Siemens EQ500 Integral TQ505R09 - Reviews

Netfrequentie
50 Hz
Type/soort
koffiezetter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TQ505R09 op Kieskeurig.nl.

Waldemar de Haas 05-12-2019

Complete koffiemachine, eenvoudig in gebruik en schoonmaak

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze koffiemachine heb ik nu een aantal weken in gebruik en heb al diverse verschillende koffiedranken gemaakt. Het melkresevoir is eenvoudig los te koppelen en los in de koelkast te zetten. Het bijvullen van water en de bonen is ook gemakkelijk te doen. De smaak van koffie is erg goed en naar ieders smaak in te stellen door het menu aan de bovenkant te gebruiken. Bij elke opstart- en uitmoment reinigt het systeem zichzelf door heet water door de leidingen te spoelen. Je hoeft in principe slechts één keer week het binnenste van het apparaat schoon te maken door deze af te spoelen onder een lauwe kraan. Dit maakt het apparaat erg eenvoudig in gebruik. Bij ons staat het apparaat op het aanrecht en sluit het design goed aan op de rest van de keuken. Samengevat: een prima koffiemachine met veel mogelijkheden en eenvoudig in gebruik!

Pluspunten

• eenvoudig te gebruiken
  • gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• lekbak raakt snel vol

Michel 03-12-2019

Degelijke machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Deze machine 6 weken mogen testen. De smaak van de koffie is heel goed. De temperatuur van de espresso en creme is perfect. Goed heet. De melk varianten zijn wat minder warm maar goed drinkbaar. Genoeg variatie is keuze en makkelijk reinigen. Enige nadeel is de kleine opvang bak voor de koffie pads en water

Pluspunten

• Smaak
  • Bedieningsgemak

Gera 03-12-2019

Mooie volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

We hebben het apparaat nu een aantal weken in gebruik. Hij is erg mooi, ziet er strak uit en is een aanwinst op het aanrecht.

Gebruiksgemak
Het apparaat was snel en makkelijk geïnstalleerd met de uitgebreide handleiding. Het apparaat is best wel arbeidsintensief in gebruik: de lekbak moet regelmatig geleegd worden en het waterreservoir regelmatig gevuld doordat het apparaat zich uitgebreid spoelt. Ook het schoonmaken vergt wat tijd. Erg fijn is dat bijna alles in de vaatwasser kan.
Het apparaat beschikt over een afneembaar melkreservoir dat daardoor in de koelkast kan worden gezet, ideaal voor het bewaren van de melk zonder dat je elke keer het reservoir schoon hoeft te maken. Er zit een speciaal reinigingsprogramma op voor de melkopschuimer.
Hij geeft aan als de lekbak vol zit en als het waterreservoir bijna leeg is. Helaas wordt niet aangegeven dat de bonen op zijn.

Snelheid
Het opstarten van het apparaat duurt even doordat het apparaat zich spoelt, maar je kunt wel twee kopjes in één keer zetten.

Smaak
Over de smaak van de koffie (espresso, café crema) zijn we behoorlijk tevreden.
De 'melkspecialiteiten' vinden we iets minder, omdat de melk niet altijd goed warm wordt. Daardoor is de cappuccino/latte macchiato niet warm genoeg en moet je 'm direct drinken.

• Makkelijk te installeren
  • Afneembaar melkreservoir
  • Onderdelen mogen in de vaatwasser

Minpunten

• Arbeidsintensief
  • Geen melding als bonen op zijn
  • Melk wordt niet warm genoeg

Laura Schaap 02-12-2019

Lekkere koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik heb dit apparaat nu 3 weken in mijn bezit en ben er erg tevreden. Zeker tov mijn oude Siemens espresso apparaat vind ik deze een stuk beter. Vooral de koffie is een stuk warmer, ook als je een variant met melk kiest. De keuze qua soorten koffie is erg groot. Standaard zijn er de espresso, gewone koffie, cappuccino, latte macchiato, maar je kunt ook voor een flat white kiezen, of gewoon heet water. Elke keer kun je heel gemakkelijk de sterkte van de koffie en de hoeveelheid aanpassen. Nadelen zijn dat het wat lang duurt voor de koffie klaar is en dat je vaak het opvangbakje moet legen, dat is erg klein. Het water reservoir daarentegen is weer lekker groot. Ik ben al met al heel tevreden met dit apparaat!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Hete koffie
  • Veel keuze

