ProUser Diamant - Reviews

Laadvermogen
60 kg
Bevestiging
trekhaak

Beoordeling op basis van 30 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,8

T.Vardi 21-03-2016
  • Product half jaar in bezit

Zeer tevreden op de Pro User Diamant/Bosal Tourer.

Ik heb +/- een half jaar geleden de Pro User diamant aangeschaft. Ik heb zelf 1 elektrische fiets en 1 normale fiets. Ben nu ongeveer 5 keer weggeweest en ben zeer tevreden over de compactheid en de montage van de fietsendrager. Een nadeel vind ik wel dat de frameklemmen niet afneembaar zijn en dat de fietsendrager niet wegklapbaar is met een voetpedaal. Ik heb destijds voor kostenbesparing gekozen, uiteindelijk had ik toch voor de pro user diamant sg2 moeten kiezen die deze functies wel heeft. Ik heb de pro user gekocht bij dit bedrijf die waren op dat moment de goedkoopste http://www.autovoordeelshop.nl/pro-user-diamant. Mocht je hem overwegen aan te schaffen, dan kan ik zeker de pro user diamant aanraden.

PS de Pro User diamant is trouwens hetzelfde als de Bosal Tourer en deze is goedkoper... Had ik dat maar eerder geweten :(

Fietser1978 19-01-2016
  • Product half jaar in bezit

Deze fietsendrager afgelopen lente aangeschaft en nu ongeveer 10 keer gebruikt, meeste uitstapjes werden er behoorlijk wat kilometers gemaakt.
Drager bevalt erg goed, makkelijk te bevestigen op mijn auto, fietsen prima vast te zetten en het voelt oerdegelijk aan.

Had vooraf twijfels door enkele reviews op deze site, maar na met een expert gesproken te hebben en de drager bij een demonstratie gezien te hebben, toch besloten om hem aan te schaffen. Het is voor mij onduidelijk waardoor sommige reviews op deze site slecht zijn aangezien ik de mijne op geen fout/zwak punt kan betrappen.

Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop en heb er geen spijt van.

Margriet1975 20-07-2010

Vanmiddag nieuwe Diamant fietsendrager gekocht bij de fietsenmaker om de daar aangeschafte E-bike mee naar huis te vervoeren. Na net de snelweg te hebben verlaten brak fietendrager ter hoogte van de trekhaak finaal af.
Nieuwe fiets en fietsendrager smakte op het asfalt waarbij achteropkomend verkeer nog net op tijd kon stoppen.
De gevolgen laten zich raden als dit op de snelweg was gebeurd. Vraag mij af hoe keurende instanties eigenlijk testen,want we praten hier over een ritje van 25km waarbij het al mis gaat!!!
Levensgevaarlijk deze drager.

Henny62 13-01-2012

Is de kogeldruk van de auto wel genoeg voor deze fietsdrager? Hier lees je niets over, maar een kogeldruk is erg belangrijk.

Relo 22-07-2012

Heb nu diverse reviews gelezen. Qua aanschafprijs zit je ver boven de middenmoot en verwacht je een goed product. De één vol lof de ander diep teleurgesteld. Maar ik hoor niemand over een fout door eigen toedoen.
(eigen gemaakte fouten bij plaatsing) Misschien kan een berichtje van dealer of fabrikant opoheldering geven ? Of is dit weer niet neutraal genoeg ?

koopman4 23-07-2012

Dit is toch een bericht van 2010 Vreemd.

Maar in ieder geval laat iedereen maar praten zelf heb je dit nu ervaren en met jou nog vele anderen op dit forum plus ik zelf, die fietsendrager is beslist NIET GESCHIKT VOOR E-BIKES.

Hij ziet er best netjes uit maar is alleen geschikt voor gewone fietsen.

d.mensink 04-09-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Na het spontaan kantelen met fietsen erop,al rijdende op de snelweg, nog meer ellende met deze fietsendrager.
Fietsendrager na de kantelellende laten opknappen( aanbod van 20% korting op een nieuwe lijkt nergens op) en toch maar weer in gebruik genomen. Bij aankomst op de plek van waaraf wij wilden gaan fietsen, bleek de achterste (korte) framebevestiging dolgedraaid te zijn.(draaide aan de achterzijde mee in het plastic)
Met geen mogelijkheid de fiets er dus af kunnen krijgen en maar weer teruggegaan naar huis. Daar de fiets met een haakse slijptol bevrijd. Fietsendrager weggegooid en de volgende dag een Thule 932 gekocht.

