Tefal Super Uno Friteuse FR3140 - Reviews

Gezinsgrootte
2-4 personen, meer dan 4 personen
(Extra) functies
frituren

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Super Uno Friteuse FR3140 op Kieskeurig.nl.

tientje 01-12-2020
  • Product gekregen

instabiel, blijft niet goed op temperatuur

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

frituur uitgeprobeerd, normaal altijd airfryer. mandje voelt gammel aan. Temperatuur blijft niet zelfde.

REHK 27-11-2020

fijne friteuse

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

simper disgn in mooie zwart/wit kleur.
makkelijke bediening en belanrijk vind ik makkelijk schoon te maken. minder vet nodig ten aanzien van onze vorige pan met zelfde inhoud. voor gezin van 4 personen genoeg inhoud en heerlijke frites en snacks.

Pluspunten

• goed schoon te maken
  • makkelijke bediening

LisanneH 23-11-2020

Mooie friteuse

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Vind het een mooie friteuse. Er past veel in het mandje en de frietjws worden heerlijk!
Onze ervaring is wel dat de frietjes er iets langer in moeten dan wat op de zakvermeld staat. Misschien toch iets minder in doen de volgende keer. De frietjes worden heerlijk knapperig en dat geld ook voor de snacks. Opwarmtijd van het vet is bijzonder snel

Er zit ook ook filter in voor nare geurtjes. Moet wel bekennen dat ik deze erg vind tegenvallen en hem niet in de keuken zou zetten. Van de filter had ik zelf iets meer verwacht.

Al met al is het wel een friteuse die aan onze verwachtingen voldoet en een mooi design heeft. Wat super handig is, is dat alle onderdelen in de vaatwasser kunnen. Dit is natuurlijk i-de-aal met schoonmaken!

Pluspunten

• Snelle opwarmtijd
  • Alles kan in de vaatwasser
  • Groot mandje

Minpunten

• Filter doet het niet echt naar behoren

Roxanne 20-11-2020

Fijne friteuse

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Fijne friteuse. Bakt lekkere patat, stinkt niet en is makkelijk schoon te maken. Wat wil je nog meer?

Marco 20-11-2020

fijne grote frituurpan

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Na een tijdlang een airfryer te hebben gehad, hebben wij nu toch weer een frituurpan genomen. De pan is lekker snel op temperatuur, zodat de patatjes / snacks ook snel klaar zijn.
Het mandje is groot genoeg voor een gezin van 5. De handleiding adviseert op 190gr te bakken, dit is ook wel nodig voor krokante patat.
Het kijkglas oogt wel mooi, maar als de pan al even aan staat is deze beslagen. Er is nagedacht over design en schoonmaak, buitenkant ziet er prima uit en alle vette delen kunnen in de vaatwasser.

Pluspunten

• grote frituurmand
  • handig schoonmaken

Minpunten

• kijkglas beslaat snel

joostcu 18-11-2020

Frituur met uitstekende kenmerken

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Voor de eerste keer de frituur aan gegooid en hier frietjes mee gebakken.
De frietjes waren heerlijk knapperig.
De frituur ziet er erg netjes uit en de beschrijvingen zijn erg duidelijk.
Door de bredefrituur mand worden alle (in dit geval frietjes) mooi gelijk gegaard.
De Frituur is snel opgewarmd en er komt niet veel stank van af.
De schuur hing wel vol met stoom/damp, maar het raampje stond nog niet open.
Frituur voor de 2de keer uitgeprobeerd. Oliebollen bakken! Frituur is snel op temperatuur en is groot genoeg om 4 a 5 grote oliebollen in te bakken.
Het handige van de frituur is dat je het mandje zonder dat je de klep open hoeft te doen omhoog kan zetten. Zodat de warmte niet verdwijnt maar de inhoud wel kan uitlekken!
Geen nare geurtjes in de schuur.

Pluspunten

• Geen nare geurtjes
  • Veel inhoud
  • Breed mandje
  • Mandje afzonderlijk te bedienen

Esther Scholten 17-11-2020

Fijne friteuse

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Mooi design met kijkvenster. Pan doet wat hij moet doen. Levert krokant resultaat.
Makkelijk schoon te houden.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Koele buitenkant

Minpunten

• Wekkertje te zwak geluid

hetvleermuisje 17-11-2020

Mooie frituur

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Mooi uiterlijk. Snel warm. Makkelijk schoon te maken omdat de meeste onderdelen in de vaatwasser mogen. doordat deze frituur breed is kun je een grote portie friet tegelijk bakken. ook gaat er maar 2,3 liter olie of vet in.

Pluspunten

• brede frituur. Daardoor weinig olie/vet nodig
  • Je kunt een grote portie friet of snacks bakken
  • Makkelijk schoon te maken (in de vaatwasser)

Minpunten

• kijkvenster beslaat
  • plasticknoppen komen niet heel stevig over

Gert 16-11-2020

Goede en ruime friteuse.

