De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Aantal kopjes per keer
Melkreservoir

Beoordeling op basis van 40 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Ahmed 04-12-2016 Product paar weken in bezit

TOP machine

ik heb bijna alle TOP merken gehad, Philips Saeco / Siemens /Bosch/ Miele.
als een ervaren koffie liefhebber en veel verstand van koffie machines, kan ik wel zeggen dat deze Delonghi Machine is een Topper en overtreft de anderen met zijn design/innovatie en robuustheid en makkelijk gebruik !!! ik geniet elke dag ervan en zal deze met plezier jaren lang gaan gebruiken. er zijn heel veel meer positieve punten te noemen over deze geweldige apparaat !
TiP : zoek je een echte goede en duurzame koffie Machine ? gewoon deze kopen en je krijgt geen spijt !!

Pluspunten

• Design/innovatie/robuustheid
  • Kwaliteit/stevigheid
  • Bluetooth functie
  • 18 soort koffie mogelijkheden
  • Exclusieve chocolade functie

Minpunten

• geprobeerd maar niet gevonden,dus geen - puntje :)

Alfred 08-06-2017 Product paar maanden in bezit

KOFFIE ZOALS JIJ HET WILT

Door de test in de Consumentengids hebben we naar een adres voor een demonstratie van de volautomaat gezocht. Bij Koffiediscounter in Naarden bleken regelmatig demonstraties te zijn. Na bijwoning van een demonstratie was onze keus snel gemaakt. Thuis werd nog een demonstratie door Andy gedaan, met uitgebreide uitleg over zetten koffie, onderhoud, waterfilter, ontkalken enz. Beoordeling pas na enkele maanden gemaakt, omdat je dan pas een goed oordeel kan vellen. Atechnische personen hebben met de gebruiksaanwijzing de mogelijkheden van de volautomaat ook snel onder de knie. Met het kleuren-touchscreen kun je eenvoudig de volautomaat bedienen en wordt je attent gemaakt op onderhoud. Je eigen voorkeuren kun je vastleggen en met deze voorkeur de volgende keer weer koffie zetten.

Pluspunten

• Zeer veel mogelijkheden.
  • Thuis uitleg over gebruik.
  • Schoonmaken eenvoudig.
  • Leidingen worden door apparaat zelf schoongemaakt.
  • Gebruik maak je je snel meester.

Minpunten

• Je gaat teveel koffie drinken.

Ebbel64 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk koffiemaatje

Wij hebben nu een week onze Prima Donna Elite in huis en genieten met volle teugen van onze vers gezette bakkie koffie. Het instellen van de juiste verhoudingen kost even tijd en wat proeven, maar dan heb je ook wat. De Prima Donna is perfect voor het zetten van een ideale espresso en latte en genieten wij nu dagelijks van een heerlijk vers kopje koffie. Wat ook erg leuk is, is dat De Longhi op bezoek komt voor een workshop. Na de uitleg van de expert en het proeven van de verschillende variaties aan koffie, hebben wij nu toch een een geweldig koffiemaatje in huis. Nu zijn wij aan het experimenteren met de verschillende soorten bonen die wij bij de lokale koffieshop kunnen verkrijgen. Iedereen in huis is happy met onze Prima Donna Elite. Of het nu een espressootje, een Latte of een chocomelletje is. Het is allemaal zo gezet en lekker vers. Naast het feit dat het een mooi apparaat is om te zien is het ook gebruiksvriendelijk en ook handig te bedienen via de app die je op je mobiel kan zetten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variatie

Minpunten

• net iets te groot

JV 25-07-2016 Product paar weken in bezit

Simpel te bedienen espressomachine met veel koffievariaties.

9,4
De ‘De Longhi PrimaDonna Elite’ is zowel met het touchscreen als de app makkelijk te bedienen. Kopje plaatsen, gewenste koffievariant kiezen, klikken en klaar.

