Nikon SB-700 - Reviews

horizontaal en verticaal
Draadloos flitsen

9,6

janplezier 12-05-2016 Product paar dagen in bezit

Veel meer dan een flitser

Het flitssysteem van Nikon is fantastisch. Deze flitser - niet de allerkrachtigste - is zeker krachtig genoeg en heeft zoveel mogelijkheden dat je ze niet in den paar weken hebt ontdekt. Vooral draadloos flitsen (met mijn D7100 als 'commander' is heel mooi. De FP-High speed mode om ook bij heel snelle sluitertijden en wijd open lens te kunnen flitsen is een ongelooflijk staaltje van techniek. De eenvoudige manier om de oriëntatie van de flitser te veranderen, niet alleen naar boven en naar beneden maar ook naar links en naar rechts draaiend, is heel goed. Enige minpuntje: nergens staat uitgelegd dat de afstandsbediening via infrarood werkt. Maar op internet vind je dat wel.

Harry Dekkers 11-03-2015 Product maand in bezit

* De oplaadtijd is sterk afhankelijk van het merk en type batterij. In dit geval Sanyo Eneloop 1.2V en 2450 mHa
* De belichting is in combinatie met de Nikon D7000
* Het gebruiksgemak betreft de handleiding en het voorbeeld boekje.
* De degelijkheid is gebaseerd op de jarenlange ervaring met het merk Nikon.

Lesley van Almkerk 13-10-2011 Product maand in bezit

Voor deze flitser heb ik nog nooit een flitser gehad, toch was het na het lezen van de handleiding erg gemakkelijk om met deze flitser goede foto's te maken.

Deze flitser werkt zeer snel en laad ook erg snel op, hierdoor kun je snel achter elkaar flitsen.

Het apparaat voelt zeer degelijk aan en ook de beweegbare flitserkop is zeer stevig. De beweegbare flitserkop is zeer makkelijk te gebruiken.

De flitser past automatisch alle instellingen aan, dit maakt het erg makkelijk om goed belichte en sterke foto's te maken.

leon 24 19-09-2011 Product paar dagen in bezit

Ik ben pas in het bezit van sb-700
Ik heb afasie gevolg van een herseninfarct.
Toch is het mij allemaal heel duidelijk.
Voor mij is het normaal heel moeilijk te begrijpen .
deze flitser gaat mij goed af.

Limpio 23-02-2011 Product maand in bezit

Ik heb de sb-700 ongeveer een maand in bezit en heb er inmiddels 500 foto's mee gemaakt. Kwaliteit, gebruiksgemak (ook voor een leek) geweldig. Over de degelijkheid kan ik na een maand nog niet iets over zeggen. Als Nikon gebruiker ben ik er wel zeker van dat de degelijkheid geen probleem gaat worden. Was op zoek naar een sterkere Metz. Toch gekozen voor de relatief duurdere Nikon vanwege de negatieve degelijkheidsberichten over de Metz. Of je nu rechtstreeks, indirect, met of zonder gebruik van de bouncers (zitten erbij) lichtkwaliteit is uitstekend.