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

We hebben de friteuse nu een aantal weken en ben er zeer tevreden over. Je kan met gemak voor 4 personen patat bakken vanwege de grote mand. De buitenkant van de friteuse wordt niet warm en er zit een timer op

Pluspunten

• Koele buitenkant
  • Timer
  • Aan/uit knop
  • Grote mand

Evelien 15-11-2020

Mooie friteuse maar ik had er meer van verwacht

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Het apparaat zat stevig verpakt in de doos. De friteuse ziet er mooi uit en ik was erg benieuwd naar het gebruik ervan. Voor het gebruik wilde ik de gebruiksaanwijzing even doorlezen, helaas zijn dit alleen maar plaatjes. De binnenpan heeft een handige indicatie tot waar hij gevuld kan worden. De inhoud had voor ons wel 3 liter mogen zijn, zoals de meeste friteuses hebben. Een kilo patat kan in 1x gebakken worden, dit is wel ideaal. De werking qua regeling van de temperatuur, het mandje omhoog halen en de deksel openen werkt allemaal erg simpel. Tijdens het bakproces was het venster alleen dusdanig beslagen dat wij het hele proces alsnog niet konden volgen. Wij moesten alsnog het deksel openen om te kunnen zien hoever het bakproces was. Dit lijkt me niet de bedoeling bij een friteuse met kijkvenster. Ook vind ik het jammer dat het kleine display van de timer niet verlicht is. De timer is overigens wel handig. Ik vind het mandje wel fragiel aanvoelen als hij vol is en je tilt hem eruit. De patat en de snacks waren mooi bruin gebakken en smaakten goed. Na het eten het deksel (zonder filter), welke er zeer eenvoudig af te halen is, en het mandje in de vaatwasser geplaatst. Al met al makkelijk in gebruik, maar ik had er net wat meer van verwacht.

Pluspunten

• onderdelen kunnen in de vaatwasser
  • timer

Minpunten

• beslagen venster
  • fragiel mandje

Danny3991 15-11-2020

Geweldig apparaat, doet wat het beloofd

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Mooie en grote frituurpan. De pan warmt snel op, is niet zwaar en wordt ook niet warm aan de buitenzijde. Er is een groot venster aan de bovenzijde van de pan waardoor je goed zicht hebt op wat er gebeurd in de pan. Het fijne van deze frituurpan is dat de onderdelen in de afwasmachine kunnen. De pan is groot genoeg om voor 4 personen friet te kunnen bakken. Het enige nadeel is de donkere display die je daarom slecht kunt lezen. Het design doet een beetje goedkoop aan door de grote draaiknop. Voor de rest kunnen wij geen minpunten vinden en is de pan zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Licht van gewicht
  • Onderdelen kunnen in de afwasmachine
  • Wordt niet warm aan de buitenzijde

• Display

Sandra van den Broeck 15-11-2020

Snel warm, lichtgewicht, plus en min punten

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Nu een maand in gebruik, erg lichtgewicht, jammer genoeg geeft dat niet alleen een goedkope indruk maar zijn er zeker wat slappe puntjes. Timer is onzin, veel te zachtjes binnen mand klapt te gemakkelijk om wanneer je m uit t vet haalt, kan gevaarlijke situaties opleveren. Pluspunt, lekker snel op temperatuur, dr onderdelen die in de vaatwasser kunnen. Zou ik m weer kopen? Nee. Niet voor deze prijs in ieder geval

Pluspunten

• Snel warm
  • Lichtgewicht
  • Kan deels in vaatwasser

Minpunten

• Timer te zacht
  • Mandje klapt te makkelijk, gevaarlijk

DW75 14-11-2020

Topfriteuse

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Het vorige model beviel al goed helaas had ik de binnenpan in de vaatwasser gedaan wat niet mocht. Bij deze friteuse mag ook de binnenpan in de vaatwasser. Heb m nu 2 weken en ben er blij mee. Lekker krokante frietjes en snacks. Met fijn doorkijkvenster en timer. Hij is denk ik ook makkelijker schoon te maken.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Timer
  • Krokante friet en snacks
  • Groot mandje
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Nog geen idee

Inke 14-11-2020

Uitstekende friteuse

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

In en uit elkaar halen gaat super easy. En de belangrijkste onderdelen kunnen in de vaatwasser. De gebruiksaanwijzing is wat minder “easy”; geen tekst, alleen maar plaatjes. Soms moet je echt even kijken wat er bedoeld wordt.
Heel handig is dat je bij de Tefal Super Uno kan kiezen of je vast of vloeibaar vet wilt gebruiken; het kan allebei! De friteuse warmt snel op en het controlelampje laat zien of het vet op temperatuur is. Het deksel opent heel makkelijk met een knopje. De mand is breed en daardoor goed voor behoorlijk grote porties.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Grote porties door de brede mand

Jbt 13-11-2020

Super frituurpan

Geschreven voor: Tefal Super Uno Friteuse FR3140

Geweldig mooie en snelle frituurpan met grote inhoud. Er kan wel 1 kilo aan patat in een keer in. Ook wel 8 frikandellen in 1 keer. Alles snel klaar en smaakt heerlijk. En geen geurtjes en alles kan gemakkelijk in de vaatwasser

Pluspunten

• Groot en gemakkelijk schoon te houden
  • Kan grote hoeveelheid j