Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zwart, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic op Kieskeurig.nl.

9,1

Marco 27-12-2017

Siemens eq6 plus 500 serie

Beoordeling Siemens EQ6 plus 500 serie
Mijn referentiekader bestaat uit de eq5 en eq 6 700. Nu dus een eq 6 plus 500 serie gekocht. Lekbak is verbeterd, geen krassen meer door de kunststof inzet. Het automatisch reinigen van de melk wat bij de eq6 plus is geïntroduceerd werkt vaak niet. Bij sommige melkproducten werkt het niet, of wanneer er zwarte koffie is gezet na een melkproduct vergeet het apparaat zijn melk te reinigen. Je moet dan behoorlijk door het menu klikken om handmatig te reinigen. Ik geef de voorkeur aan het handmatige melk reinigingssysteem van de oude eq6 boven dit wisselvallige systeem. Je hoeft dan niet door het menu.
Verder is de smaak, geluid, warmte van de melk etc allemaal hetzelfde als de oude eq6.
De eq5 is in vergelijking met deze systemen erg lawaaiig, ook is de machine minder makkelijk van binnen te reinigen door hoekjes etc.
Melk is in beide gevallen (terug naar de eq6 en eq6 plus) bij de eerste cappuccino van de dag net warm genoeg en daarna is het systeem op temperatuur. Wel heb ik de indruk dat de eq6 700 iets stiller is door het extra RVS omhulsel. De extra koffie mogelijkheden zijn meer een gadget en bieden geen meerwaarde; je gebruikt ze niet. Ook vind ik de bediening van de oude eq6 intuïtiever.

Kortom, goede machine, pittige prijs, geen enkele reden om deze boven de goedkopere oude eq6 700 te kiezen.

Pluspunten

• goede machine, wel aan de prijs

Minpunten

• oude eq6 is beter en goedkoper

Maurice v R 07-01-2019

Heerlijke koffie, cappuccino, latte enz....

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Wat een lekkere koffies maakt dit apparaat. De machine is eenvoudig te bedienen, echt een kind kan de was doen zullen we maar zeggen. Zorg dat er water in zit, zorg dat er bonen in zitten, zet je kopje er onder, maak je keuze en geniet van een heerlijke kop koffie.

Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden wat hier al eens vaker genoemd wordt, de lekbak is snel vol. Ondanks dat ik een kopje onder de uitloop plaats na koffie zetten of met schoonmaken van het melksysteem loopt er blijkbaar toch water de lekbak in, zal wel een bepaald systeem in zitten maar goed dat mag de pret niet drukken!

Schoonmaken is overigens ook een fluitje van een cent, via het keuzemenu reinigen melksysteem en op geregelde tijden even de koffie uitloop en zetgroep afspoelen maar dat is ook niet echt een karwei. Al met al een gemakkelijk systeem.

Pluspunten

• Ruime product keuze
  • Goede schuimlaag bij cappuccino
  • Ruime keuze in aanpassen sterkte
  • Ruime keuze in hoeveelheid koffie

Minpunten

• Lekbak snel vol

Elly 04-07-2019

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Onze vorige koffiebonen-machine was helaas kapot. Omdat we zeer veel problemen met dit apparaat hebben gehad, besloten we voor een ander merk te gaan. Dit is de Siemens TE655319RW geworden. In aanvang moesten we even wennen aan de toch iets andere koffie-smaak, ondanks het gebruik van dezelfde koffiebonen en dezelfde melk. Maar nu na 1 1/2 week in gebruik zijn we toch heel content met de machine.

