De'Longhi ECAM 650.75.MS - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 89 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ahmed 04-12-2016

TOP machine

ik heb bijna alle TOP merken gehad, Philips Saeco / Siemens /Bosch/ Miele.
als een ervaren koffie liefhebber en veel verstand van koffie machines, kan ik wel zeggen dat deze Delonghi Machine is een Topper en overtreft de anderen met zijn design/innovatie en robuustheid en makkelijk gebruik !!! ik geniet elke dag ervan en zal deze met plezier jaren lang gaan gebruiken. er zijn heel veel meer positieve punten te noemen over deze geweldige apparaat !
TiP : zoek je een echte goede en duurzame koffie Machine ? gewoon deze kopen en je krijgt geen spijt !!

Pluspunten

• Design/innovatie/robuustheid
  • Kwaliteit/stevigheid
  • Bluetooth functie
  • 18 soort koffie mogelijkheden
  • Exclusieve chocolade functie

Minpunten

• geprobeerd maar niet gevonden,dus geen - puntje :)

wilma 27-11-2017

Fantastisch een echte aanrader!!

De machine is eenvoudig in gebruik! Mooie vormgeving. Ook snel geinstalleerd. Overheerlijke koffie,espresso en cappuchino. (de overige soorten nog niet uitgeprobeerd). Koffie drinken is bij ons quality time geworden.

Pluspunten

• handig en overzichtelijk in gebruik.
  • uitstekende koffie!! espresso en cappuchino
  • Compact en vrij stil

Minpunten

• nog geen minpunt kunnen ontdekken

Alfred 08-06-2017

KOFFIE ZOALS JIJ HET WILT

Door de test in de Consumentengids hebben we naar een adres voor een demonstratie van de volautomaat gezocht. Bij Koffiediscounter in Naarden bleken regelmatig demonstraties te zijn. Na bijwoning van een demonstratie was onze keus snel gemaakt. Thuis werd nog een demonstratie door Andy gedaan, met uitgebreide uitleg over zetten koffie, onderhoud, waterfilter, ontkalken enz. Beoordeling pas na enkele maanden gemaakt, omdat je dan pas een goed oordeel kan vellen. Atechnische personen hebben met de gebruiksaanwijzing de mogelijkheden van de volautomaat ook snel onder de knie. Met het kleuren-touchscreen kun je eenvoudig de volautomaat bedienen en wordt je attent gemaakt op onderhoud. Je eigen voorkeuren kun je vastleggen en met deze voorkeur de volgende keer weer koffie zetten.

Pluspunten

• Zeer veel mogelijkheden.
  • Thuis uitleg over gebruik.
  • Schoonmaken eenvoudig.
  • Leidingen worden door apparaat zelf schoongemaakt.
  • Gebruik maak je je snel meester.

Minpunten

• Je gaat teveel koffie drinken.

Ebbel64 11-09-2016

Heerlijk koffiemaatje

Wij hebben nu een week onze Prima Donna Elite in huis en genieten met volle teugen van onze vers gezette bakkie koffie. Het instellen van de juiste verhoudingen kost even tijd en wat proeven, maar dan heb je ook wat. De Prima Donna is perfect voor het zetten van een ideale espresso en latte en genieten wij nu dagelijks van een heerlijk vers kopje koffie. Wat ook erg leuk is, is dat De Longhi op bezoek komt voor een workshop. Na de uitleg van de expert en het proeven van de verschillende variaties aan koffie, hebben wij nu toch een een geweldig koffiemaatje in huis. Nu zijn wij aan het experimenteren met de verschillende soorten bonen die wij bij de lokale koffieshop kunnen verkrijgen. Iedereen in huis is happy met onze Prima Donna Elite. Of het nu een espressootje, een Latte of een chocomelletje is. Het is allemaal zo gezet en lekker vers. Naast het feit dat het een mooi apparaat is om te zien is het ook gebruiksvriendelijk en ook handig te bedienen via de app die je op je mobiel kan zetten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Variatie

Minpunten

• net iets te groot

JV 25-07-2016

Simpel te bedienen espressomachine met veel koffievariaties.

9,4
De ‘De Longhi PrimaDonna Elite’ is zowel met het touchscreen als de app makkelijk te bedienen. Kopje plaatsen, gewenste koffievariant kiezen, klikken en klaar.

Het personaliseren van de koffievarianten hebben we tijdens de workshop uitgelegd gekregen door Andy, de energieke instructeur van De Longhi. Hij gaf instructies en adviezen en wijzelf moesten alles uitvoeren. Leren door te doen, zo zie ik het graag.
Bij het personaliseren viel het gebruiksgemak van de app op; je kunt tot op de seconde aangeven hoelang bv. de melk moet doorlopen.
Tevens is het schoonmaken van de machine aan bod gekomen. Achter het waterreservoir zit de koffiezeef en de koffiedoorloop en deze zijn makkelijk eruit te klikken en schoon te maken. Advies was dit elke 2 weken te doen. Wanneer er ontkalkt moet worden geeft de machine zelf aan op het display.
Sowieso wordt de machine elke keer bij het uitschakelen doorgespoeld, waardoor alles goed schoon blijft.

