JURA ENA 8

Bekijk 5 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de JURA ENA 8 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Koffiejunk 02-03-2024

Drama

Geschreven voor: JURA ENA 8

Sinds 2019 de JURA ENA 8 in bezit en na een maand of twee begonnen de problemen. Ik denk dat we alle foutcodes wel hebben gehad. De machine in 4 jaar 3 keer teruggestuurd waarvan we 1 keer het volle pond moesten betalen (300€) omdat we 1 week na de garantie periode de problemen kregen. De machine is in januari weer voor reparatie teruggestuurd en heeft welgeteld 1 week goed gefunctioneerd. Nu slaat de ENA 8 willekeurig af bij het zetten van een kop koffie. We kijken het nog even aan maar waarschijnlijk gaat onze ENA 8 naar de schroothoop. Kwaliteit/prijs is totaal niet in verhouding.

Minpunten

• Veel storingen
  • Zeer dure machine voor de geboden kwaliteit

p**********@g******** 12-02-2024

Jura ena 8

Geschreven voor: JURA ENA 8

Temperatuur van melkschuim maakt de cappuccino lauw. De melk stroomt te snel, door de stroomsnelheid van de melk te vertragen door in het slangetje te knijpen wordt de temperatuur van de melk hoger. De machine maalt de bonen maar zet geen koffie, het water stroomt dan in de lekbak en de ongebruikte koffie in de residubak. Daar ik de machine niet in Nederland heb gekocht werd ik niet door de Nederlandse telefoonservice geholpen.In mei wordt de machine 3 jaar en lever de machine maar in voor recycling. Op voor een ander merk.

Pluspunten

• Mooi om te zien

Minpunten

• Kwaliteit
  • Temperatuur
  • Service

Monique 01-11-2023

Jura ena 8 blijft problemen houden

Geschreven voor: JURA ENA 8

Nadat wij 10 jaar zonder problemen plezier hebben gehad van onze vorige jura. Kochten wij in november 2021 de Ena 8. Maar dit apparaat blijft problemen geven. Lekt aan de onderkant. Blijft veel residu achter in het apparaat ondanks regelmatige reiniging. Na melding bij jura is het apparaat schoon gemaakt. Maar problemen houden aan blijft lekken en moet regelmatig met mijn hand in het apparaat om residu te verwijderen achter het klepje. Jura zegt niet bekend te zijn met deze problemen. Maar ik lees hier ongeveer zelfde reviews. Morgen maar weer eens bellen met Jura.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Lekt aan onderkant
  • Veel storingen
  • Residu blijft achter in Ena 8

Fam Knegt 01-07-2023

Korte levensverwachting en slechte service

Geschreven voor: JURA ENA 8 (Touch)

Twee jaar geleden dit apparaat gekocht. In eerste instantie heel blij mee, maar langzaam maar zeker steeds meer problemen. Bij het maken van koffie verdwijnt het water de ene keer in het koffierestantenbak en daarna weer in het kopje. Echter steeds minder vaak in het kopje!
Nu twee jaar na aanschaf is het apparaat helemaal uitgevallen en moet het volgens leverancier van binnen volledig worden gereinigd; kosten ongeveer 300 euro. Dit terwijl we het zelf altijd netjes schoon houden. Inruil tegen redelijke kostenreductie is ook niet mogelijk en wordt door leverancier niet ondersteund. Kortom apparaat heeft korte levensverwachting en slechte service door leverancier.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Veel onderhoud
  • Kan aan binnenkant niet worden verschoond.
  • Herstel door leverancier tegen hoofdprijs.
  • Regelmatig storingen

Officiële reactie van JURA 04-07-2023

Geachte fam Knegt,

Wat spijtig te vernemen dat uw JURA koffiemachine niet naar tevredenheid functioneert. Wanneer u een JURA koffiemachine aankoopt via JURA of via één van onze geautoriseerde dealers heeft u recht om een garantieperiode van 25 maanden vanaf het moment van aankoop. Graag kijken we met u mee naar uw situatie en de mogelijkheden om deze situatie op te lossen ook als uw garantietermijn inmiddels is verstreken.

