Fritel Turbo SF 4371 - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

aenawp 16-01-2016 Product maand in bezit

5,5
Na ongeveer 6 maal gebruiken en ongeveer 1 maand in bezit is het apparaat niet meer aan te schakelen. terug naar BCC (gekocht). Moet voor reparatie terug. Duur minstens 2 tot 3 weken. Ik had op betere service gehoopt. Hopelijk krijg ik een nieuwe.

f.heerings 21-08-2015 Product jaar of meer in bezit

Een geweldige friteuse met een zeer grote inhoud. Ik kan maar 1 nadeel bedenken: de tekst voor de gebruiksaanwijzing op het apparaat gaat met het schoonmaken verloren. Heb kleine putjes geboord bij 150, 160, 170, 180 en 190 graden.

f.heerings 03-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Een super friteuse. Wij hebben deze al 4 jaar in ons bezit.
Destijds gekocht bij Maxwell in Geleen voor € 81.
Ik kan maar 1 minpunt noemen: de "gebruiksaanwijzing voor het bakken" op de friteuse zelf is waardeloos. Na verloop van tijd verdwijnt deze bij het schoonmaken. Voor de rest: geweldig.

glenn1996 25-08-2014 Product paar dagen in bezit

Wat een top Friteuse!!! eindelijk lekker. Een stuk qualiteit.
De Friet is heelijk van smaak en mooi lichtbruin.De olie is ook snel heet ,dus geen wachtijden als je met 4 man aan de Friet zit. Nogmaals super

goes71 12-01-2014 Product jaar of meer in bezit

Deze friteuse al jaren met grootte tevredenheid in bezit. Heerlijke patat, lekkere krokante kroketten. Het vet blijft mooi op temperatuur waardoor hij mooi bakt. Ook het schoonmaken is makkelijk omdat alle delen losgehaald kunnen worden. De bak en de buitenkant kunnen gewoon in de vaatwasser, wat het alleen nog maar makkelijker maakt.

Exaliber 30-10-2013 Product half jaar in bezit

nu een halfjaar in bezit en bevalt zeer goed.
vet is in 6 min op temp. friet bakken is een feest, lekker krokant en erg snel. je kan dan goed merken dat 3000W ten goede komt aan het bak resultaat. tip: pak het elektronische gedeelte in de folie, klein gaatje voor het lampje, en het blijft dan lekker schoon.

Sesa 13-10-2013 Product paar weken in bezit

Mooie vormgegeven RVS pan van door zijn compacte vormgeving en snoer opbergruimte achter in verwarmings element en inklapbaar handvat makkelijk op te bergen.
De mogelijkheid met Turbo is een grote plus waarmee de frietpan weer vlug op temperatuur is bij diepvries friet en daardoor de friet vlugger klaar en krokanter (heerlijker) is.
De pan is makkelijk in gebruik omdat hij zeer snel opgewarmd is en blijft en hij heeft een koude zone waardoor resten in de pan op de bodem niet verbranden en de olie dus schoner en langer bruikbaar heeft en is zeer gemakkelijk te reinigen. Omdat hij makkelijk helemaal demonteerbaar is.
Van de duurzaamheid mag je met 10 GARANTIE wel zeggen dat die goed is

opa71 25-08-2013 Product kwartaal in bezit

Na jarenlang plezier gehad te hebben van deze frituurpan was de keuze, nadat deze ermee op hield, een simpele en kozen we dezelfde pan. In tegenstelling tot de overige reviews ben ik bang dat we dit keer de maandagochtend frituurpan binnen hebben gekregen. Natuurlijk is het uiterlijk, schoonmaken en vermogen van de Fritel goed en kunnen veel producenten en merken hier iets van leren.
Echter,in tegenstelling tot de voorganger, duurt het bakken van producten onnodig lang en is bijvoorbeeld patat niet bruin te bakken.Het lampje van de temperatuur blijft aan en uitgaan en dan niet alleen bij het neerlaten van bevroren producten maar gedurende het gehele proces. De patat blijft vettig en wit van kleur. Ook de tekst op het thermostaat gedeelte vergaat bij dit apparaat binnen enkele maanden.
Ik heb hierover contact gehad met Fritel die me verzocht om het betreffende onderdeel op te sturen. De service hierbij was zoals je van een bedrijf mag verwachten. 3 dagen later kreeg ik de thermostaat weer retour op het huisadres. Er zat een schrijven bij dat de thermostaat de 190 garden haalt.

