Siemens EQ.6 plus rvs - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus rvs op Kieskeurig.nl.

Marcel 29-02-2020

Het WAS een super Esspresso volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na lang wikken en wegen, veel testen en proberen, veel info via internet vergaren zijn we uiteindelijk voor deze Espresso volautomaat van Siemens gegaan.
voor ons was de cappuccino de belangrijkste optie. Wij zijn beide namelijk vervend cappuccino drinkers.
De mogelijkheid van deze machine om ook een kan koffie te leveren was een mooi bijkomstigheid, die we tot volle tevredenheid tijdens een verjaardag hebben getest.
Net voor de feestdagen werd de machine geleverd, en door ons behoorlijk aan de tand gevoeld, we waren super blij met onze aankoop!! Een perfecte kop koffie, een cappuccino met een prachtige stevige schuimlaag. We drinken de koffie uit dubbelwandige glazen kopjes, de cappuccino zag er uit als een plaatje!! Prachtig in drie laagjes nadat de koffie was toegevoegd!
We hebben ons aan een strak schoonmaak schema gehouden, na elk gebruik het melk systeem gereinigd ( via het menu ) en een keer in de week de hele automaat uit elkaar en alles gereinigd volgens het boekje.
Ca. drie weken geleden vroeg de automaat om een ontkalk beurt hetgeen ons verbaasde we hebben de automaat via het menu op de optie Waterontharder ingesteld omdat wij een dergelijk apparaat in ons watersysteem hebben aangesloten… Maar geen probleem tabletten gekocht en de machine volgens de gebruiksaanwijzing ontkalkt. Zover zo goed, echter na het ontkalken gaf de machine aan dat en na ca 20 kopjes weer een ontkalking zou moeten plaatsvinden ???? Maar daarnaast was er geen fatsoenlijke kop cappuccino meer uit het apparaat te krijgen. Geen stevige schuimlaag meer, meer melkwater dan schuim.. een groot drama!! De machine is inmiddels een keer naar de servicedienst opgestuurd waar hij ca 1.5 week is geweest, afgelopen vrijdag is de machine retour geleverd. Meteen de cappuccino geprobeerd… een DRAMA. Zo goed als de machine in het begin was, daar is niets meer van over. Nieuw afspraak gemaakt en volgende week wordt hij weer opgehaald. Hopelijk wordt hij dit maal wel goed hersteld, zodat wij weer kunnen genieten van een super kopje cappuccino!

Ik weet niet of het kan anders zal ik na de volgende reparatie een update plaatsen.

Op het volgende scherm kan ik een advies geven over deze automaat, en sterren geven voor de koffie mogelijkheden, het design en de koffie smaak.
Omdat we zeer tevreden waren in het begin sta ik hier heel dubbel in vandaar een laag advies ( anders zeker een 10 ) maar wel alle sterren! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anne 09-07-2020

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

We zijn erg blij met onze nieuwe aanschaf. Binnen 15 min. was het apparaat uitgepakt en we had gelijk een vers warm kop koffie. Het hoofdmenu is makkelijk te bedienen en door een enkelt druk kan je het recept bijstellen. Door de vier persoonlijke favorieten kan je ook nog je eigen favoriet opslaan. Het schoonmaakprogramma geeft de nodige instructies en regelt bijna alles zelf. Elke keer dat ik een kop koffie set voel ik me lekker verwend en ik geniet van de geur van verse bonen.

Pluspunten

• Snelle kop koffie op temperatuur
  • De melk-schuimcontainer geeft mooie dikke schuim
  • Machine/melkcontainer makkelijk schoon te maken
  • 4 persoonlijke favorieten zijn erg handig
  • Prijs/kwaliteit verhouding is goed!

Frederik 07-07-2020

Espresso apparaat Siemens

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Uitstekende snelle service en een laagste prijsgarantie. Apparaat volledig en op tijd geleverd. Uitstekende naservice

Suzan 07-07-2020

Super koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

na veel vergeleken te hebben gaven de goede recensies voor dit typenummer de doorslag om deze machine te kopen.
Wij hebben nog maar net in gebruik , moeten nog veel uitproberen.
Tot nu toe lekkere koffie en cappuccino.
Koffie wordt goed heet , de cappuccino heeft mooie schuimlaag en heerlijke zachte smaak.

