BaByliss SMOOTH PRO 2100 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BaByliss SMOOTH PRO 2100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

September 26-11-2019

Fohn getest

Geschreven voor: BaByliss SMOOTH PRO 2100

Ik mocht deze fohn gaan testen. Heb hem nu een dikke week in huis en in gebruik. Hij voldoet aan mijn verwachtingen. Ik had al eerder een soort gelijke fohn in mijn bezit en daar ben ik ook altijd heel tevreden over geweest. Verschil met mijn oude fohn is dat deze fohn een heel lang snoer heeft. Handig als je met meerdere personen de badkamer deelt en dan even plaats wilt maken door bijvoorbeeld op de gang te gaan staan. De verschillende standen van de fohn spreken voor zich. Fijn dat er ook een koude stand op zit die je niet hoeft te blijven indrukken maar echt een stand is. Wat mij opviel was wel dat de fohn wat warm werd, vooral bij het uiteinde wat maakt dat het wisselen van de hulpstukken tussen het fohnen door niet heel comfortabel is.
Ik zou de fohn wel aanbevelen aan vrienden familie en kennisen. Het is een krachtige fohn die goed zijn werk doet. What you see is what you get, geldt wel bij deze fohn.

Pluspunten

• Harde luchtstroom
  • Goede temperatuur

Minpunten

• Wisselen van hulpstukken

RMas 26-11-2019

Harde blazer, minder geluid, wordt erg warm

Geschreven voor: BaByliss SMOOTH PRO 2100

Twee dames met lang haar in huis, maar met een totaal andere wensen als het om föhnen gaat. Dat blijkt toch te lukken met 1 föhn, als je er maar het goede hulpstuk op zet!
Het eerste wat opvalt, is dat de föhn niet zo heel veel geluid maakt. Nou kan het komen omdat onze oude 20 jaar oud was, maar meer lucht voor minder decibels is wel erg prettig. Want dat is wat deze föhn doet: er komt beduidend veel lucht uit. Mijn haar (veel, grijs, dik, krullend en pluizig haar dat normaal 24 uur nodig heeft om aan de lucht te drogen) kon ik makkelijk föhnen. De föhn is niet zo zwaar, waardoor je het wel een tijdje volhoudt. Er zit een antifriss stand op. Daar verwachtte ik niet zoveel van (want het klinkt een beetje vaag, die omschrijving van hoe de föhn dat dan bereikt), maar het lijkt echt wel verschil te maken: mijn haar voelt gladder en er is de eerste 2 dagen na wassen en föhnen beduidend minder “nijntjepluishaar” zichtbaar.
Dochter, die de föhn ook gebruikt en veel lang, stijl, blond haar heeft, is vooral blij met het volume dat de babyliss toevoegt en het geluid. Veel minder herrie, dat betekent dat haar eigen muziek zachter kan. Zij geeft aan dat heur haar echt sneller droogt dan met een oude föhn.
Het enige onhandige aan de babyliss is de plek van de knoppen. Op de een of andere manier had ik bedacht dat de warmste stand, de onderste zou zijn, en dat er standaard op de koudste stand zou staan. Dat is niet zo en dat betekent even wennen dat je in het begin niet meteen je hoofdhuid verbrand.

Pluspunten

• niet zo zwaar
  • Minder geluid
  • Wordt behoorlijk heet

Minpunten

• plek knopjes is onlogisch
  • Weinig hulpstukken

Chantal89 26-11-2019

Sterke föhn!

Geschreven voor: BaByliss SMOOTH PRO 2100

Ik heb de föhn nu ongeveer 1,5 week en ben er erg blij mee. Er zijn 3 warmtestanden (waarvan één koud) en 2 blaasstanden waarvan de sterkste wel erg hard is. Voor mij iets te hard, mijn haren zitten zelfs helemaal in de war als ik deze stand gebruik. De föhn ligt fijn in de hand en droogt mijn haren super snel! Het voelt aan als een degelijke föhn die lang mee zal gaan. Ik ben ook blij met de coolshot functie omdat ik had gehoord dat wanneer je deze functie op het laatst gebruikt je haren meer gaan glanzen. Ik heb echt het idee dat dit zo is! Ik heb minder pluis en gladder haar. Er zitten ook nog een blaasmond en diffuser bij maar hier kan ik weinig over zeggen omdat ik dit nooit gebruik.

Pluspunten

• Haar snel droog
  • Verschillende warmtestanden
  • Coolshot functie

Minpunten

• Sterkste stand iets te hard

JeffreyD 09-11-2019

Mooi aparaat!

Geschreven voor: BaByliss SMOOTH PRO 2100

Wij testen dit product nu ongeveer 1 week en zijn meer dan tevreden. De fohn heeft meerdere standen en ik kan je vertellen, deze zijn erg sterk! Tevens is de temperatuur regelbaar in 3 standen, waarbij je zeker bij de hoogste stand op moet passen dat je niet te dicht op je hoofdhuid blaast. Al met al een zeer degelijke en mooie fohn. Ligt stevig in de hand en de kabels zijn net ff iets dikker dan de fohn’s die ik gewend ben maar dit geeft juist het voordeel dat de kabels minder snel ij de knoop gaan. Het opzet stuk is handig. Het apparaat is trouwens ook lekker licht (ondanks zijn vermogen). Wij zijn er erg tevreden over! Je haar is in minder dan een minuut droog!!!

Pluspunten

• Mooi
  • Stevig
  • Krachtig

Minpunten

• Nog niet gevonden!