Siemens EQ.6 plus TE651209RW - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 470 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus TE651209RW op Kieskeurig.nl.

8,9

Jan van Dooren 08-11-2018

goed overzichtelijk makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

we hebben gekozen voor elk uur van de dag een lekker vers kopje koffie en dat hebben we nu ,en de ervaring die we met siemens hebben is gewoon goed

Pluspunten

• stil
  • gemakkelijk in gebruik
  • verschillende soorten koffie

Minpunten

• je drinkt mischien te veel koffie

Ed 12-11-2019

perfecte koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Na veel plezier gehad te hebben met de EQ5 en meer dan 20000 kopjes genoten te hebben nu de EQ6. Mooi apparaat leuke design, praktische en duidelijke bediening. Perfect kopje cappuccino heerlijke latte macchiato. Makkelijk te reinigen. veel vertrouwen om dit apparaat ook weer lang te kunnen gebruiken.

Pluspunten

• duidelijke en eenvoudig display
  • meerdere keuzes diverse dranken
  • praktische melkopschuimer
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• melksysteem reinigen meerdere menukeuzes maken
  • bonen malen maakt flink geluid
  • heet water pas na verwijderen melkslang

M.P. Schipper 22-04-2020

We geven het op

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Helaas gaaf het apparaat al na enkele maanden een melding dat het water op was terwijl er gewoon genoeg water in stond. Pas na de 2e keer opsturen gerepareerd onder garantie. Altijd problemen gehad met het display. Gaf vaak teksten half of slecht weer. Maakte overigens niet uit voor de werking, hoewel af en toe de stekker er echt uit moest voordat het weer werkte. Een aantal maal ging het niet goed met de zetgroep, maar misschien moet je dan extreem vaak schoonmaken om dit te voorkomen. Tussendoor altijd weer het gezeik over schoonmaken met dure spulletjes (business model). Nu is er een probleem met het water (aanvoer ervan) en we geven het op nu na 5 jaar gekloot met dit ding.

Pluspunten

• Goede koffie

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Benjert 03-02-2020

grootste af rader

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

wij hebben deze machine nu ruim 4 jaar in is in die periode talloze keren terug geweest naar de reparatie afdeling in Tiel. 6 december kregen wij de machine na het repareren van een storing a 249,01 euro weer terug en zou hij het weer goed moeten doen (storing was er kwam geen koffie uit de uitloop) maar nu nog geen 6 weken later komt hij na het vervangen van de waterfilter en het ontkalken (regulier onderhoud) weer niet door zijn opstart heen. contact op genomen het de service afdeling waar doodleuk gereageerd wordt met "sorry maar het apparaat is over zijn economische levensduur van 4 jaar heen ik adviseer u een nieuwe te kopen, als u hem wilt laten repareren kost dat 62 euro omdat het een ander defect is en omdat hij nog maar zo kortgeleden is gerepareerd." dit gemeld bij de klantenservice van Siemens maar deze reageert ook niet. conclusie: nog geen 8000 kopjes veel ellende en een afschrijving van 1000 euro in 4 jaar, een perfect onderhouden apparaat, daarvan zegt Siemens op de schroot er mee. U bent gewaarschuwd!

Pluspunten

• koffie is goed
  • onderhoud gemakkelijk

Minpunten

• kwaliteit
  • service

Bor59 01-07-2019

Een perfecte automatische koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Deze automatische machine geeft bij ieder kopje koffie een heerlijke koffie, welke soort je neemt! Je kunt hem op jou smaak instellen!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Theo van den Berg 10-05-2019

Duidelijke display met voldoende keuzes

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Machine nu een week in bezit, en bevalt prima. Start snel op en reinigt zichzelf. Lekbak is wel snel vol. Komt misschien omdat we het apparaat nog niet helemaal door hebben maar is (nog) niet storend.

Pluspunten

• Duidelijke display
  • Voldoende keuzes
  • Start snel op

Minpunten

• Lekbak snel vol

Conchita 07-11-2018

Makkelijk lekkere koffie maken

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Ik kende het Bosch-apparaat en wilde hetzelfde. Bij deze uitgekomen.
Duur maar makkelijk in het gebruik, heerlijke koffie. Prima melkschuim (zonder gespetter).