Het personaliseren van de koffievarianten hebben we tijdens de workshop uitgelegd gekregen door Andy, de energieke instructeur van De Longhi. Hij gaf instructies en adviezen en wijzelf moesten alles uitvoeren. Leren door te doen, zo zie ik het graag.
Bij het personaliseren viel het gebruiksgemak van de app op; je kunt tot op de seconde aangeven hoelang bv. de melk moet doorlopen.
Tevens is het schoonmaken van de machine aan bod gekomen. Achter het waterreservoir zit de koffiezeef en de koffiedoorloop en deze zijn makkelijk eruit te klikken en schoon te maken. Advies was dit elke 2 weken te doen. Wanneer er ontkalkt moet worden geeft de machine zelf aan op het display.
Sowieso wordt de machine elke keer bij het uitschakelen doorgespoeld, waardoor alles goed schoon blijft.

De koffies hebben een mooie crema, zijn mooi op smaak (hangt natuurlijk ook af van de gekozen bonen) en zijn goed op temperatuur. Bij de varianten met melk is de melk mooi opgeschuimd en voldoende stevig. Ook de chocolademelk functie valt in de smaak, met zowel stukken chocolade (85% puur) als poeder is een goed resultaat te bereiken. Ik vindt alleen de hoeveelheid voor 2 personen een beetje magertjes. Wij drinken chocolademelk in een mok en bij 2 kopjes zijn deze slechts voor iets meer dan de helft gevuld.

Het apparaat geeft duidelijk op het scherm aan als er iets moet gebeuren. Na het gebruik van de melkschuim functie geeft het aan dat je deze op standje clean moet zetten en dan wordt deze schoongemaakt. Als de opvangbak voor de koffie vol is, het water op is of dat de koffiebonen op zijn dan wordt dit aangegeven op het display en zal je dit eerst moeten verhelpen alvorens je verder kunt.

Deirdre Blankenstein-v d Wolk 18-06-2017 Product paar weken in bezit

veel mogelijkheden, langzaam

Lekker koffie en de mogelijkheden zijn eindeloos van chocolade tot alle soorten koffie's met melk, thee, enz. Kan helemaal gepersonifieerd worden met voorkeuren. Makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • eenvoudig te bedienen
  • zet goede kop koffie
  • ziet er fraai uit

Minpunten

• langzaam, duurt echt even voordat koffie gezet is
  • laat te laat weten uitloopbakje vol: geknoei
  • melk reservoir moet bepaald niveau gevuld worden
  • melkreservoir moet dus altijd in de koelkast

Anja 18-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

De beste service die je kan / mag verwachten wordt gegeven.

Ongeveer 10 jaar geleden hebben wij ons eerst PrimaDonna koffie volautomaat gekocht. Je gaat zoeken en al snel kwamen wij uit bij DeLonghi. Zet heerlijke koffie en is makkelijk in gebruik. Alles is gemaakt om een keer stuk te gaan. Dus ook DeLonghi liet ons een keer (na ongeveer 7 jaar) in de steek. DeLonghi Breda gebeld en die service was zo goed. Apparaat kon opgehaald worden en niets was teveel. Wij besloten hem zelf te brengen. Gastvrij ontvangst. Tijdens het maken, werd hij uitgelezen en ze kwamen er achter dat hij meer dan 18.000 kopjes gezet had. Oeps. Dat zijn er veel. In feite was hij natuurlijk afgeschreven. Maar wij besloten hem toch te laten maken. Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad. Helaas hebben wij er toch afscheid van moeten nemen. Nu gaf hij een melding en hij mag, wat ons betreft met pensioen.

Pluspunten

• Goede service

De Keijtjes 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke kofie

Nog maar een week in huis, maar we zijn zeer tevreden. Koffie smaakt werkelijk heerlijk. Het is ook prettig dat het apparaat zelf reinigt bij het in en uitschakelen. Geeft handige tips aan, zoals vul het water reservoir of leeg het afvalbakje met koffie.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • automatische reiniging bij in en uitschakelen
  • persoonlijke instellingen mogelijk

Minpunten

• zeer groot apparaat
  • zwaar (gewicht)

Dekoffiedrinker 25-05-2017 Product paar maanden in bezit

Delonghi prima-donna elite

Deze top machine nu een aantal weken in het bezit kan niet anders zeggen dan top ben alleen maar nog meer koffie gaan drinken vindt het gewoon leuk om koffie te zetten zelfs mijn familie is er over te spreken en gaan er een aanschaffen

Pluspunten

• Koffie is heet
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Nog niet gevonden

Marina 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik

Mooie machine, maakt weinig geluid in verhouding met mijn oude koffiemachine.
De keuze is hierop gevallen o.a. doordat deze de beste uit de test was en het lezen van de vele beoordeling van verschillende gebruikers van verschillende machines en deze sprong er echt uit. Ik heb de machine nog maar net in gebruik dus het schoonmaken en ontkalken heb ik nog niet hoeven doen.
De koffie is goed heet, het melkschuim is perfect en het is echt een hele mooi machine om te zien.

