Krups Arabica volautomatische espressomachine - zwart EA8170 - Reviews

2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart

Cornelia 18-12-2017

Fijn, snel en makkelijk in gebruik

Krups EA8170 getest. Mooi apparaat om te zien. Niet te groot past goed op het aanrecht. De gebruiksaanwijzing is duidelijk. Je kan twee voorkeuren instellen. En natuurlijk nog wisselen als je dat wil. Ook kan je het automatisch laten spoelen. Makkelijk.
Ik heb even moeten vinden welke maling ik het lekkerste vond. Dat kan je boven in bij de bonen instellen. Er zijn drie standen. Water vullen gaat zeer eenvoudig. Ook het leeg maken van de koffieprut gaat zeer makkelijk. Je plaatst alles gemakkelijk terug. Zonder te moeten duwen of trekken. De koffie is lekker. Je proeft echt dat het verse koffie is. Het opschuimen moet je even aan wennen. Is lekker warm maar schuimt minder goed voor een latte. Voor cappuccino kan hij er voor door gaan. Het tuitje is niet zo makkelijk. Maar went wel. Een breed kommetje gebruiken gaat het beste. Wel is het goed schoon te maken. En makkelijk terug te plaatsen. Ik ben niet ontevreden over dit apparaat.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Eenvoudig in gebruik.

Minpunten

• opschuimen gaat wat moeilijker.
  • verder niet

Ebbel 08-12-2017

Koffiemaatje

Het is een mooi apparaat dat niet al te groot is en makkelijk een plekje kan vinden in de keuken. Het waterreservoir is makkelijk te verwijderen om bij te vullen, maar deze kan ook makkelijk via de bovenzijde gevuld worden. Voordeel is wanneer je te laat bent met bijvullen het apparaat netjes wacht tot het is bijgevuld om vervolgens je koffiekopje verder te vullen. Het geluid van de molen is absoluut niet storend. Het apparaat is verder makkelijk te reinigen. Ook het instellen van de hoeveelheid koffie en water is via het scherm makkelijk in te stellen. Ik mis alleen een app voor een smartphone om het nog verder te kunnen personaliseren. Het melkopschuimbuisje zit voor mijn gevoel niet echt op een ideale plek. Het is even worstelen en uitvinden hoeveel melk je in een beker kan doen voor je hebt uitgevonden wat het beste werkt. Al met al een prima apparaat wat een heerlijk bakje koffie zet.

• Gebruikersgemak

Minpunten

• Melkopschuimer

Richard050175 08-12-2017

makkelijk in gebruik

Het is een mooi apparaat, wat je naar gelang je eigen voorkeur kunt instellen, het apparaat is snel in opwarmen en handig in gebruik.
Hier in huis wordt hij de afgelopen 2 weken zeer intensief gebruikt en we genieten van iedere kop die hij voor ons maakt.
De sterkte is instelbaar en ook de hoeveel water kun je op het makkelijk te bedienen paneel ingeven.
Het voordeel als hij te weinig water in zijn reservoir heeft, je dit kan bijvullen en dan maakt hij zijn programma af.
Hij is makkelijk in gebruik en qua geluid valt het ook mee, als de bonen gemaalt worden.
Tot nu toe doet hij wat hij moet doen, alleen het melkopschuimen is mijn inziens niet echt handig, het pijpje is niet makkelijk in de juiste stand te krijgen en hierdoor toch enigszins ergenis, gelukkig drink ik zelf het liefst de koffie zwart :)

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • makkelijk schoon te houden
  • uitstekende koffie
  • neemt weinig ruimte in

Minpunten

• melk opschuimer

Donna 07-12-2017

Krups EA8170 Arabica Zwart

het werd tijd voor een cadeautje voor mijn partner aangezien hij zijn koffie alleen buitenshuis moest halen. Het design was voor mij belangrijk, het moet wel mooi staan op het aanrecht. Het is een prachtig apparaat, maar inhoudelijk nog veel meer. Keuzes alom, tempratuur, sterkte, hoeveelheid. Ik ben dat allemaal niet gewend. Ondanks alle opties zeer gebruiksvriendelijk. Je kan je favorieten keuzes opslaan waardoor een kind de was kan doen. Hele lekkere koffie, met opgeschuimde melk.

• Luxe
  • Gebruiksvriendelijk