Siemens EQ500 Integral TQ505R09 - Reviews

Netfrequentie
50 Hz
Testoordeel
CE, Eurasian, Morocco, Ukraine, VDE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TQ505R09 op Kieskeurig.nl.

Age 24-07-2020

Groot scherm weinig geluid

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Werkt goed duidelijk display lekkere koffie makkelijk in te stellen makkelijk te reinigen twee kopjes te gelijk te zetten

Pluspunten

• Weinig decibels
  • Water en melk makkelijk te vullen

Minpunten

• Voor ons geen

Mark 14-07-2020

Heerlijke koffie en echte melkschuim

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Zet redelijk snel en vooral heel gemakkelijk twee heerlijke bakken koffie. Mooie romige schuimkraag zoals het hoort. Met de juiste bonen naar smaak kan je hier koffie mee maken zoals je ze normaal alleen van een echte barista ontvangt.
Melk schuim functie werkt ook super, vooral de automatische reiniging is een enorm pluspunt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marion 04-07-2020

Super Design, heerlijke warme koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Het is een designstuk op je aanrecht. Heerlijke koffie, Latte Macchiato en niet te vergeten de cappuccino. Mijn familie drinkt over het algemeen espresso, eindelijk echte espresso bij jullie werd er gezegd. Alles met 1 druk op de knop. Warmte en sterkte van de koffie heel gemakkelijk in te stellen.....koffie is heerlijk warm, melk perfect op temperatuur....we hebben deze volautomatische koffiemachine nu een aantal dagen en tot op heden zeer maar dan ook zeer tevreden....een echte aanrader.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • gemakkelijk in te stellen van sterkte
  • weinig geluid
  • Melk voor cappuccino en Latte Macchiato
  • zeer gebruiksvriendelijk

Mirjan 01-07-2020

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Super lekkere koffie maar ook een erg mooi apparaat in mijn keuken!
Tevens weinig werk om schoon te maken.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Veel verschillende soorten koffie te kiezen
  • Weinig werk om schoon te maken
  • Mooi apparaat

berthil hertgers 25-06-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Erg fijn apparaat en gebruiksvriendelijk. Eerst was ik nog al huiverig voor het melk systeem ivm bacterie groei enz. Maar na een goede uitleg van de verkoper machine gekocht en erg te. Het melksysteem is makkelijk te demonteren en Schoon te houden door een schoonmaak cyclus uit te voeren.

Ramon 11-06-2020

Heel veel mogelijkheden. Uitstekende smaak en kwaliteit!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Na eerder 7 jaren genoten te hebben van een EQ.5 MacchiatoPlus, als vervanger in mei 2020 deze EQ.500 met melkkan gekocht.
Wat er direct uitspringt: De EQ.500 levert werkelijk next-level-kwaliteit melkschuim. Zowel structuur als temperatuur van de melk is TOP! Ook als de melk rechtstreeks uit de koelkast komt. De keuze uit koffieproducten is bovendien héél groot: diverse koffiesoorten op diverse sterktes en ook nog eens instelbaar op hoeveelheid! En... elk koffieproduct is qua smaak en temperatuur echt zoals je hem wil drinken.
De touch-bediening op het apparaat is niet alleen erg overzichtelijk maar ook nog eens erg intuïtief te bedienen; je kan het bijna niet verkeerd doen. Mijn tieners konden er zelfs direct mee overweg.
De automatische reiniging van de machine valt mij ook erg op: intern houdt dit apparaat zich op alle fronten veel schoner dan de vorige hier. En dat is nog meer behoud voor de machine EN voor de smaak.
Het reinigen/spoelen kost misschien wel iets meer water. En omdat de druppelschaal van de EQ.500 net iets kleiner is dan wat ik eerder gewend was, moet ik deze iets vaker legen. Maar aan de andere kant komt ook dit de interne hygiëne ten goede.
Omdat de zetgroep vanaf de voorzijde van de machine te bereiken is, is het uitnemen erg makkelijk (geworden). De binnenruimte laat zich daarmee ook heel makkelijk schoonmaken. Al valt direct op dat de zetgroep en de binnenruimte eigenlijk van zichzelf altijd al vrij schoon blijven.
Zowel de smaak van de geleverde koffieproducten als de mogelijkheden en onderhoud van deze koffiemachine maken haar een regelrechte aanrader!

