Krups volautomatische espressomachine - Wit EA8911

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine - Wit EA8911 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

David-071 24-09-2018

Mooie Vormgeving, Goede Kwaliteit

Na een lange periode een koffieapparaat te hebben gebruikt was ik wel uitgekeken op de koffiepads. Ik wil een koffiemachine met een groot waterreservoir en een ruime opslag voor de koffiebonen. Ik ben zeker niet op zoek naar een apparaat waar veel onderhoud aan gedaan moet worden. Na enig zoekwerk heb ik al gauw mijn oog laten vallen op de Krups Quatro Force. Direct na het uitpakken van de machine was ik al enthousiast. De machine ziet er robuust uit zonder allerlei onnodige accessoires. Het is een sierraad voor de keuken. De losse rvs melkreservoir is het enige dat buiten de machine staat en dat is weer handig voor het schoonmaken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds vaker de melk direct vanuit het melkpak ben gaan gebruiken. Dat vind ik makkelijker. Maar ieder zijn voorkeur.
En dan de koffie. Er zijn voldoende keuzes. Zelf vind ik het heerlijk om ‘s morgens te genieten van een lekkere kop gewone sterke koffie, later in de ochtend van een Latte Maggiato en ’s middags over te gaan op een doppio of een gewone espresso. En eigenlijk zijn ze allemaal mijn favoriet geworden. Ook de visite kan de ruime keuzes zeker waarderen. Zelfs voor het maken van thee wordt het apparaat steeds vaker gebruikt. Ik raad het apparaat dan ook zeker aan. Ik zou hem in ieder geval niet meer willen missen.

Pluspunten

• Onderhoudsgemak
  • Vooraf ingestelde koffievarianten

Minpunten

• Ben ik nog niet tegengekomen

Jordy 23-09-2018

Goeie machine

Een mooie en degelijke machine welke niet zou misstaan in elke keuken. Deze volautomaat is klein qua formaat zodat hij weinig ruimte in neemt op het aanrecht. Er zijn veel mogelijkheden met betrekking tot de instellingen van zowel de machine zelf, als de koffievariaties die je ermee kunt zetten.

Omdat er zo veel opties op deze machine zitten kost het wel enige tijd voor je hem onder de knie hebt. In het begin is het even zoeken in het uitgebreide menu, soort koffie, formaat, sterkte etc. maar als je dit eenmaal weet werkt het prima. Het enige echte nadeel van deze machine vind ik dat het waterreservoir achter in de machine zit. Als er bovenkastjes boven het aanrecht hangen moet je de hele machine naar voren schuiven om het water te kunnen bijvullen.

Verder een top machine waar je lang plezier van zult hebben.

• Veel mogelijkheden
  • Bijgeleverde metalen melk reservoir

Minpunten

• Waterreservoir aan de achterkant
  • Ingewikkeld menu

Nathalie 19-09-2018

Mooi apparaat, goede koffie, wel wat geduld nodig

Sinds kort ben ik steeds meer koffie gaan drinken en kwam ik tot de conclusie dat koffie kopen toch wel echt een grote kostenpost is. Om deze reden wilde ik graag deze mooie krups testen om te kijken of het net zulke lekkere koffie kan geven als in de horeca. Ik hoopte dat deze machine mij alle variaties van koffie zou kunnen geven met een smaak waar ik bij iedereen over op kon scheppen.

Dit heeft de krups zeker waar gemaakt. De machine moest aan het begin nog even bijgesteld worden, maar inmiddels heb ik de perfecte instelling gevonden waardoor ik heerlijke koffie krijg zoals ik gewend ben om te kopen bij koffiezaken. De enigste twee minpuntjes vind ik dat je bij een americano vrij lang moet wachten tot de koffie klaar is en dat het voorverwarmen van melkschuim ook even duurt. Daarnaast zit de lekbak ook vrij snel vol.