Pluspunten

• koffie goed heet
  • makkelijk in gebruik
  • ziet er mooi uit

Dirk 05-07-2020

Zalige koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na 4,5 jaar genoten te hebben van de koffie uit onze vorige EQ.6, was het tijd voor een nieuwe machine. Na 15.000 kopjes hadden we de keus om de machine te laten schoonmaken (servicebeurt), maar toch maar gekozen voor een nieuwe. Inmiddels onze 3e "alleskunner" van Siemens. Eigenlijk is deze machine hetzelfde als de vorige met een paar uitbreidingen. Er zitten nog meer verschillende koffiekeuzes op, de melkbeker wordt nu meegeleverd en de machine heeft iets meer RVS. Koffie "zetten" is een plezier, aanzetten, keuze maken en de koffie van je keus komt er uit. Alles is in te stellen vooraf, zoals hoeveelheid, sterkte en maalgraad. Schoonmaken is eenvoudig, de machine spoelt vòòr en na gebruik en heeft een automatisch schoonmaakprogramma. Het enige nadeel is dat we eigenlijk te veel koffie drinken.

Pluspunten

• smaak koffie is geweldig
  • makkelijk onderhoud
  • bediening

Minpunten

• lekschaal moet soms onnodig geleegd worden

André 01-07-2020

Geweldige machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Wat een juweeltje in onze keuken. De mogelijkheden zijn divers en je kunt werkelijk alles instellen per categorie. Hoeveelheid melk, inhoud van de kopjes bij normaal, medium en groot per koffiekeuze. Temperatuur van het water is goed, de melk wordt geweldig opgeschuimd waarmee de koffie een traktatie wordt. Mooiste is om koffie te zetten in luxe koffieglazen, dan is het net magic wat je ziet gebeuren. Beetje cacaopoeder op de cappuccino om een feestje te maken en iedereen is blij verrast. De EQ6 plus S700 is dan de meest luxe met RVS afwerking, kopjesverlichting en lekbak met niveau sensor wat een erg prettige bijkomstigheid is omdat de machine niet verder gaat alvorens de lekbak is geleegd en dus nooit overloopt. Op het display wordt alles keurig vermeld in de taal die je wilt dus het kan niet fout gaan. De bediening is kinderlijk eenvoudig en heel goed in elkaar gezet door Siemens. Mooi kleurendisplay met alle koffiekeuzes. Topper vind ik dat de machine het melkpijpje zelf reinigt met heet water en stoom (dat kun je snel kiezen in het menu) zodat deze lekker fris blijft. Extra luxe is het RVS melkreservoir inbegrepen in deze set die je na gebruik weer in de koelkast kunt bewaren. Door de hoge waterdruk proef je een geweldig aroma in je kopje koffie en ruikt de keuken naderhand ook naar dit heerlijke aroma. De zetgroep is eenvoudig uit te nemen om te reinigen. De machine is nagenoeg geruisloos en door de keramische maalschijven nooit een bijsmaak van verbrande koffie. Wel de duurdere koffiebonen gebruiken (meer dan €10 de kilo) want dat komt de machine zeket ten goede en is hij ook meer dan waard. Bij goedkopere bonen kunnen er wel eens harde stukken of een steentje tussen zitten waardoor de maalschijven kunnen sneuvelen. Verder kun je dan de sterkte en maalfijnheid afstellen. Kortom een prachtig apparaat voor vele jaren koffiegenot.

Pluspunten

• Veel koffiekeuzes, geweldig aroma
  • Lekbak met niveausensor
  • Verlichting op de kopjes (extra luxe)
  • RVS afwerking, mooi design
  • Geruisloos en schakeld vanzelf uit

Patricia 27-06-2020

Prachtig apparaat!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na vele reviews en info lezen gekozen voor de Siemens EQ.6 plus extra klasse. Het is een zeer mooi apparaat in rvs met zwart. Installatie eenvoudig, dus snel ons eerste kopje koffie! Heb diverse soorten al uitgeprobeerd en bevalt uitstekend, eenvoudig aanpassen van waar je op dat moment zin in hebt. Wat sterker of juist mild, cappuccino of espresso, het is heel eenvoudig. Heb een schoonheidssalon en de meeste klanten drinken graag cappuccino dus kan ze nu een hoop keuze geven! En dat ik vele jaren plezier ervan ga hebben!

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Uitloop kan niet zo heel laag naar beneden
  • Waterreservoir iets onhandig doordat het breed is

Sil 16-06-2020

Home Barista!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Super Apparaat!! Ik heb kort de handleiding doorgenomen, want ik wilde natuurlijk niet direct schade aanbrengen aan mijn dure aanschaf. Na het bepalen van onze kalkhardheid van het water de filter ingesteld en het water aangevuld. Koffiebonen en melk in de kant en direct koffiezetten!! Wat een heerlijk bakkie komt er toch uit dit apparaat. De koffie is warm en de melk ook. Tijdens het drinken van mijn eerste bakkies had ik meteen het gevoel alsof in een koffietent zat. Het is een dure aanschaf, maar ik ben zo gelukkig. Misschien wel belangrijk om te melden dat ik voor de extraklasse van de EQ6 heb gekozen omdat deze uit edelmetaal is gemaakt en naast het feit dat die duurzamer is staat deze ook fantastisch op mijn aanrecht.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • Melkcontainer kan in de koelkast.
  • Reiniging is makkelijk
  • Zowel bonen als gemalen koffie
  • Oneidige mogelijkheden in koffievarianten

