Philips Avance Collection HD9650 - Reviews

Regelbare thermostaat
Kleuren
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Avance Collection HD9650 op Kieskeurig.nl.

Frederike88 23-10-2017

Aanwinst in de keuken

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Wat ben ik blij met mijn Airfryer! Hiervoor al fan van de Airfryer XL, maar de iets grotere variant zorgt ervoor dat ik met een groter gezin (2 volwassenen en 3 kinderen) net wat meer gerechten kan maken. Daarnaast maakt het feit dat de XXL niet voor hoeft te verwarmen het een waardige vervanger.

Ik heb de Airfryer ondertussen gebruikt voor het maken van friet, snacks, aardappeltjes, vlees en om broodjes en cake/taart in te maken. Vooral de snelheid van het bakken en het gemak met omschudden (mandje) maakt dat ik ondertussen voor dit soort gerechten de oven niet meer gebruik.

De Airfryer maakt minder geluid dan verwacht, meer dan een zacht gebrom komt er niet uit de keuken. De onderdelen zijn makkelijk in gebruik en (misschien wel nog fijner) makkelijk schoon te maken, alles is vaatwasserbestendig. Vet van de producten loopt makkelijk naar de bodem van de bak en blijft daar door de vorm in plasjes liggen, waardoor het ook met een doekje makkelijk schoon te maken is.

Het is soms even puzzelen met de baktijden en temperaturen, maar gelukkig zijn er genoeg tabellen online te vinden, gemaakt door behulpzame gebruikers.

Samengevat: de Airfryer heeft een vaste plek gekregen om mijn aanrecht :)

Pluspunten

• mooi apparaat
  • snel
  • past goed op het aanrecht
  • lekkere gerechten
  • gebruiksgemak

Minpunten

• uitproberen wat de goede baktijd en temperatuur is
  • niet alles past

ferdutch 20-12-2017

Zou je mij kunnen vertellen hoeveel groter de mand is die bij de xxl zit wil graag taarten bakken dus ben benieuwd wat de maximale grote van de springvorm kan zijn.

superke 09-11-2017

Airfryer XXL Topproduct !

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Wauw... wat is die Airfryer XXL toch een topper! Sinds 2 weekjes heb ik hem in huis. Ik maakte er al een hele kip van 1,5 kg in klaar, lekker krokant en sappig op 60 min en geen omkijken naar. Ook 2 kippenpoten (samen 1kg) waren perfect gebakken op 25 min. Bevroren kabeljauwfilets in een korstje klaar op 20 min. Zowel gewone frietjes als groentenfrietjes (pastinaak, raap, zoete aardappel,...) allemaal superlekker en krokant zoals de frituurfrietjes. Een klein beetje olijfolie toevoegen, af en toe schudden en klaar op 20 minuutjes. Frietjes genoeg voor 3 volwassenen en 2 kleine kindjes! Ik wil hem al vast niet meer kwijt! Deze airfryer heeft ook een warmhoudfunctie en daar maakte ik al handig gebruik van. Ook heel handig is zijn de verschillende voorgeprogrammeerde programma's. En na gebruik? Gewoon in de vaatwas en dan alles weer helemaal schoon ! Nadelen ? Als ik er dan toch 1 moet noemen dan is het dat het wat langer wachten is dan frietjes op de klassieke wijze , maar zeker zo lekker en veel gezonder! En als je hier rekening mee houdt is dat eigenlijk geen nadeel ! Een kookboekje met lekkere receptjes zat bij in de doos. Dan nog een woordje over de airfryer app, hier ben ik niet tevreden van, er wordt vermeld dat er meer dan 200 recepten te vinden zouden zijn, ik krijg er jammer genoeg maar 22 te zien en dit zijn dan dezelfde als die van het kookboekje! En nu ga ik mij zo snel mogelijk de extra accessoires aanschaffen zodat ik (hopelijk) nog meer lekkere dingen kan maken! Ondertussen maakte ik samen met mijn dochter ook al lekkere cupcakes. En die waren ook weer perfect gebakken en overheerlijk! Ook rundshamburgers heel eenvoudig te bereiden, zonder er naar om te moeten kijken, superlekker en nog heel sappig.

Pluspunten

• groot formaat
  • makkelijk te reinigen in de vaatwasser
  • gezonder
  • minder vetten

bruce2004 05-11-2017

Een super uitvinding

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Ik vind deze AF gewoon geweldig, in het begin is het wel even wennen met wat je evt erin kan bereiden enof het wel lekker is, maar Google is your best friend voor recepten en in het is helemaal niet wennen qua smaak, het is gewoon lekker. Ik had het veel eerder moeten doen, het is vooral makkelijk als je het vrij druk heb met kids etc. Je heb er geen omkijken meer na, ja in het begin even omdat je toch even moeten kijken of het goed gaat en qua graden/tijd maar dat heb je zo onder de knie. Dus mocht je twijfelen of je dit wil aanschaffen, niet twijfelen maar gewoon aanschaffen die handel

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk op te bergen
  • Makkelijk te onderhouden

Minpunten

• Nog geen minpunt gevonden

Brandweer 04-11-2017

Topapparaat!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Lekker makkelijk en toch gezond eten? Dan is de airfryer xxl onmisbaar in de keuken. Of het nou gaat om patat of vlees, de echte smaak blijft behouden, en het is gezond(er).

