Focus Fitness Home Gym Unit 6 - Reviews

Best Reviewed sep 2018 Focus Fitness Home Gym Unit 6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Dick Lindenberg 05-11-2018

Tips voor gebruik en montage Home Gym Unit 6

Mooi, degelijk, veel mogelijkheden, goede prijs/kwaliteitverhouding en toch de nodige tips en waarschuwingen.
-vergis je niet in de ruimte; het apparaat heeft afmetingen,maar de gebruiker heeft aan de voor- en rechterzijde meer nodig.
-leg ter bescherming van je vloer puzzle matten onder het apparaat ( via betersport)
-snelle bezorging; benedenhuis geen probleem, maar boven lastig ( 5 zware dozen!)
-de montage is pittig; het meeste kun je alleen,maar bij de montage van pulleys en kabels kom je handen tekort; vergeet je een kabel tijdig mee te nemen,dan moet je eerst weer demonteren; wees gewaarschuwd
-zorg voor goed gereedschap (sleutels voor de bouten en contra voor de moeren, anders draaien ze mee; verschillende maten).
-de plastic zakjes zijn gelukkig genummerd conform het stappenplan in de handleiding; leeg een zakje,leg soort bij soort en maat bij maat in de volgorde van de montagestappen
-gebruik bij stappen 10 en 11 een tablet om het plaatje te vergroten
-gebruik een waterpomptang op de meest wijde stand om de kabels in de sleuf van de geleiders te krijgen, anders kost het je je vingers
-leg tenslotte de afdekdopjes voor montage een paar seconden in heet water, dan gaan ze veel gemakkelijker op de bouten en moeren, is anders erg lastig
Voor de fabrikant nog 2 tips:
-geef op de tekening van stap 13 aan waar de dopjes ( 111,112 en 113) op moeten. Voor 113 ( de meeste)niet nodig. Het is nu een zoektocht.
-het is geen luxe om toegespitst op deze unit 6 wat blaadjes toe te voegen met gebruikersoefeningen en specifieke tips, zoals het gebruik van sommige knoppen.

Pluspunten

• Veel oefenmogelijkheden
  • Degelijk
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Service snel en goed

Minpunten

• Montage vraagt tijd
  • Lastig te bezorgen als alles naar boven moet
  • Neemt meer ruimte in beslag dan je denkt

Quint 29-10-2018

Fucus home gym 6

Het is een goede thuis gym met veel mogelijkheden. Er zit een goede gebruiksaanwijzing bij die duidelijk is, daardoor is de gym makkelijk in elkaar te zetten.
Ik gebruik hem nu 3 dagen en kwaliteit prijs verhouding is top.

Pluspunten

• Snelle levering
  • Makkelijk in gebruik
  • Goede handleiding

R Kallan 10-10-2018

Veelzijdig home gym

Op de site zag de home gym er perfect uit. Goede recensies alleen het in elkaar zetten werd veel over geklaagd. Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat gepuzzel was al een hele goede work out.
Ondanks de veelzijdigheid van het apparaat ben ik niet helemaal positief. Het apparaat heeft veel ruimte nodig, je kan hem niet netjes tegen een muur aan zetten. De achterkant blijft open om het gewicht te bepalen en de voor en zijkant worden gebruikt voor de training. Hou voor de voor en zijkant rekening met zeker 2 meter beweegruimte. Als je breed bent is het niet makkelijk om je op rode zitting te wurmen. Enige optie was eigenlijk om de houder van de voorkant te verwijderen. Ook je benen zo krijgen zodat je de buikspieren kunt trainen is een acrobatische houding nodig.
Helaas was de verpakking al weg anders had ik hem terug gestuurd.

