Thule EasyFold XT 2 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Thule EasyFold XT 2 op Kieskeurig.nl.

Samenvatting

De Thule EasyFold is een sterke opvouwbare fietsendrager voor je trekhaak. Je kunt de EasyFold makkelijk opbergen in een koffer. Op de drager passen maximaal drie fietsen en de Thule kan een totaalgewicht tot 60 kg aan. Ook geschikt voor elektrische fietsen en mountainbikes. Als je nog wat kwijt wilt in de kofferbak kun je de 933 eenvoudig laten kantelen. Door de verstelbare en flexibele bevestigingspunten kun je bijna elk formaat fiets op de drager kwijt. De sloten slijten helaas wel wat snel. De EasyFold XT weegt zelf 23 kg. De afstand tussen de fietsen is 22 cm. De fietsendrager is erg eenvoudig te plaatsen en geniet dankzij de koppeling aan de trekhaak van een hoge stabiliteit. Let op, de EasyFold heeft een 13-polige stekker.

Pluspunten

Minpunten

+ Kantelbaar

+ tot 60 kg

+ Diefstalbeveiliging

- Sloten slijten snel

JVR 03-06-2019

Ongeschikt voor veel fietsen, vooral race en MTB

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Stom dat ik deze drager gekocht heb. Ik had de reviews van de voorganger 931/932 moeten lezen. Bij deze hetzelfde probleem: een veel te laag en te smal beugeltje voor de armen van de framebevestiging. Fietsen met bidonhouders kun je niet vastzetten. Fietsen steken aan één kant te ver buiten de auto. Dit is ook niet op te lossen omdat de beugel zo laag en smal is. Ik heb 3 fietsen geprobeerd en twee pasten er niet op. Of je moet de bidonhouders er telkens afhalen. De derde stak een half wiel uit aan de zijkant van de auto. Laat je niet misleiden door de mooie filmpjes van Thule. Allemaal fietsen zonder bidonhouders waarbij meestal aan de onderste framebuis wordt vastgezet waar normaal de bidonhouder zit. Compact opvouwen heeft een hoge prijs qua functionaliteit bij deze drager.

Pluspunten

• Robuust uitgevoerd
  • Gaat gemakkelijk en stevig op de trekhaak
  • Compact op te vouwen

Minpunten

• Framebevestiging zeer beperkt instelbaar
  • Fietsen steken uit aan een kant
  • Niet geschikt voor fietsen met bidonhouders
  • Hoge prijs

Jazzhands 26-04-2021

Misleidende review. Heb een aantal reviews gelezen en bevestigingen van bijvoorbeeld racefietsen gezien en moet concluderen dat het prima gaat met bidonhouders. Ik ga me in ieder geval verder oriënteren...

Evert.bruinsma 10-03-2019

Mooie praktische fietsdrager

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Hij is misschien wat aan de dure kant, maar het is ook wel een hele degelijke en handige fietsdrager. Daarnaast ziet hij er ook nog eens fraai uit. Kijk maar eens op Youtube en bekijk de verschillende testen. Bijna elke fietsdrager achter op de auto is nagenoeg gelijk maar het onderscheid vindt je in het gemak om de drager te plaatsen en de testresultaten. Bij een noodstop wil je niet dat de fiets door de achterruit komt. En bij een een uitwijkmanoeuvre wil je dat de fietsen op de drager blijven staan en niet met drager en al de berm in verdwijnen. En daar zit het verschil. Deze fietsdrager is daarbij ook nog eens heel eenvoudig te plaatsen. Wil je hem opbergen dan vouw je hem snel en eenvoudig op en stopt hem in de kofferbak of in een plekje in de schuur/garage. Wij gaan dan liever voor wat kwaliteit en betalen dan maar wat meer zodat we met vertrouwen met fiets(en) achter de auto op pad gaan.
Wij hebben hem samen met de oprijgoot besteld (Easyfolt ramp) welke heel vernuftig in de houder opgeborgen kan worden. Een electrische fiets plaatsen wordt daarmee een eitje.