Minpunten

• Langzaam
  • Opvangbakje moet vaak geleegd worden

Geedlumyca 01-12-2019

Prachtig design!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Nu enkele weken de Siemens EQ500 in gebruik. En wat is dit een fijne, mooie machine! Het gebruiken van de machine is kinderspel. De toetsen staan duidelijk op de bovenkant van het apparaat en zijn verlicht. Het menu is ook makkelijk af te lezen en door te lopen. Het reinigen van de machine gaat makkelijk en is dan ook in een handomdraai gedaan. Het melk reservoir is makkelijk af te koppelen om de melk vervolgens in de koelkast te kunnen bewaren. Ideaal!
De koffie is heerlijk! (uiteraard ligt dit ook aan welke bonen je gebruikt) De Latte en de cappuccino had wat warmer gemogen, is direct drinkbaar. Er zit een groot water reservoir aan de achterzijde van de machine waardoor er niet elke keer water hoeft te worden bijgevuld. De opvangbak is wel snel vol en moet dan ook wel vaak worden geleegd, dat is minder.
Al met al een apparaat dat prettig in gebruik is!

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie
  • Heel goed melkschuim

Minpunten

• Opvangbak moet vaak worden geleegd
  • Melk mag warmer

Francoise 30-11-2019

Mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik heb voor deze machine gekozen omdat er een aparte melkunit bij is waardoor het bedieningsgemak optimaal is. Makkelijk schoon te maken en het belangrijkste een heerlijke cappuccino en espresso. Makkelijk te bedienen en voor ieder wat wils.

Pluspunten

• mooi design
  • heerlijke koffie
  • aparte melkunit

Jeroentjec 30-11-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wat een fijn apparaat. Zo vriendelijk in gebruik. Het apparaat is stiller dan ik had verwacht. Ja hij maakt uiteraard geluid bij het malen van bonen maar verder ideaal. Snel een kopje koffie of een lekkere cappuccino. Het reservoir voor melk is zo makkelijk "aan te sluiten" dat het maken van cappuccino geen probleem meer is. En dan het reinigen na het maken van de cappuccino, helemaal top. Lekbak had wat groter gekund maar ja, het is geen inbouwmachine. Het design vind ik super strak. Mooie verlichting. Dit apparaat gaat niet meer de deur uit.

Pluspunten

• diverse soorten koffie
  • melkreservoir
  • schoonmaken na cappuccino gemaakt te hebben

Minpunten

• grootte van de opvangbak

sjtienuh 30-11-2019

goede smaak van de koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Ik heb dit mooie apparaat mogen testen en mogen kopen voor een gereduceerde prijs. Het klaar maken voor het eerste gebruik is zeer makkelijk, wel is het van belang om de 1e drie zetsels weg te gooien omdat hier nog niet de optimale smaak aan zit. Advies hierin is dan ook om gewoon standaard koffie te zetten en niet met de specialiteiten te beginnen.

Je kan bij deze volautomaat makkelijk zelf keuzes maken in sterkte, hoeveel koffie er gezet moet worden naar gelang de grote van het kopje. dit is makkelijk te doen door het touchoppervlakte aan de bovenkant. Zelf had ik het overigens makkelijker gevonden wanneer dit gedeelte zich aan de voorkant bevond, daar het apparaat onder onze keuken kastjes staat.

Zelf reinigen wij het binnenwerk 1x in de week. Dit gaat zeer makkelijk. Aan de binnenkant vindt je hier ook de instructies voor. Op het begin is het overigens even zoeken hoe je het maalwerk weer erin krijgt. Dit gaat overigens steeds makkelijker als je de handigheid hierin hebt.

Nadelen zijn er ook. Zo moet de lekbak al heel snel geleegd worden. Hier had ik wel andere verwachtingen bij.