Pluspunten

• Stevig apparaat
  • Veelzijdige oefeningen

Minpunten

• Afschuwelijk om te monteren
  • Erg veel ruimte nodig
  • Niet prettig voor bredere mensen

Fit worden en blijven 18-09-2018

Gaaf multifunctioneel apparaat

Allereerst wat ik zag was Ikea in het kwadraat, wat een boutjes en moertjes en bouw stukken. Maar met de heldere bouwtekeningen ontstond er een superstoer apparaat met een keurig nette afwerking. Mooi om het apparaat te zien groeien, nu de spieren nog ;)

Pluspunten

• Heldere bouwhandleiding
  • Stoere uitstraling
  • Nette afwerking

Jinan 18-09-2018

Prima prijs/kwaliteit verhouding

Ik ben heel erg tevreden over het toestel. Het is een prima krachtstation met een super prijs kwaliteit verhouding. Je kan er meer dan 40 oefeningen mee doen en een compleet bodyworkout mee doen. Echt een aanrader als je strak en sterk in je vel wilt zitten!

Thomas 10-09-2018

Beste in zijn prijscategorie

Een homegym is ideaal, je kan er het hele lichaam mee trainen, je hoeft niet meer naar de sportschool, het neemt niet veel plaats in beslag, ...dit was ook mijn eerste gedachte na het zien van enkele demonstraties op youtube.
Een paar workouts later kwam ik al snel tot de realisatie dat het niet allemaal zo rooskleurig is als ik me had voorgesteld. Ik was namelijk vergeten dat het standaardmaten heeft.
Ikzelf ben 1m84 en ondervindt kleine moeilijheden bij het correct uitvoeren van o.a. de lat pulldown, de leg extension, de concentration curl, ... deze zijn nog door te vingers te zien.
Maar het was de bedoeling dat ook mijn jongere broer (16 jaar) ermee gebruik zou van maken. Nu is het probleem dat hij 1m94 meet en 'bijna' geen enkele oefening degelijk kan uitvoeren, laat staan dat hij dit kan wanneer hij volgroeid is!
Daarom raad ik mensen aan vanaf een 1m90 om NOOIT een homegym te kopen. De makers van deze apparaten houden geen rekening met jullie.
Vervolgens zal je merken dat na een paar maanden trainen de belastbaarheid van 70kg te licht wordt.
Ondanks al deze negatieve commentaar raad ik dit toestel toch aan voor de mensen die wel voldoen aan de criteria van lengte, ervaring, ...

PS: een review van een zéér kritische gebruiker

Pluspunten

• extra lat pulley station
  • veelzijdigheid

Minpunten

• afmetingen
  • belastbaarheid

Decocks 29-08-2018

Goed materiaal

Ik vind deze home gym beter dan verwacht alles werkt zoals het moet zou deze voor iedereen aanraden enigste minpunt het vergt wat werk om in mekaar te krijgen voor derest een super product .:)

Meijer 28-08-2018

Slecht apparaat

Slechte kwaliteit katrollen als je er aan trekt gaat het langzaam terug je kan niet recht op zitten en rug oefeningen doen voor lange mensen 190 een drama weg gegooid geld

Minpunten

• Katrollen werken slecht
  • Gewichten stang is slecht
  • Je kan niet recht op zitten te
  • Waardeloos ding

MrKikken 28-08-2018

Zeer veelzijdig apparaat met voldoende uitdaging

Ik heb dit toestel gekozen omdat ik op zoek was naar een veelzijdig apparaat door de beperkte ruimte in mijn sportkamer. Tevens diende het toestel betaalbaar te zijn en voldoende belasting aan te kunnen zodat ik lang vooruit kan met de gewichten.

Pluspunten

• Zeer stevig en stabiel toestel en goed afgewerkt
  • Voldoende uitdaging voor de beginner en gevorderde
  • Door slim katrolsysteem belastbaar tot max 140kg!
  • Zeer veel oefeningen uit te voeren en toch compact
  • Prima prijs / kwaliteit -verhouding

Minpunten

• Assembleren neemt veel tijd in beslag (4 uurtjes)
  • De handleiding mag duidelijker
  • Veel verschillende schroeflengtes

Withaar 27-08-2018

Multifunctioneel krachtstation!

Mijn vriend en ik waren op zoek naar een krachtstation waar we beiden mee kunnen trainen. We waren op zoek naar genoeg gewicht, omdat mijn vriend al jaren aan krachttraining doet. Het in elkaar zetten is niet 123 gedaan, maar met geduld en goed opletten, we zijn er ongeveer 6 uurtjes mee bezig geweest, en hebben het rustig aan gedaan. Wat ook aan te raden is, je wilt er natuurlijk wel lang plezier van hebben. We hebben hem inmiddels al een paar keer gebruikt, en we zijn allebei heel blij met de aankoop. We kunnen allebei verschillende oefeningen doen die bij ons doel passen. Ook ontdekken we nog steeds verschillende opties. Kortom, voor ons een top aankoop.