Minpunten

• prijs
  • extra servicekosten, oa Tabletten en brita

Sjonnie de Graaf 07-06-2020

Stille machine met veel functies

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Door ervaring bij andere gebruikers dan toch maar de stap gemaakt.
We hebben hem nu een paar dagen in bezit en bevalt uitstekend, het is even uitzoeken naar de de juiste sterkte maar is simpel in te stellen.
je hebt keuze uit espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato, heet water, melkschuim en zelfs een kan koffie.
Hij is wat duurder dan de normale apparaten maar deze is multifunctioneel en daarom deze keuze voor ons.
Het reinigen is ook weer simpel je kunt overal makkelijk bij en is zeer degelijk gebouwd.

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • zeer degelijk
  • simpele bediening
  • duidelijke beschrijving

Chris 30-05-2020

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Mooi apparaat en veel keus in koffiesterkte en melkvariarie [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Karin 25-05-2020

Eindelijk heerlijke koffie thuis

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

De koffie uit dit apparaat is voortreffelijk, de instelmogelijkheden zijn legio, zodat voor een ieder een smakelijke kop koffie te bereiden is.

Pluspunten

• Een persoonlijke instelling is mogelijk
  • De instelmogelijkheden
  • Niet meer afhankelijk van pad’s of cups

Minpunten

• Nog niet gevonden

Willem 19-05-2020

super koffie en ook de "speciale"koffie soorten zijn super

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

super koffie en ook de "speciale"koffie soorten zijn super.
erg blij met apparaat. snelheid is goed, makkelijk te bedienen (Nederlands)

Pluspunten

• Opschuimen melk
  • Lekker koffie

Minpunten

• Geluid tijdens malen

Nouwen 30-01-2020

Super Lux Espresso App. Gebruiksvriendelijk. Echte aanrader.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Geweldig apparaat. Groot duidelijk scherm. Ideaal verlichte display.
Maakt weinig geluid.
Alles staat duidelijk beschreven in de gebruiksaanwijzing als je er onverhoopt toch niet uitkomt.
Maar in principe geeft de verlichte display aan waar je zoal uit kunt kiezen qua koffie keuzes etc.
En qua het reinigen geeft de verlichte display ook aan wat je moet doen.

Persoonlijk vinden wij als nadeel dat de lekbak gauw vol is. Maar stelt ook weer weinig voor, deze is ook zo weer geleegd en schoon.
Wij hebben dit apparaat ook al ontkalkt en 2 in 1 reiniging al toe moeten passen.
Wel snel vinden wij, maar dit is natuurlijk ook weer afhankelijk hoe vaak gebruik je dit apparaat.
En wij gebruiken deze redelijk veel.
En is natuurlijk ook belangrijk voor de levensduur van dit apparaat.
Wij vinden dit apparaat een echte aanrader. Deze is geweldig lux om te zien en een juweel op je aanrecht.

Pluspunten

• geweldig veel keuze mogelijkheden
  • verlicht display geeft alles duidelijk aan
  • maakt weinig lawaai
  • geweldig lux, en een juweel op je aanrecht
  • groot bonen- en waterreservoir

Minpunten

• lekbak is snel vol, bij regelmatig gebruik

Ron 12-01-2020

Overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Het is een flinke aanschafprijs maar daar krijg je een mooi en degelijk apparaat voor. Gemakkelijk te bedienen en schoon te maken. Erg stil in het gebruik.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Stil in gebruik
  • Gemakkelijk te bedienen
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Gemakkelijk(e) (zelf)reinigen