Pluspunten

• Koffie temperatuur
  • Goed heet melkschuim

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken
  • Nog niet kunnen ontdekken

Joop 27-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima alles

Recensie “De'Longhi primadonna elite ecam 650.75.ms”
omdat ik het een geweldige machine vind.

Zal me even voorstellen Joop ben kritisch en een fijnproever.

Na verschillende volautomatisch espressomachines uitgeprobeerd te hebben maar nooit aan de kwaliteit eisen konden voldoen. Ben ik nu overdonderd door mijn aankoop van de delonghi machine. En waarom? Meer mogelijkheden door een (thuis demonstratie) waar je ook je vragen kan stellen, je bent nooit te oud om te leren. Daarna kan je de machine voor 100% benutten. De kennis en tips die men overdraagt en het instellen is voor mij doorslaggevend om bij de volgende aankoop hier voor te kiezen.

Na de aankoop heb ik me opgeven voor de delonghiclub dat was zo aantrekkelijk een gratis demonstratie thuis met een jaar extra garantie dus dat is altijd mee genomen. Na 14 dagen is dat ook gebeurt. Mijn complimentjes daarvoor en de ontspannen prettige manier van uitleggen. Dat was het dan wat ik er over kan vertellen.
Ik ben volop in mijn nopjes.

Johnny 29-03-2017 Product paar weken in bezit

Bijzonder goed apparaat

opwarmtijd snel, alles goed warm, snel resultaat, mooi groot scherm, stil, automatisch uitzetten is zeker fijn om te hebben

Pluspunten

• opwarmtijd
  • groot water resservoir
  • automatisch uitschakelen
  • makkelijk in de bediening
  • automatisch reinigen

Minpunten

• bleutooth lastig werkend te krijgen

Claudia 26-03-2017 Product paar dagen in bezit

Luxe uitstraling, lekkere koffie

De machine is gemakkelijk te bedienen, en zit degelijk in elkaar, en het belangrijkste de koffie is heerlijk, en volledig aan te passen aan je persoonlijke wensen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Lekkere koffie
  • Aan te passen aan persoonlijke wensen

Thuis 19-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Is gemakkelijk in gebruik en heeft veel instelmogelijkheden. Koffie smaakt zeer goed.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goede kwaliteit koffie

Piet 19-03-2017 Product paar maanden in bezit

Prima Donna elite doet z'n naam eer aan!

Nu enige maanden in gebruik ( na in de maling genomen te zijn door een Zwitsersmerk a € 2200)
zijn wij zeer te spreken over De'longhi, zelfs uitleg thuis gehad! Het personaliseren voor meerdere personen is top. En kan liggend op de bank met de mobiel ingesteld worden! De losse zetgroep is ook handig met schoonmaken. Wat bij het ZW. merk een service beurt kost, voor dat bedrag koop je bij De'Longhi een uitstekend werkende nieuwe machine!

Pluspunten

• Zet veel soorten
  • Naar ieders voorkeur in te stellen
  • Met blue-tooth
  • Losse zetgroep
  • Smaakvol design

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Sonja 08-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Hebben hem net gekocht en er thuis al heerlijke koffie mee gemaakt.
Las in sommige revieuws dat het apparaat erg groot is, dat vind ik heel erg meevallen. Ik heb geen grote keuken maar vind het toch echt geen overheersende plek innemen.

