Tefal Filtra Pro Friteuses FR5191 - Reviews

Kleuren
roestvrijstaal
Inhoud pan
4 liter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Tefal Filtra Pro Friteuses FR5191 op Kieskeurig.nl.

DdSp 19-12-2017

Doet wat ie moet doen, zeefmandje is leuk

Geschreven voor: Tefal Filtra Pro Friteuses FR5191

Omdat wij een beetje klaar waren met de mislukte ovenkroketten (uit de oven) en niet zeker wisten of de Airfryer dezelfde resultaten zou geven, toch een frituurpan aangeschaft.
Ik heb deze gekozen omdat het een nieuw model is, een deksel heeft wat tijdens het frituren erop kan blijven en het zeefmandje.

Na de eerste 2 x frituren de olie (na afkoelen natuurlijk) proberen te zeven met het zeefje: gewoon het zeefje omhoog doen en dan klaar.. helaas is veel van de kruimels langs de zijkant naar de bodem van de bak gedwarreld: de zijkant van het zeefje sluit niet goed aan op de bak, waardoor kleine kruimels toch naar de bodem onder de zeef verdwijnen. Toch nog je olie extra filteren of (ook een mogelijkheid) met een lepel goed roeren zodat de kruimels rondvliegen in je olie. Dan met het zeefje scheppen.
Helaas wat dus iets makkelijks moest zijn, wordt meer werk.

Prima ding verder, wordt snel warm (7 a 8 minuten) en houdt z'n temperatuur goed vast.
Mandje staat wel wat wiebelig op het element, maar het element heeft een soort steuntje waardoor die niet kan doorbuigen.
Alles mag (behalve de elementen) in de vaatwasser, maar als je de handleiding open slaat, mag de deksel weer niet in de vaatwasser.

Digitale timer werkt prima. geen op/aanmerkingen daarover.

Pluspunten

• zeefje handig voor snel grote kruimels wegzeven
  • uitneembare binnenbak
  • snel op temperatuur
  • houdt temperatuur goed vast

Minpunten

• kleine kruimels verdwijnen naar bodem langs zeef
  • deksel mag niet in de vaatwasser