De koffies hebben een mooie crema, zijn mooi op smaak (hangt natuurlijk ook af van de gekozen bonen) en zijn goed op temperatuur. Bij de varianten met melk is de melk mooi opgeschuimd en voldoende stevig. Ook de chocolademelk functie valt in de smaak, met zowel stukken chocolade (85% puur) als poeder is een goed resultaat te bereiken. Ik vindt alleen de hoeveelheid voor 2 personen een beetje magertjes. Wij drinken chocolademelk in een mok en bij 2 kopjes zijn deze slechts voor iets meer dan de helft gevuld.

Het apparaat geeft duidelijk op het scherm aan als er iets moet gebeuren. Na het gebruik van de melkschuim functie geeft het aan dat je deze op standje clean moet zetten en dan wordt deze schoongemaakt. Als de opvangbak voor de koffie vol is, het water op is of dat de koffiebonen op zijn dan wordt dit aangegeven op het display en zal je dit eerst moeten verhelpen alvorens je verder kunt.

Aad Vlag 02-06-2018

Veel soorten heerlijke koffies...

Ten eerste maakt het heerlijke koffie. Het is ook nog een plaatje voor het oog. Aanbevolen voor iedere koffieleut die van kwaliteit houdt

Pluspunten

• Mooi product dat heerlijke koffies maakt.
  • Maakt zelfs chocolademelk

Minpunten

• Nog niet gevonden

Corien 22-05-2018

Beste koffie ooit,na Jura overgestapt naar deze.

Kwaliteit en duurzaam,het allerbelangrijkste is dat ik goede cappucino heb.
de Service aan huis is natuurlijk geweldig.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• nog niets

Spledje 05-04-2018

Mooie machine met ongekende mogelijkheden

We hebben de machine vandaag binnen gekregen en allerlei instellingen gedaan. De 1e kopjes ook al geproefd. Prima! Ook via de app al koffie gezet. Niet vergeten er eerst een kopje onder te zetten. En als je klaar bent een kannetje voor opvang spoelwater.

Pluspunten

• bluetooth
  • Mooie machine in roestvrij staal
  • Vele koffiesoorten standaard
  • Personaliseren van koffiesterkte en hoeveelheid.
  • Warme chocomelk, hoe goed is dat dan!

Minpunten

• Redelijk groot en zwaar
  • Stevige prijs, maar dan heb je ook wat
  • doorlopen menu niet altijd intuitief

charles 29-03-2018

Met aanraakscherm en Bluetooth

Klasse product! Maakt eenvoudig (kind kan de was doen) allerlei soorten koffie's. Kan ook op jouw persoonlijke smaak worden aangepast. Mijn broertje had de Prima Donna Elite vorig jaar al gekocht en zijn koffie smaakte heerlijk. Dus was de keuze snel gemaakt. Alles gaat automatisch, zelfs het schoonmaken.
Een echte aanrader.

Pluspunten

• aanraakscherm om de keuze te maken of instellen
  • gebruik je smartphone en de koffie wordt gemaakt
  • goed schoon te maken
  • uitstekende handleiding

Minpunten

• geen kunnen ontdekken

L. de Rooij 28-03-2018

Overzichtelijk

Vanwege de goede reviews en filmpje waren wij erg te spreken over het product. vormgeving spreekt mij ook erg aan . Fijn vind ik de waterreservoir aan de voorzijde . En de vele mogelijkheden wat betreft het scherm duidelijk zodat mijn man dit ook kan lezen ivm slechte ogen.

Pluspunten

• Overzichtelijk duidelijk scherm
  • De vele mogelijkheden

Larsen 22-03-2018

Een verrassing voor iedereen

Wij hebben de koffieautomaat gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd. Hij moet nog uitgetest worden na installatie. Wij laten ons nog verrassen!

Roy 26-02-2018
  • Product gekregen

Heerlijke koffie, prachtige machine

Na vele jaren een DeLonghi Primadonna gebruikt te hebben was het nu tijd voor een nieuwe machine. Wat een mooi apparaat, veel mogelijkheden en touchscreen. Maar vooral maakt hij een supergoede koffie!