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Gezond(er)

Minpunten

• Prijzig

Saskia83 03-11-2017

Super Airfryer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Voor mij als airfryer-leek was een gebruiksaanwijzing fijn geweest. Alleen een boekje met plaatjes vind ik niet prettig. Het was dus even flink zoeken (uiteindelijk op internet wel een volledige handleiding gevonden). Gestart met airfryer friet. Deze werden mooi goudbruin, maar ik vond ze erg droog. Daarna wat geprobeerd met vegetarische snackjes. Hierover was ik beter te spreken. Verse voorgebakken friet van van de Lidl was een groot succes, zowel de franse frietjes als de boerenfriet. Cupcakes kwamen er prefect uit. Wat me wel opvalt, is dat veel recepten voor de airfryer vlees bevatten. Het is dus even extra zoeken naar vegetarische mogelijkheden.

Pluspunten

• Warmt zeer snel voor (2 minuten)!
  • Verse (voorgebakken) friet komt er perfect uit!
  • Er kunnen gewone diepvriessnacks in.
  • In de vaatwasser goed te reinigen.

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing ontbreekt (wel online)
  • (Airfryer) diepvriesfriet wordt erg droog.
  • Met de hand afwassen gaat wat moeilijk.
  • Hoge prijs (is het wel waard).

Shopaholic 25-10-2017

Makkelijk, veelzijdig en er komen heerlijke frietjes uit!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

De Airfryer XXL is makkelijk in gebruik. Er zijn wat standaard instellingen, en je kunt zelf instellen (tijd en temperatuur). Het eten er in is snel klaar omdat de airfryer niet voorverwarmd hoeft te worden, wat bij een oven wel het geval is. Er past veel in, ruim 1,4 kilo patat (handig voor een groot gezin en als er mensen komen eten) en je kunt er veel mee! Patat, snacks, broodjes, cakes, vlees, enz, enz. Eigenlijk is het een mini oven (maar dan sneller!). En dan natuurlijk het belangrijste... Het eten dat eruit komt is super lekker! De patatjes zijn mooi goud-bruin van kleur en echt lekker! Ze doen niet onder voor patat uit een gewone frituurpan, ze zijn eigenlijk veel beter dan patat uit een gewone frituurpan, want ze smaken heerlijk en dat zonder het gebruikt van olie of vet! Je kunt er ook goed vlees in bakken, bijvoorbeeld kippenvleugeltjes. Deze worden ook echt lekker zonder dat je er olie of boter voor nodig hebt. Ideaal! Wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Past veel in
  • Echt lekkere frietjes
  • Veelzijdig, kan voor van alles gebruikt worden.
  • Snel klaar

Minpunten

• Het snoer had wel wat langer gemogen
  • Het apparaat maakt wel redelijk wat geluid.

An 02-11-2017

Bij ons geen frituurpan” was ons credo, maar wel de Airfryer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

“Bij ons geen frituurpan” was ons credo, totdat we in aanraking kwamen met de airfyer. We zijn ons gaan oriënteren en we wilden wel een pan waar we voor ons hele gezin patat in konden bakken. En jahoor in deze versie kan je gewoon een grote zak van 750 gram in een keer klaar maken binnen 14 minuten en je schijnt er zelfs tot 1400 gram in te kunnen bakken. Dat hebben wij nog niet geprobeerd.
De kroketten en kaassoufflés komen er heet en knapperig uit. We hebben er zelfs cupcakes in gebakken in speciale siliconen vormpjes en het gaat echt razend snel, zelfs sneller dan in de oven.
Afgelopen weekend ook noten in gebrand, 6 minuten op 175 graden, even laten afkoelen en daar is de heerlijke verse mix van de notenboer.
We waren bang voor de lucht en eerlijk je ruikt het een klein beetje. Patat is echt vers en niet vet. Wij en vooral de kinderen zijn er heel blij mee, want nu eindelijk ook thuis verse patatjes en kroketjes. En niet de vette troep waar we bang voor waren. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat hij wel groot en zwaar is, dus je verplaatst hem niet heel gemakkelijk. Ideaal is wel dat alle bakonderdelen in de vaatwasser kunnen. Bij ons is de airfyer echt een succes en ik zou hem ook zeker aanraden!