Pluspunten

• uitstekende smaak koffie/kwaliteit melkschuim
  • heel veel koffievarianten mogelijk
  • gemakkelijke en intuïtieve bediening
  • uitstekende interne reiniging
  • erg makkelijk zelf schoon te maken/houden

Minpunten

• druppelschaal snel(ler) vol

Umit 03-06-2020

Beste Volautomatische espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wat een Volautomatische espressomachine met vele koffie varianten..een knop drukken voile..wij zijn al 15 getrouwd, ik heb als een kado voor mijn vrouw gekocht
Hele huis ruikt naar heerlijke koffie.Lekker warm.zeker aanraden deze Volautomatische espressomachine

Arianne 02-06-2020

Top espresso apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wat een prachtige vormgeving! Makkelijke bediening door middel van de plaatjes en tekst in het schermpje lezen. Erg fijn dat je 2 koffiesoorten tegelijkertijd kunt maken. En er ook hogere glazen onder kunnen. Melkpan werk perfect, en handig dat je hem bij kunt vullen. De ronde waterkan is veel handiger dan die smalle rechthoekige omdat je je er met je hand in kan om toch een keer schoon te maken. Het lekbakje is wel wat klein dus sneller legen, maar dan wordt hij ook niet snel vies! Top dat de zetgroep aan de voorkant zit! Dan hoef je niet het hele apparaat te draaien of verplaatsen bij het schoonmaken. En niet te vergeten een heerlijke kop koffie. Ik ben erg blij met het apparaat.

Bram 29-05-2020

Super makkelijk en super lekker

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ben superblij met de Siemens EQ500 Integral TQ505R09! Ik heb gekozen voor dit product omdat deze ook een melkreservoir heeft die heel makkelijk kan worden bijgevuld en als ik koffie heb gezet dan zet ik deze weer terug in de koelkast zodat de melk goed blijft. Daarnaast vind ik de Latte macchiato super lekker waarbij dit apparaat de melk heel goed schuimt. De Siemens EQ500 Integral TQ505R09 werkt zoals verwacht en is ook heel makkelijk schoon te maken. Kwa prijs-kwaliteitverhouding vind ik het een goede aankoop en een goede investering. Ik zou de Siemens EQ500 Intergral TQ505R09 aan elke koffieliefhebber aanraden.

Pluspunten

• Melkschuim
  • Smaak
  • Koffie variaties
  • Apparaatreiniging

Minpunten

• Wateropvangbak regelmatig legen
  • Geen alarm bij lage bonenvoorraad

Mia Dassen-Hermans 25-05-2020

Compacte espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik had bij vrienden de Siemens EQ6 gezien, zij hadden de machine al vier jaren en waren nog steeds heel tevreden ermee. Als je bij hun op bezoek was kreeg je een heerlijke espresso of cappuccino. Vandaar mijn interesse voor een Siemens apparaat en het "Flat White" programma dat het model EQ 500 heeft sprak mij aan en heeft mij doen besluiten deze machine te kopen.

Pluspunten

• Gemakkelijk via tiptoetsen te bedienen machine
  • Duidelijke plaatjes en menu op de bovenkant
  • Groot overzichtelijk waterreservoir
  • Reiniging melkfunctie

Minpunten

• Kleine afvalbak

Marielle 06-05-2020

Een fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Een fantastisch apparaat met vele mogelijkheden. Koffie is goed warm en smaakvol. Melk is over het algemeen goed warm, alleen de cappuccino zou wat warmer mogen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

LC1988 17-03-2020

Degelijk product

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Zeer aangenaam toetsten in gebruik. Oogt ook mooi innde keuken.
Geluid en snelheid vallen goed mee.
Enig minpuntje: het toestel geeft niet aan wanneer de koffiebonen op zijn.

