Krups volautomatische espressomachine - Zwart EA8918

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups volautomatische espressomachine - Zwart EA8918 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ikkie 10-04-2018

Prima apparaat

Dit Krups apparaat voldoet aan de verwachtingen. Ik was benieuwd of het ongeveer mijn volautomatische apparaat van DeLonghi zou benaderen. De koffie van Krups vind ik prima qua smaak. Je kunt de sterkte van de koffie regelen. Leuk ook dat je ook verschillende soorten kunt zetten: Ristretto, Doppio, Americano... Ik gebruik het alleen niet.
De bediening is logisch, met name bij eerste gebruiksname duidelijk welke stappen je moet doorlopen. Wel vraagt hij meteen om het melkreservoir te reinigen.
Ik maak vooral thee met het apparaat en dat vind ik van temperatuur wat laag, lager dan ik gewend ben.
Design: Ik vind het apparaat niet heel bijzonder qua design en ik twijfel een beetje over de bouwkwaliteit/degelijkheid. Niet heel solide. Er is een wat ouderwets LCD-scherm.
Wat ik wel vervelend vind is dat het bakje waar je je glas op zet af en toe vol is met water en dan overstroomt. Hij geeft wel meldingen dat je hem moet legen (dat doe ik dan ook steeds) maar toch lijkt het dat hij zijn water zo nu en dan kwijt moet. Het zou mooi zijn als er een sensor in zat dat regelt dat je gewoon geen drank kunt maken tot je het bakje hebt geleegd.

Pluspunten

• Prima koffiesmaak

Minpunten

• Degelijkheid apparaat

Sabine 41 27-12-2017

Mooie machine, gemakkelijk in gebruik, veel keuze in koffiesoorten. Voor ieder wat wils,alleen de koffie is naar mijn idee te koud het water misschien kan je dit ook anders instellen.. Je kunt er ook thee mee zetten, verschillende soorten zelfs maar dat voegt niet veel toe. Heet water is voldoende, je kiest toch zelf welke thee je zet dat heeft niets met het apparaat te maken.
Het slangetje om cappuccino te zetten vind ik een beetje moeilijk schoon te maken. Je krijgt het niet helemaal goed schoon en droog en op een gegeven moment gaat het toch een beetje ruiken.
Op het display zijn alleen de symbolen verlicht waardoor je toch nog even goed moet kijken welke je kiest. Verlichte letters zouden handiger zijn.
Koffie is lekker,maar kan betere
Smaken..Mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten is superhandig. Hoeveelheid is gemakkelijk in te stellen en kan zelfs tijden het zetten nog aangepast worden.
Grote watertank. Gemakkelijk te legen koffiedrab bak.

Pluspunten

• Twee kopjes tegelijk zetten

Minpunten

• Het warm water is niet zo warm
  • Het slangetje

roy86 21-12-2017
  • Product gekregen

valt helaas tegen

de automaat geeft erg smaakloze koffie, maakt niet uit welke stand je hem op zet en welke bonen je gebruikt.

Sandra 10-12-2017

Lekkere koffie, maar toch nog wel wat verbeterpuntjes

Ik ben een enorme koffieverslaafde en het was dan ook heel leuk om dit apparaat te testen. De koffie uit het apparaat is erg lekker, met name de melkspecialiteiten. Het schuim is stevig opgeklopt en er zit voldoende koffiesmaak aan de drank (met name de macchiato). De Lungo is mij niet sterk genoeg. Let op als je daar een extra shot aan toevoegt, want als je een klein kopje hebt loopt ie zo over.
Iemand anders schreef al dat het wellicht beter zou zijn om een andere oplossing te vinden voor de melktoevoer. Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn probleem was dat het melkkannetje bijna leeg was, en dat ik toch cappucchino kon zetten. Doordat er onvoldoende melk was begon het apparaat vreselijk te stomen en te sputteren en zat de hele machine onder de melkspetters. Het is raar dat je heel veel instructies krijgt, maar niet als de melk bijgevuld moet worden.
Ik heb een paar keer thee gezet, maar vind de temperatuur eigenlijk te laag. Thee hoort kokendheet te zijn, en dat was hier duidelijk niet het geval.
Nog een tip voor nieuwe gebruikers: zet bij het instellen het automatisch spoelen uit, anders gebeurt dat na elk kopje.

