Siemens EQ.6 plus rvs - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Koffie soort(en)
cappuccino, heet water, latte macchiato, thee, koffie verkeerd

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 67 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus rvs op Kieskeurig.nl.

9,1

Marcel 29-02-2020

Het WAS een super Esspresso volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Na lang wikken en wegen, veel testen en proberen, veel info via internet vergaren zijn we uiteindelijk voor deze Espresso volautomaat van Siemens gegaan.
voor ons was de cappuccino de belangrijkste optie. Wij zijn beide namelijk vervend cappuccino drinkers.
De mogelijkheid van deze machine om ook een kan koffie te leveren was een mooi bijkomstigheid, die we tot volle tevredenheid tijdens een verjaardag hebben getest.
Net voor de feestdagen werd de machine geleverd, en door ons behoorlijk aan de tand gevoeld, we waren super blij met onze aankoop!! Een perfecte kop koffie, een cappuccino met een prachtige stevige schuimlaag. We drinken de koffie uit dubbelwandige glazen kopjes, de cappuccino zag er uit als een plaatje!! Prachtig in drie laagjes nadat de koffie was toegevoegd!
We hebben ons aan een strak schoonmaak schema gehouden, na elk gebruik het melk systeem gereinigd ( via het menu ) en een keer in de week de hele automaat uit elkaar en alles gereinigd volgens het boekje.
Ca. drie weken geleden vroeg de automaat om een ontkalk beurt hetgeen ons verbaasde we hebben de automaat via het menu op de optie Waterontharder ingesteld omdat wij een dergelijk apparaat in ons watersysteem hebben aangesloten… Maar geen probleem tabletten gekocht en de machine volgens de gebruiksaanwijzing ontkalkt. Zover zo goed, echter na het ontkalken gaf de machine aan dat en na ca 20 kopjes weer een ontkalking zou moeten plaatsvinden ???? Maar daarnaast was er geen fatsoenlijke kop cappuccino meer uit het apparaat te krijgen. Geen stevige schuimlaag meer, meer melkwater dan schuim.. een groot drama!! De machine is inmiddels een keer naar de servicedienst opgestuurd waar hij ca 1.5 week is geweest, afgelopen vrijdag is de machine retour geleverd. Meteen de cappuccino geprobeerd… een DRAMA. Zo goed als de machine in het begin was, daar is niets meer van over. Nieuw afspraak gemaakt en volgende week wordt hij weer opgehaald. Hopelijk wordt hij dit maal wel goed hersteld, zodat wij weer kunnen genieten van een super kopje cappuccino!

Ik weet niet of het kan anders zal ik na de volgende reparatie een update plaatsen.

Op het volgende scherm kan ik een advies geven over deze automaat, en sterren geven voor de koffie mogelijkheden, het design en de koffie smaak.
Omdat we zeer tevreden waren in het begin sta ik hier heel dubbel in vandaar een laag advies ( anders zeker een 10 ) maar wel alle sterren!

Don 17-07-2020

Heerlijke hete, naar ieders smaak, koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na even zoeken en reviews lezen kochten wij dit topapparaat. De koffie die je hiermee zet is DE ultieme koffie. De smaak is zo in te stellen dat het kopje koffie precies is zoals de drinker dit wenst. Zelfs bezit dit apparaat een apart bakje voor bijvoorbeeld cafeïne vrije koffie. Dit biedt de mogelijkheid om een hele kamer vol visite te voorzien van de heerlijke bonen koffie en daarnaast een kopje cafeïne vrije koffie te serveren. Het schoonmaken is ook vrij simpel en het slangetje voor de melk werkt hygiënisch. Wij hebben de versie met een verlichte achtergrond, Dit zorgt voor een professionele uitstraling. Kortom het is een behoorlijke uitgave, maar dan zet je wel een professioneel waardig kopje koffie neer. Een barista zou er trots op zijn!

Pluspunten

• hete koffie
  • van sterk, minder sterk tot mild
  • test om waterhardheid te testen
  • keuze uit grote mok of klein
  • geeft aan wanneer je moet ontkalken

I-Know 27-01-2021

Gewoon Siemens met een smaakje!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Soms kun je maanden uitkijken naar iets wat je heel graag wil hebben, ook in mijn geval waren onze ogen gevallen op deze ongelooflijk mooie machine van Siemens. Zeer mooie kwaliteit veel RVS in deze 'extraKLASSE' en tevens ledverlichting wat het geheel nog veel fraaier maakt. Er zijn een klein dingentje die ik graag anders zou hebben gezien. namelijk het omvouwen van RVS bij de twee hoeken van de wateruitloop daar zit iets ruimte wat toch jammer is omdat de rest wel zo perfect is afgewerkt.
De smaak is hier zeker niet minder om want die is perfect en heerlijk heet van temperatuur!
Lekker veel keuzes en het wekelijkse onderhoud is eigenlijk en soort van dank voor het goede presteren van deze machine ;-)
Toch zit mij iets dwars: Er is voor ons het welbekend waterfilter bijgeleverd plus antikalk en schoonmaak pil voor de maler. De Brita Intenza Waterfilter past echter niet goed in het waterreservoir. Het installatie en principe is voor ons meer dan duidelijk, maar het is maar net aan dat deze in de aanvoerbus van de waterfilter past. Ik schat 1 t/m 1.5 mm en dat is kenbaar te weinig voor een goede grip omdat bij het fluctueren van het waterniveau het waterfilter los laat en gaat dobberen in het waterreservoir. Heb een nieuwe set filters gekocht (TZ70003), maar ook die blijft heleaas niet goed vast zitten. Heb daarom contact opgenomen met de klantenservice van Siemens. En om een heel lang verhaal beknopt te houden. Ze konden mij niet helpen en wist het ook niet. Kon wel heel mijn machine opsturen voor reparatie voor alleen een waterreservoir lijk mij dit een tikkeltje overdreven! Even Googlen en ik kom filmjes tegen en forums waarin precies hetzelfde probleem wordt aangegeven. Het lijk mij dus onwaarschijnlijk dat dit bij Siemens niet bekend is??!

Jammer, omdat ik toch wel een grote fan ben van dit merk, heb zowat alles van Siemens omdat deze mij ook nooit in de steek heeft gelaten tot aan vandaag helaas, en dat voelt niet goed. Ben oprecht wel teleurgesteld. Want ik ben best wel technisch en wil automatisch het beste uit mijn product halen. Nu zit ik met een dobberende waterfilter dit doet heel erg goedkoop aan. En ik denk dat in de top van Siemens men dit echt niet wil. Ik hoop dat ook voor een gepaste oplossing.
Daarom een 6, ik hoop dat Siemens contact met mij opneemt voor een goede oplossing.

• Smaak
  • Veel keuzes
  • Hete koffie
  • Duurzaam

Minpunten

• Service / aftersales

Dekker 19-01-2021

eenvoudige bediening en een geweldig resultaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Na lang zoeken het juiste apparaat gevonden, eenvoudige bediening, weinig lawaai en heel veel keuze mogelijkheden. Nu een bakkie zoals je op dat moment wenst en dan in eigen keuken.

Marja Londerman 17-01-2021

Heerlijk apperaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

De oude Siemens volautomatische espressomachine was na vele jaren trouwe dienst helaas kapot, toen tot volle tevredenheid het zelfde Q nummer gekocht, omdat de vorige uitstekend was bevallen.

Pluspunten

• werkt perfect
  • heerlijke espresso

Anoniem 16-01-2021

Echt iets extra’s

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij hebben de TE657F03DE nu exact een week in gebruik. En wat zijn wij er blij mee. Het is onze eerste volautomatische espressomachine. Wij hebben na veel onderzoek heel bewust voor een Siemens gekozen. Stille gebruiksvriendelijke machines met een zeer goede kwaliteit koffieproducten. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de EQ6 extraklasse in plaats van de EQ9 serie. Dit omdat wij het melkschuimsysteem praktischer en hygiënischer vinden. Wij zijn euforisch over onze eerste ervaringen. Uitgebreid de diverse koffiespecialiteiten uitgeprobeerd en stuk voor stuk uitstekende resultaten. De standaardwaarden zijn vrijwel perfect. Wij missen de ontbrekende baristamodus totaal niet. Het appraat is een absolute blikvanger in onze keuken. Bijzonder gebruiksvriendelijke bediening en een logisch instellingenmenu. Uit onze research kwam structureel de opmerking omtrent het kleine waterreservoir en lekbakje naar voren. Onze ervaring is dat dit niet echt het probleem is. De machine beschikt over automatische reinigingsprogramma's. Hierdoor verbruikt het apparaat verhoudingsgewijs wat meer water. Inderdaad resulterend in het vaker moeten legen van de lekbak en het bijvullen van het waterreservoir. Daarvoor krijg je echter wel een constante kwaliteit aan erg lekkere producten. Erg leuk om met de verschillende koffieboonsoorten en blends te experimenteren. Door de constante kwaliteit van de koffieproducten die het apparaat levert, proef je uitstekend de nuances en het onderlinge verschil in smaak. De machine is erg eenvoudig te reinigen. Wij maken de lekbak dagelijks even schoon. De zetgroep spoelen wij om de dag even af. Ondanks dat wij voor onze begrippen relatief veel koffie drinken. Is het apparaat nauwelijks vervuilt. Vandaag voor de eerste keer ook het melkschuimsysteem handmatig schoongemaakt. Net zoals alle andere onderhoudshandelingen een fluitje van een cent. Wij kunnen de EQ6 Extraklasse absoluut aan iedereen aanraden. Siemens levert met dit apparaat echt iets extra's. Vooral erg fijn dat hij op alle gebieden nog beter presteert dan wij op basis van onze research hadden verwacht.