evr1122013 06-08-2014
  • Product jaar of meer in bezit

graag reageer ik op de review van Hr. of Mevr. Heimerich.
Ik ben zelf werkzaam geweest bij een verkooppunt van de Pro-User Diamant. Het is belangrijk om even goed te kijken van welke serie deze drager is. u geeft aan de diamant een jaar te gebruiken, maar dan kan het rek veel ouder zijn.
De nieuwste versies (vanaf 2011) worden in zeer grote aantallen verkocht zonder noemenswaardige problemen. Ik zou teruggaan naar waar u de drager heeft gekocht zodat zij met de leverancier contact op kunnen nemen voor een oplossing. Wij en onze klanten waren altijd tevreden over de service en zeker ook over de Diamant.

elsinga 18-08-2017

kentekenplaat schoot los

Diamant: hele handige fietsendrager. Maar afgelopen week nare ervaring: op terugreis van vakantie schoot de kentekenplaat los en vloog er op de snelweg af en ketste tegen voorzijde achter mij rijdende auto . Liep gelukkig nog goed af, alleen wat lakschade...
Ik vind die bevestiging met twee kleine palletjes wel een zwak punt. Dat zou degelijker en veiliger mogen! ik zal de kentekenplaat nu zelf maar maar wat steviger vastzetten.
Komt dit vaker voor??

Jan 05-04-2017

Pro User Diamant fietsendrager

Fietsendrager nu zo'n vijf jaar in gebruik, gelijk met de elec. fietsen gekocht, nooit problemen gehad met de drager.
Deze staat stevig op de trekhaak en zit er eigenlijk zo op, fietsen staan ook stevig. Echter heb nu wel een probleempje, het schroefdraad van de lange framehouder is dol gedraaid, even contact opgenomen met de leverancier, echter er zit maar 2 jaar garantie op, maar gelukkig kan je de onderdelen los bij kopen. Voor de rest geen problemen met deze drager, functioneert goed.

Pluspunten

• makkelijk op de trekhaak te zetten
  • compact, opvouwbaar zo in de kofferbak

Minpunten

• wel wat zwaar

ernst T 25-05-2015
  • Product half jaar in bezit

de schroefdraad van de korte frame bevestiging is versleten en pakt niet meer, na 12 keer gebruikt te zijn , schroefdop is er nooit helemaal afgeweest , zijn ook geen sporen van scheef opdraaien te zien op de schroefdraad, gelukkig op tijd ontdekt zodat de dop er niet is afgevlogen en de fiets er niet is afgevallen, niet erg betrouwbaar product, voor een prijs van
€ 329 !!!

Andreas27 21-08-2014

6,7
Ik heb de Diamant/Pro-User fietsdrager nu net een goed jaar in gebruik en is nu ca. 10 a 12x gebruik voor wat kortere en langere ritten met 2 E-bikes (ZONDER ACCU'S !). Vind de compactheid wel handig , doch geheel is ook wel redelijk zwaar , maar ondanks dat toch ook weer niet echt sterk/stijf qua constructie , de fietsen zijn steeds behoorlijk in beweging , geeft een onrustig en onzeker gevoel ("gaat dat wel goed...").

Bij m'n laatste rit bleek een van de fietsen nogal los te staan in de framehouder/klem , bleek de schroefdraad van de klem over een deel weg te zijn gesleten..!!en werkte de klem dus niet meer , is gelukkig nog goed afgelopen en heel thuis gekomen.
Toen direct contact opgenomen met de fietsenwinkel (12Go-Biking) waar gekocht is via internet , men deed echter niet al te vlot om e.e.a. snel op te lossen , toen maar contact opgenomen met de leverancier/fabrikant zelf via een e-mail met wat foto bijlagen. En wat bleek , binnen 2 dagen had ik kosteloos een geheel nieuwe framehouder/klem thuis ontvangen zonder enige kosten , kwestie van garantie (2 jaar). Nu maar hopen dat deze nieuwe klem en de rest van de fietsdrager nog lang en probleemloos mee kan gaan , "Fingers crost" en dank aan de leverancier voor de snelle service.

