Focus Fitness Home Gym Unit 6 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Home Gym Unit 6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r**0@g**l.com 27-10-2022

Haal je eigen fitness school in huis

Ik wilde een fitness station waar ik meerdere oefeningen op kon uitvoeren. En daar is dit toestel zeer geschikt voor.. het is een fijn toestel en voldoet aan al mijn eisen. Zeer tevreden met de kwaliteit en van het toestel.

Pluspunten

• Veel oefeningen
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Geduld hebben bij installatie

c**k@g**l.com 26-10-2022

Dagelijks oefenen

Prettige en over het geheel genomen goed werkend apparaat. Katrollen gaan wat stroef, zodat het aller lichtste gewicht (5KG voor revalidatie) blijft hangen. Het in elkaar zetten kost wel wat tijd en aandacht, maar instructie en de genummerde zakjes om de onderdelen te monteren werkte heel goed. Nog iets meer instructie over de oefeningen zou mooi zijn, nu moest ik alles opzoeken op internet.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Degelijk
  • Compact

Minpunten

• Stroeve katrollen
  • Uitleg oefeningen ontbreekt

c**c@t**t.be 26-10-2022

uitstekende prijs/kwaliteit

Voor deze prijs zal er geen betere/all-in te vinden zijn in mijn opinie.
het is geen professionele kwaliteit, dat voel je aan de weerstand op de katrollen. maar voor die prijs kan je dat ook niet verwachten, (heb ik ook niet gedaan). maar het toestel bleek wel wat beter dan dat ik verwacht had.
enige nadeel is de soms wat onduidelijke handleiding voor de katrollen te monteren, met de papieren handleiding is dit lastig. ik raad iedereen aan de digitale te downloaden en op een tablet uit te vergroten. zo zie je veel duidelijker de richting van de kabels. dit ging een pak vlotter.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • zeer volledig toestel
  • goed op te zetten met digitale handleiding
  • alle spiergroepen te trainen

Minpunten

• weerstand op katrollen maar voor die prijs ok
  • papieren handleiding niet altijd duidelijk

o**s@g**l.com 25-10-2022

Hapert

Opzich is het een fijne homegym, het enige minpunt is dat de lijnen niet soepel teruglopen over de katrollen waardoor hij hapert. Dit is erg irritant en sport niet fijn.

Pluspunten

• Mooie homegym

Minpunten

• Slechter verpakking
  • Lijnen haperen over de katrollen

r**o@h**l.com 13-10-2022

Tevreden met leverancier en apparaat

Op internet gezocht naar krachtstation wat het meeste waar bood voor z’n geld. Levering ging heel vlot. Verpakking was niet helemaal jofel maar inhoud was oké. Opzetten vergt wat geduld en aandacht, maar is goed te doen met de handleiding. Ik ben er tevreden mee. Mijn verwachting is uitgekomen na gebruik van twee weken inmiddels. Ik miste wel een handleiding voor oefeningen maar die heb ik op internet gevonden. Ik vind nog steeds nieuwe. Aanrader!

Pluspunten

• Verkoper goed bereikbaar.
  • Kwalitatief goed apparaat
  • Snelle levering

Minpunten

• Verpakking niet jofel
  • Opbouwen kost tijd
  • Ontbreken van overzicht oefeningen

d**k@z**o.nl 22-08-2022

Thuisgym aanrader!

Duurt even om in elkaar te zetten, maar uiteindelijk best logisch. En daarna: veel mogelijkheden om alle spiergroepen te trainen! Ik ben super tevreden!