LiesjeD 17-03-2020

Fan!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wij hebben dit toestel nu 1 maand en zijn absoluut fan! Zowel ikzelf als mijn partner drinken onze koffie zwart waardoor we jammer genoeg alle functionaliteiten missen met melk/melkschuim. Maar hiermee kunnen we onze bezoekers absoluut overtuigen.
De koffie is, afhankelijk van de gebruikte bonen zeer lekker van smaak, perfect van temperatuur en doordat je de sterkte elke keer opnieuw kan instellen ideaal zoals je hem wenst. Een aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ellisvb 13-03-2020

Lekkere koffie, iets omslachtiger dan gedacht

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik heb het toestel nu een dikke maand in gebruik en ben wel tevreden van de machine. Het malen van de bonen maakt natuurlijk wel een beetje lawaai (niet ideaal als je voor de rest van het gezin moet opstaan), maar dan heb je ook wel lekkere verse koffie.
Je kan alles volledig naar je zin aanpassen: sterkte, hoeveelheid, warmte... Groot pluspunt, je mok is altijd gevuld (geen halve tassen meer).
De melkbereidingen blijven wel lager van temperatuur, ook al staat de warmte op zijn hoogst ingesteld.
Het reinigen is op zich eenvoudig, maar de lekbak binnenin moet dagelijks leeggemaakt worden omdat het apparaat zich zo vaak spoelt. Er dient ook altijd een kommetje of tas onder het apparataat gezet te worden want als het zich uitschakelt (instelbaar, bv na een uur niet te gebruiken) spoelt het nog een keer waarbij er een halve tas water door loopt... Hygiënisch dat wel, maar ook wel op een bepaalde manier vervelend...
Nog een klein nadeeltje is dat er geen indicatie is dat het bonenreservoir moet bijgevuld worden waardoor je opeens een slappe koffie kan krijgen als je dit niet op tijd hebt aangevuld. Voor het waterreservoir bij te vullen komt er wel een melding.
Het toestel dient ook vaak ontkalkt te worden. Je kan dit enkele keren negeren maar daarna gaat hij niet meer verder.
Dit is mijn eerste espresso apparaat en ben er ondanks deze kleine opmerkinkjes toch tevreden over want het eindresultaat, een heerlijk kopje koffie, is er. En daar gaat het om.

Annie 09-03-2020

Hemelse koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Heeel aangenaam verrast door de mogelijkheden van dit professioneel, maar handig in gebruik, koffietoestel! Een heel gamma aan lekkere koffies, vlot aanpasbaar van formaat of sterkte, is mogelijk. Groot pluspunt is ook dat de temperatuur van de koffie regelbaar is, waardoor je de ideale temperatuur van je koffie krijgt. Persoonlijke voorkeur voor de cappucino die een heel mooi en lekker schuimlaagje heeft! Kleine tegenvallers zijn de omvang van het toestel en het vrij regelmatig moeten ledigen van de druppelschaal (ook al zet je er tijdens het voor- en naspoelen een tas onder), gezien er geen sensor in de schaal zit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Rrrr 03-03-2020

Alleskunner

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wat een geweldig toestel. Zo veelzijdig!
Je kan heel makkelijk zoveel verschillende types koffies maken met je eigen bonen. Zelfs de automatische melkinvoer is simpel te gebruiken en nadien kan je het reservoir gewoon in de koelkast bewaren. Er is ook een mogelijkheid om enkele schepjes gemalen koffie te gebruiken, bijvoorbeeld deca.
Dit toestel beschikt over een automatische reinigingsfunctie in de vorm van een voor- en naspoeling, waardoor je een veilig gevoel krijgt, alles blijft constant proper. Een keer per week kan je de zetgroep makkelijk uit het toestel halen en spoelen onder de kraan.
Het enige nadeel is dat het toestel niet aangeeft wanneer de bonen op zijn, maar dit is niet onoverkomelijk. Kopjes voorverwarmen is ook niet voorzien.