Dat deze temperatuur gehaald wordt is me duidelijk; helaas gaat het mis gedurende het verdere proces en voldoet dit, in vergelijking met onze vorige Fritel en de overige reviews over dit product, helaas niet aan onze verwachtingen. Vandaar voor het vakje mogelijkheden een laag cijfer.

huismanp 06-07-2013 Product paar weken in bezit

Frituren al heel wat jaren. Nu deze aangeschaft en hij bevalt uitstekend. Veel beter dan dat ik voorheen had. Dit komt volgens mij ook door het vermogen. Friet erin en het vet blijft goed op temperatuur. Kroket vindt mijn vrouw nu ook stukken beter. De kinderen valt het ook op dat de patat lekkerder is.
Echt tevreden. Als je er 1 zoekt dan zul je hier denk ik echt geen spijt van krijgen.

Voorheen een philips HD6118 deze valt in het niets met deze pan. Maar de philips heeft dan ook maar een vermogen van 2000w en dat merk je echt wel.

Nadeel: Snoer voor mij iets te kort.

p.s. Andere pannen met veel vermogen zullen misschien ook best goed zijn. Ga voor veel vermogen naar mijn mening.

Driehart 26-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Deze friteuse aangeschaft na aanleiding van de positieve reviews en nu ruim 1.5 jaar in gebruik.
Hiervoor een Tomado friteuse gehad waar we ons eigenlijk altijd rot aan hebben geërgerd.
Dan nu een pan die wel doet wat ze moet doen n.l. fruituren van patat en snacks en met oudjaar de oliebollen.
In een voor hedendaagse begrippen groot gezin (7 personen) is wel heel prettig dat je frituurpan goed mee werkt.
Dat doet deze pan echt bijzonder goed.
Pan is in c.a. 5 minuten op temperatuur. We mikken er 700 gram friet in en c.a. 5 minuten later is dat klaar en nog krokant ook. 7 snacks in één keer is helemaal geen probleem.
Er zit ook een handig snoer opberg vak in.
De handgreep van het mandje in positie klikken gaat vrij zwaar maar dat geeft ook wel weer zekerheid dat de handgreep in positie blijft.
Kortom een fijne hele goede friteuse!

Erelid 24-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Uitstekende friteuse!
1) Lekker hoog zodat de buitenkant niet zo vies wordt
2) Veel vermogen zodat snel warm is en lekker krokant bakt
3) Je kunt dus meer ineens baken omdat de pan door het hoge vermogen niet veel afkoelt.
4) Degelijk

Meer kun je niet wensen.

koopenvergelijk 23-04-2013 Product paar weken in bezit

Nu een paar weken in het bezit. Al meerdere malen mee gebakken en kan niet anders zeggen dan dat het een super pan is, snel warm en de frietjes zijn lekker snel gaar en krokant. heb heel lang zitten vergelijken naar frituurpannen en uiteindelijk toch besloten deze te kopen en heb er tot nu toe absoluut geen spijt van. het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de buitenkant toch ook wel aardig warm wordt.

vergelijker1979 14-03-2013 Product paar dagen in bezit

Vanmiddag gekocht. Vannavond gebruikt. IDEAAL!! Hij is zo warm. De producten die we erin gedaan hebben ook zo klaar. De temeratuur is ook zo weer op pijl. En wat betreft het buiten of in de schuur frituren dat staat nu ook in de gebruikershandleiding.