Pluspunten

• koffie is warmer dan van onze oude machine
  • makkelijk te bedienen scherm
  • kiest automatisch laatst gezette koffie-variant
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• kleine lekbak, leeg glas eronder dan valt het mee

Ernst 06-06-2019

groot scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

mooie machine om te zien lekkere koffie welke smaak je ook lekker vind heerlijk warm het is een rustige machine al verschillende machines gehad maar dit is een apparaat dat je de familie ook aan raad

Massie 28-05-2019

Pracht apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

1,5 week in mijn bezit nu. Apparaat ziet er mooi uit en is echt een aanwinst in mn keuken. Het instellen van het apparaat was een fluitje van een cent. Alles was duidelijk.
Het enige, heeeele kleine minpuntje, is dat het lang duurt voor de koffie doorgelopen is. Natuurlijk duurt het even voor de bonen zijn gemalen maar daarna duurt het wel even voor de koffie helemaal door is. Geen probleem wanneer ik alleen voor mezelf zet, wel wat vervelend wanneer je kamer vol mensen is en iedereen wil koffie.
Maar dit ene , echt heeeeele kleine, minpuntje staat in geen verhouding tot de heerlijke koffie, goed heet, goed sterk, veel mogelijkheden. Kortom, ik raad dit apparaat echt iedereen ten zeerste aan
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

RoyB 1973 22-05-2019

Dik tevreden

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Na jarenlang een koffiebonen machine te hebben gehad (inbouw van Siemens) was ik overgestapt op een Nespresso machine. Deze machine heeft het uiteindelijk 1,5 jaar volgehouden. Toch maar weer besloten voor een bonenautomaat te gaan. De eerste keuze is gevallen op de PhiIips EP3550.
Op zich was ik best tevreden over deze automaat totdat deze na een kleine anderhalve week de eerste foutmelding in het scherm gaf, om een lang verhaal kort te maken, drie weken later en twee machines verder heb ik mijn geld terug ontvangen.

Op basis hiervan toch besloten iets meer uit te geven en zijn wij uitgekomen op deze Siemens EQ6 Plus. Wat een verschil:
- Het apparaat voelt veel degelijker aan.
- Het bonen compartiment is veel beter toegankelijk en eenvoudiger te vullen (kan ook meer in)
- Het water reservaat is groter
- Het onderhoud van de lekbak is beter doordacht
- Maakt veel minder lawaai
- Is snel opgestart
- Ontzettend lekkere koffie welke goed op temperatuur is
- Cappuccino is erg goed

Al met al, als je van koffie houdt dan is dit apparaat een echte aanrader en zijn meerprijs ook meer dan waard.!

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Snel opgestart en op temperatuur
  • Groot bonen compartiment (eenvoudig te vullen)
  • Degelijk

Minpunten

• Geen tot nu toe

Pracht apparaat 21-05-2019

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Omdat de siemens EQ.6 erg goede reviews kreeg, dit keer gekozen voor de siemens. Ik heb al heel veel merken gehad, nu weer eens een andere. Tot nu toe echt top. Heerlijke hete koffie, lekker zelf op je eigen sterkte aan te passen. Ziet er erg mooi uit. Ik lust geen melk in de koffie dus de melkvarianten niet gebruikt. Alleen de espresso en gewone koffie. Als ik al een minpuntje moet bedenken is dat het lang duurt voor de koffie is doorgelopen. Natuurlijk moeten eerst de bonen gemalen worden maar dan duurt het zetten best wel lang. Niet zo'n bezwaar wanneer ik alleen voor mezelf zet, maar met een kamer vol mensen die allemaal koffie willen wel wat hinderlijk. Het is best een prijzig apparaat dus dan had er best wel een ontkalkingstablet en reinigingstablet bij gekund (stukje service). Maar deze 2 minpuntjes wegen echt niet op tegen alle pluspunten. Ben super blij met deze aankoop. Is een verrijking in mijn keuken

Pluspunten

• Heerlijke, hete koffie
  • Sterkte makkelijk instelbaar
  • Ziet er erg mooi uit
  • Instellen ging makkelijk, wijst zich vanzelf