Pluspunten

• Gemakkelijks schoon te maken
  • Verse knapperige frietjes
  • Kan er ook andere dingen in maken
  • Niet vet

Minpunten

• Beetje groot voor op aanrecht
  • Zwaar om even te verplaatsen

Aline 23-10-2017

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Wij hebben de airfryer nu 2 weken in ons bezit. Wat een top apparaat. Frietjes en snacks worden heerlijk knapperig zonder toevoeging van vetten. Wij hebben nog niet alles uitgeprobeerd, maar zalm, aardappeltjes en rollade zijn ook heerlijk mals als het uit de airfryer komt.
Enige minpunt is dat het bakken van de patat wat lang duurt ten opzichte van een frituurpan.

Pluspunten

• Gezond
  • mals
  • geen vet toevoegen
  • gemakkelijk bedienbaar

Minpunten

• duurt lang

Marjolijn 17-01-2019

Grote inhoud, duidelijk digitaal scherm

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Deze airfryer gekocht voor ons 5koppig gezin, vanavond getest en we hadden heerlijke krokante frietjes!!
De warme lucht wordt gecirculeerd waardoor de frietjes allemaal krokant worden.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Schuiflade ipv losse bak
  • Digitaal scherm

Minpunten

• de extra accessoires zijn vrij prijzig.

Nouvy 03-11-2017

Geen twijfel meer!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Ik mocht deze testen. Was in het begin erg sceptisch hierover. Maar wat een top apparaat! We gebruiken nog nauwlijks pannen alles gaat in de AF. Geen nare geurtjes, eten komt net zo knapperig uit de AF als uit de oven/friteuse/pan ons gezin bestaat uit 5personen en dan is de XXL wel een mooi goed formaat! Het scheelt zoveel tijd en ook nog eens stukken gezonder, een dikke win-win situatie.

Pluspunten

• Erg snel voorverwarmt
  • Grote inhoud

monica 25-10-2017

Duidelijke scherm, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

oor het eerst gebruikt met normale patat, smaak was minder maar wel krokant. Toen maar eens verse patat geprobeerd als je het gelijk op eet dan is het heerlijk krokant van buiten en zacht van binnen. En belangrijk vet vrij. Gisteren kipbraadstukjes gebakken. De airflayer rookte behoorlijk maar na 20min heerlijke kipje gegeten. Geen uitlopend vet en minder vette vingers. Vandaag mijn vader op bezoek en heb gekruide aardappelen gebakken in de airfryer. Mijn vader vond ze heerlijk,krokant van buiten en zacht van binnen.

Pluspunten

• Vet vrij bakken
  • Snel bereiding
  • Makkelijk schoonmaken
  • Grote bak mandje

Minpunten

• Groot machine

jp 17-03-2019

goede aankoop

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

een goed product maar de uitleg en beschrijving is van de bediening te summier de volgorde kan duidelijker worden uitgelegd verder werkt het prima

Vera 16-03-2019

Een aanwinst voor in de keuken!

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Naar lang twijfelen en veel rondspeuren op internet, de airfryer gekocht. Wat een aanwinst voor in de keuken! Nog geen moment spijt van gehad.
Voor ons niet als vervanging van de frituurpan,maar echt om te koken.
Je kunt het zo gek niet bedenken en je kunt het er in bereiden. Van fruit,brood,vlees,lasagne tot taart.
Je kunt er van alles bijkopen..bijvoorbeeld de bak of grillset.. maar zonder deze sets kun je er ook al veel in bereiden.
Onderin is wat lastiger schoon te houden.. maar door er naar iedere keer dat je hem gebruikt heb een nieuw stuk aluminiumfolie in te drukken, is dat 'probleem' opgelost.

Kost wat,maar dan heb je ook wat!

Pluspunten

• Veel in te bereiden
  • Eten is snel bereid
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• De prijs

bobmaas32 08-02-2019

Aanrader

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

De airfryer aangeschaft omdat we met ons gezin toch gezonder moeten gaan eten. De frietpan is de deur uit en sindsdien maken we gebruik van de airfryer. Met een gezin van 5 personen is het belangrijk dat we grote hoeveelheden tegelijk kunnen klaarmaken zodat niemand op zijn of haar eten hoeft te wachten. Door de dubbele bodem word het vet snel afgevoerd en is de airfryer makkelijker schoon te maken.

De frietjes zijn lekker goud en knapperig. Onze kippenpoten hebben heerlijk krokant laagje en de kroketjes zijn krokant en warm binnen. Wij zijn een tevreden gezin!

Pluspunten

• Veel functies

Minpunten

• Prijzig

Henk 12-01-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Na een eerdere aanschaf van een Philips airfryer de hele eerste versie( die ons niet beviel) nu na een aantal jaren toch weer een airfryer aan geschaft. We zijn nu wel zeer tevreden. De techniek is veel en veel beter dan vorrheen.
We bakken/grillen bijna alles erin.
Sowieso alle snacks( geen oven snacks maar gewoon ) vis sticks, kip, cake etc.....

