Krups EA 8160 - Reviews

koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

GGeudens 19-11-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig, compact apparaat

Na vele jaren een Saeco machine gebruikt te hebben, wilde ik overstappen naar een meer betaalbaar espresso machine. Na wat googelen viel mijn keuze op de Krups EA8160.Ik vind het belangrijk dat de koffie goed heet is en het apparaat makkelijk schoon te houden is. Er moet ook goed gevarieerd kunnen worden in smaakintensiteit en sterkte.
Ik heb dit apparaat sinds een paar weken in gebruik en ben er heel blij mee. De koffie is goed heet, ik gebruik de espressobonen van de Jacqmotte, erg lekker! Door middel van een toets op het display is het heel eenvoudig de sterkte en het aantal milliliters in te geven. Zo kom je tot een ideale mix. Een compleet en compact apparaat. Het bijgeleverde melkkannetje is leuk voor de cappuccino liefhebbers. Heel makkelijk te gebruiken en geeft een mooi resultaat. