Siemens EQ.6 plus rvs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 91 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ben en Silvana 12-07-2022

Een fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze koffiemachine is een streling voor de tong en ook voor het oog.
Heerlijke koffie smaken en volop keuze.
Nog geen moment spijt van de aankoop.
Een aanrader voor iedereen die van koffie houdt.

Richard 02-07-2022

Superhandig

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wie van een lekkere cappuccino houd is dit een geweldig apparaat ,kwamen van een merk met aluminium cupjes maar dit apparaat ze heerlijke koffie ,wel eerst verschillende standen uitgeprobeerd maar zouden nu niet meer terug willen ,alleen schoonmaken is iets meer werk maar dat mag de pret niet drukken

René 27-06-2022

Zeer goede Siemens espresso volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit is mijn eerste volautomaat en wil niet anders meer. Ik heb er momenteel 200 koffie producten uit gehaald en ze zijn allemaal heel goed van smaak. Het schoonmaken van de lekbak gaat snel, en de zetgroep is eenvoudig er uit te halen even onder de kraan af drogen en weer terug plaatsen. Koffiemachine maalt stil en geeft aan wanneer er bonen bijgevuld moet worden zo ook het water.
Geeft ook aan wanneer er een reiniging nodig is maar dat is bij mij nog niet gebeurd.
Wordt compleet geleverd met waterfilter wat ik nog niet vervangen heb en schoonmaakmiddelen.
De melkbeker is ook een handige toevoeging.
Koffiemachine is heel degelijk. Staat mooi in de keuken door de RVS look.
Een dikke aanrader!

RME.N 13-06-2022

Een super volautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een gemakkelijk bedienbare volautomaat al mocht de melk wel wat heter

Vincent 02-03-2022

niet geschikt voor theewater

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Geweldige machine voor de koffieliefhebber, maar de theewater heeft ondanks gebruik van schoonmaakpillen een koffiesmaak.

Simone 25-12-2021

Makkelijk en handig apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Maakt geweldige koffievariaties, geeft duidelijk aan als er iets moet gebeuren en staat erg mooi in de keuken. Zeer blij met dit apparaat

frijlir 22-12-2021

De volautomaat voor echte koffieliefhebbers

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Het roestvrijstalen design van de EQ.6 Plus spreekt mij erg aan. Ook het touchscreen ziet er niet alleen super uit, het is ook enorm prettig en eenvoudig in het gebruik. Het apparaat onthoudt bij elke koffievariant ook steeds de laatst ingestelde koffiesterkte en hoeveelheid. Hierdoor maak ik zelf eigenlijk geen gebruik van de optie om favorieten op te slaan. Daarnaast biedt de EQ.6 Plus een zeer ruime keuze in koffievarianten en de koffietemperatuur en hoeveelheid zijn persoonlijk in te stellen.

En dan natuurlijk het belangrijkste, de koffie zelf. De EQ.6 Plus is voorzien van een het iAroma systeem wat werkelijk elke keer weer resulteert in perfect smakende koffie. Persoonlijk ben ik ook echt groot fan van de dubbel shot functie. Met deze functie wordt voor een kopje koffie gebruik gemaakt van twee malingen. Dit moet je als koffieliefhebber gewoon zelf ervaren.

Over all is het een mooi, stil en eenvoudig te bedienen en reinigen volautomaat die ik zeker aan een ieder kan aanraden. Elke koffieliefhebber zou van de EQ.6 Plus een smile van oor tot oor krijgen.

Pluspunten

• veel koffie variaties
  • Stil en gebruiksvriendelijk apparaat
  • Temperatuur koffie is zeer goed

RobbertF 22-12-2021

De volautomaat voor echte koffielieshebbers

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het roestvrijstalen design van de EQ.6 Plus spreekt mij erg aan. Ook het touchscreen ziet er niet alleen super uit, het is ook enorm prettig en eenvoudig in het gebruik. Het apparaat onthoud bij elke koffie variant ook steeds de laatst ingestelde koffie sterkte en hoeveelheid. Hierdoor maak ik zelf eigenlijk geen gebruik van de optie om favorieten op te slaan. Daarnaast biedt de EQ.6 Plus een zeer ruime keuze in koffie varianten en de koffietemperatuur en hoeveelheid zijn persoonlijk in te stellen.