Pluspunten

• super koffie
  • veel mogelijkheden

Adriaan de Groot 10-02-2018

Wat goede voorlichting kan doen

Wij waren de koffie van Senseo helemaal zat. We wisten eigenlijk niet wat we wilde. Als je dan gaat kijken op internet zie je door de bomen het bos niet meer en er zijn al veel reviews, maar nooit iets dat meteen in ons straatje paste. Aangezien de koffiediscounter dichtbij zit, zijn wij op een zaterdagochtend binnengelopen. In een hoop winkels loop je vaak tegen een “zaterdaghulp” aan. Hier niet. Wij raakte in gesprek met Marcel die ons haarfijn uitgelegde waar we op moesten letten. We kregen een goed verhaal over echte hete koffie en welke merken daar beter in zijn dan andere. Zo kwamen wij uit Delonghi. Je kunt met deze machine je eigen voorkeur instellen (4 personen), want smaken verschillen. De machine heeft een duidelijk en overzichtelijk display die duidelijk aangeeft wat je moet doen. Vanzelfsprekend zit er ook een uitgebreide Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij. Er zitten veel mogelijkheden op de machine die we nog niet hebben uitgeprobeerd, maar dat komt nog wel, plus dat we thuis nog een workshop van Delonghi krijgen om de puntjes op de i te zetten. Ik heb nu al meer lekkere koffie gedronken thuis dan vorig jaar!😄

Pluspunten

• Koffie is echt heet
  • Persoonlijke instellingen
  • Makkelijk schoon te maken
  • Duidelijke display

Minpunten

• (Nog) niet

De KoffieLeut 09-02-2018

Super Display

Super Duidelijke Display , zeer eenvoudig te bedienen zelfs voor de ouderen onder ons.
Het is daarom ook zeker een aanrader

Pluspunten

• duidelijke display
  • makkelijke bediening

Wim 03-02-2018

Wat een geweldig apparaat!

Een alles-kunner, deze espresso automaat. Alle soorten koffie, espresso, met en zonder melkschuim en zelfs warme chocolademelk is hiermee te maken. 6 gebruikers kunnen aangepaste koffiebereidingen opslaan voor hun favoriete koffiesoorten en die instellingen kun je zelfs eenvoudig via blue-tooth met je smartphone doen.
Gebruiksgemak is prima, het grote touchscreen is gemakkelijk te bedienen, alles wijst zich eigenlijk vanzelf. Ook de service aanwijzingen voor bijvullen, schoonmaken, etc. zijn helder en duidelijk. Ik heb de gebruiksaanwijzing nog nauwelijks nodig gehad. Die lees je trouwens gemakkelijk op je telefoon via de app!
En tenslotte, het belangrijkste: iedereen vindt de diverse koffiesoorten geweldig smaken. Je hoeft nu niet meer de deur uit voor een lekkere cappuccino, espresso, doppio, latte macchiato of één van de vele andere koffie specialiteiten . En zelfs een gewoon bakkie Hollandse koffie smaakt prima.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Gemakkelijke bediening
  • Eenvoudig te onderhouden
  • Heerlijke koffie ... !

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Groot en zwaar

Frank Duko 26-01-2018

Mooi ontwerp

Mooi apparaat met veel keuzemogelijkheden, voor ieder wat wils. Makkelijk in gebruik. Heerlijke koffie.

Borgwoud 25-01-2018

Sierraad in de keuken

Na vergelijking van diverse apparaten van diverse fabrikanten ben ik uitgekomen bij de nieuwe Prima Donna Class. Enerzijds de goede naam die DeLonghi heeft in koffieland en anderzijds de juiste prijs-kwaliteitverhouding.

• Instelmogelijkheden
  • Bluetooth

NvR 22-01-2018

Makkelijk een heerlijke koffievariatie

Zeer gebruikersvriendelijk product met een uitstekend koffieresultaat. Inclusief workshop om je te leren hoe je alles moet instellen en waar je al je vragen kwijt kunt. Alles is helemaal naar eigen smaak in te stellen en op te slaan in een persoonlijk profiel. Wil je standaard, dan is een simpele druk op het mooie touchscreen voldoende. Mooi design van het hele apparaat. Heldere gebruikersondersteuning door talloze Youtube filmpjes. Maakt uiteraard geluid, maar is zeker aanvaardbaar.

Pluspunten

• uitstekend resultaat
  • gebruikersvriendelijk
  • op je eigen smaak af te stellen en op te slaan

Minpunten

• nog niet gevonden

Ellis 22-01-2018

Lekkere koffie!

Gemakkelijk te bedienen, eenvoudig en snel schoon te maken, veel mogelijkheden en
lekkere koffie. Ook variaties met melkschuim mogelijk, je kunt zelfs warme melk tappen om chocomel mee te maken, lekker voor kinderen die nog niet van koffie houden (blokjes chocolade in een beker, vullen met warme melk, roeren, klaar!)

Pluspunten

• Gebruiksgemak, zowel bij koffie en/of melk
  • Gemakkelijk en snel schoon te maken

Thomas 18-01-2018

makkelijk te bedienen apparaat met top kwaliteit

Dit apparaat beschikt over veel mogelijkheden, zoals ook de eigen koffie samen te stellen naar persoonlijke smaak. Zelfs via een app.

Pluspunten

• Melk schuimer eenvoudig te bedienen
  • Eigen keuze smaak instelingen

Minpunten

• Slechts een telefoon kan via de app verbonden zijn
  • Apparaat herkent niet als er geen mok geplaatst is