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit
  • Eenvoudig te plaatsen

Minpunten

• prijs is wat hoger dan andere dragers

nbmv 22-07-2020

degelijk, maar jammer dat de nummerplaat eraf kan vallen

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

gekocht omdat deze het beste uit de beoordelingen kwam. bij het monteren van de nummerplaat bleek dat deze eruit kan rammelen door de te ruime maat tussen de klemblokjes. He de plaat met 2-zijdig tape vast moeten zetten, en dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn voor zo'n dure fietsendrager. De bevestiging voor het fietsframe is relatief laag, waardoor de hefboomwerking bij een grote fiets erg hoog is, en de klem zwaar belast wordt. gebruik moet uitwijzen of de steun daar op berekend is

Pluspunten

• degelijke constructie
  • opklapbaar
  • kantelbaar

Minpunten

• kenteken bevestiging
  • prijs
  • oprijgoot niet standaard

Henk 02-08-2017

Compact en zeer gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Ik heb voor deze fietsendrager gekozen, omdat deze zeer gemakkelijke is te plaatsen op de trekhaak en weinig ruimte inneemt bij het opbergen! De fietsen zijn op verschillende flexibele manieren eenvoudig en snel te bevestigen Mooi meegenomen is dat de drager en de fietsen met 1 sleutel kunnen worden vergrendeld. Daarnaast oogt de drager ook op de auto compact en netjes afgewerkt! Hij is niet erg licht Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de handvaten die in de opgeklapte stand "naar voren komen" . Daardoor is hij gemakkelijk te dragen! De prijs/kwaliteits verhouding is m.i uitstekend ! Het kost wat , maar dan heb je ook echt wat!!!

Pluspunten

• Compact
  • Gemakkelijk te plaatsen
  • Geheel oogt heel netjes
  • Zit direct goed op de trekhaak

K.J. de Vries 23-10-2020

slechte Jager stekkers op draher

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

kort na de koop bleek snel dat de Jagerstekker van inferieure kwaliteit. Hele ding omgeruild voor een andere alleen omwille van de stekker. Later herhaalde het probleem weer. Stekker weer vast en brak weer intern af. Gebeurde mij toen ik auto voor beurt weg bracht. Om toch veilig terug te kunnen liet ik mijn autodealer stekker vernieuwen. Kosten 80 euro. Thule vergoedde die niet en volstond met mededeling dat ik het ding eerst bij hen had moeten afgeven. Dat was natuurlijk onmogelijk daar ik dan met defecte electra aansluiting had moeten rijden om thuis te komen. Totaal onbegrip bij Thule.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • met goot goed fiets te plaatsen

Minpunten

• Jagerstekker inferieure kwaliteit. direct defect.
  • Garantie slecht

HenkG 19-08-2020

Vervanging kapot onderdeel

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Het vervangen van een kapot onderdeel is een slechte zaak van thule. Ben al maanden aan het wachten op zo'n klein belangrijk onderdeel. Dus al een beetje spijt van deze aankoop. Kan hem niet gebruiken tot ik het onderdeel heb.

Minpunten

• Slechte service kapotte onderdelen

de Bruijne 07-07-2018

Kwaliteit

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Geweldig degelijk product al schrok ik wel van de afmeting en het gewicht
Als je daar aan gewend bent blijkt het een product van hoge kwaliteit.
De er bij aangeschafte oprijgoot past prima en is ook goed op te bergen

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoud bij het monteren van de fietsen

Minpunten

• Log
  • Gewicht

Marianne van der Baan 30-04-2018

Thule 933 easy fold xt2

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Deze opvouwbare fietsen dragen van Thule, is makkelijk op de trekhaak te plaatsen en eraf te halen. Kan op slot. Fietsen staan er stevig op, kunnen op slot. Kan kantelen is zeer eenvoudig. Fietsen drager is zeker niet zwaar. De verlichting is van stevige kwaliteit. Hij is dan misschien niet de goedkoopste fietsen drager maar zeker zijn geld waard. Een aanrader.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk te monteren.
  • fietsen staan stevig
  • kan kantelen
  • opwouwbaar

h**f@z**t.nl 09-09-2021

Zeer gebruiksvriendelijk fietsendrager

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Zeer gemakkelijk in het gebruik! Fietsendrager is inklapbaar, leg je daardoor gemakkelijk in de kofferbak, wat een grote pré is! Je kunt de fietsen met een slotje vastzetten zodat ze niet van de fietsendrager afgehaald kunnen worden! Kunnen 2 elektrische fietsen op!

