit toch maar een review.
Fietst net zo soepel als hometrainer van de sportschool. Niet zo robuust maar wel zo prettig. Heb hem ook zonder stroom geprobeerd en dan met eigen hartslagmeter en dat fietste ook soepel.

Iconsole app heb ik me niet in verdiept omdat ik liever tv kijk via tablet op de tablethouder.

Masoud Nematollahi 12-12-2020

FIETNESS APARAAT

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

De apparaat zit in een heel korte tijd onder roest, bij gebruik maak veel geluid, en door een monteur van de leverancier wordt gecontroleerd, en lijkt dat gelijk naar sloop moet.

Team VirtuFit 13-01-2021

Beste Masoud,

Hartelijk dank voor uw feedback.

We hebben uw feedback doorgestuurd naar onze klantenservice en zij hebben aangegeven in contact met u te zijn. We vinden het vervelend dat u deze ervaringen hebt. Eerlijk gezegd is dit wel een heel uitzonderlijke situatie en streven wij ernaar dat dit ook nooit weer voorkomt. De kwaliteitscontroles zijn extra aangescherpt en alles is uitvoerig besproken.

Wij hebben service en kwaliteit van onze producten hoog in het vaandel staan en willen u dan ook naar alle tevredenheid helpen. We gaan er vanuit dat dat lukt. Mocht dit niet het geval zijn dan weet u ons te vinden. ;-) !

In ieder geval veel trainingsplezier toegewenst!

Team VirtuFit

Annelies 31-08-2020

Ideale hometrainer voor thuis!

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Ik heb deze hometrainer aangeschaft op advies van een bekende, ik wilde thuis gaan trainen ipv in de sportschool. Door de vele niveaus en programma’s genoeg uitdaging. Tevens erg stabiel en erg stil in gebruik. Kortom een regelrechte aanrader!

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Diversiteit in programma’s
  • Weerstand niveaus

Harrie 25-08-2020

prima loopband met fijne accessoires en voorzieningen

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fantastische loopband. wordt meerdere keren per week met veel enthousiasme door ons huishouden gebruikt. Duidelijk scherm, handige Ipad etc standaard en goede geluidskoppeling etc

Van Soest 22-08-2020

Fijne degelijke, ergonomische hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fijne, degelijke fiets. Wordt stevig verpakt geleverd op een pallet. Fiets kan in 45 tot 60 minuten worden opgebouwd. Enige hulp van tweede persoon is af en toe handig, maar in je eentje de hometrainer opbouwen is ook mogelijk. Menu op digitale console is duidelijk en werkt handig. Koppeling met een app werkt ook prima. Verbinding maken via bluetooth kan een eerste keer wel even duren. De fiets trapt erg soepel en het zadel zit prettig. Het stuur en zadel kan naar wens in meerdere standen worden ingesteld. Erg blij met deze aanschaf!

Pluspunten

• degelijk materiaal
  • Nederlandse handleiding
  • trapt soepel en vrijwel geruisloos
  • Duidelijk en handig menu via digitale console
  • Koppeling via app niet al te moeilijk

Minpunten

• handleiding mag iets duidelijker zijn (de afb.).

Henk C 22-08-2020

Aankoop Virtufit Iconsole HTR 2.1 Hometrainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Ik heb deze hometrainer gekocht bij Virtufit en ben super tevreden over mijn aankoop, gebruik hem alle dagen en na wat haperingen die super zijn opgelost door een monteur van de zaak loop deze home trainer als een zonnetje. Elke morgen ben ik aan het trainen op deze hometrainer en dat gaat fantastisch. Ook der hulp via de heer van dit bedrijf die m ij geholpen heeft bij het oplossen van mijn eerste probleem was super te noemen

Pluspunten

• service
  • hometrainer op zich
  • de hulp via de hulpdesk

Inge 22-08-2020

Superflexibel

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Ik moest wat doen aan mijn conditie na een heupoperatie en was op zoek naar een hometrainer. Ik ben 1.64 en mijn man 1.94. Deze hometrainer is voor beide handig door allerlei aan te passen onderdelen. Werkt goed. Ruimte voor tablet dus kan een filmpje kijken. Ik ben er erg blij mee en raad hem iedereen aan.

Pluspunten

• Vele instelmogelijkheden
  • Niet duur (prijs/kwaliteit)
  • Makkelijk verplaatsbaar door wieltjes
  • Kan met app op je telefoon
  • Duidelijk scherm met overzicht

Walter 21-08-2020

Virtufit iConsole HTR 2.1

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Op zoek naar ga je eerst vergelijken... recensie lezen.. en uiteindelijk op zoek naar de beste prijs.. zo kwamen we op de Virtufit iConsole HTR 2.1... goede recensies prijs was overal wel gelijk. We hebben m nu ruim een maand en hij wordt bijna dagelijks gebruik. Intensief of semi intensief (de dochters) hij is te koppelen aan je telefoon of niet. Net wat je wilt. We zijn er super tevreden mee!! Aanrader.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Prijs kwaliteit in verhouding
  • Te koppelen aan je telefoon. (Bij ons iPhone)
  • Hard slag via horloge mogelijk.

Minpunten

• Nog geen

Fam.Winkler 21-08-2020

Home trainer

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Fantastische hometrainer ik beveel hem aan... het enige wat wij een beetje een nadeel vinden is de monitor... die kon iets beter beschreven worden voor ouderen 60 plus

Pluspunten

• Zadel
  • Trappen
  • Stuur

Minpunten

• Monitor betere beschrijving voor 60 plus

Masoud Nematollahi 21-08-2020

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit iConsole HTR 2.1

Makkelijk te gebruiken. Werkt soepel en geeft de gegevens duidelijk aan, zoals calorie, tijd , snelheid. Scherm is duidelijk en overzichtelijk. Lekker zachte zadel dat goed kan instellen.

Pluspunten

• comform
  • gebruik vriendelijk