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak
  • Koffieopvangbakje en koffievoorradbak vrij groot
  • Reinigen melksysteem heel eenvoudig
  • Melk opschuimen supermakkelijk

Minpunten

• Waterreservoir vrij klein
  • Opvangbak moet vrij vaak geleegd
  • Hoge prijs

Harm-Jan 15-12-2020

Prachtige machine, heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Na ongeveer 4 jaren lang koffie te hebben gedronken van een low-range espressomachine van een grote Nederlandse fabrikant, hebben we besloten om voor meer kwaliteit, en minder onderhoud te gaan. We kwamen uit bij de Siemens EQ6 Plus. Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil in zou zitten, maar deze koffie is 10 keer zo lekker. De espresso smaakt alsof ie in een koffietentje in Milaan is gebrouwen. De cappucino ziet er prachtig uit en wordt 100% automatisch gebrouwen. Daarnaast zijn er losse kalkfiltertjes te koop die je gewoon in het waterreservoir zet, voor een nog betere smaak. Al met al is dit voor ons een zeer goede koop!!

Pluspunten

• Intense espresso
  • Prachtige cappucino
  • Zelfreinigend melksysteem
  • Veel keuze uit koffiesoorten
  • Je voelt je een barista voor je gasten

Minpunten

• Te veel koffie drinken
  • Lekbak vrij snel vol

Mevrouw Yildiz 12-12-2020

uitstekende koffieapparatuur voor een eerlijke prijs

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Wij hebben al 2 van deze koffiemachines gekocht, 1 voor de zaak en 1 voor thuis. Maakt hele lekkere koffie en je kan zelf kiezen hoe sterk/ groot je hem wil, daarnaast makkelijk te onderhouden en heel eenvoudig om schoon te maken.

Pluspunten

• kan zelf kiezen hoe groot en sterk je koffie is
  • keuze uit velen soorten koffies
  • kan ook gebruikt worden voor warm water voor thee

Minpunten

• kan niet echts iets bedenken.

Bart Staps 07-12-2020

Fijn,stil en op alle opzichten in te stellen voorkeuren

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Dit apparaat nu een week in bezit. Zeer stil, en op alle mogelijke voorkeuren zoals inhoud, sterkte en temperatuur in te stellen.
Goede zetgroep wat zich in de loop der jaren heeft bewezen.

Pluspunten

• Uitgebreid menu
  • Uitgebreide keuze
  • Zowel bonen als gemalen koffie denk aan decafé.
  • Makkelijke melk aanvoer.
  • Goed schoon te houden.

Koffiemachine Siemens EQ6plus 25-07-2020

Siemens, een andere koffie beleving!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Na 6 jaar DeLonghi Prima Donna S overstapt naar Siemens, EQ6 plus. Eenvoudig in gebruik met veel mogelijkheden.
De zetgroep kan je in één keer volledig reinigen. Mooi strak design en lekkere koffie.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • zetgroep volledig uitneembaar.
  • minder DB tijdens malen.

Minpunten

• klein waterreservoir

P. Jacobsen 17-07-2020

Overzichtelijk menu

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

top al die verschillende instellingen. De cappuccino is nu eindelijk echt warm met prachtig schuim. Ik drink de koffie heel sterk en die instelling staat nu opgeslagen in de favoriet instelling gemakkelijk opvraagbaar. Redelijk geruisloos en compact t.o.v. mijn vorige Siemens.

Pluspunten

• bediening
  • diverse instellingen
  • smaak is top met de juiste bonen
  • snel
  • prijs is zeer acceptabel voor wat je krijgt

Minpunten

• water inhoud zo groter mogen

Leen 09-07-2020

Goede scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

We hebben voor dit product gekozen omdat je veel koffies mee kan maken en voor dat ik het kocht heb ik het ij iemand gebruikt en het was heel lekker

Roelofs Zijtaart 01-12-2019

superstil en erg snel

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Wat een heerlijk makkelijk apparaat, alles is op een makkelijke display te vinden.
En de snelheid waarmee je een kop koffie hebt, laten we het vooral hebben over het geluid, wat een superstille machine
Dit is onze 3e espresso apparaat maar nog nooit hebben we zo een makkelijk en gebruiksvriendelijk apparaat gehad.