Pluspunten

• Opklapbaar
  • Geschikt voor 2 elektrische fietsen
  • Ingeklapt klein formaat
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Duur

y**g@h**e.nl 09-09-2021

top drager!

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

dit product i.v.m. aanschaf e-bike's . Gekocht bij Automat Zwolle, goede uitleg !
alleen maar goede ervaring mee. plaatsen v/d fietsen geen enkel probleem . ook handig het kantelen en het op slot zetten van de fietsen en de drager .

b**t@y**o.de 08-09-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Makkelijk op de trekhaak te monteren en heeft weinig plaats nodig bij het opbergen in bijvoorbeeld de schuur

Pluspunten

• Makkelijk te hanteren

h**n@h**e.nl 08-09-2021

Doordacht product

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

De drager is snel op de trekhaak te monteren, is samenvouwbaar neemt dus weinig plaats in en past in de kofferbak om diefstal te voorkomen. De 2 fietsen zijn makkelijk op de drager te monteren en zitten muurvast dmv snelspansysteem en klemmen die een slipkoppeling hebben om ze op de juiste spanning vast te draaien. Tevens kan men de drager kantelen om de kofferbak te openen zonder dat klep de drager raakt. Dit is vooral handig bij auto‘s waarvan je de kofferbak kunt openen dmv een voetbeweging onder de auto. Het kan nl gebeuren dat deze opent als je de stekker insteekt omdat de sensor beweging dedecteert en zo de klep kan beschadigen als de drager niet gekanteld is. Hij is niet goedkoop echter kwaliteit heeft zijn prijs.

Pluspunten

• Gemak
  • Goed op te bergen

Noor 08-09-2021

Handige fietsendrager voor elektrische fietsen.

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Gemakkelijk op de trekhaak te monteren en af te halen.
Handzaam formaat om op te slaan (bij ons staat hij op zolder).
Gootjes voor onze elektrische fietsen zijn handig.
En de fietsen zijn eenvoudig stevig vast te zetten.
Blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Handzaam
  • Goed in te klappen wanneer je hem niet gebruikt
  • De fietsen staan stevig vast

a**g@i**d.com 02-09-2021

Kapotte frameklem

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Net na het verstrijken van de garantieperiode van 2 jaar ging de frameklem, waarmee de fiets op de drager wordt bevestigd, kapot. De knop draait door en levert geen klemkracht meer hetgeen een serieus veiligheidsprobleem gaf. De servicedienst van Thule zegt niets te kunnen betekenen daar de garantie verstreken was. Nu gebruik ik de fietsdrager ca 20 keer per jaar dus na ca 40 ritten mag de klem kennelijk kapotgaan. Ik had van Thule een betere kwaliteit en service verwacht.

Pluspunten

• Inklapbaar
  • Stevig
  • Gemakkelijk

Minpunten

• Zwaar gewicht
  • Slechte frameklem

Dhr. G 29-08-2021

Top drager

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Een snel en zeer makkelijk te plaatsen fietsendrager. Binnen enkele minuten staan onze e-bikes stevig vast op de drager.
Het was mijn eis dat ik met zo min mogelijke handelingen de drager en fietsen veilig kon plaatsen en dat doet deze drager.
Het enige waar je even op moet letten dat met het terugkantelen de elektrische bedrading niet klem komt te zitten. Fietsendrager heeft perfect gepresteerd in Scandinavie!