Pluspunten

• De melkspecialiteiten
  • De smaak van de koffie

Minpunten

• Onhandig melktoevoersysteem
  • Temperatuur van de thee en lungo kan hoger
  • Het duurt erg lang om een kop koffie te zetten

Johanna 08-12-2017

Veelzijdig produkt

Mooie machine, gemakkelijk in gebruik, veel keuze in koffiesoorten. Voor ieder wat wils. Je kunt er ook thee mee zetten, verschillende soorten zelfs maar dat voegt niet veel toe. Heet water is voldoende, je kiest toch zelf welke thee je zet dat heeft niets met het apparaat te maken.
Koffie is lekker en goed heet. Mogelijkheid om 2 kopjes tegelijk te zetten is superhandig. Hoeveelheid is gemakkelijk in te stellen en kan zelfs tijden het zetten nog aangepast worden.
Grote watertank. Gemakkelijk te legen koffiedrab bak.

Pluspunten

• Grote watertank
  • Veel keuze aan koffiesoorten
  • Er kunnen 2 kopjes tegelijk gezet worden

Minpunten

• Display niet helemaal verlicht
  • Melkslangetje niet makkelijk te reinigen

Thomas Piet 08-12-2017

Lekker en snel!

Al een tijd lang zat ik te wikken en te wegen. Moet ik eindelijk eens de switch maken en het oude filter koffiezetapparaat verruilen voor een machine die de bonen vers maalt. Ik heb deze Krups nu een kleine 2 weken in huis en hij wordt volop gebruikt. Een goed teken dus, hij zorgt er zelfs voor dat we thuis meer koffie drinken. De aanwijzingen worden duidelijk en eenvoudig gegeven, in het Nederlands, en ik heb hem zonder het boekje te bekijken kunnen installeren. Hij biedt veel opties, veel soorten koffie en zelfs thee kan hij zetten. Je kunt als je je keuze hebt gemaakt nog aangeven hoeveel milliliter je wilt hebben. Handig. Mijn vriendin houdt van cappuccino, als je die gaat maken met deze machine dan komt er wel maar een klein beetje uit, dat heb ik nog niet anders kunnen oplossen dan gewoon 2 maal de cappuccino te bereiden in 1 mok. Ik vind ook dat het kleine opvangbakje snel vol zit, die stroomt dan over en dan ligt het aanrecht onder.

Pluspunten

• Snel
  • Smaakt heerlijk
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Opvangbak snel vol

Martin 04-12-2017

Mooie machine met een ruime water reservoir

Het is een gemakkelijke machine in gebruik, omdat er duidelijk aangegeven wordt wat er de bedoeling is. ook een latte macchiato is heel eenvoudig dankzij het melk kannetje.
Het water reservoir is voldoende en ook de opvangbak voor de koffiekoekjes is voldoende te noemen.
Wel jammer is dat het niet echt lekker hete producten geeft maar dat kan natuurlijk ook aan mijn instellingen liggen.
Het malen gaat d.m.v. een Metalen conisch maalwerk, dit had ik persoonlijk liever dat het keramische maalschijven zou bevatten.
Het voordeel van keramische maalschijven is dat de koffiebonen minder snel verhit kunnen raken, en dat keramische schijven langer meegaan.
En ook het geluid zal beter zijn.
15 voorgeprogrammeerde perfecte koffiedranken voor al jouw favorieten: voor aromatische espresso, romige One-touch-cappuccino, twee tegelijk bereide heerlijke lattes en thee is ook geen probleem .

Pluspunten

• water reservoir
  • koffie koekjes
  • gemakkelijk schoonmaken

Minpunten

• temperatuur
  • geluid

Johandemeijer 01-12-2017

Alle opties, perfecte koffie

Ja, het kost wat. Maar dit apparaat is wel perfect hoor! De melk is perfect en het is top dat je een extra shot (of dark) kan selecteren.

De bakjes (water opvang en koffie prut) zitten alleen wel snel vol. En detail: het lampje extra shot geeft niet heel duidelijk aan dat je hem hebt geselecteerd.

Pluspunten

• Smaak
  • Melkschuim
  • Vele soorten koffie

Minpunten

• Indicatie dark/extra shot
  • Bakjes snel vol

Mike van der Aa 01-12-2017

Vrijstaande koffiemachine

Eerst had ik een inbouw koffiemachine, door een verhuizing was ik genoodzaakt om over te gaan naar een los apparaat, helaas konden andere machines niet aan de inbouwer voldoen. Tot ik dit apparaat tegen kwam, tot machine waar ik veel mooie en lekkere producten mee kan maken. De cappuccino komt er uit als echt lekker, top om dit te proeven, wel jammer dat hij meteen om reinigen vraagt. Het malen van de bonen geeft veel geluid, de gedachten aan het bakkie overschaduwd het. Ook goed om te zien als het water op is kan je bijvullen en het apparaat gaat dan verder. Dit is bij sommige andere apparaten met capsules niet, dan is het pech en weg. Kortom een apparaat wat aan te raden is, goede prijs kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Bijvullen als het water op is tijdens gebruik
  • Bediening
  • Smaak

Minpunten

• Geluid tijdens het malen
  • Schoonmaken die automatisch gaat