Qnipp 13-01-2021

Espresso machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Apparaat nu bijna een week in huis, maar zijn tot op heden zeer content met het apparaat. Heerlijke koffie, goed warm, maakt niet te veel herrie en genoeg keuze qua smaken, tot op heden nog geen minpuntje gevonden........

NN 13-01-2021

Siemens EQ 6 Plus extraklasse Espressomachine TE657F03DE RVS

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Op basis van 12 jaar ervaring met ouder Siemens Espresso-automaat en productinformatie op Siemens webpages heb ik de EQ 6 gekocht. Mij eerste indruk: vergelijkbare prima kwaliteit als mijn oude machine. Kwaliteit van apparaat zelf en product ermee gezet.

Pluspunten

• uiterst fraai design
  • eenvoudig te bedienen/ prima handleiding

Marlyn 11-01-2021

super apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Een fantastische machine, mooi design. Makkelijk in gebruik. Heerlijke koffie. Een groot plus punt is dat het apparaat zelfs 2 cappuccino's of andere melkspecialiteiten tegelijk kan maken. Ook makkelijk in onderhoud.

Pluspunten

• veel keuze in koffiesoorten en thee
  • mooi design

Minpunten

• moeilijk te openen melkbeker

Peter 11-01-2021

Een aanwinst in onze keuken!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Voor dit product is gekozen na een reeks van reviews en voorlichtende plaatjes.....
Er is een hele studie gemaakt van b.v.; de melk toevoer, de bediening en niet te vergeten het uiterlijk.
Koffiebonen en opschuimmelk stonden klaar toen de doos door een vriendelijke bezorger aangeleverd werd.
De grijze maandagmorgen lichtte bij elke volgende koffie, espresso en latte steeds meer op en uiteindelijk stond het apparaat te glimmen in onze keuken.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Het zet de koffie bijna fluisterend.....
  • 2 latte tegelijk, dat scheelt tijd

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Peter C 10-01-2021

Prima apparaat, veel keuze aan koffiesoorten

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Heel degelijk apparaat, maar dat mag je ook verwachten van een siemens, veel koffiezet mogelijkheden

Annemiek 10-01-2021

duidelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Zonder moeilijke termen, knoppen en toetsen te moeten indrukken in een handomdraai de lekkerste koffie van de wereld......mmmmmmmm blij mee

Theo van Mierlo 09-01-2021

Je krijgt wat je verwacht...

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Zoals voor velen is investeren in volautomatische espressomachine een hele stap. In ieder geval voor ons wel. Na lang onderzoek hebben wij uiteindelijk gekozen voor de Siemens EQ6 Extraklasse. Hiervan zijn twee uitvoeringen beschikbaar. Onze keuze, de TE657F03DE, is feitelijk identiek aan de S700. Het andere Extraklasse type is het equivalent van de S300. Maar dan in een RVS jasje.

Op basis van alle reviews en Youtube filmpjes hadden wij een uitgesproken verwachtingspatroon. En ondanks dat wij het apparaat slechts kort in ons bezit hebben. Jonge, hij stelt zeker niet teleur. Alles wat wij op basis van onze research verwachten, hebben wij ook gekregen. Eigenlijk is het zelfs meer. Het apparaat is zoals wordt gepromote een absoluut stoere verschijning in je keuken. Eenvoudig en overzichtelijke bediening en een intuïtief instellingsmenu. Even wennen aan de bedieningstoetsen, maar verder gaat alles zoals je mag verwachten van een apparaat in deze prijsklasse. Zeer gebruiksvriendelijk allemaal.

Veel opmerkingen en commentaren gaan over een te klein waterreservoir en lekbak. Dit is niet werkelijk het issue. De machine spoelt gewoon haar systeem grondig door bij aan- en uitschakelen. Het apparaat gebruikt dus verhoudingsgewijs veel water. Daarvoor in de plaats blijft je machine goed schoon. Hetgeen je terugkrijgt in de stabiliteit en natuurlijk de kwaliteit van de koffieproducten. Het gegeven dat je iets vaker de lekbak dient te legen, vinden wij daar niet toe in verhouding staan.

Wij hebben zeer bewust voor de EQ6 gekozen, omdat wij twijfelde over het hygiënische karakter van de geïntegreerde melksystemen van de EQ9 en 500 series. Het melksysteem van de EQ6 stelt ook hier niet teleur. Het systeem werkt effectief en het schoonhouden is werkelijk een fluitje van een cent. Wij kiezen er voor om ook te reinigen voordat wij melkproducten maken. Na afloop van iedere kop is dit sowieso verstandig om te doen.