Minpunten

• Doorloop van de koffie duurt wat lang

Priscilla Kaijen 19-05-2019

Heerlijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

We hebben voor dit product gekozen, nadat we eerst een heerlijke bak koffie hebben mogen proeven in de winkel waar we het product hebben aangeschaft, we waren gelijk verkocht. hij is heel erg fijn in gebruik en ook heel makkelijk bij te houden in het onderhouden ervan. hij reinigt zichzelf nadat je het apparaat uitzet waardoor het veel makkelijker bij te houden is. alles is heel overzichtelijk in het menu en alles wijst zichzelf uit. ideaal hoe sterk je een bak koffie wilt hebben of juist weer niet, en dat je ook heel makkelijk in kan stellen hoe warm je het wilt hebben. iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en daarom heel erg fijn dat je dit in het menu allemaal aan kan passen aan je eigen wensen. al met al is het een heerlijk apparaat waar je van alles mee kan. wij genieten van de heerlijke koffie elke dag weer, en zou het zeker aanbevelen om dit apparaat in huis aan te schaffen.

Pluspunten

• reinigt regelmatig zichzelf
  • makkelijk in onderhoudt
  • verschillende soorten koffie
  • menu is makkelijk

Minpunten

• warme melk functie is lauw

E.de Boer 14-01-2019

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

We hebben deze machine gekocht aan de hand van reviews en op aanraden van een vriend die ook een heeft.
Deze koffiemachine voldoet aan alle verwachtingen.
Gemakkelijk in de bediening van de verschillende soorten koffie en overzichtelijk Touch screen.
Machine is geluidsarm en een aanwinst in de keuken.
Vrijwel alles is in te stellen qua sterkte en temperatuur van de koffie.
Gewoon een prachtig apparaat .

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Geluidsarm
  • Heerlijke koffie soorten

Minpunten

• Vaak wateropvangbak legen.

Carin de Lange 02-12-2018

Perfecte heerlijk warme koffie en die cappuccino!!!

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

ik vind het een heel gebruiksvriendelijke machine. De koffie ( espressokoffie van de HEMA) smaakt fantastisch en de cappuccino is veel lekkerder dan van mijn vorige machine. Ook een voordeel: er is geen aparte melkkan meer nodig. Die nam veel ruimte in beslag in de koelkast en de melk werd snel zuur. daarbij is het melksysteem snel en gemakkelijk te reinigen. Tenslotte een prima garantie van 15.000 kopjes. De vorige machine van een ander merk hield er na regelmatige reparatie na 4 jaar mee op.

Ton v. Ravesteyn 25-11-2018

goed apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Apparaat werkt prima, opstarten duurt even, maar de koffie is prima.
Ik moet wel zeggen dat ik de verhouding melk/koffie moest aanpassen, dit lag meer aan de koffie die ik gebruikte dan het apparaat.
hij vult precies af, zowel in kopje, glas/mok of macchiato glas, deed dit perfect.
voordeel vind ik verder dat hij het apparaat na gebruik spoelt, betekend minder onderhoud.
als laatste zit er een waterfilter bij om rekening te houden met de hardheid van het water, dit was voor mij een verrassing, deze kan desgewenst gebruikt worden.
Al met al voor mij een geslaagde keus.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik en onderhoud
  • spoelt apparaat schoon na gebruik
  • koffie is goed van smaak
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• opstarten duurt even

de Boer 24-01-2018

Duidelijke symbolen en kinderlijk eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Na al jaren koffie gedronken te hebben uit een ander merk, nu de TE655319RW gekocht. Enkele vrienden waren zeer enthousiast over deze machine. Nu niets is minder waar naast het zeer eenvoudig instellen van de juiste sterkte, ml, ect. Zet hij overheerlijke koffie zoals je het wenst (espresso, cappuccino ect.) en lekker warm. Dit met een kinderlijk eenvoudige bediening. En minder belangrijk maar hij ziet er ook zeer mooi en professioneel uit met de verlichte symbolen. één nadeel de hele familie en vriendenkring heb je nu op de koffie, je vraagt je soms af of ze voor het apparaat komen of voor ons.