Overal is het een mooi, stil en eenvoudig te bedienen en reinigen volautomaat die ik zieker aan een ieder kan aanraden. Elke koffie liefhebber zou van de EQ.6 Plus een smile van oor tot oor krijgen.

j**a@h**l.com 17-12-2021

Super

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Prachtig apparaat die doet waar het voor staat!
Lekkere hete koffie en redelijk stil.

• Warme koffie
  • Mooi
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Klein water reservoirt

Jolanda 17-12-2021

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer mooie en makkelijke machine!
Hij is stil en maakt goede warme koffie!
Wij moeten hem wel redelijk vaak ontkalken maar dat is een kleine moeite en zo klaar.

Fijne koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Pluspunten

• Malen is stil
  • makelijk naar wens in te stellen

Fijne koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Pluspunten

• Maler is erg stil
  • Makelijk naar wens in te stellen

Marcel 16-12-2021

Makkelijk naar wens in te stellen

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Werkt erg fijn en stil. fijn om makkelijk in te stellen op je eigen wensen en formaat kopjes.

Frederik 14-12-2021

Prachtige machine, uitstekende werking

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Bij het uitpakken van de machine valt de kwaliteit van de gebruikte materialen meteen op. Alles voelt stevig, met name de RVS behuizing maakt deze ExtraKlasse-uitvoering erg mooi. Daarbij is het apparaat relatief licht en compact en is alles vlot geïnstalleerd en snel gebruiksklaar. Alleen de optionele waterfilter is wat onhandig te installeren onderin de waterbak. Daarbij hebben de foldertjes die in het waterreservoir zaten een afdruk achter gelaten op de binnenkant van de kunststof bak, die er nauwelijks af te wassen is.
Bij de eerste bereidingen blijkt dat het apparaat relatief stil is vergeleken met andere merken. Het malen verloopt redelijk stil, het zetten van de koffie is beperkt te horen. Alleen het motortje dat de inwendige onderdelen beweegt maakt wat harder geluid, al lijkt dat na een tijdje minder te worden (of te wennen).
Koffie is goed van smaak, lekker sterk (afhankelijk van de instellingen) en goed heet. Zelfs melkschuim van melk uit de koelkast is goed warm, wat bij andere machines wel eens tegen valt. De vooraf ingestelde keuzes zijn gevarieerd en uitgebreid instelbaar qua grootte en sterkte, of twee keer tegelijk. Grootste nadeel ten opzichte van een kleine koffiezetter is het schoonmaakproces. Elke keer bij aan- en uitzetten wordt er automatisch gespoeld. Dat kost tijd en de lekbak is na 6-7 kopjes al vol, ook als je het spoelvocht zoveel mogelijk in een bekertje opvangt. Dat is geen probleem als het apparaat op je aanrecht staat, maar minder handig als je telkens moet lopen. Helaas heb ik ook al eens een plasje spoelvocht in mijn koffie gehad, dus opletten dat je je kopje er niet bij het aanzetten al onder zet.
Een ander nadeel is dat er geen melding komt als het melkreservoir leeg is. De losse RVS beker is handig en los in de koelkast te plaatsen, maar er zit geen venstertje op om te zien hoeveel er nog in zit en als het bakje leeg is, blijft het apparaat stomen tot de ingestelde 'hoeveelheid' gegeven is. Het waterreservoir geeft wel een melding zodra hij leeg is. Onhandig is dat het waterreservoir door zijn formaat niet onder alle kranen past, dus bijvullen moet in de keuken. Daarnaast is het door zijn onregelmatige vorm niet makkelijk om vanuit een kannetje water bij te vullen, dus het gebeurt wel eens dat een deel er naast gaat.
Al met al is het voor zijn prijs een prachtig afgewerkt, compleet en gebruiksvriendelijk apparaat.