Heimerich 05-08-2014

2,3
We hebben de ProUser Diamant nu een jaar in gebruik, en inderdaad je blijft in de spiegels kijken of alles nog achter de auto blijft zitten. De constructie van de beugel waar de steunen aan bevestigd zitten is bij ons ook al verbogen, zodat de fietsen achterover gaan hangen. Vanmiddag na een heerlijke fietsdag op de terugweg naar huis vielen de twee Ebikes met drager en al op het wegdek, de oorzaak hiervan was het kantelmechanisme dat spontaan kantelde.
Een geluk bij een ongeluk was dat we op dat moment niet harder dan 40km reden, terwijl wij hiervoor nog 110km hadden gereden. Morgen gaan we naar de leverancier om te overleggen. Maar een ding is zeker deze drager wordt door ons nooit meer gebruikt.

koopman4 06-08-2014

Na zoveel review en reacties tippelen er iedere keer toch weer mensen in deze op het oog kwalitatief en netjes verzorgd uitziende handige opvouwbare fietsendrager aan te schaffen.
MAAR NIETS IN MINDER WAAR DEZE FIETSENDRAGER BLIJFT OOK NA DIVERSE WIJZIGINGEN IN DE LOOP DER JAREN WAARDELOOS.

DEZE FIETSENDRAGER ZOU DOOR DE RDW ECHT MOETEN WORDEN AFGEKEURD.
Dit heb ik al herhaaldelijk gesteld maar de test van de RDW is kennelijk anders, als in de praktijk op de weg!!!

Andreas27 06-08-2014

ook ik houdt iedere keer weer de spiegels in de gaten of alles nog wel aanwezig is , het beweegt en trilt continu , zeker bij hobbeltjes blijf je schrikken. Heb 'm nu een jaar maar zou best willen ruilen voor iets beters/stevigers , ben benieuwd wat de fabrikant/leverancier voor mogelijkheden te bieden heeft

Tukkertuk 26-04-2014

5,7
Vorig jaar Juli 2013 deze fietsendrager gekocht om wielrenfietsen te vervoeren.
Dat gaat goed en zit stabiel achter de auto.
We gebruiken hem het hele jaar door i.v.m. trainingen en wedstrijden, echter roest hij als een gek.
We zetten de fietsendrager en de fietsen altijd binnen en worden in de winter schoongemaakt om eventueel zout te verwijderen in de winter maanden....wat elke wielrenner doet omdat hij zuinig is op zijn spullen.
Reactie van de fabriek was ontluisterend: we zouden niet goed omgaan met de fietsendrager en hem het hele jaar door buiten laten staan en slecht onderhouden....dit is dus pertinent niet waar.
Dus voor iedereen die een fietsendrager wil kopen en deze intensief gebruikt NEEM GEEN PRO USER

Anoniem 25-09-2013
  • Product half jaar in bezit

Gebruik de drager enige tijd op een buscamper. Het plaatsen op de trekhaak is iedere keer weer een gepruts, maar het lukt me wel. Door de achteruitrijcamera zie ik de fietsen (2 normale) behoorlijk schudden, zelfs bij kleine oneffenheden.
Uiteindelijk is de STANG met de bevestigingsbeugels VERBOGEN en staan de fietsen nu scheef naar achter. Niet bevorderlijk voor de stabiliteit.
Ook is het me al eens gebeurd dat de drager onderweg spontaan kantelde.(niet goed geborgd??) Gelukkig op een rustige weg.
Door de plaatsing van de kabels is er eentje na het terugkantelen klem komen te zitten en dus defect geraakt.
Al met al niet tevreden. Zal eens contact opnemen met de fabrikant.

koopman4 28-09-2013

Zo blijkt dat de PROUSER nog steeds een PROPRUTSER is en elke keer stinken er weer mensen in.
Als je alle reviews, vragen en antwoorden leest, moet je toch beter weten.

Er zijn maar weinig goede fietsendragers en dat zijn in geen geval de opvouwbare, door de vele scharnierpunten veroorzaken die schommelende bewegingen. Kies b.v. voor THULE (b.v. 916 europower) dit is een betrouwbaar merk

BramS 19-05-2013

Heb de Bosal variant van deze fietsendrager nu ruim een half jaar in gebruik en ben er nog steeds erg tevreden over.
Hij is supersnel op de auto te monteren, staat als een huis en het grootste voordeel vind ik dat de drager zo klein is in te klappen. Als ik met mijn fiets weg ga kan ik op de plaats van bestemming de drager gewoon weer even inklappen en in de kofferbak neerleggen.
Je moet inderdaad wel goed uitkijken dat het snoer er niet tussenkomt. Ik heb dat opgelost door het snoer steeds even vast te zetten met een kabelklemmetje, pas als de drager op de auto staat maak ik het snoer los en sluit het aan.
Ik herken helemaal niets in de opmerkingen van Koopman; die zijn trouwens gebaseerd op een vorig model en ik begrijp dat hij al een paar jaar een andere drager heeft.
Wat mij aangaat nog steeds een uitstekende fietsendrager voor een prima prijs!