Pluspunten

• Snel en eenvoudig te plaatsen
  • Kantelbaar
  • Draagbaar

Minpunten

• Elektrische bedrading na kantelen

Borretje 27-08-2021

Veilig op weg met Thule EasyFold

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Het is een goede en qua gewicht acceptabele drager. Goed afgewerkt. Brede oprij goot en twee elektrische fietsen passen goed. Ook de spanbanden zijn kwaliteit. Deze zijn neerklapbaar en zitten dus niet akelig in de weg. Er is zelfs een vaste opberg plek op de drager voor de stekker. De drager ziet er niet alleen stevig uit maar is dit ook daadwerkelijk. Voor een vrouw van middelbare leeftijd ook goed handelbaar. De drager is opvouwbaar en kan mee in de auto of neemt weinig ruimte in, in schuur of garage. De drager is misschien wat duurder, maar is dit ook meer dan waard. Dit door ervaring met andere fietsendragers. Fietsendrager er op of er af is geen ergernis. Het maakt mijn fiets rit compleet.

Pluspunten

• Eenvoudig aan te sluiten
  • Degelijk en Betrouwbaar
  • Afwerking
  • Handelbaar
  • Opvouwbaar

Minpunten

• Niet gevonden

q**q@h**l.com 26-08-2021

Prima, meer centjes te besteden dan de inklapbare!!!!!

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Prima drager, jammer dat hij niet ingeklapt kan worden, maar dan had ik een duurdere moeten kopen.! Het is wel even prutsen om de stekker er onder in het contact te krijgen…… Nu ontdekt ….drager ongeveer 50 cm er voor te zetten., dan knielkussen op de grond en je kunt wat makkelijker de stekker in het contact steken…….dan drager er op , en de draden met een klittenband vastzetten, anders slepen ze over de grond…… Ik kan dit allemaal alleen , al ben ik al een 82 jarige weduwe. Dan fiets er op met een Thule oprijgootje en dan rijd Oma heel Nederland door,,, prima toch. Veel plezier van mijn fietsendrager…

Pluspunten

• Goed prijsverhouding
  • Degelijke kwaliteit

Minpunten

• Niet op te vouwde

Johnny H 26-08-2021

Thule best getest en betrouwbaar

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Mooie stevige compact inklapbare fietsendrager voor elektrische fiets.
Opvolger voor mijn lichtere Easyway, 921 die het zonder enig probleem of schade 10 jaar heeft uitgehouden.
Maar nu een set zwaardere fietsen, dus een nieuwe was noodzakelijk.
Degelijk en goed uit de test, makkelijk te plaatsen en afsluitbaar.
Oprijgoot op te slaan in de drager, blijft dus bij elkaar.
Kost misschien iets meer, maar heeft mijn vertrouwen.

Pluspunten

• Compact opvouwbaar
  • Eenvoudig te monteren

Minpunten

• Ietwat hoge prijs
  • Verder geen

h**d@c**a.nl 26-08-2021

Zeer goede fietsendrager. Thule een aanrader.

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

Heb de fietsendrager gekocht van het merk Thule omdat Thule bekend staat als degelijk en heel goed.
Drager is eenvoudig te installeren. Eerste keer even afstellen op de kogel daarna elke keer weer snel en makkelijk te monteren/ plaatsen.
De drager uitklappen stekker erin fietsen erop. Heb een geleide rail erbij gekocht om de elektrische fietsen makkelijk erop te kunnen rijden.
Eerst de fiets met de middenbeugel vastzetten, daarna de beide wielen met de clips snel en makkelijk vastzetten. Daarna fiets twee erop. Alles staat goed vast.
Beide fietsen hebben fietstassen. Daar even een spanbandje er omheen zodat de tassen niet gaan klapperen door de rijwind. Klaar is kees. Klaar is de Thule fietsdrager.
Top product. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Stevig en sterk
  • Alle onderdelen zijn vervangbaar
  • Compact op te bergen

Marceldb 26-08-2021

geweldige product uit Zweden!!

Geschreven voor: Thule EasyFold XT 2

geweldige fietsendrager. Staat binnen 1 montuur als een huis op de trekhaak van de auto. Fietsen staan super stabiel en binnen 5 minuutjes alles gereed. Ik dad deze drager eerder moeten kopen. Wat ene topproduct uit Zweden!!

Pluspunten

• super stabiel
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • makkelijk inklapbaar

Minpunten

• nummerplaats montage