En nog eens wel even 10 jaar garantie. Wat wil je nog meer

Rene 1951 10-03-2013 Product paar weken in bezit

Wij hebben nu enkele weken deze friteuse in gebruik,na jaren een Inventum te hebben gehad, en inderdaad, wij moeten de andere positieve reviews gelijk geven, het is in een woord een geweldig fijne friteuse, ik heb er een stopwatch bij gehad, de pan is in precies zeven minuten opgewarmd !!!! dus bent u van plan een friteuse te kopen, koop dan gerust dit model, Fritel Friteuse Turbo SF 4371 en ook niet onbelangrijk 10 jaar garantie !!!!!!!!

annika55 06-10-2012 Product paar weken in bezit

Deze frituurpan is zo goed: Mooie vormgeving, deksel sluit voldoende luchtjes af, warm worden duurt maar een paar minuten. We hadden hiervoor ook een fritel friteuse en wilden daarom niet een ander merk! Als je dus een frituurpan nodig hebt: Koop deze! enne.... ook nog eens 10 (tien!!!!) jaar garantie!

H.A.A.M.v.d.B 08-08-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb de voorganger van deze ftitel gehad, en daar ja 11 1/2 jaar mee gedaan, geweldig altijd snel heerlijke krokante frites en snacks. De pan was niet kapot maar de neerslag op het verwarmings element begon af te bladderen. Het ontstaan van deze neerslag kun je heden voorkomen door de friteuse reinigingsvloeistof te gebruiken. Dus ik ben weer voor deze geweldige frietpan gegaan.

Robin_ned 23-06-2012 Product kwartaal in bezit

Wij hebben de Fritel SF 4371 sinds 2 1/2 maand in bezit en intensief gebruikt en ik kan de gebruikerservaring in een woord samenvatten; GEWELDIG !. De bouw is zeer degelijk aangezien alle onderdelen duurzaam en grotendeels van rvs zijn gemaakt. Het is een supersimpele pan met alleen een stekker en een controlelamp en temperatuurregelaar. Vermogen van 3200 watt en in no-time is deze pan op temperatuur (7 minuten met 4 liter olie). Diepvries- of verse patat komt er krokant en mooi drooggebakken en egaal-gekleurd uit en ook belangrijk is dat het temperatuur- niveau van de olie niet sterk daalt zoals bij andere friteuses het geval is. Hiervoor hadden we een Tefal Fry Oleo Clean en dit was een ramp; enorm grote pan door die filterbak die eronder zit en niet schoon te krijgen is, zeer ondiepe binnenpan waardoor je kroketten en andere grote snacks boven het vet uitsteken en half gaar worden. Uiteindelijk na 2 jaar (jaja, garantie afgelopen) vervangen door deze Fritel, toen hij spontaan ging lekken bij het aftapventiel, gelukkig niet toen het vet heet was, anders was het leed niet te overzien geweest. Afgaande op mijn ervaringen met deze Fritel, zal de duurzaamheid een veelvoud van de 2 jaar van de Tefal bedragen. Aanrader !!.

EricV38 26-04-2012 Product paar dagen in bezit

Na de stroom even gecontroleerd te hebben of er 3200 watt op kon deze pan direct aangeschaft.
Nu al een aantal maal gebruikt, wat een weelde !!!
Eindelijk geen vette friet of snacks, binnen 7 min. op temperatuur, tijdens frituren van bevroren spullen, zeer snel weer op 190 gr. Ik koop nooit geen ander merk meer !

AR-71 04-02-2012 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben deze pan nu ruim 2 jaar in ons bezit en ik ben alleen maar positief. Wat een apparaat! Zaterdags zitten we, met 5 man, in een mum van tijd aan de patat en allerlei andere snacks. Hij bakt alles lekker krokant en warm van binnen. Ook het schoonmaken is, in vergelijking met vorige pannen, een fluitje van een cent. Wij waren ook niet bekend met dit merk, maar tot op heden hebben wij er zeker geen spijt van. Patat bakken is gewoon een feestje geworden met deze pan!

afolkerts 24-12-2011 Product paar dagen in bezit

voor het eerst een friteuse gekocht en wel deze vanwege de goede reviews.onze eerste ervaring is zeer positief. de frituurolie was in een omnmezien heet en de patatjes waren droog en lekker kokant in no-time.
fantastisch
deze pan is een aanrader!