Pluspunten

• Stevig apparaat
  • Veel verschillende oefeningen mogelijk
  • Genoeg aan gewicht, ook als je al traint.

Minpunten

• niet alle mogelijke oefening beschreven

Wesley 26-07-2018

Prima homegym voor de prijs

Ik vind dat het product een prima prijs/kwaliteit niveau heeft. Hij werkt naar behoren alles is goed verstelbaar. Heel veel oefeningen beschikbaar door de crossbar. Enige minpunt is wanneer vriendin de homegym gebruikt en dus lagere gewichten gebruikt sommige oefeningen niet soepel lopen de katrollen bedoel ik dan.

Pluspunten

• Veel oefeningen
  • Stabiel
  • Voldoende gewichten

Minpunten

• Bij lagere gewichten niet soepel

Leon 25-07-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding - veel mogelijkheden

Deze unit 6 gekocht bij betersport.nl. Mooie home gym voor een zeer scherpe prijs. Het in elkaar zetten viel me heel erg mee. Ik heb alles alleen kunnen doen en de beschrijving is makkelijk te volgen. Het apparaat beschikt over echt heel veel mogelijkheden. Zorg ervoor dat je niet alles te ver aandraait omdat eea dan niet soepel genoeg beweegt om de oefeningen uit te voeren. De katrollen voelen nu nog wel een klein beetje stroef, maar niet hinderlijk.
Al met al, zeker een aanrader voor mensen die een all round fitness apparaat thuis willen hebben voor de prijs van 1 a 1,5 jaar naar de sportschool.

Pluspunten

• veel mogelijkheden, alles in 1
  • goede prijs kwaliteit
  • stabiel
  • makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• katrollen gaan iets stroef (wellicht te verhelpen)

Jurgen 19-01-2018

Focus Fitness Home Gym Unit 6

Het toestel is een droom voor iedere fitnessfanaat. Het is enorm multifunctioneel en je hoeft zelfs niet meer naar de sportschool want dit toestel brengt het allemaal naar je thuis. Als ik dan toch één nadeel moet zeggen is de installatie. Ik heb hieraan ongeveer 6u bezig geweest voor het te monteren maar het plezier daarna.....is/was het zeker waard!

Pluspunten

• Multifuncitoneel
  • All in one
  • Je hoeft niet meer naar de sportschool

Minpunten

• Installatie vergt handigheid en vooral veel tijd.

Martin 19-01-2018

Prima Fitness Gym voor thuis trainen.

Ik heb de Focus aangeschaft om samen met mijn zoon thuis trainen, prima apparaat en heel veel diverse oefeningen. Met de 70 kilo aan gewichten kan je ook prima trainen. Het in elkaar zetten van de Focus gym is te doen als je het via de tekening op je gemaakt doet. Zeer tevreden dus en aan te bevelen aan de mensen die thuis willen trainen.

Pluspunten

• Diverse oefeningen
  • 70 kilo aan gewichten
  • Leuke prijs.

Conanonymous 16-01-2018

Leuk apparaat voor een leuke prijs.

Mooi apparaat, stond in een lange avond in elkaar. Jammer dat er op de poster maar weinig oefeningen beschreven staan (en soms met accessoires die niet zijn bijgeleverd), je kunt namelijk nog veel meer oefeningen met dit apparaat doen. De uitleg is dus wat summier. Verder kan ik het beschreven katrol effect niet merken. De losse kabel aan de zijkant voelt juist twee keer zo licht ipv 2x zo zwaar, dit was wat mij betreft niet zoals verwacht, ook na meermaals gebruiken lijken de kabels en katrollen hier nog steeds erg stroef. De rest van het apparaat werkt best fijn, maar je moet wel creatief zijn in het zelf bedenken van je workouts. Voor de prijs een leuk apparaat.