Pluspunten

• Uiterlijk.
  • Temperatuur

Minpunten

• Nog niet ontdekt

nico 02-03-2017 Product paar weken in bezit

lekkere koffie

Ik heb dit apparaat gekozen omdat hij veelzijdig is. Hij zet lekkere koffie en capucino's. Met de app kan je de persoonlijke voorkeur makkelijk instellen. Geen seintje te laag waterniveau, melkniveau of te weinig koffiebonen. Voor deze prijs een gemis. Makkelijk schoon te houden. wel snel ontkalken. (2 weken ondanks gebruik van filter)

Pluspunten

• veelzijdig
  • lekkere koffie
  • bij voorgewarmde kopjes goed heet
  • lekkere melkschuim
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• water reservoir snel leeg
  • bij capucino melk mag warmer
  • koffiedrab opvangbak snel vol.
  • Snel ontkalken. ( 2 weken 3/4 kopjes per dag)

hansw 21-02-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

Dit merk staat al jaren bij ons in de keuken en toen hij het had opgegeven was er natuurlijk maar een logische opvolger. Los van alle toeters en bellen is voor mij uiteindelijk de smaak het allerbelangrijkst die is, nog weer beter dan de vorige dus heb iets te lang gewacht..

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Smaak

Minpunten

• Prijzig, maar dan heb je ook wat

Erwin 18-02-2017 Product paar dagen in bezit

Koffie Kanjer

Nog maar net in huis, maar gebruiksgemak en belangrijker de koffie zijn verbluffend. Goed op temperatuur en makkelijk aan te passen aan persoonlijke voorkeur.

Gerard 16-02-2017 Product paar weken in bezit

Design en smaak tot in perfectie

Na 6 jaar en 22.000 kopjes koffie hebben we de stekker uit onze vorige koffieautomaat (Siemens EQ 7 plus) getrokken. Prima machine, goede koffie, maar op is op. Als vervanger is lang de EQ 9 in beeld geweest, tot we ons realiseerden dat de authentieke Italiaanse koffie smaak wellicht beter tot zijn recht zou komen met een Italiaanse machine. De keuze viel op de De'Longhi PrimaDonna Elite ECAM 650.75.MS. We hebben deze machine nu 2 weken in huis en onze hoge verwachtingen zijn volledig uitgekomen.
Het gaat natuurlijk om de koffie en die is voortreffelijk, intenser dan we gewend waren. Gemakkelijk in te stellen op ieders eigen smaak en daar moet je rustig de tijd voor nemen. Dat personaliseren, zoals De’Longhi het noemt, gaat erg gemakkelijk met de te downloaden app. Het mooi vormgegeven apparaat is fraai en zorgvuldig afgewerkt, met recht een sieraad in de keuken. Handig is de meegeleverde voorziening om je eigen chocoladedrankje te maken.
Bij het apparaat ontvang je 3 jaar garantie en een workshop aan huis van een koffie expert en instructeur, een prima initiatief van De’Longhi. De demonstratie was zeer geanimeerd (met dank aan Andy) maar vooral ook informatief. Als aanvulling op de gebruiksaanwijzing is de persoonlijke uitleg heel direct en verhelderend. Met de duidelijke onderhoudsinstructies verwachten wij dat deze De’Longhi ons nog vele jaren van uitzonderlijk lekkere koffie zal voorzien. En mocht het in de toekomst nodig zijn, dan komt de monteur gewoon aan huis service verlenen. De PrimaDonna Elite is de ultieme verpersoonlijking van nauwelijks te overtreffen koffie genot.

Pluspunten

• Breed scala koffiedranken (+ chocola)
  • De persoonlijke instellingen
  • Gebruik van een app
  • Totale gebruiksgemak

Minpunten

• Nog geen echte min ontdekt

Annabel 15-02-2017 Product paar dagen in bezit

Fraai en handig

Door de luxe uitstraling een aanwinst in de keuken. Het scherm is duidelijk en simpel te bedienen. Eindelijk een apparaat waarmee je met plezier van alle mogelijkheden gebruik maakt. De spoelfunktie van de melkuitloop is ook top door de eenvoudige toepassing. De extra kan voor chocolademelk vind ik heel fijn , geen gedoe meer met een pannetje op het vuur.

Pluspunten

• stil
  • smaak instelling per persoon
  • veel mogelijkheden
  • alles aan de voorkant te bedienen

Minpunten

• extra hoge glazen passen er niet onder