Zou u contact met ons kunnen opnemen met onze helpdesk via helpdesk@nl.JURA.com onder vermelding van Kieskeuring review. Dan neemt iemand zo spoedig mogelijk contact met u op.

JURA Nederland B.V.

m******@h********** 26-11-2022

Erg snel stuk en melkschuim is lauwe melk

Geschreven voor: JURA ENA 8

Ik heb de Jura Ena 8 nu 3 jaar, in die tussentijd heb ik hem 2 keer laten repareren en is hij nu weer half stuk. Echt niet normaal voor een apparaat dat destijds 1100 euro kostte.

Maar eigenlijk al vanaf dag 1 waren we niet echt te vreden:
- het melkschuim wat er uit komt kan je eigenlijk geen schuim noemen. Het is gewoon lauwe melk. We hebben dit nooit aan gasten durven aanbieden.
- De binnenkant van het apparaat wordt enorm vies met koffieprut. De binnenkant is niet zelf schoon te maken.
- Door dat de binnenkant zo vies is geeft het apparaat continu de melding dat de restbak vol is en kan je geen koffie zetten. Maar de restbak is al leeg...
- De helft van de kopjes koffie die we nu zetten eindigt niet in het kopje maar wordt op een of andere manier binnen in direct in de opvangbak gespoten.
- De bonenmaler maalt soms maar 1 seconde; gevolg is rioolwater als koffie.

De Jura Ena 8 is gewoon structuur niet goed ontworpen waardoor afvalophopingen plaats vinden aan de binnenkant en alles gewoon stuk gaat. Waarschijnlijk kan ik hem weer terug sturen naar Jura en maken ze hem weer, maar ik heb daar gewoon geen zin in. Jura is mij enorm tegengevallen.

Pluspunten

• Koffie is aan het begin goed
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Snel stuk
  • Restbak vol sensor werkt slecht
  • Melkschuim is geen schuim
  • Binnenkant helemaal vies

de Weers 10-09-2022

Jura Ena 8

Geschreven voor: JURA ENA 8

Vrij dure volautomatische machine die prima koffie geeft, maar als je de machine wilt kopen voor de koffiespecialiteiten (cappuccino/ latte/etc) zou ik je dat zeker willen afraden. Doordat de melk koud blijft heb je dus koude cappuccino of latte. Een oplossing is er niet volgens leverancier of jura zelf. Dikke pech, 1000 euro weg. Beter gewoon een knappe bonenmachine en losse melkopschuimer kopen. Voor veel minder geld overigens.

Pluspunten

• Prima zwarte koffie

Minpunten

• Melk blijft koud
  • Slecht schuim
  • Zeer duur voor zo weinig kwaliteit

e*****@c******** 05-08-2022

Problemen met Jura Ena 8

Geschreven voor: JURA ENA 8

Sinds december 2020 dit apparaat, gekocht vanwege alle positieve recenties. En ook in mijn omgeving veel lovende reacties over Jura apparaten. Helaas deel ik die mening niet. Het apparaat is al 4 keer terug geweest ter reparatie. Hij koekt erg aan en een aantal keer per week moet ik met mijn vingers in het apparaat om alle overgebleven resten te verwijderen achter klepjes. Ik maak mijn apparaat keurig schoon volgens de gebruiksaanwijzing met originele Jura produkten. Verschillende bonen en maalstanden geprobeerd, zoals geadviseerd door Jura. Niets helpt. Tevens heb ik regelmatig residu in mijn koffie. Geen oplossing. Niets aan de hand met het apparaat...
Het schoonmaakprogramma doorloopt het apparaat niet volgens de gebruiksaanwijzing, zodat ik het programma een tweede keer laat draaien om geen zeepsmaak meer te hebben. Niets aan de hand, een fout in het boekje volgens Jura. Ik kom er maar niet doorheen helaas. Ik had me toch iets heel anders voorgesteld bij een apparaat voor deze prijs!

Pluspunten

• Mooie vormgeving

Minpunten

• Koekt aan, wordt niet schoon met reinigingscyclus
  • Geen oplossing voor de problemen bij Jura helpdesk
  • Koffie met melk via melkopschuimer zijn niet heet.