Pluspunten

• snelheid
  • geluidsarm
  • gebruiksvriendelijk

Fred 30-11-2019

Fraaie espresso machine met meerdere mogelijkheden.

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Op zoek naar een nieuw espresso apparaat. Eerst in de prijsrange van 350-450. Vorige apparaat was ook een Siemens. Door Black Friday and cashback aktie van Siemens iets meer uitgegeven maar daardoor wel een hogere kwaliteit met meer mogelijkheden gekregen. Mooi display met diverse keuzes van type koffie van espresso tot cappuccino. Sterkte en hoeveelheid per type keuze eenvoudig in te stellen en daardoor op maat af te stemmen op de gebruiker. Handig melk slangetje die zo een pak of melkkan in kan. Onderhoudsprogramma begeleiding, wat moet je doen, in display. Ook een snelprogramma om melkslangetje te laten schoonmaken. Eerste koffie smaak ervaringen zijn zeer positief. Zowel de espresso als de melk varianten.

Pluspunten

• Verschillende koffie typen.
  • Twee kopjes gelijktijdig
  • Mooi en duidelijk display
  • Flexibele slang voor melktoevoer.
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Wel ruimte hebben. Is niet klein.

Marianne 30-11-2019

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

We hadden een Philips espressomachine, maar hebben toch weer voor Siemens gekozen. Sterkte is instelbaar, heerlijke koffiesmaak en veel varianten mogelijk. En de koffie is warm, ook de temperatuur is instelbaar. Een duurder apparaat, maar voor de koffieliefhebber is hij het zeker waard.

harrie kremers kleine kamp 1 6081AK Haelen 26-11-2019

fraaie vormgeving - duidelijk display

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

We hebben dit apparaat gekocht omdat het fraai vormgegeven en een sieraad in de keuken is.
Het heeft een duidelijke en eenvoudige bediening. De werking van het apparaat is ons bekend omdat onze kinderen ook hetzelfde hebben. Verder is de prijs - kwaliteit- verhouding bijzonder gunstig. in alle opzichten een super apparaat.

Pluspunten

• perfect design
  • makkelijke bedieniening
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Roel 24-11-2019

Lekkere cappucino

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Een kennis van ons bezat al een dergelijk apparaat en dit beviel goed. Bij aanschaf viel wel op dat dit een vrij groot apparaat is. Reinigt zichzelf na elke tapbeurt maar moet ook handmatig geregeld worden schoongemaakt. Erg lekkere koffie en opvallend stil bij het malen. Waterreservoir is wat aan de kleine kant maar is gemakkelijk afneembaar en te vullen. Let wel op dat dit apparaat vrij veel stroom trekt!

Pluspunten

• prima koffie, espresso, cappucino, latte enz.
  • zeer stille machine

Minpunten

• waterreservoir aan de kleine kant

Leny van der Klip 21-11-2019

Koffiemachine Siemens EQ.6 Plus S300

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Ik vind het een geweldig apparaat. Euro 800,00 is wel een pittige prijs, maar hij doet het prima.
Mijn zoon had er al een en op aanraden van hem heb ik dezelfde gekocht. De koffiemachine heeft legio mogelijkheden en zet heerlijke koffie. Wat wil een mens nog meer. Ik kan hem dus iedereen aanbevelen. Echt een apparaat voor de echte koffieliefhebber.

C. Bouwens 18-11-2019

Fijne eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus TE651209RW

Top apparaat, werkt stiller dan verwacht. Zet een perfect bakje koffie en een verdomd lekkere cappuccino. Hadden eerst een Siemens EQ5, deze heeft na jaren trouwe dienst en meer dan 45000 koppen te hebben gezet de geest gegeven. Het was voor ons dus vanzelfsprekend om nu wederom te kiezen voor een kwaliteitsprodukt van Siemens.

• perfecte cremalaag
  • prima opgeschuimde melk

Minpunten

• geen kunnen vinden