Alles super mooi gebakken.
Er zijn 2 apps beschikbaar waar je gerechten en Baktijden kunt vinden.

👍🏻👍🏻👍🏻

Pluspunten

• Zeer eenvoudig
  • Afwasbaar dus alles blijft schoon
  • Veel minder vet

Minpunten

• De prijs
  • Traditionele tulband vorm past net niet

Ducarmon 19-10-2018

Grote Airfryer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Na de XL die na 4 jaar de geest gaf (wat best snel is) de XXL gekocht in juni rechtstreeks in de webshop van Philips. Nu 4 maanden later is hij op 3 weken tijd voor de derde keer stuk, melding oververhitting bij het opstarten en als hij het doet, wordt hij niet warm. De eerste 3 maanden was ik zeker erg tevreden maar nu ben ik zwaar teleurgesteld in de Airfryer maar ook over de Philips service. Men zou toch mogen verwachten dat, als een apparaat binnen 3 weken voor de 3de keer stuk is dat deze gelijk vervangen wordt door een nieuw exemplaar, maar nee dat moet eerst overlegd worden met de diegene die de reparatie uit moet voeren. Deze zijn overigens zeer alert, als het niet duidelijk is wat er aan de hand is nemen ze zelf contact op, daar ligt het niet aan maar die Airfryer van ons lijkt niet gemaakt te kunnen worden, zelfs na vervanging van het display en het herstellen van de ventilator.

Pluspunten

• ruim
  • verschillende instelbare programma's
  • werkt beter dan XL versie

Minpunten

• snel kapot
  • handleiding moet je zelf uitprinten

Major 08-08-2018

Philips airfryer HD 9651/90

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Een redelijk gezonde manier(nagenoeg vetloos) van het bereiden van voedsel.
Met de rentepunten van ING en de cashback korting van Philips een aanwinst.

Pluspunten

• De frietejes en kroketten zien er goed uit
  • Ook groente, vlees en vis smaken prima

Minpunten

• Groot apparaat

Patricia 10-06-2019

Top

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Onlangs deze airfryer gekocht. Geweldig apparaat en van alles uitgeprobeerd en heeft een smaakvolle bereiding. Warmt snel op en makkelijk te bedienen. Schoonmaken kan in vaatwasser, maar met sopje zo gebeurt.

Pluspunten

• Snel warm
  • Weinig geluid
  • Schuiflade

Minpunten

• Groot
  • Airfryer producten zijn duur

H.J. Swartjes 31-07-2018

Grote pan

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Heb deze fryer pas een week. Maar voldoet zeker. Makkelijke bediening. Producten blijven zeer smakelijk. Makkelijk schoon te maken. Heb tot nu toe geen minpunten ontdekt.

Pluspunten

• Werkt perfect
  • Hoegenaamd geen luchtjes
  • Makkelijk schoonmaken
  • Weinig geluid

Minpunten

• Belsignaal vrij zacht

cams84 06-06-2018
  • Product gekregen

ervaring met airfryer

Geschreven voor: Philips Avance Collection HD9650

Toen ik het toestel thuis aankreeg vond ik dat het toestel zelf enorm groot was. Ik dacht dat dit een nadeel kon zijn, maar het werd al vrij duidelijk dat we dit nodig hadden in ons gezin. Je kan er voldoende hoeveelheden in maken voor 4 personen. Het toestel zelf is ook zeer gebruiksvriendelijk. Maakt weinig of geen geluid, enkel de pieptoon op het einde. Deze piep is zeer gemakkelijk aangezien je na het instellen van tijd en functie niet onnodig bij het toestel hoeft te blijven staan. Ook heel handig was dat er menutjes bij waren in de gids. Er bestaat ook een app waar je lekkere gerechtjes op kan terugvinden.
Wat betreft het eten was ik ook aangenaam verrast. Het eten was lekker krokant aan de buitenkant, maar nog heerlijk sappig aan de binnenkant.
Na het maken van de maaltijden is het onderhoud ook supergemakkelijk. Door de weinig vetstoffen die je gebruikt moet je niet onnodig schrobben om alles proper te krijgen en is dit in een wip gebeurd. Ook is alles vaatwasmachinebestendig. Wat in ons gezin ook supergemakkelijk is.
Ik ben alvast overtuigd van dit toestel.

Pluspunten

• vaatwasmachine bestendig
  • gemakkelijk in gebruik
  • beter voor de gezondheid
  • gemakkelijk in onderhoud
  • XXL geschikt voor gezinnen

Minpunten

• XXL is een vrij groot toestel