De'Longhi ECAM 650.75.MS - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver

Beoordeling op basis van 75 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Ahmed 04-12-2016

TOP machine

ik heb bijna alle TOP merken gehad, Philips Saeco / Siemens /Bosch/ Miele.
als een ervaren koffie liefhebber en veel verstand van koffie machines, kan ik wel zeggen dat deze Delonghi Machine is een Topper en overtreft de anderen met zijn design/innovatie en robuustheid en makkelijk gebruik !!! ik geniet elke dag ervan en zal deze met plezier jaren lang gaan gebruiken. er zijn heel veel meer positieve punten te noemen over deze geweldige apparaat !
TiP : zoek je een echte goede en duurzame koffie Machine ? gewoon deze kopen en je krijgt geen spijt !!

Pluspunten

• Design/innovatie/robuustheid
  • Kwaliteit/stevigheid
  • Bluetooth functie
  • 18 soort koffie mogelijkheden
  • Exclusieve chocolade functie

Minpunten

• geprobeerd maar niet gevonden,dus geen - puntje :)

wilma 27-11-2017

Fantastisch een echte aanrader!!

De machine is eenvoudig in gebruik! Mooie vormgeving. Ook snel geinstalleerd. Overheerlijke koffie,espresso en cappuchino. (de overige soorten nog niet uitgeprobeerd). Koffie drinken is bij ons quality time geworden.

Pluspunten

• handig en overzichtelijk in gebruik.
  • uitstekende koffie!! espresso en cappuchino
  • Compact en vrij stil

Minpunten

• nog geen minpunt kunnen ontdekken

Alfred 08-06-2017

KOFFIE ZOALS JIJ HET WILT

Door de test in de Consumentengids hebben we naar een adres voor een demonstratie van de volautomaat gezocht. Bij Koffiediscounter in Naarden bleken regelmatig demonstraties te zijn. Na bijwoning van een demonstratie was onze keus snel gemaakt. Thuis werd nog een demonstratie door Andy gedaan, met uitgebreide uitleg over zetten koffie, onderhoud, waterfilter, ontkalken enz. Beoordeling pas na enkele maanden gemaakt, omdat je dan pas een goed oordeel kan vellen. Atechnische personen hebben met de gebruiksaanwijzing de mogelijkheden van de volautomaat ook snel onder de knie. Met het kleuren-touchscreen kun je eenvoudig de volautomaat bedienen en wordt je attent gemaakt op onderhoud. Je eigen voorkeuren kun je vastleggen en met deze voorkeur de volgende keer weer koffie zetten.

Pluspunten

• Zeer veel mogelijkheden.
  • Thuis uitleg over gebruik.
  • Schoonmaken eenvoudig.
  • Leidingen worden door apparaat zelf schoongemaakt.
  • Gebruik maak je je snel meester.

Minpunten

• Je gaat teveel koffie drinken.

Ebbel64 11-09-2016

Heerlijk koffiemaatje

Wij hebben nu een week onze Prima Donna Elite in huis en genieten met volle teugen van onze vers gezette bakkie koffie. Het instellen van de juiste verhoudingen kost even tijd en wat proeven, maar dan heb je ook wat. De Prima Donna is perfect voor het zetten van een ideale espresso en latte en genieten wij nu dagelijks van een heerlijk vers kopje koffie. Wat ook erg leuk is, is dat De Longhi op bezoek komt voor een workshop. Na de uitleg van de expert en het proeven van de verschillende variaties aan koffie, hebben wij nu toch een een geweldig koffiemaatje in huis. Nu zijn wij aan het experimenteren met de verschillende soorten bonen die wij bij de lokale koffieshop kunnen verkrijgen. Iedereen in huis is happy met onze Prima Donna Elite. Of het nu een espressootje, een Latte of een chocomelletje is. Het is allemaal zo gezet en lekker vers. Naast het feit dat het een mooi apparaat is om te zien is het ook gebruiksvriendelijk en ook handig te bedienen via de app die je op je mobiel kan zetten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variatie

Minpunten

• net iets te groot

JV 25-07-2016

Simpel te bedienen espressomachine met veel koffievariaties.