Officiële reactie van JURA 11-08-2022

Bedankt voor uw feedback! Wat vervelend om te lezen dat de ENA 8 niet aan uw verwachtingen voldoet. Wij zouden graag nog even in contact komen met u, zou u uw telefoonnummer willen mailen naar beurzen@nl.jura.com? Wij nemen dan spoedig telefonisch contact met u op. Alvast bedankt, JURA Nederland

n*********@h********** 26-01-2022

Lauwe melkproducten, zonde van de hoge aanschafprijs

Geschreven voor: JURA ENA 8 (Touch)

Na jarenlang plezier te hebben gehad met van mijn Jura C9, wilden we een nieuwe aanschaffen. Gekozen voor de Ena 8.
De koffie (zwart) is heerlijk, maar de cappuccino en latte macchiato zijn lauw. Zelfs via instellingen de temperatuur op hoog gezet. Ik verwarm de kopjes voor, maar niets. Het blijft lauw. Met een temperatuur de cappuccino gemeten en we komen uit op 45 graden. Voor de prijs van dit apparaat, verwacht je geen lauwe koffie

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • goede zwarte koffie

Minpunten

• lauwe cappuccino en latte
  • te duur voor de koffie die je krijgt

p**********@h********* 23-12-2021

Complimenten voor JURA

Geschreven voor: JURA ENA 8 zwart

Complimenten voor Jura!! Erg blij met onze aankoop Jura Ena 8. Heerlijke verschillende koffie's, gemakkelijk in de bediening, alles naar wens in te stellen, etc. etc... Door een menselijke fout was er van binnen een klepje afgebroken. Toen ik daarvoor belde wist de telefoniste direct wat er aan de hand was na mijn uitleg en trad hun voortreffelijke service direct in werking: Per koeriersbedrijf werd mijn kapotte apparaat opgehaald, zorgvuldig in een krat verpakt. Ik kreeg een leenapparaat voor de tijd dat onze machine in reparatie was, na een aantal dagen werd er weer door het koeriersbedrijf een afspraak gepland om de machines weer om te ruilen. Deze communicatie verliep ook uitstekend met een app waarmee je de route van de koerier kon volgen. Ons adres is best lastig te vinden, maar de koerier belde op en na mijn instructies is het allemaal goed gekomen. De reparatie viel in de garantie, dus er waren geen enkele kosten aan verbonden.
Daarom wil ik graag aan iedereen vertellen dat ik de apparaten en de geweldige service van JURA TOP vind!!!

Pluspunten

• Geweldige service !!!
  • Prachtige machine om te zien. Heerlijke koffie!
  • Veel verschillende keuzes voor koffievariaties.
  • Alle instellingen simpel naar wens aan te passen.
  • Onderhoud en schoonmaken is een kleine moeite.

Edwin 10-06-2019

Goed apparaat met wat eigenaardigheden

Geschreven voor: JURA ENA 8

Apparaat zet heerlijke koffie maar heeft wel wat eigenaardigheden.
Na 10 kopjes koffie moeten de afval en lekbak geleegd worden.
Als je een dubbele Espresso maakt en de eerste portie is toevallig kopje nr. 10 dan stopt het apparaat, vraagt om de afval en lekbak te legen en is dan vergeten dat de dubbele Espresso nog niet klaar was.
Het melksysteem moet gereinigd worden na ieder gebruik.
Er wordt een speciale beker meegeleverd voor deze reiniging die je tot aan de streep dient te vullen.
Tijdens de reiniging wordt gevraagd deze beker nogmaals te vullen terwijl hij niet voor de helft leeg is. Zelfs als je niet bijvult en gewoon de knop verder indrukt blijft er nog water over.
Bovenstaande gemeld bij Jura en ik werd teruggebeld.
In de showroom zijn deze punten gedupliceerd maar er is geen oplossing.
Ons apparaat is nu in reparatie omdat er na iedere 10 kopjes ongeveer een eetlepel versgemalen koffie op op de lekbak is gevallen.