Nikon SB-700 - Reviews

38 m
Kantelbaar
horizontaal en verticaal
Draadloos flitsen

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,6

Jack Bos 16-01-2017

Geweldige flitser

Als amateur en niet erg bekend met het fotograferen met een aparte flitser, begreep ik direct de gebruiksaanwijzing en het voorbeeldenfolder die meegeleverd is. De SB700 is zeer gemakkelijk te bedienen voor ons. Erg compleet met bijgeleverde diffuser en kleurfilters. Beweegbarre kop die stevig op zijn body staat. En voor ons gemak past de flitser alle instellingen automatisch aan. We maken nu hele mooie foto's met deze SB700 in iedere ruimte waar we maar foto's willen maken en zelfs buiten voor mooi lichteffecten.

Pluspunten

• Gebruikers gemak
  • Stevig en solide

Michel 04-01-2017

Perfecte allround flitser

Kleine krachtpatser met uitgebreide mogelijkheden. Werkt prima samen met het creatieve flitssysteem van Nikon. Erg compleet met bijgeleverde diffuser en kleurfilters. Oplaadtijd is acceptabel en maakt geen geluid tijdens het opladen.

Pluspunten

• Aantrekkelijk geprijsd
  • Groot richtgetal

Minpunten

janplezier 12-05-2016

Veel meer dan een flitser

Het flitssysteem van Nikon is fantastisch. Deze flitser - niet de allerkrachtigste - is zeker krachtig genoeg en heeft zoveel mogelijkheden dat je ze niet in den paar weken hebt ontdekt. Vooral draadloos flitsen (met mijn D7100 als 'commander' is heel mooi. De FP-High speed mode om ook bij heel snelle sluitertijden en wijd open lens te kunnen flitsen is een ongelooflijk staaltje van techniek. De eenvoudige manier om de oriëntatie van de flitser te veranderen, niet alleen naar boven en naar beneden maar ook naar links en naar rechts draaiend, is heel goed. Enige minpuntje: nergens staat uitgelegd dat de afstandsbediening via infrarood werkt. Maar op internet vind je dat wel.

Harry Dekkers 11-03-2015
  • Product maand in bezit

* De oplaadtijd is sterk afhankelijk van het merk en type batterij. In dit geval Sanyo Eneloop 1.2V en 2450 mHa
* De belichting is in combinatie met de Nikon D7000
* Het gebruiksgemak betreft de handleiding en het voorbeeld boekje.
* De degelijkheid is gebaseerd op de jarenlange ervaring met het merk Nikon.

Lesley van Almkerk 13-10-2011
  • Product maand in bezit

Voor deze flitser heb ik nog nooit een flitser gehad, toch was het na het lezen van de handleiding erg gemakkelijk om met deze flitser goede foto's te maken.

Deze flitser werkt zeer snel en laad ook erg snel op, hierdoor kun je snel achter elkaar flitsen.

Het apparaat voelt zeer degelijk aan en ook de beweegbare flitserkop is zeer stevig. De beweegbare flitserkop is zeer makkelijk te gebruiken.

De flitser past automatisch alle instellingen aan, dit maakt het erg makkelijk om goed belichte en sterke foto's te maken.

leon 24 19-09-2011

Ik ben pas in het bezit van sb-700
Ik heb afasie gevolg van een herseninfarct.
Toch is het mij allemaal heel duidelijk.
Voor mij is het normaal heel moeilijk te begrijpen .
deze flitser gaat mij goed af.

Limpio 23-02-2011
  • Product maand in bezit

Ik heb de sb-700 ongeveer een maand in bezit en heb er inmiddels 500 foto's mee gemaakt. Kwaliteit, gebruiksgemak (ook voor een leek) geweldig. Over de degelijkheid kan ik na een maand nog niet iets over zeggen. Als Nikon gebruiker ben ik er wel zeker van dat de degelijkheid geen probleem gaat worden. Was op zoek naar een sterkere Metz. Toch gekozen voor de relatief duurdere Nikon vanwege de negatieve degelijkheidsberichten over de Metz. Of je nu rechtstreeks, indirect, met of zonder gebruik van de bouncers (zitten erbij) lichtkwaliteit is uitstekend.

Van Londerseele Peter 15-09-2017

Perfecte Flitser

Flitser met vele mogelijkheden, verschillende accessoires en kleuren filters. Handig in gebruik en vrij licht van gewicht.

Pluspunten

• verschillende kleuren filters
  • Vele mogelijkheden