Krups volautomatische espressomachine - Wit EA8901

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine - Wit EA8901 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

j****@z************ 09-03-2023

Mooi maar niet goed genoeg en belabberde after sales service

Mooie Krups evidence in wit, lekkere koffie en staat leuk. Idee is mooi , maar koop deze uitvoering liever niet.

Na 13 maanden al 2 x gerepareerd, en dat voor een product van adviesprijs 800 euro.

Cappucino keuze incorrect uitvoeren selectie
Ristretto keuze werkt niet goed
Veel te veel spoel en lek water
Koffie niet warm zelf niet op heetste stand
Na 2 dagen na ontkalken is de koffie al weer minder warm , eerste 2 kopjes zijn zelfs lauw
Koffie droes opvang bakje klemt niet meer goed , dan trilt dit uit zitting en schakelt systeem uit, bij terug duwen halve cyclus.

Al met al voor deze prijs niet duurzaam genoeg.

Ergste is dat Krups klantendienst er niets van wil weten, geen actie neemt en geen geld terug of voucher wil geven. Hmmmm duidelijk geen Krups meer voor mij.

Ik ga Melitta proberen, is ook kennelijk erg stil.

Pluspunten

• Mooi
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Veel storing
  • Niet duurzaam genoeg voor de prijs
  • Slechte service krups

Jan 27-06-2023

Inmiddels gehoor gevonden bij Krups. Koste wat moeite maar na goed contact en gesprek heeft de leiding van service dienst zeer adequate gereageerd en mijn probleem met de evidence opgelost om deze te vervangen door een nieuw model. Dank u wel team Krups. Heel blij mee. Het nieuwe apparaat maakt nog lekkerder koffie , en heter en meer opties. Duidelijk een verbeterde versie.

nieuwenhuis 25-12-2021

absoluut geen aanrader

We hebben dit apparaat februari 2019 gekocht. in April 2021 was hij stuk. ik heb het apparaat toen aangeboden ter reparatie bij Mediamarkt, na 3 keer terug, omdat de reparatie niet goed was uitgevoerd, in totaal 6 weken verder en €160,- reparatiekosten armer, hadden we hem gerepareerd en met 6 maanden garantie op de reparatie terug. Nu, 2 weken na de garantie op de reparatie, op eerste kerstdag is hij weer stuk. Wat ons betreft op den duur een slecht apparaat. De koffie is goed, de cappuccino matig. De opschuim installatie is zeer gevoelig. Elke avond alle onderdeeltjes in een sopje, anders werk hij na een week niet meer. ook maakt het apparaat erg veel lawaai ten opzichte van andere machines. Wat ons betreft absoluut geen aanrader.

Minpunten

• matige cappucino
  • veel lawaai
  • dure reparaties

jannieuwenhuis 28-12-2021

Gisteren het apparaat voor de zoveelste keer aangeboden bij de servicebalie van de Mediamarkt in Zwolle. De baliemedewerker zocht de de gegevens op en was kort en resoluut. "Dit schiet niet op, Ik stort u het totale bedrag terug op uw rekening, dan kunt u op internet een nieuwe uitzoeken". Vervolgens stortte hij het volledige aankoopbedrag plus de reparatiekosten die ik had betaald terug op mijn rekening! Dat is nog eens service! TOP!!

Tanja 03-05-2019

Apparaat in november 2018 gekocht en in fenbruari al retour gestuurd voor wisselende warmte , cappucino slecht , koffie ene keer sterk andere keer slap..geen concequent apparaat. Veel te duur voor wat ik aan koffie krijg.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Makkelijk schoon maken

Minpunten

• Koude koffie
  • Bloedhete koffie
  • Bonen steeds aanduwen om ze door maler laten gaan

Remco k. 20-03-2018

Heerlijke koffie, mooi apparaat met veel optie´s

ik heb dit apparaat nu 2 maanden in huis, en ben nog steeds elke dag aan het genieten van heerlijke koffie.
het was aan het begin even zoeken hoe je voor jezelf de lekkerste koffie kan zetten.
met de verschillende optie´s kan je de sterkte heel goed aanpassen.
het is mogelijk om de malingsgraad te veranderen en er zit een optie op dat bij elke koffie een extra shot geeft, waardoor dit drankje sterker word.
dit vind een prettige optie.
het display is goed leesbaar en werkt (naarmate wat zoeken) prima.
wat minder is van dit apparaat is dat het met weinig gebruik´s instructie komt .
je moet echt zelf zoeken hoe je de koffie soorten moet zetten.
het is ook mogelijk om cappuccino´s e latte´s te zetten, hierbij moet je een slangetje verbinden aan het kopstuk en het andere eind in de melk.
dit staat niet mooi maar werkt prima, ook makkelijk schoon te maken.
voor een Boonen machine valt het geluid van het malen alles mee.
het is zeer makkelijk dat je met 1 apparaat meerdere koffiesoorten kan zetten, zonder hiervoor allerlei verschillende cupjes in huis te hebben.
ik raad dit product zeker aan als je een echte koffie liefhebber bent.

