Focus Fitness Home Gym Unit 6 - Reviews

Best Reviewed sep 2017 Focus Fitness Home Gym Unit 6

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jurgen 19-01-2018

Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het toestel is een droom voor iedere fitnessfanaat. Het is enorm multifunctioneel en je hoeft zelfs niet meer naar de sportschool want dit toestel brengt het allemaal naar je thuis. Als ik dan toch één nadeel moet zeggen is de installatie. Ik heb hieraan ongeveer 6u bezig geweest voor het te monteren maar het plezier daarna.....is/was het zeker waard!

Pluspunten

• Multifuncitoneel
  • All in one
  • Je hoeft niet meer naar de sportschool

Minpunten

• Installatie vergt handigheid en vooral veel tijd.

Martin 19-01-2018

Prima Fitness Gym voor thuis trainen.

Ik heb de Focus aangeschaft om samen met mijn zoon thuis trainen, prima apparaat en heel veel diverse oefeningen. Met de 70 kilo aan gewichten kan je ook prima trainen. Het in elkaar zetten van de Focus gym is te doen als je het via de tekening op je gemaakt doet. Zeer tevreden dus en aan te bevelen aan de mensen die thuis willen trainen.

Pluspunten

• Diverse oefeningen
  • 70 kilo aan gewichten
  • Leuke prijs.

Conanonymous 16-01-2018

Leuk apparaat voor een leuke prijs.

Mooi apparaat, stond in een lange avond in elkaar. Jammer dat er op de poster maar weinig oefeningen beschreven staan (en soms met accessoires die niet zijn bijgeleverd), je kunt namelijk nog veel meer oefeningen met dit apparaat doen. De uitleg is dus wat summier. Verder kan ik het beschreven katrol effect niet merken. De losse kabel aan de zijkant voelt juist twee keer zo licht ipv 2x zo zwaar, dit was wat mij betreft niet zoals verwacht, ook na meermaals gebruiken lijken de kabels en katrollen hier nog steeds erg stroef. De rest van het apparaat werkt best fijn, maar je moet wel creatief zijn in het zelf bedenken van je workouts. Voor de prijs een leuk apparaat.

Pluspunten

• Daagt uit tot creatief denken.
  • Goed/makkelijk te bedienen.
  • Veelzijdig, veel oefeningen zijn mogelijk

Minpunten

• Kabel aan de zijkant werkt niet zoals omschreven.
  • Weinig opties voor buikspier oefeningen.

Jan Buijs 13-01-2018

Een Home Gym met vele mogelijkheden

Na lang zoeken en vergelijken heb ik de Focus Fitness Home Gym Unit 6 aangeschaft. Met deze unit kun je veel oefeningen uitvoeren. De verhouding tussen kwaliteit en prijs ligt gewoon goed. Het in elkaar zetten moet je even rustig de tijd voor nemen, maar is niet moeilijk. Gewoon de bijgeleverde instructies volgen (alles is genummerd). Ik heb deze Unit nu zo'n 2 maanden in gebruik en heb er veel profijt van. Het wisselen tussen de oefeningen en met name het veranderen van de gewichten is gemakkelijk. Je kan met dit apparaat je conditie opbouwen in je eigen tempo en je hebt een uitgebreide keuze uit oefeningen die voor jou doel het meest geschikt zijn. Tevens kun je de unit nog uitbreiden met een aantal onderdelen mocht je dit willen.

Pluspunten

• Gewichten worden meegeleverd
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Een poster met mogelijke oefeningen

Minpunten

• Ik heb nog geen minpunt gevonden

Ludo 05-01-2018

prima toestel voor schappelijke prijs

degelijk product aan aanvaardbare prijs / wel heel wat werk om het in elkaar te zetten / te beperkte gebruikshandleiding (enkel poster)

Pluspunten

• kwaliteit
  • uitzicht
  • prijs
  • levering

Minpunten

• opbouwwerk
  • gebruikshandleiding

Robin 27-09-2017

Perfect en veelzijdig fitness toestel

Voor de prijs krijg je een zeer compleet en mooi fitness toestel. Het is mooi afgewerkt en staat erg stevig op de vloer. Dankzij de 70 kg aan gewicht kan je ook sterke rug en borst oefeningen doen waarbij je bij 50 kg net te weinig hebt wanneer je wat meer getraind bent.
Tevens heeft het zij gedeelte veel meerwaarde aangezien hier diverse biceps, triceps, rug en schouder oefeningen mee gedaan kunnen worden (het zij gedeelte heeft een kleinere gewichts-overbrenging waardoor er in kleinere gewichtstoenames getraind kan worden).
Bij dit toestel heb ik apart het triceps touw en de kleine triangel besteld, zodat je het maximale aan oefeningen uit dit toestel kan benutten.
Met mijn 1,88 meter kan ik de oefeningen op dit toestel goed uitvoeren.