9,4
De ‘De Longhi PrimaDonna Elite’ is zowel met het touchscreen als de app makkelijk te bedienen. Kopje plaatsen, gewenste koffievariant kiezen, klikken en klaar.

Het personaliseren van de koffievarianten hebben we tijdens de workshop uitgelegd gekregen door Andy, de energieke instructeur van De Longhi. Hij gaf instructies en adviezen en wijzelf moesten alles uitvoeren. Leren door te doen, zo zie ik het graag.
Bij het personaliseren viel het gebruiksgemak van de app op; je kunt tot op de seconde aangeven hoelang bv. de melk moet doorlopen.
Tevens is het schoonmaken van de machine aan bod gekomen. Achter het waterreservoir zit de koffiezeef en de koffiedoorloop en deze zijn makkelijk eruit te klikken en schoon te maken. Advies was dit elke 2 weken te doen. Wanneer er ontkalkt moet worden geeft de machine zelf aan op het display.
Sowieso wordt de machine elke keer bij het uitschakelen doorgespoeld, waardoor alles goed schoon blijft.

De koffies hebben een mooie crema, zijn mooi op smaak (hangt natuurlijk ook af van de gekozen bonen) en zijn goed op temperatuur. Bij de varianten met melk is de melk mooi opgeschuimd en voldoende stevig. Ook de chocolademelk functie valt in de smaak, met zowel stukken chocolade (85% puur) als poeder is een goed resultaat te bereiken. Ik vindt alleen de hoeveelheid voor 2 personen een beetje magertjes. Wij drinken chocolademelk in een mok en bij 2 kopjes zijn deze slechts voor iets meer dan de helft gevuld.

Het apparaat geeft duidelijk op het scherm aan als er iets moet gebeuren. Na het gebruik van de melkschuim functie geeft het aan dat je deze op standje clean moet zetten en dan wordt deze schoongemaakt. Als de opvangbak voor de koffie vol is, het water op is of dat de koffiebonen op zijn dan wordt dit aangegeven op het display en zal je dit eerst moeten verhelpen alvorens je verder kunt.

Thomas 18-01-2018

makkelijk te bedienen apparaat met top kwaliteit

Dit apparaat beschikt over veel mogelijkheden, zoals ook de eigen koffie samen te stellen naar persoonlijke smaak. Zelfs via een app.

Pluspunten

• Melk schuimer eenvoudig te bedienen
  • Eigen keuze smaak instelingen

Minpunten

• Slechts een telefoon kan via de app verbonden zijn
  • Apparaat herkent niet als er geen mok geplaatst is

Maas 16-01-2018

Prachtige espressomachine

Dit is mijn eerst espressomachine. Eerste goede indruk. Veel mogelijkheden.
Goede kwaliteit koffie en ook goede melk/schuimlaag met de cappuccino .
Ik ben nog echt aan het uit proberen

Pluspunten

• Kwaliteit koffie
  • Instel mogelijkheden
  • De variaties en aanpassingen voor eigen smaak.

Minpunten

• Lekbakje vlotter zit vast onder kopjesblad.
  • Regelknop schuim melkreservoir gaat zwaar.

VonJot 14-01-2018

Mooi apparaat

Als opvolger voor de Magnifica S die aan het verslijten is toch maar de knoop doorgehakt en een echte Barista machine aangeschaft.
We hebben hem net binnen, dus moeten nog even kijken hoe alles werkt. Maar de'longhi kennende zal het wel goedkomen!

Pluspunten

• Schermbediening
  • Mogelijkheden

Toon 11-01-2018

Prima Donna volautomaat koffiemachine

Ik kan met deze machine alle koffieproducten zetten, tevens ook chocomel. Voor mij de reden om deze machine te kiezen.

Pluspunten

• Een druk op het scherm wordt de keuze gemaakt
  • Ook chocomel

Minpunten

• Hoge prijs maar wel waard.

Birgitt 04-01-2018

Mooie machine en geluidsarm.

