Melitta Caffeo Passione OT - Reviews

koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 1 review

Peter F 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Eindelijk een lekkere espresso!

Na heel lang zoeken en vergelijken een vervanger gevonden van onze inmiddels 8 Jaar oude Saeco Xsmall, die (het nog steeds doet, maar) toch wel aan het eind van zijn levensduur was, we wilden nu een model uit een hogere prijsklasse met meer koffie variaties. De Melitta Volautomaat varianten zijn op de meeste sites goed tot uitstekend getest, de koffie brouwunit is er een die ook in Miele en Siemens is te vinden. hoewel we de Melitta slechts een paar dagen in huis hebben valt toch wel op hoeveel beter de koffie (espresso en ristrettos) smaakt in vergelijk met de oude Saeco, je moet wel echt goede (geen supermarkt) bonen gebruiken om alles eruit te halen, ook geweldig is een Caffe latte of Capucino, met een druk op de knop mooi in verschillende laagjes opgebouwd. kan nog niets zeggen over de duurzaamheid maar de machine ziet er degelijk uit maakt weinig geluid en is zeer compact, erg goed doordacht is de melk reiniging met stoom, ook verassend is de opbouw van het menu, een manual heb je eigenlijk niet nodig.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer goede koffie specialiteiten
  • Esspresso als in een goed restaurant
  • Genoeg koffie varianten
  • Geschuimde melk is goed van temperatuur

Minpunten

• Espresso temp op max mag nog iets hoger zijn
  • Relatief klein water reservoir