Pluspunten

• veel mogelijkheden voor kleine ruimte

Minpunten

• gebruiksaanwijzing soms lastig te begrijpen

To 01-09-2020

Leuk apparaat maar met voorwaarden

Mijn review werd niet geplaatst bij betersport vandaar dat ik em hier plaats. Ik heb dit apparaat nu een week of 10 in gebruik en heb er nog geen spijt van gehad. Wel is niet alles even goed uitgedacht door de ontwerpers lijkt het. Om te beginnen kun je niet met 5 kilo trainen omdat de lijnen dan niet soepel over de katrollen teruglopen. Er staat ook in de handleiding dat je vanaf 10 kilo moet gebruiken. Ikzelf vind zelfs dat met 15 kilo de lijnen nog niet lekker strak teruglopen dus ik gebruik em vanaf 20 kilo en dat is net even iets te zwaar voor de lichtste oefeningen zoals schouder oefeningen met 1 arm. Ik train zelf al enkele jaren dus kan me voorstellen dat 20 kilo voor sommige mannen (en vooral voor de meeste vrouwen) bijvoorbeeld te zwaar wordt. Een ander minpunt is dat de lat pulley iets te laag hangt waardoor een langer persoon niet genoeg "range of motion" heeft. Ik ben zelf 190 cm en moest het zitbankje op de onderste schroef vastzetten (dus hij zit maar met 1 schroef vast). Maar het zit nog veilig genoeg vast en heb dan toch 10 cm extra bereik. Bijkomend voordeel is ook dat de lijn van de voorste pulley hierdoor beter over de katrol rolt. Die vloog er in het begin vrij makkelijk af waardoor de coating van de draad licht beschadigd is geraakt tijdens het rowen. De lengte van het bankje had ook wel iets langer mogen zijn, mijn benen steken ruim over naar de voorkant. Dan nog het zogenaamde dubbele gewicht dat je zou trekken door de slimme katrollen. Dat geldt misschien voor de onderste pulley. Ik row met enige moeite het volle gewicht weg. Ook voor de leg extension is er meer dan genoeg gewicht aanwezig. Met de zij-pulley en de lat pulley merk ik geen extra gewicht (50kg voelt als 50kg zeg maar). Alleen de chest press is veel te gemakkelijk op de zwaarste stand (70kg voelt als 35kg). Ik gebuik zelf een zware elastische band die ik achter de rug van het zitje langshaal en meedruk waardoor ik toch nog een goeie chest press krijg. Dan de chest fly, het gewicht is zwaar genoeg voor mij alleen prikken de handvaten mij op de borstspieren bij gebruik hiervan. Sinds ik hiervan blauwe plekken kreeg op de borst haal ik steeds voor ik de fly doe even de handvatten los (als je het postuur hebt van de jongen in de promovideo gaat dit geen probleem zijn). Jammer maar met een tangetje bij de hand niet heel vervelend. De bijgeleverde spongy-grips gingen me allebei binnen een week stuk maar heb ik inmiddels opnieuw geleverd gekregen. Ikzelf had deze info graag van een ander gehoord voordat ik het apparaat kocht vandaar dat ik het zo uitgebreid beschrijf. Toch gebruik ik em zo'n 6 keer in de week. Met name door de zij-pulley is er voldoende variatie aan oefeningen te doen. Met name voor de biceps, triceps en schouders. Verder gebruik ik de chest press, fly en lat pulley met enige aanpassing zoals beschreven maar zijn goed te doen. De front pulley is heel geschikt voor rows en leg extensions. Het meegeleverde preacher curl bankje gebruik ik niet want de draad loopt mij iets te houterig over de katrol, waarschijnlijk vanwege de te scherpe hoek naar boven. Verder gebruik ik em ook niet voor hamstrings. De montage is trouwens goed te doen als je goed naar de tekening kijkt, ook als je alleen bent. Er zitten wat kleine ontwerpfouten in de machine maar voor deze prijs kun je geen perfectie verwachten. Het is degelijk materiaal en de gewichten lopen vrij soepel over de katrollen als je vanaf 20 kilo gebruikt. De levering en service van betersport was bij mij (in tegenstelling tot veel anderen zo ik veel lees) prima! Al met al ben ik tevreden met dit toestel.

JohnU 01-01-2020

Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het in elkaar zetten was wel een uitdaging. Maar met hulp van Betersport.nl, die mij foto's stuurde van de kabels, werd e.e.a. duidelijk en was het apparaat klaar voor gebruik. Ik had voor de Unit 6 gekozen daar de Unit 2 en 4 minder mogelijkheden hebben. Het apparaat bevalt mij prima. Ik lach elke keer als ik train. Een sportschool heb ik niet meer nodig. De klantenservice van Betersport is super.