Veel keuze in verschillende soorten koffie. Met profielen in te stellen aan je eigen smaak. Tevens gemakkelijk in gebruik.

• Groot waterreservoir
  • Makkelijk te reinigen
  • Groot bonen reservoir

Mary Duinsbergen 03-01-2018

Prima Donna Class Ecam 550.55.SB gekocht. Mooi apparaat.

Kan er nog niet veel over zeggen omdat we de machine pas een dag in huis hebben. De eerste indruk is dat het een prima apparaat is.

rien hegeman 03-01-2018

makkelijk te bedienen

een te gek aperaat makkelijk te bedienen met de app luxe uitvoering pluspunt dat hi ook chocomelmaakt de koffie is er erg lekker uit

eef 24-12-2017

luxe in koffiekeuze

alles wat je wilt in koffie, koffie zoals jij hem wilt.. en met een druk op de knop! gebruiks vriendelijk in gebruik en onderhoud. fijn groot waterreservoir, niet steeds bijvullen dus.

Pluspunten

• duurzame materiaal gebruik (rvs)
  • makkelijk te reinigen/onderhouden

Henk 23-12-2017

Mooi strak design volautomaat

Volautomaat maakt koffie zetten erg gemakkelijk.
De smaak van de koffie wordt bepaald door de koffiebonen die je erin stopt ,maar dit mooie apparaat zet die koffie / espresso, etc erg eenvoudig. Je kunt de sterkte en hoeveelheid water aanpassen aan je persoonlijke wensen.

Pluspunten

• Makelijk aan te passen aan persoonlijke voorkeuren

Minpunten

• Plateau waar kopje op staat niet krasbestendig
  • prijs aan de hoge kant

Peter 20-12-2017

Strak model, mooi kleurenscherm

Deze nieuwe automaat van De'Longhi is compleet, kan een grote variëteit aan koffie's maken en is ook nog eens mooi in je keuken. Vooral de bediening is tamelijk eenvoudig voor toch zo'n complex apparaat. Daar is echt goed over nagedacht.

Pluspunten

• Compact
  • Eenvoudige bediening

Rob Venmans 12-12-2017

Topklasse

Een hele uitgave maar de aankoopprijs meer dan waard. Kwaliteit koffiedranken met erg goed bedieningsgemak.

Pluspunten

• Kwaliteit koffiedranken
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Hoge aanschafprijs

Peter Scholz 11-12-2017

Mooie uitvoering, en duidelijke display.

Behalve een bijzonder mooie vormgeving biedt dit apparaat vele mogelijkheden om een naar eigen smaak aangepaste espresso, koffie, en cappuccino te maken.
De machine is gemakkelijk in het onderhoud, schoonmaken, en bijvullen.

Pluspunten

• Mooie espressomachine
  • containers voor koffieboontjes en water zijn ruim
  • gemakkelijk in onderhoud

Minpunten

• gebruiksaanwijzing niet zo duidelijk

R 07-12-2017

prima gebruikerservaring

Complete machine met veel toepassingsmogelijkheden en zeer gemakkelijk te bedienen en vooral te onderhouden. Vooral de melkproducten zijn bijzodner goed en gemakkelijk te produceren.

Pluspunten

• uiterlijkj
  • gebruiksgemak

DeLonghiElite 01-12-2017

Lekker koffie!

We zochten een goede alternatief voor een goed kopje koffie en lekker warme chocolademelk. En het resultaat is uitstekend!

Carlo 26-11-2017

Mooi Desing

na een hele tijd een nespresso apparaat gehad te hebben is dit een wereld van verschil niet alleen kwa koffie maar ook de vele mogelijkheden die de primadonna elite heeft nog steeds druk bezig met alles uit proberen en aan t ontdekken hoe alles werkt tevens ook 1 van de vol automaten met het mooiste desing

Pluspunten

• mooi desing
  • veel mogelijkheden
  • de koffie smaakt heerlijk

Minpunten

• sommige kleine dingetjes werken omslachtig
  • prijs