Melitta CI Touch Black volautomatische espressomachine F630-102

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CI Touch Black volautomatische espressomachine F630-102 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

n*************@g******** 02-11-2023

Miskoop

Miskoop.
Dit apparaat gekozen voor de warme melk optie en voor latte macciato.
Echter de melk wordt niet heet maar lauw.
Contact gehad met fabricant.
Het blijkt geen productiefout te zijn maar ze hebben bij melitta er voor gekozen niet de aanbevolen temperatuur voor melk (specialiteiten te hebben van 60 graden maar slechts 40 graden.
In de praktijk haalt hij de 40 graden niet eens maar met beetje geluk 38graden.
Dus een duur apparaat in huis.. kan ik alsnog met een melkschuimer in de weer.

• Melk rechtstreeks uit pak

Minpunten

• Lekbak snel vol, ook bij losse opvang
  • Melktemperatuur niet heet genoeg (60gr)
  • Dubbele bonenreservoir niet praktisch
  • Onduidelijke handleiding
  • melkslang lastig loskoppelen. Voelt kwetsbaar

N**r@g**l.com 04-10-2023

Lauwe melk

Helaas wat minder tevreden.
Keuze gemaakt voor dit apparaat ivm de warme melk optie.
Echter is de warme melk niet warm maar lauw.
Hierdoor ook de koffiespecialiteiten niet warm genoeg.

Lekbakje snel vol, ondanks opvangen in ander bakje
Bonenreservoir klein. Je kunt niet de 2 bakken samenvoegen tot 1.

• Mogelijkheden

Minpunten

• Melk niet warm genoeg
  • Lauwe koffiespecialiteiten
  • Lekbak snel vol indicatie.
  • Max macciato te klein
  • Handleiding minimaal.

n***@g************* 26-10-2021

Melitta CI toch bevalt goed.

Na enkele maanden de Melitta te hebben gebruikt zijn we er nog heel tevreden over over. Wel heb ik onlangs de maalgraad van de koffie iets fijner ingesteld dan de fabrieksinstelling. Dit geeft in onze ogen een iets vollere smaak maar nog belangrijker is natuurlijk de kwaliteit van de koffiebonen die je gebruikt en dat moet je echt zelf uittesten. Wat ik wel vreemd vind is dat er aangegeven is dat als je een waterfilter monteert in het waterreservoir je dan een jaar lang niet zou hoeven te ontkalken maar het apparaat geeft elke 3 maanden aan dat het toch ontkalkt moet worden wat vreemd is. Nadat ik dat had gedaan was de koffie heel vies (enkele koppen) en na het uitgebreid lezen van de handleiding bleek dat je voor de ontkalking het waterfilter eerst weer had moeten verwijderen. Is natuurlijk niet zo handig, Maar al met al zijn we heel tevreden over het apparaat en genieten elke dag van lekkere koffie. Wel blijft belangrijk regelmatig onderhoud te doen en het apparaat schoon te houden wat op zich natuurlijk logisch is.

n***@g************* 05-07-2021

Melitta CI Touch automatische koffiezetter bevalt goed

Ongeveer 2 maanden geleden de Melitta CI Touch gekocht. Apparaat is verkrijgbaar in zwart en zilver en ziet er goed uit. Keuze is op deze Melitta gevallen omdat je er 2 soorten bonen in kunt doen, bijvoorbeeld met en zonder caffeine. Je moet dan wel altijd een kopje "vooruit denken" omdat er altijd bonen in het reservoir achterblijven. Tot nog toe bevalt de Melitta prima. Kwaliteit koffie is uitstekend en ook het melkschuim (in bv cappucino of apart) kan er goed mee door. Je moet wel regelmatig (bijna dagelijks) het opvangreservoir voor spoelwater en koffie leegmaken maar dat is zo gedaan. Voor ons is eenmaal per dag de watercontainer vullen voldoende wat het eerste is dat ik elke ochtend doe om sowieso vers water te hebben. Er zit een kalkfilter bij dat het 1 jaar zou moeten uithouden en we hebben er tabletten voor schoonmaken apart bijgekocht en zojuist voor de eerste keer gedaan. Het apparaat geeft zelf precies aan wat je moet doen. Een kind kan de was doen. Ook moet je eenmaal per week de zetgroep schoonmaken die je er makkelijk uitklikt en afspoelt. Persoonlijk vind ik het helemaal geen vervelend karweitje en is ook zo gepiept. Soms geeft hij aan dat er bonen moeten worden bijgevuld terwijl er nog bonen inzetten, met name bij een laag niveau willen ze wel eens blijven hangen. Op tijd bijvullen voorkomt dit probleempje. Het lawaai bij het malen valt ons 100% mee. Al met al zijn we tot nog toe erg tevreden over de aanschaf en nog steeds bezig verschillende soorten koffie uit te proberen (kan echt een wereld van verschil zijn!). Daarbij kun je heel veel (persoonlijke) instellingen aangeven (hoeveelheid koffie en/of melk, temperatuur koffie, maalgraad, sterkte koffie, etc.). Kortom, geen spijt van onze aanschaf en we verheugen ons elke dag weer op de vers gezette kopjes koffie of cappucino.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • makkelijk te bedienen
  • veel mogelijkheden
  • eenvoudig schoonmaken

Minpunten

• relatief vaak lekbak legen, is klein
  • soms blijven koffiebonen hangen in reservoir