Krups Evidence volautomatische espressomachine - zwart EA8908 - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,1

Peter 18-12-2017

Volautomatische espresso machine

We hebben dit apparaat nu zn 2 weken in huis en al diversen soorten en maten koffie gemaakt.
De vormgeving is heel erg mooi.
Echt een plaatje van een apparaat op uw aanrecht.
Maar de werking is nog niet zo simpel.
Je kan bij elke soort koffie tijdens het tappen met een pijl omhoog en omlaag zelf kiezen hoeveel u wilt.

Het vervelende vinden aan het maken van een cappuccino is dat zodra de cappuccino klaar is je zilveren klepje open moet maken en alles uit moet spoelen.
Ook het slangetje wat er bij zit moet je grondig schoonmaken.
Ook is het moeilijk In te stellen of je een slap bakkie wilt of een sterke.
Je kan een extra shot espresso toevoegen, maar dan word het vaak zn flinke bak koffie.
En na een koffie of 5 moet je heel voorzichtig de lekbak eruit halen om die te legen.
Dit zijn tot nu toe de punten waar ik tegen aan gelopen ben.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Niet echt geschikt voor onder de keukenkastjes

Joël 01-08-2018

Mooi design, goede koffie

Apparaat heeft een erg mooi en chic design, ziet er netjes uit. Werking is vrij eenvoudig, apparaat neemt wel vrij veel tijd voor reinigen voor/na het maken van de koffie naar keus (cappuccino, espresso, latte macchiato, reguliere koffie, ...), maar dit is niet storend, goede koffie mag immers best even tijd kosten om te maken!

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Reinigingstijd

Dickus 14-05-2018

Veel soorten koffie

Het leuke aan deze machine is dat je heel veel verschillende soorten koffie kunt zetten, gewone koffie maar bv ook een cappuccino. De vormgeving van de Krups is mooi strak en het digitale display is duidelijk en overzichtelijk. Het waterreservoir is groot en er kunnen veel koffiebonen in het koffiebonen-reservoir. De bediening is eenvoudig, maar de knopjes zijn lastig te zien als de omgeving wat donkerder is. Melk is direct vanuit het pak te gebruiken, dus geen vies melkreservoir. De hoeveelheid melk is in te stellen. Onhandig is dat er na elke keer als er melk gebruikt is, je het apparaat door moet spoelen. De handleiding is niet echt gebruiksvriendelijk wat wel jammer is omdat je best veel dingen moet doen voordat je je eerste kopje koffie kunt gaan zetten. Het malen van de bonen maakt best wel veel herrie, wat je duidelijk merkt als je een open keuken hebt.

Pluspunten

• Groot bonenreservoir

Minpunten

• Vaak spoelen

Henk van de Koster 10-01-2018

Toe aan echte koffie

Sinds jaar en dag zetten we koffie met de bekende Senseo koffiezetter. Prima, maar niet echt bijzonder. Ik verbaasde mij altijd over de volle rijke smaak van koffie in een -goed- café of restaurant. Daartoe ben ik dan toch maar overgegaan tot de aanschaf van echte koffiemachine. Vandaar dus de krups. Het installeren was een fluitje van een cent en binnen de kortste keren kwam het eerste kopje uit het apparaat.

Veel verschillenden soorten koffie moet je maken door een soort van trial en error systeem. Uitproberen en proeven is het devies. Het voordeel is dan wel dat het apparaat 'onthoudt' wat je doe zodat het apparaat leert wat je lekker vind

Pluspunten

• Makkelijk te installeren

Minpunten

• Traag
  • Beknopte gebruiksaanwijzing

edwin1967 21-12-2017

Fijne bonenmachine

Heb de bonenmachine van Krups het type EA8908 mogen testen en na 2 weken kan ik zeggen dat het een degelijke en goede bonenmachine is. Het apparaat is niet te groot en voelt robuust aan. Er zaten diverse meegeleverde producten bij, zoals een melkslangetje/reinigingstabletten/antikalkbakje enz. Belangrijk is eerst de hardheid van het water te testen bij ons omgeving Leiden zat deze op klasse 4(zeer hard) dus hierop ingesteld. Datum/ tijd ingesteld alsmede de taal en maateenheid, hier begin je mee als je de bonenmachine aanzet volg gewoon de instructies.
Belangrijk is het instellen van de maalfijnheid van de koffiebonen, hoe fijner hoe sterker de koffie.
De smaken hangt uiteraard af van het soort koffiebonen, er zat en zak bonen bij van Krups zelf en deze waren in ieder geval lekker.
Je kan diverse soorten bakkies zetten als Cappuccino/Macchiato /Long Koffie/Expresso enz. Ook kan er Thee worden voorbereid (Soort Thee hierop wordt dan de watertemperatuur aangepast).
Tot nu toe ben ik tevreden over het apparaat en ben bezig om je juiste om de juiste instelling voor mijn Cappuccino te vinden, maar dit gaat vast lukken.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • twee koppen tegelijk

Minpunten

• na iedere melk gebruik moet je spoelen

Dick 21-12-2017

Goede vervanger voor andere koffiemachines

Nu twee weken de Krups EA8908 espressomachine in huis, als vervanger voor onze Dolce Gusto en Senseo koffieapparaten, moet ik zeggen dat deze machine mij prima bevalt. Veel keuzes op het apparaat en wat heel handig is een boost functie om je koffie extra sterk te maken. Cappuccino en Latte Machiato zij met het aansluitbare slangetje makkelijk te maken. Nadeel (en eigenlijk ook weer een voordeel) is dat er na elke cappuccino en Latte Machiato je het slangetje moet demonteren en je de lekbak moet legen omdat er automatisch een schoonmaak spoeling volgt. Voordeel hiervan is, dat je altijd een gegarandeerd schone machine hebt voordat je nieuwe koffie maakt. De vele functies op de machine maakt het mogelijk om voor iedereen de koffie te maken die men wil. Fijn is ook de grote waterbak zodat er niet na elke paar bakkie je het water bij moet vullen. Een waardige vervanger voor de andere koffieapparaten.

Pluspunten

• Veel verschillende smaken

Minpunten

• Schoonmaken na elke speciale koffie

Kimberly90 20-12-2017

Lekkere koffie, makkelijk in gebruik!

Sinds een aantal weken hebben wij de KRUPS Evidence zwart in huis. Allereerst wat is dit een grote vooruitgang op ons vorige koffiezetapparaat.

Wij zijn groot koffie liefhebbers en daarom ook zeer over dit apparaat te spreken. Het is mogelijk om een groot aantal verschillende koffiesoorten te bereiden. De bereiding van de koffie is vrij vlot en heeft door de bonen een heerlijke geur. Daarnaast is het koffiezetapparaat makkelijk in gebruik.

Onze favoriet is de cappuccino met een extra shot espresso. Daarnaast is het ook mogelijk om variëren in de hoeveelheid koffie, voor elke koffiekop of mok is er een geschikte hoeveelheid.

Tevens zijn wij te spreken over het design. Niet te veel poespas maar een elegante, solide strakke uitstraling.

Een minpunt van dit apparaat is dat het bakje met koffieprut snel vol is en geleegd moet worden. Daarnaast is het bereiden van melkdranken, zoals cappuccino door het slangetje wat omslachtiger.

Pluspunten

• Veel soorten koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vaak reinigen