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Lekbak snel vol

Ralph 11-01-2020

Veel mogelijkheden, stil en ... lekkere koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Ik heb de EQ6 extra klassen gekocht vanwege de RVS bouw, de melkcontainer en de vele mogelijkheden. Het apparaat voldoet volledig aan de verwachtingen. De bouwkwaliteit is erg goed. De koffie is goed van temperatuur (ik heb de temperatuur op hoog gezet), het melkschuim is dik en de cappuccino's smaken goed. De vele mogelijke koffiespecialiteiten (waaronder flat white, cortado (kleiner brauner)) vind ik achteraf niet veel toevoegen aangezien je dezelfde bonen en melk gebruikt zit het verschil voornamelijk in de verhouding koffie en melk en de volgorde hiervan. Het apparaat is makkelijk schoon te maken door de uitneembare zetgroep. Het roestvrijstaal is wel wat gevoelig voor vlekken. Het product ziet er luxe uit en ik ervaar dat ook zo maar ik merk wel dat we voor dezelfde dranken kiezen. Watertank is niet groot maar dit merk je in het dagelijks gebruik niet zo. Vooral op feestjes is dat wat lastiger. Handig is dan dat er een kan koffie mee gezet kan worden. Klein nadeel is wel dat er alleen te kiezen is voor standaard instellingen. De exacte hoeveelheid water kun je niet instellen (alleen klein, middel en groot). Kortom ik ben erg tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• Lekkere warne koffie zelf met melkspecialiteit
  • Kinderen vinden warme melk met melkschuim lekker
  • Degelijke bouwkwaliteit
  • kopjesverlichting
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• waterreservoir klein
  • extra dranken voegen weinig toe
  • geen goedkoop apparaat
  • Hoeveelheid alleen klein, groot etc

familie van der Linden 10-01-2020

Heel mooi stralende koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Een koffie machine, die vele verschillende koffie smaken, door middel van een makkelijke tiptoets bediening heerlijke ,aromatische koffie bereid ! daarbij de machine zelf, stralend voor het oog. Dus in een woord, een aanrader

Pluspunten

• Heerlijke aromatische koffie
  • vele koffie assorti
  • makkelijke bediening
  • automatische cleaning

Minpunten

• nvt
  • nvt

Petra1964 05-01-2020

Siemens Espresso volautomaat is een topper.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Wij hebben dit koffiezetapparaat nu ongeveer een maand in gebruik en zijn zeer tevreden met de keuze mogelijkheden en gebruikersgemak. Echt pure verwennerij !!! Wij genieten nu iedere dag, gezellig thuis van heerlijke cappuccino, latte, koffie verkeerd, espresso of een gewoon kopje koffie. Dit apparaat heeft veel mogelijkheden voor het instellen van smaak sterkte en ook de grootte van je koffie mok of glas. We vinden het idiaal dat het apparaat zichzelf reinigt en hij alles aangeeft. Bijvoorbeeld dat je de koffiebonen of het water dient bij te vullen of dat de lekbak moet worden geleegd. De koffiebonen worden bij iedere kop versgemalen, dit geluid en de geur van het bereiden deze echte verse koffie is iedere keer weer een geluks momentje, even tijd voor jezelf of met elkaar. Mmmm, even echt genieten....! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Onno 04-01-2020

Goede aankoop

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

We gebruiken de koffieautomaat nog maar een paar dagen en zijn heel enthousiast. Temperatuur, hoeveelheid en sterkte zijn eenvoudig in te stellen en de sneltoets voor 4 favorieten is erg handig. Een cappuccino is snel gemaakt en heeft een heerlijke schuimlaag en de melktoevoer is daarna eenvoudig te reinigen.

Pluspunten

• grootte waterreservoir
  • voorkeursinstellingen/favorieten
  • eenvoudig te bedienen
  • weinig geluid

Gerda 03-01-2020

tip toets

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

na 10 jaar plezier te hebben gehad van de Siemens EQ 7 plus besloten om een nieuw exemplaar aan te schaffen.
het apparaat bevalt ons prima, gemakkelijke bediening, heerlijke koffie en vooral dat we nu tegelijk kunnen genieten van een heerlijke cappucino bevalt ons erg.

Pluspunten

• 2 kopjes tegelijk klaar
  • tiptoetsen

Roy.Ramadhin 30-12-2019

groot scherm goede keuze om koffie te keizen

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Wat een lekkere koffies maakt dit apparaat. De machine is eenvoudig te bedienen, echt een kind kan de was doen zullen we maar zeggen. Zorg dat er water in zit, zorg dat er bonen in zitten, zet je kopje er onder, maak je keuze en geniet van een heerlijke kop koffie.

Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden wat hier al eens vaker genoemd wordt, de lekbak is snel vol. Ondanks dat ik een kopje onder de uitloop plaats na koffie zetten of met schoonmaken van het melksysteem loopt er blijkbaar toch water de lekbak in, zal wel een bepaald systeem in zitten maar goed dat mag de pret niet drukken!

Schoonmaken is overigens ook een fluitje van een cent, via het keuzemenu reinigen melksysteem en op geregelde tijden even de koffie uitloop en zetgroep afspoelen

Pluspunten

• ruime product keuze
  • ruime keuze koffie sterkte
  • makkelijke te bedienen scherm
  • makkelijke schoon te maken
  • minder geluid

Minpunten

• lekbak snel vol
  • warme melk is niet warm maar lauw