Pluspunten

• Daagt uit tot creatief denken.
  • Goed/makkelijk te bedienen.
  • Veelzijdig, veel oefeningen zijn mogelijk

Minpunten

• Kabel aan de zijkant werkt niet zoals omschreven.
  • Weinig opties voor buikspier oefeningen.

Jan Buijs 13-01-2018

Een Home Gym met vele mogelijkheden

Na lang zoeken en vergelijken heb ik de Focus Fitness Home Gym Unit 6 aangeschaft. Met deze unit kun je veel oefeningen uitvoeren. De verhouding tussen kwaliteit en prijs ligt gewoon goed. Het in elkaar zetten moet je even rustig de tijd voor nemen, maar is niet moeilijk. Gewoon de bijgeleverde instructies volgen (alles is genummerd). Ik heb deze Unit nu zo'n 2 maanden in gebruik en heb er veel profijt van. Het wisselen tussen de oefeningen en met name het veranderen van de gewichten is gemakkelijk. Je kan met dit apparaat je conditie opbouwen in je eigen tempo en je hebt een uitgebreide keuze uit oefeningen die voor jou doel het meest geschikt zijn. Tevens kun je de unit nog uitbreiden met een aantal onderdelen mocht je dit willen.

Pluspunten

• Gewichten worden meegeleverd
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Een poster met mogelijke oefeningen

Minpunten

• Ik heb nog geen minpunt gevonden

Ludo 05-01-2018

prima toestel voor schappelijke prijs

degelijk product aan aanvaardbare prijs / wel heel wat werk om het in elkaar te zetten / te beperkte gebruikshandleiding (enkel poster)

Pluspunten

• kwaliteit
  • uitzicht
  • prijs
  • levering

Minpunten

• opbouwwerk
  • gebruikshandleiding

Robin 27-09-2017

Perfect en veelzijdig fitness toestel

Voor de prijs krijg je een zeer compleet en mooi fitness toestel. Het is mooi afgewerkt en staat erg stevig op de vloer. Dankzij de 70 kg aan gewicht kan je ook sterke rug en borst oefeningen doen waarbij je bij 50 kg net te weinig hebt wanneer je wat meer getraind bent.
Tevens heeft het zij gedeelte veel meerwaarde aangezien hier diverse biceps, triceps, rug en schouder oefeningen mee gedaan kunnen worden (het zij gedeelte heeft een kleinere gewichts-overbrenging waardoor er in kleinere gewichtstoenames getraind kan worden).
Bij dit toestel heb ik apart het triceps touw en de kleine triangel besteld, zodat je het maximale aan oefeningen uit dit toestel kan benutten.
Met mijn 1,88 meter kan ik de oefeningen op dit toestel goed uitvoeren.

De opbouw neemt wel een paar avonden in beslag, de bouten/moeren zijn per stap in een apart zakje verpakt wat het wel vergemakkelijkt. Alle onderdelen zijn goed beschermd verpakt.

Pluspunten

• 70 kg gewichtsblokken
  • uitgebreide trainingsposter
  • afwerking/kwaliteit
  • veelzijdigheid

Frank 16-09-2017

Solide fitness bank

Stevige bank, neemt niet veel ruimte in. Alle onderdelen zitten ordelijk en in volgorde verpakt. Na ineenknutselen wel even de tijd nemen om goed af te stellen.

Pluspunten

• Veel oefeningen
  • duidelijke instructie

Minpunten

• kleine tekeningen soms

Orbons 11-09-2017

Prima kwaliteit, goede variatie in oefeningen

Prima product, kost wat tijd om in elkaar te zetten maar dan heb je ook wel wat.
Sommige afbeeldingen van onderdelen zijn ietwat onduidelijk/te klein.
Verder is het aan te raden om via handleidingen.nl de laatste versie van de handleiding te downloaden.

Pluspunten

• Kwaliteit materialen
  • Variatie oefeningen
  • Uitstekende service winkel
  • Snel bezorgd
  • Inclusief gratis poster met oefeningen

Minpunten

• Afbeeldingen handleiding soms onduidelijk
  • Lang nodig om in elkaar te zetten