Fritel Turbo SF 4050 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fritel Turbo SF 4050 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

djgerry 21-06-2015
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4050

Supersnel warm en prima in staat om ondanks de afmetingen van het mandje een flinke portie friet te bakken. Het reinigen in de vaatwasser gaat prima en in vergelijking met veel andere frituurpannen in deze kleinere klasse voelt het staal degelijk aan.
Kortom zeer tevreden gebruikers en ook regelmatige gebruikers.
Ook oliebollen bakken met oudjaar gaat fabtastisch. Een aanrader

Anoniem 13-12-2012
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4050

Laatste update en echt fini!
Een aantal maanden terug kreeg ik al problemen met deze friteuse (zie update hieronder). Ik heb toen contact gehad middels mail (enige mogelijkheid) met de Nederlandse distributeur. Deze vroeg in een reply om ekstra gegevens en daarna nooit meer iets vernomen. Heb het er toen maar bij laten zitten want de friteuse werkte verder gewoon naar behoren....tot verleden week. Na het aanzetten warmde de friteuse niet op. Reset ingedrukt echter zonder resultaat, einde oefening dus. Wederom middels mail contact gelegd, nu een week later nog niks vernomen. Tsja, zo kan ik ook 10 jaar garantie geven als je op zo'n manier achter je producten staat. Geen Fritel meer, maar die beslissing hadden we feitelijk al een half jaar terug genomen.

Jos 30-12-2016

nou dan doe je iets niet goed mijn pan was 7 jaar oud 1 berichtje op facebook binnen 24 uur een nieuwe en er zit geen importeur hier meer in nederland

Anoniem 31-08-2012

Waarschuwing:

Ik wil een waarschuwing plaatsen en tevens hierbij mijn eerdere review bijstellen.

Van de week maakte ik mijn friteuse voor de eerste maal schoon. Ik demonteer hem dan op het aanrecht en maak met een ovenreiniger de binnenbak schoon in de spoelbak. De buitenmantel, deksel maak ik schoon met afwasmiddel. Ik kwam erachter dat er een paar spetters van de ovenreiniger op de buitenmantel was gekomen en lelijke grijze plekken achterliet. Na schoonmaken met afwasmiddel gingen deze plekken niet weg. Ik heb toen een proefje uitgevoerd op de binnenzijde van de buitenmantel: klein beetje ovenreiniger op gespoten en zag dat de RVS kleurige laag van het metaal afdroop (grijze grondverf laag achterlatend) m.a.w. de buitenmantel is niet van RVS maar gewoon in RVS kleur gespoten metaal cq blik!
Heb nu de friteuse buitenmantel maar geheel met een ovenreiniger doordrenkt sponsje behandeld en deze is nu geheel grijs grondverfkleurig geworden. Vind het erg jammer en vreemd dat dit gebeurd is bij een merk als deze, en vrij prijzige kleine friteuse (toendertijd nog 70 euro voor betaald). Ook maakt Fritel nergens duidelijk dat je de buitenmantel niet mag schoonmaken met té agressieve middelen. Heb hiervoor Philips en Delonghi RVS friteuses gehad en deze kan ik als ze smerig waren gewoon reinigen met een vetoplosser/ovenreinger. Deze namaak RVS Fritel dus niet, en bedankt hiervoor Fritel. Dit is de enige en laaste Fritel die ik heb gekocht!

Gerard van der Harst 28-12-2018

Voortaan eerst de beschrijving lezen. Daarin staat nadrukkelijk dat de mantel geschilderd is.

Anoniem 11-05-2012
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4050

Eergisteren besteld en dag erop ontvangen, meteen nog dezelfde avond uitgeprobeerd: wat een geweldige friteuse. Na nog geen 5 minuten ging het lampje uit dat vet op temeratuur was, diepvries-frietjes erin (500 gram/2 porties) en er maar even bijgebleven voor het resultaat. Nog eens een kleine 5 minuten erbij en ze waren al klaar. Mooi goudbruin en heerlijk knapperig, veel lekkerder van smaak "niet zo vettig" als bij mijn vorige Tefal. We hebben speciaal voor deze gekozen vanwege de gelakte behuizing waarop je geen vingerafdrukken e.d. ziet. Tevens zijn we maar met zijn tweeën en dan is 2 liter groot zat. Het mandje ziet er niet verchroomd "glimmend" uit als bij de andere (latere?) modellen, we hebben hem gewoon in de vaatwasser gedaan. Hij heeft een speciale stand voor vetblokken hoewel we deze niet zullen gebruiken ivm vloeibare frituurvet. We frituren in de bijkeuken zonder deksel, kan makkelijk want hij spat echt niet. Tevens is de bijgeleverde deksel alleen voor het wegzetten geschikt (tegen stof), en mag niet gebruikt worden tijdens het bakken. Duurzaamheid geef ik ook maar een 10, het is danwel mijn eerste Fritel maar 10 jaar garantie wil toch wel wat zeggen over de algehele kwaliteit van het product: een prima aankoop!

kammeraat 04-04-2012

makkelijke bediening,snel op temparatuur,
door de uitneembare binnenpan goed schoon te maken.duurzaamheid weet ik nog niet.

HenkS1969 08-06-2011
Geschreven voor: Fritel Turbo SF 4050

Sinds 3 weken de Fritel 4050 in bezit. Voor mij ideaal, want we zijn met zn 2en.
En net als alle andere 'reageerders' op kieskeurig over Fritel moet ik zeggen dat het een Top apparaat is.
Snel op temperatuur (ong. 5 minuten) en spat totaal niet.
Het niet hebben van een filterdeksel is geen gemis, als je de pan maar onder je afzuigkap zet.
Moet alleen wel zeggen als je de binnenpan verwijdert, dat het apparaat nogal wat 'goedkoop' aandoet. Alles is gepopnageld, en had toch wel iets meer verwacht voor de prijs (puntlas bijvoorbeeld).
Maar apparaat doet wat het moet doen, dus zal daar verder niet over klagen.
Als deze frituurpan zo blijft werken, ben ik méér dan tevreden!
(Duurzaamheid heb ik iets lager gezet vanwege de popnagels en is ook niet echt te beoordelen na 3 weken)