Pluspunten

• Goed apparaat
  • Prijs/kwaliteit uitstekend
  • Diversiteit van oefeningen
  • Heel stabiel apparaat
  • Materiaal is van zeer goede kwaliteit

Minpunten

• In elkaar zetten vergt tijd en geduld.

Mark Pelzer 18-12-2019

Fijne Fitness Home, voldoet naar wens

We zouden eerst voor de Unit4 gaan maar om te gaan kijken in de showroom gingen we over stag voor de Unit6, meer mogelijkheden en een stuk degelijker.

Pluspunten

• rubust
  • degelijk
  • compakt

Minpunten

• in elkaar zetten, beschiijving

Edwin 18-12-2019

Compleet apparaat, moeilijk in elkaar te zetten

We wilde dit product hebben omdat het een volledig product is met alle mogelijkheden om thuis fit te blijven, Daar voldoet het apparaat zeker aan. Het in elkaar zetten is echt een uitdaging. De handleiding is echt slecht en goede kans dat je af en toe een paar stappen terug moet omdat je iets over het hoofd hebt gezien. Eenmaal in elkaar werkt het wel top!

Pluspunten

• Goed apparaat
  • Veelzijdig
  • Door heel het gezin te gebruiken

Minpunten

• Zeer slechte handleiding
  • Veel verschillende bouten en moeren

T.Middelbosch 26-11-2019

solide, degelijke product

door problemen met mijn knie (slijtage),werd mij geadviseerd om te gaan fietsen,
om zo sterkere spieren te kweken
Dit was de reden om dit product aan te schaffen.
Het in elkaar zetten van de focus Fitness unit 6 is eenvoudig, en alleen te doen.
wij hebben hem nu 4 weken in huis, en elke morgen fiets ik een half uur.
Ik kan nu al een verbetering merken met lopen.
de focus Fitness unit 6 is een degelijk apparaat,geluidloos en solide.
Een minpunt is de beschrijving van diverse programma's (misschien mijn leeftijd)

Pluspunten

• solide
  • geluidloos
  • aanschafprijs
  • eenvoudig zelf te monteren.

Minpunten

• beschrijving programma's

Focus Fitness apparaat 22-11-2019

Fitness apparaat

Kan niet anders concluderen, dit bedrijf verdient een pluim. Vele zouden hiervan nog iets kunnen leren. Logistiek, prijs kwaliteit en after sales een dikke 10.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Logistiek, levertijd

O 28-08-2019

Fun Home Gym

Degelijke prijs kwaliteitsverhouding. De kabels lopen soepel over de katrollen. De overbrenging van kracht t.o.v. gewicht voelt af en toe wel wat licht aan. Was redelijk simpel in elkaar te zetten. Goed kijken en de nummers op de plastic zakjes volgen, deze komen overeen met de pagina nummers. Verder dik tevreden over de aankoop.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit
  • Soepel rollende kabels

Minpunten

• Af en toe wat wankel bij dynamische bewegingen

Esdevee 26-08-2019

Sterke prijs kwaliteit verhouding met enkele werkpunten

Nadat de dozen hier enkele dagen stonden begonnen met in elkaar te knutselen. Doe dit niet alleen en neem er ruim de tijd voor!
Eens het er staat nodigt het uit om er plaats op te nemen, de zittende oefeningen doen we het liefst ... Het is een degelijk toestel dat veel variatie mogelijk maakt. Enkele zaken, zoals zogezegd trainen tot 140 kg dmv de katrollen, daar snappen we hier niets van ... maar hebben we ook niet nodig.
Om zo ruim te zijn is het toch vrij compact.
Prijs kwaliteitsverhouding een aanrader ... met 2 grote werkpunten, nameijk die kleine handvatten zitten enorm in de weg bij bepaalde oefeningen en als tweede de instructies zijn niet altijd even duidelijk.