Met de standaard instellingen is de koffie met melksoorten koud. Ik heb ervoor gekozen om in het menu de warmte van de koffie tot het maximale te zetten. Daardoor zijn ook de koffies met melk erin op de juiste temperatuur.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• Koude melksoort koffies met standaard instellingen
  • kleine lekbak

Peter 29-11-2019

Prima apparaat en ziet er goed uit

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

1. Wat opvalt is het mooie design en de compactheid van de machine waardoor het niet zo'n plomp apparaat is zoals de meeste vol automaten.
2. De mogelijkheden in type koffie en aanpassing van de sterkte en volume zorgt ervoor dat er voor iedereen wel lekker koffie gezet kan worden.
3. Het is handig dat de laatst ingestelde waarde bewaard wordt als een soort van 'default' instelling.
4. Schoonmaken gaat zonder enige moeite waardoor het naar voren openen van de deur om handige toevoeging is, vooral op krappe plaatsen. De machine kan daardoor ook ergens tussen gezet worden.
5. Het melkreservoir is ideaal, makkelijk uit te nemen om in de koelkast te zetten en bovendien makkelijk te reinigen.
6. Ondanks dat de temperatuur op de hoogste waarde staat mag het van mij nog wat warmer zijn.
7. Maakt vrij veel kabaal
8. Het duurt vrij lang voor er bv 2 bakjes zijn gezet. Tijdens een verjaardag de machine ook gebruikt en dan is een kan koffie toch handiger.

• Schoonmaken
  • Melkopschuimer

Minpunten

• Geluidsnivo
  • Koffie niet warm genoeg
  • Duurt lang

Wen86 27-11-2019

Verschillende koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wat een mooie koffiemachine de Siemens EQ500. Met een groot en duidelijk display zet je eenvoudig en met 1 druk op de knop, verschillende soorten koffie. Per koffie kun je de grootte van het kopje in ml aanpassen en hoe sterk je de koffie wil hebben. Voor een bijvoorbeeld een cappuccino klik je eenvoudig het melkreservoir in de machine en druk je op de koffie naar keuze waarna deze automatisch een heerlijke cappuccino zet. Het melkschuim is helaas wat aan de lauwe kant maar dat mag voor mij de pret niet drukken. Na gebruik zet je het melkreservoir eenvoudig in de koelkast voor de volgende keer. Schoonmaken gebeurd middels de automatische schoonmaakfunctie. Wat ook erg handig en mooi is, is dat er een lichtje is ingebouwd.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • verschillende koffie's eenvoudig bereid
  • mooi apparaat
  • automatische schoonmaakfunctie
  • Melkreservoir

Minpunten

• lauw melkschuim

Keukenprinsesje1987 26-11-2019

Langere opstarttijd

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Veel variatie, heel erg fijn dat je zowel de hoeveelheid als de sterkte kunt aanpassen. Maakt weinig herrie. Het enige grote minpunt vind ik het spoelen bij het opstarten en afsluiten. Dit duurt enige tijd en levert redelijk wat afvalwater op. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Simone 23-11-2019

Koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Allereerst ziet deze er mooi uit zo op het aanrecht. En als eerst een cappucino geprobeerd deze smaakte erg lekker en zat een goeie melk schuim laag op. Je kan diverse soorten koffie er mee maken dus voor ieder wat wils. De dubbele espresso viel ook in de smaak. En ook de melk beker is handig die kan je na gebruik zo weer in de koelkast zetten.
En het apparaat is makkelijk schoon te maken