MASOKA 02-03-2020

Elke ochtend overheerlijke cappucino

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Zeer veel keuze in verschillende koffiespecialiteiten, maar door het digitale display toch zeer eenvoiudig te bedienen. Zeer handig vind ik ook dat je het volume van je koffiedrank eenvoudig kan aanpassen zonder door talloze menu´s te moeten scrollen. Persoonlijk mocht voor mij de temperatuur van de cappucino wel wat warmer zijn. Dit valt echter zeer eenvoudig op te lossen door de tassen voor te verwarmen. Qua onderhoud is deze machine ook zeer eenvoudig te reinigen. Zetgroep laat zich zeer makkelijk verwijderen, gewoon even afspoelen en terug heerlijke koffie. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mariska S 28-02-2020

Ik waan me een echte barista

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Met dit apparaat waan ik me een echte barista. De machine is makkelijk te bedienen en er is keuze tussen veel koffiespecialiteiten. Bovendien zijn ook de sterkte, de grootte van de kop en de warmte instelbaar. De machine biedt de mogelijkheid om zowel bonen als gemalen koffie te gebruiken. Wij verkiezen de bonen, omdat met gemalen koffie de sterkte van de koffie niet kan ingesteld worden. Bovendien is het toch net wat meer geknoei. We zijn erg onder de indruk van de stevigheid van het melkschuim en de snelheid waarmee de melkspecialiteiten gezet worden. In enkele minuten heb je een heerlijke cappuccino of latte macchiato. De temperatuur van de melkspecialiteiten mocht naar onze smaak wel een beetje hoger. Als je geen verwarmd kopje gebruikt is de koffie snel koud. De andere koffiespecialiteiten zonder melk zijn trouwens wel lekker heet. Eén van de voordelen van deze machine is de zelfreinigende functie. Bij het opstarten en afsluiten spoelt de machine zichzelf volledig. Zo wordt voorkomen dat er zure melk of andere onreinheden in de leidingen blijven zitten. De zetgroep kan volledig en heel eenvoudig verwijderd worden om te reinigen. Enkele onderdelen kunnen gewoon mee in de afwasmachine, anderen reinig je snel even onder de kraan met een doekje. Eens per week even alles reinigen, de rest doet de machine zelf. Doordat de machine vaak spoelt, moet de druppelschaal ook regelmatig geledigd worden, ook als je het spoelwater opvangt in een kopje. Binnenin stroomt er immers ook water. Ik moet toegeven dat we af en toe wel eens gevloekt hebben dat de schaal alweer geledigd moest worden (’s ochtendsvroeg heb je daar echt geen zin in). Maar dat neemt je erbij, als je daardoor wel telkens kan genieten van een lekker kopje koffie. Het melkreservoir verwijder en plaats je heel eenvoudig. Na gebruik zet je het in de koelkast zodat de melk lekker vers blijft. De machine geeft niet aan wanneer het bonenreservoir leeg is. Als de machine op je keukenkast staat, zie je ook moeilijk of er nog bonen in het reservoir zitten. Daarnaast zouden wij een uitneembaar bonenreservoir erg fijn vinden omdat je dan vlot kan wisselen tussen verschillende bonen (bvb voor cafeïnevrije koffie). Tot slot hebben we gemerkt dat het heet water niet bruikbaar is voor thee, zoals de handleiding belooft. Het water heeft immers een sterke koffiesmaak en -aroma. In het algemeen zijn wij tevreden over deze machine, een aanrader voor wie thuis graag geniet van diverse koffiespecialiteiten.

Marijke 14-02-2020

Koffiewonder

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wij zijn zéér enthousiast over onze espresso-automaat! Heerlijke koffie en in een handomdraai heb je cappucino met een schuimpje! Enige minpunt: geen aanduiding voor volle droesbak.

Kvs001 13-02-2020

Een reus in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Zeer mooie en makkelijk te gebruiken machine. Groot van formaat, maar de koffie is op zijn minst ook groots te noemen. Een aanrader [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]