Lidy V. 24-03-2013
  • Product jaar of meer in bezit

fietsendrager bevalt ons goed. Makkelijk te installeren. We hebben er altijd 2 fietsen op staan en zet ze voor de veiligheid nog extra vast met de bijgeleverde riem, maar dit is tot nu toe niet echt nodig. De fietsen staan niet te zwabberen. Natuurlijk zie je ze wel wat bewegen, maar dat kan door ongelijke weg of veel wind.
Voor ons een prima fietsendrager.

John G. 04-10-2017

Bijzonder handige en gebruiksvriendelijke fietsendrager

We hebben deze pro user ongeveer drie jaar in gebruik. Niet alleen in Nederland , ook op lange vakantiereizen. Wat een degelijke en zeer gebruiksvriendelijke drager is dit! Net aangeschaft viel de drager met de 2 e-bikes op straat bij het afrijden van onze oprit. Schrik!!! Wat bleek? Onze eigen schuld! We hadden de drager niet goed op de trekhaak vastgezet. Tot nu toe zit het geheel erg stevig vast. Het systeem werkt voortreffelijk en is bijzonder handig op te bergen.

Minpunten

• Redelijk zwaar

Tukkertuk 17-06-2014

5,3
Vorig jaar Juli 2013 deze fietsendrager gekocht om wielrenfietsen te vervoeren.
...lees verder mijn eerste review en hieronder het verdere verloop
---------------------------------------------
Gelukkig heeft de zaak waar ik de drager had gekocht mij een nieuwe Pro User gegeven...echter na 2 weken en een aantal buitjes begon de eerste roestvorming al te komen, gelijk er mee teruggegaan en deze weer teruggegeven en de zaak waar ik het heb gekocht zal nu bij elke Pro User melden dat deze niet geschikt is voor wekelijks gebruik en regen....hij zal ze een andere en betere adviseren...dus ik heb nu een ander merk gekocht.
Deze nieuwe drager heeft inmiddels ook de eerste regenbuitjes gehad en geeft nog geen krimp...ziet er nog als nieuw uit.

Dus voor vaak gebruik....geen PRO USER

evr1122013 07-05-2014
  • Product half jaar in bezit

Deze drager gekocht omdat hij goed getest in door de consumentenbond en je hem ook heel veel op de weg ziet.
Gebruik het voor een stadsfiets en MTB. Zet hem heel simpel op de trekhaak. Wij herkennen de klachten over onstabiel niet. Wel nagevraagd bij de winkel waar ik hem heb gekocht maar die zeggen dat er juist een beetje beweging in moet zitten, te star is kwetsbaar bij een opklapbare drager.
Kortom heel tevreden.

koopman4 08-05-2014

In de praktijk vallen testen vaak tegen, het zijn vaak korte moment opnamen.
Voor zware E-bikes is deze drager echt niet geschikt.
Natuurlijk moet er beweging in de drager zitten, dat is met iedere drager het geval. Maar bij de Prouser is het veel te veel, natuurlijk wil de handelaar verkopen.
De drager is niet veilig te noemen en hoog uit voor lichte fietsen geschikt, die dan nog extra dienen vast gesjord met banden.

Officiele reactie van autotuningwinkel.nl 16-06-2014

meneer Koopman is blijkbaar een echte kenner. Hij weet het blijkbaar beter dan de consumentenbond die deze drager 2 x benoemd als beste test.... Wij hebben deze drager nu een jaar en veel gebruikt met 2 e-bikes incl het handige oprijgootje. Super gemakkelijke drager.

koopman4 17-06-2014

Officiele reactie van autotuningwinkel.nl,

De adresnaam zegt al genoeg. TS moet maar eens het hele topic doorlezen, dan zal hij constateren dat ik echt niet de enige ben.

Bratzz 08-08-2014

en kan je ook zeggen waar of hoe we kunnen zien van welk jaar de drager is ?

evr1122013 11-08-2014

U kunt zien op de bovenkant van het rek op de snelkoppeling daar staat een cijfer, het eerste deel van het cijfer staat het bouwjaar in.
Ik zag ook nog in een review van een gebruiker dat de kabels er tussen waren gekomen, volgens onze leverancier is dit nu opgelost door een andere kabelgeleiding.