Een grote reden om dit product te kopen zou voor mij toch het gemak en het design zijn. Een strakker en moderner design qua koffiemachines zie je bijna niet voorbij komen. Het is zeker een eyecatcher in de keuken!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geeft goede koffie

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Duurt soms langer

Lilianschrijft 09-09-2018

1 druk op de knop cappuccino

Ik drink graag cappuccino. En met dit apparaat wordt dat toch wel heel erg makkelijk. Melk aankoppelen, of in de mee geleverde beker of gewoon het slangetje in het pak en even wachten. Het apparaat is mooi en makkelijk in gebruik. Als het water op is, geeft hij dit aan en na aanvulling gaat hij verder in het programma. Fijn, een vorig apparaat stopte gewoon, kon je opnieuw koffie zetten. Met deze machine kun je allerlei verschillende koffie’s maken. Is het nodig? Zijn er echt mensen die zo uitgebreid koffie drinken? Ristretto, doppio.... als je het graag wilt, is het handig. Voor mij is het een overbodige luxe. En dan de thee, je kan er thee mee zetten. Zwarte, groene en kruiden, uhm... waar gaat die thee dan in? Ik kon het nergens terug vinden, maar ik denk dat de watertemperatuur verschillend is. Beter per soort op de juiste temperatuur.
Na iedere melk beurt, moet hij gespoeld. Heel slim, maar soms niet handig als je met heel het gezin een cappuccino wilt bij het ontbijt.
Conclusie: een heel fijn en makkelijk te gebruiken apparaat. Het bonenreservoir is niet heel groot, het waterreservoir dan weer wel. Verschillende soorten koffie is wel leuk, voor de fijnproever vast een groot pluspunt. Voor mij een groot pluspunt de melkopschuimmogelijkheid

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geeft meteen spoeling melk aan

Minpunten

• Geen warmhoudplaat

fantastrick 03-09-2018

Koffie! (to go)

In de afgelopen weken stiekem wat meer koffie gaan drinken sinds dit apparaat in de keuken staat. Een feestje om te zetten, smaakt bijzonder prima en neem nu ook wat vaker koffie mee naar buiten in een to go beker. Zo fijn is het.
Apparaat is prima in de bediening, duidelijke instellingen, veel opties en mogelijkheden.

Pluspunten

• design
  • opties
  • smaak
  • diversiteit

Minpunten

• te lekker
  • drink teveel koffie
  • geen bluetooth & app bediening

Jozé 02-09-2018

makkelijke, duidelijke apparaat

Mooi apparaat, mooi design, makkelijk in gebruik. Mooi display die alles duidelijk aangeeft.
Veel verschillende dranken, hoeveelheid is aanpasbaar dat is heel handig voor de thee en de koffiedrinkers die een grote mok willen. Geeft wel heel snel aan dat je de bakjes moet legen. Waar het spoelwater in terecht komt is dat ook nodig, maar je moet dan ook gelijk het bakje met de koffie legen, geeft ie aan. Maar deze is dan nog niet half vol.
Het waterreservoir bijvullen is niet handig als je bovenkastje in de keuken hebt, want deze zit aan de achterkant van het apparaat en moet je omhoog tillen. Dus apparaat moet je dat steeds naar voren halen. Het malen van de bonen geeft veel geluid.
Maar de koffie is heerlijk en daar gaat het uiteindelijk om.
Al met al een mooi apparaat met heerlijke dranken ook de cappuccino en latte macchiato zijn heerlijk.

Pluspunten

• je kunt de hoeveelheid makkelijk aanpassen
  • de temperatuur aaanpasbaar
  • veel verschillende dranken

Minpunten

• water bijvullen is niet handig
  • geeft vrij snel aan afvalbakjes te legen
  • maakt veel geluid

