Thule 933 EasyFold XT 2 - Reviews

Laadvermogen
60 kg
Bevestiging
trekhaak

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Thule 933 EasyFold XT 2 op Kieskeurig.nl.

Henk 02-08-2017

Compact en zeer gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Ik heb voor deze fietsendrager gekozen, omdat deze zeer gemakkelijke is te plaatsen op de trekhaak en weinig ruimte inneemt bij het opbergen! De fietsen zijn op verschillende flexibele manieren eenvoudig en snel te bevestigen Mooi meegenomen is dat de drager en de fietsen met 1 sleutel kunnen worden vergrendeld. Daarnaast oogt de drager ook op de auto compact en netjes afgewerkt! Hij is niet erg licht Maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de handvaten die in de opgeklapte stand "naar voren komen" . Daardoor is hij gemakkelijk te dragen! De prijs/kwaliteits verhouding is m.i uitstekend ! Het kost wat , maar dan heb je ook echt wat!!!

Pluspunten

• Compact
  • Gemakkelijk te plaatsen
  • Geheel oogt heel netjes
  • Zit direct goed op de trekhaak

JVR 03-06-2019

Ongeschikt voor veel fietsen, vooral race en MTB

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Stom dat ik deze drager gekocht heb. Ik had de reviews van de voorganger 931/932 moeten lezen. Bij deze hetzelfde probleem: een veel te laag en te smal beugeltje voor de armen van de framebevestiging. Fietsen met bidonhouders kun je niet vastzetten. Fietsen steken aan één kant te ver buiten de auto. Dit is ook niet op te lossen omdat de beugel zo laag en smal is. Ik heb 3 fietsen geprobeerd en twee pasten er niet op. Of je moet de bidonhouders er telkens afhalen. De derde stak een half wiel uit aan de zijkant van de auto. Laat je niet misleiden door de mooie filmpjes van Thule. Allemaal fietsen zonder bidonhouders waarbij meestal aan de onderste framebuis wordt vastgezet waar normaal de bidonhouder zit. Compact opvouwen heeft een hoge prijs qua functionaliteit bij deze drager.

Pluspunten

• Robuust uitgevoerd
  • Gaat gemakkelijk en stevig op de trekhaak
  • Compact op te vouwen

Minpunten

• Framebevestiging zeer beperkt instelbaar
  • Fietsen steken uit aan een kant
  • Niet geschikt voor fietsen met bidonhouders
  • Hoge prijs

Evert.bruinsma 10-03-2019

Mooie praktische fietsdrager

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Hij is misschien wat aan de dure kant, maar het is ook wel een hele degelijke en handige fietsdrager. Daarnaast ziet hij er ook nog eens fraai uit. Kijk maar eens op Youtube en bekijk de verschillende testen. Bijna elke fietsdrager achter op de auto is nagenoeg gelijk maar het onderscheid vindt je in het gemak om de drager te plaatsen en de testresultaten. Bij een noodstop wil je niet dat de fiets door de achterruit komt. En bij een een uitwijkmanoeuvre wil je dat de fietsen op de drager blijven staan en niet met drager en al de berm in verdwijnen. En daar zit het verschil. Deze fietsdrager is daarbij ook nog eens heel eenvoudig te plaatsen. Wil je hem opbergen dan vouw je hem snel en eenvoudig op en stopt hem in de kofferbak of in een plekje in de schuur/garage. Wij gaan dan liever voor wat kwaliteit en betalen dan maar wat meer zodat we met vertrouwen met fiets(en) achter de auto op pad gaan.
Wij hebben hem samen met de oprijgoot besteld (Easyfolt ramp) welke heel vernuftig in de houder opgeborgen kan worden. Een electrische fiets plaatsen wordt daarmee een eitje.

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit
  • Eenvoudig te plaatsen

Minpunten

• prijs is wat hoger dan andere dragers

de Bruijne 07-07-2018

Kwaliteit

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Geweldig degelijk product al schrok ik wel van de afmeting en het gewicht
Als je daar aan gewend bent blijkt het een product van hoge kwaliteit.
De er bij aangeschafte oprijgoot past prima en is ook goed op te bergen

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoud bij het monteren van de fietsen

Minpunten

• Log
  • Gewicht

Jan Willem 24-07-2019

Degelijk en makkelijk te monteren

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Heb diverse fietsdragers bekeken en de easyfold xt2 kwam er steeds goed uit. Hij maakt alles waar.. compact opgevouwen, één klik en hij zit vast, beugel naar beneden en klaar. Een aanrader !

Pluspunten

• Compact in ingevouwen toestand
  • Degelijk en sterk
  • Makkelijk te bevestigen

Henriet 16-06-2019

Thule 933 EasyFold XT 2

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Stevige fietsendrager , handig te monteren , handig in gebruik , fietsen staan stevig en betrouwbaar . fijn dat je alles goed kunt monteren en af kunt sluiten met een sleutel , kun je ook veilig even een kopje koffie gaan drinken .

Pluspunten

• Handig te monteren op de trekhaak
  • Fietsen handig en veilig op de drager
  • Riempjes wielen vast te zetten handig vastmaken

Minpunten

• prijzig

Marianne van der Baan 30-04-2018

Thule 933 easy fold xt2

Geschreven voor: Thule 933 EasyFold XT 2

Deze opvouwbare fietsen dragen van Thule, is makkelijk op de trekhaak te plaatsen en eraf te halen. Kan op slot. Fietsen staan er stevig op, kunnen op slot. Kan kantelen is zeer eenvoudig. Fietsen drager is zeker niet zwaar. De verlichting is van stevige kwaliteit. Hij is dan misschien niet de goedkoopste fietsen drager maar zeker zijn geld waard. Een aanrader.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • makkelijk te monteren.
  • fietsen staan stevig
  • kan kantelen
  • opwouwbaar