De opbouw neemt wel een paar avonden in beslag, de bouten/moeren zijn per stap in een apart zakje verpakt wat het wel vergemakkelijkt. Alle onderdelen zijn goed beschermd verpakt.

Pluspunten

• 70 kg gewichtsblokken
  • uitgebreide trainingsposter
  • afwerking/kwaliteit
  • veelzijdigheid

Frank 16-09-2017

Solide fitness bank

Stevige bank, neemt niet veel ruimte in. Alle onderdelen zitten ordelijk en in volgorde verpakt. Na ineenknutselen wel even de tijd nemen om goed af te stellen.

Pluspunten

• Veel oefeningen
  • duidelijke instructie

Minpunten

• kleine tekeningen soms

Orbons 11-09-2017

Prima kwaliteit, goede variatie in oefeningen

Prima product, kost wat tijd om in elkaar te zetten maar dan heb je ook wel wat.
Sommige afbeeldingen van onderdelen zijn ietwat onduidelijk/te klein.
Verder is het aan te raden om via handleidingen.nl de laatste versie van de handleiding te downloaden.

Pluspunten

• Kwaliteit materialen
  • Variatie oefeningen
  • Uitstekende service winkel
  • Snel bezorgd
  • Inclusief gratis poster met oefeningen

Minpunten

• Afbeeldingen handleiding soms onduidelijk
  • Lang nodig om in elkaar te zetten

Heinz 09-09-2017

Heel tevreden met deze homegym

Heel blij met deze aankoop. Stabiel toestel met veel mogelijkheden. Afmetingen zijn ook compact.
Opbouw neemt een namiddagje in beslag maar is best wel te doen.

Pluspunten

• Compact toestel
  • Veel mogelijkheden
  • Stabiel

Huub 08-09-2017

Mooie en degelijk voor die prijs

Na 1 jaar Unit 2 gebruikt te hebben ben ik nu overgestapt naar de Unit 6 met nog meer mogelijkheden en 20kg. meer aan gewicht.
Jammer dat aan de zijkant geen voetensteuntje is geplaatst zoals aan voorkant van de unit en de knop met schroefdraad die je moet gebruiken voor de butterfly vast te zetten werkt niet goed. De schroefdraad in frame is al dolgedraaid. Hiervoor moeten ze toch echt een andere optie bedenken.

Pluspunten

• prijs / kwaliteit
  • degelijk

Minpunten

• geen voetensteun aan zijkant
  • andere optie voor knop voor vastzetten butterfly

Louis 08-09-2017

Focus Fitness Home Gym Unit 6

product is zeer goed, snelle en correcte levering. Je krijgt echt wat men beloofd op de site. Je wordt goed geholpen bij eventuele vragen. Het in elkaar zetten van het apparaat is wel wat lastig maar je moet de gebruiksaanwijzing heel goed en nauwkeurig lezen.

dion 06-09-2017

ultiem apparaat voor lage ruimtes!

na vele maanden zoeken naar een Multi station die een lat pulldown bevatte die onder de 200cm hoog was en geen duizenden euro's kost, heb ik hem eindelijk gevonden.
hij is zeer goed te bedienen voor mijn lengte (1,92 meter), en ik ben behoorlijk serieus met trainen en had altijd een soort antibeeld op multistations in verband met constructies gericht op anatomie alleen is dit ding echt je geld waard bij wat voor spiergroep dan ook.
of het nou een zware of lichte training moet zijn hij doet wat hij moet doen.
uiteraard is het opzetten een behoorlijk werk als je alleen bent maar dat valt te verwachten.
ik raad hem zeker aan voor iedereen die serieus progressie wilt maken!

Pluspunten

• prijskwaliteitsverhouding
  • super apparaat voor kleinere ruimtes
  • design
  • heel veel oefeningen mogelijk

Minpunten

• de stickers op de gewichten zien er wat billig uit