Pluspunten

• Lekker capuccino
  • Makkelijk schoon te maken
  • Kopjes verwarming

Minpunten

• Kleine lekbak
  • Kleine koffieprut bak

Elufje 22-11-2019

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Installatie van het apparaat was zeer eenvoudig. Wat ontzettend luxe dat er zelfs licht inzit en een groot scherm met duidelijke informatie over je te nemen kopje koffie. Het is ook erg fijn dat je de sterkte van je kopje koffie kunt instellen, en of je er 1 of twee wil en hoeveel ml je bakje koffie gaat zijn. We vinden het enorm fijn dat je de melkkan heel simpel los en vastklikt en vervolgens in de koelkast kunt bewaren. Het apparaat warmt snel op, en de koffie is ook eigenlijk snel klaar. Enige nadeeltje vinden we dat je de lekbak vrij vaak moet legen, kennelijk spoelt hij alles elke keer flink door, wel gaat dat enorm gemakkelijk en is ook het koffieprut bakje zo geleegd. Dan natuurlijk de koffie zelf, we hebben eigenlijk alle soorten al geprobeerd, espresso is de ultieme favoriet, maar ook de rest wordt erg lekker gevonden.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Heerlijke koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Kleine lekbak/vaak legen

pasiee 21-11-2019

Lekkere koffie, veel keuze.

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Super apparaat, maakt meer dan tien soorten koffie in een hand omdraai. De melkopschuimer is ook echt heerlijk, geeft een tweede dimentie aan je koffie. Smaak van de koffie zelf is lekker en helemaal als je goede bonen gebruikt!.

Nadeel is wel dat hij maar een kleine opvangbak heeft voor de koffie en het (spoel)water. Als je visite hebt moet je deze meerdere malen legen, maar zo blijft hij dan ook weer goed schoon.
Ook de bedieningstoetsen kunnen vies worden omdat het van een glad glimmend materiaal is gemaakt. Dit maakt het design dan wel weer helemaal geweldig.

Ik zou dit apparaat echt aan iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Veel variatie
  • Smaak
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Design bedieningstoetsen
  • Water opvangbak
  • Koffie opvanbak

Remco 21-11-2019

Mooi apparaat, maar....

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

We hebben deze machine mogen testen voor een maand. Zeer mooie degelijke machine met vele mogelijkheden. Handig met de melkkan die zo de koelkast in kan. Makkelijk in te stellen via het duidelijke display. Diverse koffie’s geprobeerd en smaken allemaal goed.
Minpuntjes;

-het melkschuim blijft aan de lauwe kant, had warmer gemogen.
-opvangbak spoelwater is (te) klein, dus vaker legen.
-spoelfunctie duurt lang bij opstarten.
-maakt redelijk veel lawaai tijdens maalfunctie.
-prijzig.

• Vele koffievarianten

Minpunten

• Kleine lekbak
  • Prijzig

Sandy 21-11-2019

Siemens espresso machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Heerlijk kopje koffie met een goede laag melkschuim. Bedieningsgemak is eenvoudig net zo als het schoonmaken van het apparaat. Lekbak is wat aan de kleine kant waardoor je deze wat vaker moet legen. Erg tevreden met dit mooj apparaat op het aanrecht.

Guppie83 21-11-2019

Siemens koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Wij hadden een oudere variant met draaiknop maar wat is dit een vooruitgang zeg, bediening werkt eenvoudig, goede laag melkschuim. Kan er 2 kopjes tegelijk mee zetten ook de melkdranken .

Pluspunten

• Goed laagje melkschuim
  • Eenvoudig te bedienen
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Kleine lekbak

ArieHo 17-11-2019

Siemens volautomaat EQ.500

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Het OneTouch display maakt het echt super eenvoudig is om verschillende soorten koffie na elkaar te zetten. Het instellen van de sterkte van de koffie is eenvoudig. Temperatuur van de koffie is nu top t.o.v. het apparaat wat wij hiervoor hadden. Bij gewone melk is de schuimkraag goed by cappucino, maar bij lactosevrije melk niet. Bij Latte macchiato is de schuimkraag in beide gevallen goed. De melk reinigingsfunctie is geweldig. De zuignappen onder het apparaat vind ik niet handig als je het apparaat verschuift, maar dat is persoonlijk. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 29-04-2019

Gigantisch fijne koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TQ505R09

Vorige week dit apparaat gekocht en tot volle tevredenheid in gebruik. Zeer gebruiksvriendelijk d.m.v. de touch display, mooi kleurenpalet. Zeer snel in te stellen en te wisselen van koffie soort-/type-/smaak/hoeveelheid. Heerlijke cappucinno ook