Miena60 11-12-2021

Groot

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Mooi van design maar erg groot. Het apparaat vraagt veel handelingen, lekbak, water, melkcontainer, ontkalken. Als je de juiste bonen hebt drink je thuis goede horeca koffie, veel keuzemogelijkheden.
Daarom voor twee personen te groot, te bewerkelijk. Zou mooi staan op een klein kantoor.
De melkcontainer mist een venstertje.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Degelijk

Minpunten

• Bewerkelijk
  • Groot

Miena60 11-12-2021

Mooi

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Prachtig apparaat, een blikvanger in de keuken. Wel erg groot. De koffie smaakt heerlijk, veel keuzemogelijkheden.
Er moet wel aandacht besteed worden aan het onderhoud. Mooie melkcontainer, deze zou handiger werken met een venstertje. Kortom horeca koffie thuis.

Pluspunten

• Keuzemogelijkheden
  • Mooi

Minpunten

• Bewerkelijk
  • Groot

Luctimo 11-12-2021

Bewerkelijk

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Heerlijke koffie, alhoewel het even zoeken is naar de juiste bonen.
Zeer bewerkelijk apparaat. Melkcontainer zou handiger zijn met venster.

f**n@h**l.com 09-12-2021

We genieten van deze koffievolautomaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

We zijn al bekend met het Siemens koffieapparaat, want we hebben al sinds 7 jaar de EQ7, alleen die begint nu wat probleempjes te geven, dus is dit een mooie kans om via The Insiders dit nieuwe apparaten te ontdekken. Wij hebben gekozen voor de EQ 6 plus. Het design is mooi. Omdat we al bekend waren met dit type apparaat, was de installatie simpel. Ook het instellen van de verschillende persoonlijke voorkeuren gaat prima. In het begin vond ik dat hij aardig “ kraakt” bij het opstarten, maar naarmate we hem langer gebruiken wordt dat geluid wel minder en is het niet zo storend meer. Het display met de verschillende koffiesoorten werkt ook gemakkelijk (en ziet er mooi uit, touchscreen keuze voor de koffiesoorten) evenals de startknop, die duidelijk verbeterd is tov het oudere type. Je hoeft nu maar 1 handeling te verrichten voor hij aan is. De koffie heeft een heerlijke smaak (je kunt de maalgraad instellen al naar gelang de koffiebonen die je gebruikt) en een mooie crèmelaag. Ook de temperatuur van de koffie is goed, voor lekkere koffie moet die niet te heet zijn. Ook hebben we heerlijke Latte Macchiato met deze machine gemaakt, we doen er altijd zelf een beetje koffiesiroop in. Heerlijk. Het schuim is lekker stevig, je lepel blijft er bovenop liggen.. Wel moet je het slangetje goed bevestigen, anders heb je overal melkspetters. Nadeel is dat hij veel water doorspoelt als je hem uitzet, waardoor het waterreservoir best snel leeg is. Hij geeft wel op tijd aan dat het reservoir gevuld moet worden, zodat je niet een half kopje koffie hebt, wat bij het oudere apparaat wel het geval was.
Eindconclusie is dat dit een goed apparaat is, maar hij heeft wel een vrij hoge aanschafwaarde, waardoor hij niet voor ieder budget geschikt is.

Pluspunten

• mooi design
  • meerdere koffievariaties mogelijk
  • mooie crémelaag op de koffie
  • stevig melkschuim

Minpunten

• wat lawaaierig bij het opstarten

Revelations 09-12-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

Pluspunten

• Touchscreen
  • Waterreservoir
  • Verschillende koffiesoorten

Minpunten

• lichtinval bonenreservoir

Revelations 09-12-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wat een klasbak van Siemens. Een mooi, elegant apparaat waar echt lekkere koffie mee gemaakt kan worden. We hadden vooraf wat twijfels over de temperatuur van de melk, maar ik heb bij de instellingen de ratio melk/koffie aangepast waardoor de grotere hoeveelheid hete koffie zorgt voor een betere temperatuur van bijvoorbeeld de cappuccino en latte macchiato. Het apparaat is zeer makkelijk in gebruik door middel van het display. Het wijst zich vanzelf. Het waterreservoir is groot genoeg voor 2 personen en ik hoef niet steeds het reservoir te vullen. Daar kan genoeg in, net als in het bonenreservoir! Helaas is het bonenreservoir wel lichtdoorschijnend wat de kwaliteit van de bonen niet ten goede komt. Zeker niet als de bonen langere tijd in het reservoir zitten.