Pluspunten

• optie´s
  • heerlijke koffie
  • mooi apparaat

Minpunten

• slangetje voor melk

PietP 09-03-2018

Goed en degelijk apparaat

De Krups volautomatische koffiemachine is een degelijk apparaat met een strak design. Het apparaat is makkelijk in gebruik, is redelijk stil en kan twee kopjes tegelijk zetten.
Het apparaat is degelijk omdat het doet wat het moet doen en heeft niet hele ingewikkelde functies of handelingen. Het beschikt over een groot waterreservoir, een bakje voor de koffieprut en een opvangbak die je af en toe moet legen. Verder is het apparaat zichzelf te reinigen met een simpel tabletje die je ergens in kan doen en zijn niet duur in aanschaf.
Het nadeel is dat het apparaat beschikt over 1 bonenreservoir. Dit maakt het wisselen tussen verschillende koffiesmaken lastig maar bijvoorbeeld ook het maken van een decafe. Verder kan het apparaat cappuccino maken, maar is dit systeem wel wat fragiel. Je moet namelijk een slangetje ergens in de machine stoppen en de andere zijde in kannetje melk. Vervolgens maakt het wel redelijk goed schuim maar moet je zelf het slangetje elke keer schoonmaken, dit zou dus nog wel wat handiger kunnen.

Al met al vind ik het wel een mooi apparaat, die makkelijk in gebruik is, redelijk stil is en lekkere koffie maakt met als minpunten één bonenreservoir en het cappuccinosysteem.

Pluspunten

• stil
  • design
  • groot waterreservoir

Minpunten

• één bonenreservoir
  • handelingen voor cappuccino

Joost 15-01-2018

Een strakke en uitgebreide no-nonsense koffiemachine.

Sinds een aantal weken hebben we de nieuwe Krups Evidence EA8911 automatische koffiemachine in gebruik. Hiervoor hadden we een jaar of zeven de Gaggia Titanium in gebruik, en die beviel goed, op het geluidsniveau na! We waren erg benieuwd hoe de Krups zou werken in de praktijk.
Na het uitpakken en plaatsen was de eerste indruk erg positief. De Evidence is echt een prachtige machine, met een mooi strak design; werkelijk een sieraad op het aanrecht. Voordeel t.o.v. van de Gaggia is dat de machine minder pompeus is, en wat smaller gebouwd. Dat is plezierig. Wat verder opvalt is dat de zetgroep niet uitgenomen kan worden. De machine heeft een volledig geautomatiseerd ‘cleaning-in-place’ systeem, dat zelf bepaalt wanneer welke reinigingscyclus nodig is. Geen omkijken naar dus. Af en toe moeten de 2 bakjes geleegd worden, maar ook dat geeft de machine zelf aan. Slim ook dat altijd beide bakjes tegelijkertijd geleegd moeten worden, want daardoor hoef je minder vaak in te grijpen.
De bediening is erg eenvoudig, met duidelijke tiptoetsen voor 15 verschillende dranken. Erg handig zijn de directe toetsen voor een extra shot espresso, en voor het sterker maken van de koffie (‘dark’ toets). De machine zet een prima kopje koffie; ook niet onbelangijk. Wij hebben inmiddels espresso, gewone koffie en cappuccino geprobeerd (met de handige directe aansluiting op een melkpak) en ze smaakten allemaal goed, niet minder (maar ook niet beter) dan die met de Gaggia gezet waren. Wel is de Krups een stuk eenvoudiger te bedienen, en hoef je minder handelingen te doen. Het enige nadeel van de volledige automatisering is dat de machine wel veel tijd nodig heeft, vooral bij het zetten van dubbele espresso of twee kopjes koffie tegelijk. Dat blijkt echter vooral een kwestie van wennen. Het zou mooi geweest zijn als de machine met een geluidssignaal zou aangeven wanneer de koffie klaar is.
Wij missen wel een apart vakje voor b.v. andere bonen of gemalen koffie voor als er een keer iemand cafeïnevrije koffie wil, hetgeen bij ons nog weleens voorkomt. Dit is echter niet onoverkomelijk, en veel andere machines hebben dat ook niet (de Gaggia wel, en dat waren we gewend).
De prijs van de Krups is stevig (ca. € 849,00), maar de machine biedt ook veel. Samengevat een prachtige, goed doordachte machine, die een lekker kopje koffie zet, en makkelijk in het gebruik is.

• Bediengemak
  • Volledig geautomatiseerd

Minpunten

• Veel tijd nodig
  • Geen tweede toevoer voor andere soorten koffie

JD14 31-12-2017

Prima apparaat die iets meer uitleg nodig heeft

Dit koffieapparaat van Krups ziet er goed uit en maakt lekkere koffie, alleen is hij niet gelijk makkelijk te gebruiken. Zo is de handleiding niet heel uitgebreid en is er eigenlijk meer informatie nodig om hem in gebruik te nemen. Zo kan je niet echt instellen hoe groot je kopje is en kan je de temperatuur niet heel hoog zetten, dus is hij vaak net aan op temperatuur.
Wel is het apparaat vrij groot, groter dan ik had verwacht. Het is aan te raden om eerst eens in een winkel goed te kijken of dit wel het juiste apparaat is want ook qua uiterlijk moet je het net mooi vinden.

Uiteindelijk vind ik dit een prima apparaat met goede potentie, alleen had Krups wat meer aandacht moeten besteden aan de handleiding om het apparaat snel een eenvoudig in gebruik te kunnen nemen.

Pluspunten

• Koffie smaakt goed
  • Temperatuur koffie en thee prima
  • Onderhoud snel te doen

Minpunten

• Temperatuur kan niet heel hoog
  • Niet heel eenvoudig in gebruik