De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha NS-555 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Erik 09-11-2016

Mooie speaker maar geluids beeld verschild per muziek soort

Geschreven voor: Yamaha NS-555

Mooie speaker maar geluids beeld verschild per muziek soort, bij sommige cd 's die ik heb vooral hardrock en klassiek krijg ik net niet het kippenvel gevoel maar bij jazz heb ik dat zeker wel net of je in de studio zit, heb er nog een tijdje een aparte subwoofer bij gehad had niet het gevoel dat het meerwaarde had voor mijn geluids beleving, maar kan me voorsatellen als je m als surroundset gebruikt dat dat wel het geval kan zijn. Persoonlijk vond ik mijn oude heco's (ook zuilluidsprekers) warmer klinken bij meeerdere stijlen. Maar visueel zijn deze speakers heel mooi.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • helder geluid
  • prijs kwaliteit

Minpunten

• soms vlakke output (weinig nuance)
  • zelf er pootjes onder schroeven (als je dat wil)

yamahaa 19-02-2012
Geschreven voor: Yamaha NS-555

na lang zoeken toch besloten om deze luidsprekers te kopen. Het geluid van deze speakers is meer dan goed. Zeker als je kijkt naar de prijs van maar +-210 Euro. Je moet niet alleen denken aan jbl, harman, quadral enz... Deze luidsprekers presteren bijna of zelfs even goed. Ook raad ik aan om een subwoofer erbij te nemen. Dat maakt het geluid alleen maar beter.

Alleszins een killer van zuilsprekers.

Peter Keizer 27-12-2011
Geschreven voor: Yamaha NS-555

Mooie speaker om naar te luiseren. Zuiver en goede klank. De bas is ook goed aanwezig. De speakers kunnen een hoop vermogen aan en toch blijven ze mooi klinken. Goed in de doos verpakt. Echt netjes allemaal van Yamaha.
Ben er zeer tevreden over, helemaal als je kijkt wat je krijgt voor die prijs.

BlijeSmurf 26-01-2011
Geschreven voor: Yamaha NS-555

Na 15 jaar B&W dm580 werd het tijd voor speakers met wat nieuwere technologie na lang zoeken op de reviews van deze speakers gestuit.
Eerst geluisterd bij een hifi zaak vond de meeste speakers een erg hard geluid hebben in midden en hoog toen maar de gok genomen met de yamaha,s ns-555 online bestellen omdat het financieel heel veel scheelde.
heb ze aangesloten op een tweedehands sansui versterker au x517r(moest wel zelf selector knop maken bekende productie fout).
speakers rond de 460- amp 80- euro dat er voor dit geld zulk geluid te krijgen is!
speakers zijn zeer neutraal geven de opname weer zoals die is ze kunnen ook warm klinken.
Dat deze speakers mijn dm 580 speakers kunnen vervangen en mij zonder twijfel doen overstappen moet genoeg zeggen.
kan de duurzaanheid niet inschatten maar kan alleen review plaatsen als ik die ook invul dus een 8 maar.

EdV56 02-12-2010
Geschreven voor: Yamaha NS-555

Ik zocht een nieuwe stereo audioset incl boxen. Na het lezen van recenties kwam ik uit op het Yamaha hifi-pack 555 waarin de NS-555 boxen zitten. Ik ben geen audiofiel, maar het geluid van de set is uitstekend als je rekening houdt met de prijs. Een duurdere receiver met cd-dvd speler zal wellicht nog beter presteren. De boxen zijn wat mij betreft een aanrader.

javan 02-06-2010

De yamaha ns555.
ik zocht waardige vervangers voor mijn Canton speakers.deze waren te groot"lomp".
nu hadden deze cantons een zeer goede klank,dus beginnen lezen over de ns-555.
op vele proff sites las ik dat dit DE beste speakers waren in hun prijsklasse en ze mogen vegeleken worden met speakers in prijs klasse van 3x het bedrag.
Dus ik heb ze blindelings gekocht,en ik moet zeggen dat bij het uitpakken alleen je het gedacht heb dat je speakers aan het uitpakken bent van 2000€
zo netjes en kwalitatief..
De klant is ZEKER gelijkwaardig aan mijn Cantons van 1500€
wat me bevalt i dat het geen schreewige boxen zijn,de cantons hadden dit wel soms,wat luistermoeheid veroorzaakt.
d.een nette bass maar toch een kleine subwoofer doet wonderen.
de vormgeving en afwerking is volgens mij de beste die je kan vinden..