Andreas27 16-08-2013

6,3
Heb deze drager enkele weken in gebruik met 2 E-bikes (wel zonder accu's op drager !). Ben er nu 4x mee weg geweest voor korte en langere ritten en moet zeggen dat alles er wel goed uitziet en de compacte uitvoering is wel handig, echter geheel is wel vrij zwaar ! Montage op de trekhaak en plaatsen van de fietsen gaat wel goed , maar tijdens het rijden zie ik in de spiegel alles toch wel erg veel bewegen en schudden, vooral bij veel wind en oneffenheden in de weg en bij drempels ed. , geeft me toch een minder ontspannen gevoel en hoop steeds weer dat het goed afloopt...!
Dit onzekere gevoel is onlangs nog wat verergerd toen ik hoorde dat er recent bij iemand in mijn omgeving (Schagen-NH)deze drager afbrak en de fietsen over de weg sleepte.... Hij heeft toen via de leverancier wel weer een nieuwe gekregen (zelfde merk/type) maar mocht er geen ruchtbaarheid aan geven aan anderen.... Rest voor mij de vraag blijft mijn exemplaar wel heel en voor hoelang ?? Het zou prettig zijn als de fabrikant van dit product meer openheid en duidelijkheid geeft over de(stabiliteit/sterkte)klachten en de mogelijkheid aanbiedt om producten terug te nemen als men niet voldoende zekerheid kan garanderen, tevens zou de overheid (RDW) er ook nog eens serieus naar moeten kijken en testen alvorens een goedkeuring af te geven.
Ik ga nog maar even door met m'n Diamant drager en hoop dat het goed blijft gaan, maar de glans is er al wel een beetje af... jammer

koopman4 17-05-2013
  • Product kwartaal in bezit

3,3
Ogenschijnlijk lijkt dit een prachtige fietsendrager, mooi opvouwbaar en afsluitbaar en netjes verzorgd, maar niets is daarvan waar.

De fietsendrager zit niet stevig op de kogel van de trekhaak ook na latere bij stelling, ornament brak zelfs af, ook dit bij meerdere daarom een 4.

Deze fietsendrager is nog steeds zeer beslist niet geschikt voor elektrische fietsen, die 28kg wegen en waarvan de accus niet verwijderd kunnen worden.
Maar ook zonder de accu is de fietsendrager niet stabiel de fietsen schudden heen en weer ondanks een extra sjorband te hebben geplaatst. Onbetrouwbaar, onderweg fietsen zowat eraf gevallen op de snelweg, lees en hoor dit bij meerdere het geval is met deze fietsendrager. Hoe kan zoiets een RDW keurmerk krijgen, daarom een 2.

Degelijkheid vind ik moeilijk om te noemen, want het materiaal dat gebruikt is is van goede kwaliteit, alleen het ontwerp, de smalle hoge beugel is nogal buigzaam met het gewicht van de fietsen moet dit niet kunnnen, lassen breken af huw. Door scharnierbare delen is de drager onstabiel en beweeglijk, misschien voor gewone fietsen wel geschikt? Maar ik en lees het forum goed door blijf dit een onbetrouwbare fietsedrager vinden

Kijk dan maar eens op het kieskeurig forum naar de Thule Europower 916 die voor weinig meer geld zeer betrouwbaar is.
Deze fietsendrager behoeft ook geen sjorbanden. De fietsen staan als een rots.

BramS 18-09-2012
  • Product kwartaal in bezit

Ik heb de Bosal versie van deze fietsendrager en ben er zeer tevreden over.
Super makkelijk om de drager zonder gereedschap op de trekhaak te plaatsen en te verwijderen en mijn elektrische fiets (Gazelle Innergy) past er prima op.
De drager is compact op te vouwen en er zit ook nog een stevige tas bij. Omdat mijn eletrische fiets nogal zwaar is, heb ik er een oprijgoot bijgekocht. Gaat echt voortreffelijk.
Ik vind dat de fiets er erg stabiel op staan en heb geen last van een zwabberende fiets. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er maar één fiets op vervoer. Natuurlijk zie je de fiets wel een beetje bewegen, maar dat zegt naar mijn mening niets over de stabiliteit.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over!

koopman4 20-05-2013

Heb je er één of twee E-Bikes opstaan? En wat voor merk. Hoe zwaar is de fiets. Kan de accu eraf.
Durf jij het aan zonder sjorbanden met deze fietsendrager 2,5 uur te rijden, met 2 E-Bikes waar de accu niet vanaf kan, ook door dorpen met veel verkeersdrempels.

Er zijn idd. verbeteringen maar de scharnierbare delen blijven teveel beweging onderweg geven, waardoor het niet betrouwbaar is met 2 zware E-Bikes met deze fietsendrager op pad te gaan.
Het is maar een waarschuwing en je moet het zelf ervaren, maar je kunt beter voorkomen dan onderweg met de brokken zitten.