Pluspunten

• Grote hoeveelheid oefeningen en variatie
  • al bi al vrij compact
  • stevig
  • voldoende gewichten voor de gemiddelde beoefenaar

Minpunten

• montage en handleiding
  • de handvatten aan de benchpress

Jaime 19-08-2019

Focus Fitness Home Gym Unit 6

Ik ben heel tevreden met deze toestel, zeer eenvoudig te monteren en het werkt perfect!
Het toestel is stevig vast, heel aangenaam om te trainen!
Het is een Top toestel voor het gevraagde prijs.
Ik ging zelf 5/7 naar de gym maar sinds ik deze toestel gekocht heb ga ik Nog maar 2/7 naar de gym, en ik blijf een uitstekend resultaat hebben.
Geen motivatie? Geen probleem met deze toestel in huis ga je motivatie van 0 direct naar100 %... Zeker een aanrader!

Gtz..

Minpunten

• Geen minpunten gemerkt

Davy 18-08-2019

Fraai toestel

Cool design: oogt heel professioneel. Top afwerking. Had een beetje schrik voor de montage door een aantal reviews te lezen, die "waarschuwden" voor het (te) omslachtig karakter. Maar dat viel goed mee: een beetje handige Harry puzzelt dit in een halve dag in elkaar. Een leuke uitdaging trouwens. Het toestel zelf biedt voldoende mogelijkheden om alle spiergroepen te trainen. Ik kocht nog wat losse accessoires extra, oa om te roeien en een triceps touw.

Faiz 25-05-2019

Prima formaat home gym voor thuis

Ik heb voor de montage gebruik gemaakt van de montageservice die er werd geboden. De beste man is zeker 4 uur bezig geweest met de montage. Bedankt voor de goede service!!

de home gym ziet er goed uit eenmaal opgezet. Echter had ik wel graag een gebruiksaanwijzing meegeleverd gekregen met alle oefeningen die je ermee kan uitvoeren. Nu ben je eigenlijk steeds met dezelfde oefeningen bezig terwijl er volgens mij veel meer mogelijk is met dit apparaat.
Al met al een prima apparaat om je thuis mee te vermaken.

Pluspunten

• Montageservice
  • goed formaat
  • voldoende gewichten

Minpunten

• beschrijving over uit te voeren oefeningen

Sander 24-05-2019

Focus Fitness Unit 6

Ideale Home gym voor beginners en gevorderden.

Het apparaat maakt een stabiele en professionele indruk, er kan met gemak veel kracht op worden uitgeoefend door de robuuste materialen.

Het in elkaar zetten heeft met 2 man totaal 7 uur in beslag genomen, voor mij was dit acceptabel vanwege het relatief complexe systeem met een flink aantal katrollen.

Nu ruim 3 maanden in gebruik, en ik ben er heel tevreden over.

Pluspunten

• Robuust apparaat
  • Veel verschillende oefeningen mogelijk
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Handleiding was niet heel makkelijk te lezen

Connor 21-05-2019

Erg gebruiksvriendelijk

Het in elkaar zetten van de Focus Fitness Home Gym Unit 6 heeft mij een aantal avonden gekost. Uit de handleiding is soms lastig af te lezen welke onderdelen nodig zijn bij bepaalde stappen.

Maar nu het apparaat eenmaal opgebouwd is ervaar ik vele voordelen. Met dit apparaat zijn vele oefeningen te doen bij de verschillende spiergroepen. Ook is de Home Gym makkelijk te gebruiken tijdens het trainen. Zo is hij makkelijk te verstellen en kost het weinig moeite het trainingsgewicht aan te passen.

Pluspunten

• Vele oefeningen mogelijk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Handleiding onduidelijk

Rene 21-05-2019

zeer goede kwaliteit

ik heb de unit 6 nu al 4 weken en ben direct begonnen met trainen met het meegeleverde programma en het gaat perfect met de unit 6.
Ik stond versteld van de kwaliteit en degelijkheid voor die prijs
Iedere dag na het programma getraind te hebben voel ik mij prima en na een milkshake lekker relaxen.
Nu, na 4 weken zie ik zelfs al resultaat en mijn conditie gaat ook vooruit ondanks mijn leeftijd van 62 jaar, nu nog de loopband, ook van focus uiteraard om mijn conditie nog meer te stimuleren.
Ik raad de focus fitness home gym unit 6 zeer zeker aan.

Pluspunten

• alle onderdelen zijn zeer goed passend
  • goede kwaliteit tot in de kleinste details
  • duidelijk schema voor opbouw
  • perfecte afwerking