Pluspunten

• Zeer invoudig in te stellen en te bedienen
  • lekkere warme koffie
  • lekkere smaak
  • hij smoelt ook nog goed

Minpunten

• je krijgt extra visite
  • die volgens ons alleen voor de koffie komen

Leo 19-12-2017

Strakke vormgeving

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Prima apparaat, alleen jammer dat deze machine geen warmhoudplaatje heeft.
Bij cappuccino en koffie verkeerd mag het product voor ons wat warmer zijn.
De koffiemachine is makkelijk schoon te maken.
De wat kleinere waterreservoir vinden wij wel prettig, omdat je dan vaker vers water gebruikt.

Pluspunten

• stil
  • makkelijk te bedienen
  • eenvoudig schoon te maken
  • niet te groot waterresevoir

Minpunten

• koffie met melkprodukten mogen warmer zijn

N & S 10-11-2017

Mooi design, stil en snel apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

De Siemens e.q.6 plus S500 is een mooi snel en goed apparaat, in een handomdraai uw gewenste bak koffie, espresso, latte etc. Na lang wikken en wegen dit model aangeschaft. Het apparaat is zeer veelzijdig door de vele koffie varianten die deze machine met 1 druk op de knop binnen zeer korte tijd voor u klaarmaakt. Zeer gemakkelijke bediening met simpele menu's.

Pluspunten

• Strak design
  • Zeer korte opwarmtijd < 1 min.
  • One touch bediening
  • Onthoud automatisch koffie sterkte per item

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Uitloop iets te hoog voor espresso, spetters

Fred Kappers 09-07-2020

goed scherm voor de bediening van het apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Het apparaat voldoet aan onze verwachting en zet heerlijke kopjes koffie en is zijn prijs waardig en is gebruiks vriendelijk en een zeer makkelijke bediening

Brenda 30-06-2020

Duidelijk scherm

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Een prachtig apparaat. Gemakkelijk in gebruik en talloze koffie keuzes. En niet te vergeten zet heerlijke koffie.

Herman te Brinkhof 07-06-2020

Sierraad in de keuken

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

De gekochte koffiemachine is niet alleen een sieraad in de keuken maar brengt bovenal lekkere koffie. Er is snel een keuze naar koffiesmaak te maken. Gemak in de bediening en bij het bijvullen, ontkalking etc. Aankoop is een groot succes.

Pluspunten

• keuze koffie
  • bedieningsgemak
  • bijvullen

Minpunten

• redelijk vaak legen van wateropvang

Erwin 18-01-2020

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Deze volautomatische espresso machine maakt heerlijke koffie. Voor iedere koffie een eigen recept.
Koffie kan voor elk kopje slapper, sterker, voller, minder vol worden afgesteld middels zeer makkelijk bedienbaar touch screen. Tevens nog 3 programmeerbare recepten mogelijk.

Pluspunten

• veel keuze (zelf in te stellen)
  • makkelijk te bedienen
  • makkelijk schoon te maken
  • scherm geeft aan wanneer lekbak te legen
  • scherm geeft aan wanneer machine te reingen

aad. k 28-12-2019

goede koffie machine

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

wat een fijne machine deze siemens eq6 plus 100 heerlijke koffie natuurlijk afhankelijk van de koffie die je gebruikt maar ook de gebruiksvriendelijkheid hij is heel stil en de producten lekker warm ook naar eigen smaak in testellen ik raad dit apparaat dan ook graag aan die een goed apparaat willen hebben .

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • lekker stil
  • goed bakkie

Lykelina 19-12-2019
  • Product gekregen

Geweldige koffie

Geschreven voor: Siemens EQ.6 plus s500 Espresso zwart, metallic

Op zoek naar een machine die goede koffie en latte kan maken met perfect melkschuim.
Maakt weinig geluid t.o.v. andere merken. Heeft goede instelbaarheid.