Dus het product voldoet exact aan onze verwachtingen. De meerwaarde zit hem war ons betreft uiteindelijk in de diverse eindproducten. Stuk voor stuk van bijzonder goede kwaliteit. Hmmm, horen wij de Barista mompelen. Natuurlijk zijn er altijd nuances. Maar dit apparaat geeft een erg fijne smaakervaring bij alle producten. Wij vinden nu bijvoorbeeld onze eigen Caramel Macchiato met St..b...s Dark Roast bonen al lekkerder als bij de bron. De kwaliteit van het melkschuim is zeer acceptabel. De temperatuur van de koffie is perfect. Natuurlijk allemaal op standaardwaardes. Commentaren over de tempratuur van melkproducten onderschrijven wij niet. Ijskoude melk transformeren heeft vanzelfsprekend beperkingen. Bovendien behoren sommige koffiespecialiteiten (zoals een Cappuccino) ook niet kokendheet te worden geserveerd.

Wij zijn erg te spreken over dit fantastische apparaat. Bijzonder fijn wanneer producten ook exact leveren wat er commercieel over beloofd wordt. Onze complimenten Siemens! Onze dank is groot...

Pluspunten

• Absolute "Eyecatcher" in je keuken
  • Zeer goede kwaliteit van alle koffieproducten
  • Bedieningsgemak en intuïtief instellingsmenu
  • Goede automatische reinigingsprogramma's
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Apparaat verbruikt iets meer water

Eric 08-01-2021

Mooi RVS koffie-en-meer apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

RVS gekozen omdat ik dat mooier vind dan de zwarte uitvoering. Apparaat is snel opgewarmd. Meestal drinken we koffie of americano. Espresso - maar dan vaak een doppio. De cappuccino is lekker - melkschuim is goed. Uiteraard wel volle melk gebruiken en rechtstreeks uit het melkpak. Meegeleverde dubbelwandige melkcontainer gebruiken wij niet, maar konden wij niet zonder bestellen. Kan twee dezelfde melkspecialiteiten tegelijkertijd zetten. Bij gebruik van 'dubbel' functie wel eerst keuze maken en dan pas op 'dubbel' klikken! Reiniging van melkslangetje gewoon meteen na gebruik is simpel. Waterreservoir is voor ons voldoende groot (2 personen). Dagelijks reinigingsritueel is simpel. Wij gebruiken een waterfilter zodat er minder verkalking zal zijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel keuze aan verschillende koffiebereidingen
  • Twee tegelijk zetten (ook bij melkspecialiteiten)

Minpunten

• Geluid - maar deze valt tov andere apparaten mee

Qnipp 07-01-2021

Siemems EQ 6

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Apparaat nog maar een paar uurtjes binnen, maar tot nu toe super tevreden. Makkelijk in gebruik, goede beschrijving hoe alles werkt. Koffie smaakt ook nog eens super en niet onbelangrijk, het is warm.
Hopelijk gaat deze een aantal jaartjes mee!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • ziet er ook nog eens mooi uit

Minpunten

• prijzig

Geert 06-01-2021

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Veel instellingsmogelijkheden en werkt goed

Niels 06-01-2021

Prima machine !

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Prima machine. Duidelijke bediening en onderhoud.
Dubbele cappuccino is erg handig en zowel de koffie- als de cappuccino zijn prima op temperatuur.
Wij zijn er erg blij mee.

Pluspunten

• warme koffie en cappucino
  • 2x cappuccino tegelijk ook mogelijk
  • makkelijk onderhoud
  • solide machine

Minpunten

• front aanzicht had iets stijlvoller mogen zijn

Mark 04-01-2021

Top apparaat, heel stil en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Half jaar gelesen onze eerste koffiebonen machine gekocht met 4 smaken en een heel hard maal geluid. Nu overgestapt op deze Siemens met 12 verschillende smaken en heel stil met bereiden. Nooit meer wat anders. Ook de dubbele koffie mogelijkheid is geweldig en makkelijk.

JP 03-01-2021

Siemens EQ.6 plus RVS

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Zeer degelijk gebouwd en tot nu toe lekkere koffie en makkelijk in gebruik. Kan ook fllterkoffie gebruiken en een kan koffie zetten. Tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik en onderhoud
  • Kan functie
  • RVS
  • Verlichting op kopjes

Minpunten

• Tot nu toe: GEEN

Door 03-01-2021

Top Volaotuomatische koffiemachine EQ6.Plus

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Een geweldig apparaat met veel mogelijkheden, een duidelijke display en heldere menu-opties en heel eenvoudige in gebruik.

Pluspunten

• Koffie variaties
  • Eenvoud