RICGI 01-09-2018

Zeer veelzijdige koffiemachine

Ik heb een Nespresso apparaat met melkopschuimfunctie en daarnaast een koffiebonen machine van Melitta. Met dit apparaat kunnen deze de deur uit want alle koffiespecialiteiten kunnen bereid worden. Ik heb de Krups nu ongeveer een week getest en ben bijzonder verrast over de mogelijkheden. Het installeren van de Krups gaat eenvoudig. Er wordt een waterfilter bijgeleverd en een strip om de waterhardheid te testen. De ingestelde waterhoeveelheden heb ik niet gewijzigd omdat deze naar mijn zin waren maar het is (zelfs tijdens de bereiding) mogelijk om de hoeveelheid in te stellen. Het apparaat is mooi vormgegeven, ik heb de witkleurige uitvoering, en alles voelt tot op heden degelijk aan. Ik heb ervoor gekozen om na het opstarten van het apparaat de spoelfunctie te gebruiken en dit is wel aan te raden omdat het een beetje troebel water uitkomt en dat wil je niet in je koffie of thee hebben. Het water-en bonenreservoir zijn groot dus hoeven niet vaak gevuld te worden. Het is mij opgevallen dat het lekbakje (ik plaats wel een kopje tijdens het spoelen) ook niet vaak geleegd hoeft te worden. De "koffiekoekjes" zijn mooi rond en droog dit in tegenstelling tot mijn huidige koffiemachine waar het een soort drap was. De smaak van de koffie is intens en sterker dan dat ik gewend was dus experimenteren met de juiste koffiebonen is aan te raden. Verder is de cappuccino en latte macchiato zeer smaakvol. Het melkschuim is lekker romig en kan vanuit een bijgeleverd rvs kannetje of direct vanuit het melkpak opgeschuimd worden. Het voorverwarmen duurt voor mijn gevoel wel lang (25 seconden) dus als je meerdere cappuccino's moet zetten moet je even geduld hebben. Het wordt wel duidelijk in het display weergegeven hoe lang de bereidingstijd is. Verder is het mogelijk om thee en los melkschuim te bereiden. Ik ben zeer tevreden over het apparaat en denk er over na om deze aan te schaffen alhoewel de prijs misschien iets aan de hoge kant is.

Pluspunten

• vormgeving
  • groot water & bonenreservoir
  • mogelijkheden
  • stil
  • display

Minpunten

• prijs
  • voorverwarmen duur relatief lang

Richie 31-08-2018

Fijne en mooie koffiezetter!

Na ontvangst de koffiezetter geinstalleerd.
Het Menu wijst voor zich. gewoon even doorlopen en er kan al koffiegezet worden.
Ik heb verschillende bonen geprobeerd. LaVazza, DE en Laurentis.
Maakt heerlijke koffie die makkelijk instelbaar is door de hoeveelheid water aan te passen.
Bij het maken van een Capuchino hoef je alleen de bijgevoegde kan te vullen met Melk en de slang erin te pluggen. ik stond er van te kijken dat de schuimkraag zeer stevig en lekker is. en dat met normale halfvolle melk.
De machine is een mooie aanwinst die er ook nog eens mooi uitziet.
Er zijn een aantal aandachtspuntjes voor deze machine. hij maakt vrij veel herrie. met name als de koffie gezet wordt (het malen valt mee).
Als je met een vochtig doekje de voorkant wil doen terwijl hij aan staat en je gaat over de toetsen dan schakelt hij uit of een optie wordt gekozen.
Na ongeveer 8-10 bakken moet je beide opvangbakken legen. dat is best snel als je met z'n tweetjes aan de koffie zit.

Pluspunten

• duidelijke installatie
  • hele goede schuimkraag
  • Lekkere koffie
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• Prijzig
  • maakt vrij veel herrie

Benno 05-01-2018

Veel keus, maar langzaam

Design vind ik mooi, het waterreservoir is groot, maar de lekbak is klein. Hij geeft niet aan wanneer de koffie op is, ook niet wanneer je te weinig melk hebt, dan spuit het alle kanten op. Prijs vind ik wat aan de hoge kant. Het apparaat heeft veel verschillende keuzes voor het maken van koffie, handig is de extra shot die je erbij kan doen. Het duurde wel even voordat ik voor mij het perfecte kopje eruit kreeg daardoor, maar uiteindelijk toch een heerlijke koffie naar mijn smaak. Jammer is wel dat hij erg traag is. Koffie is prima van temperatuur en ook met veel geschuimde melk. Melkslangetje is lastig te reinigen. Ondanks de paar praktische minpuntjes toch heerlijke koffie en daar gaat het uiteindelijk om.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Veel keus

Minpunten

• Prijs
  • Traaaaaaag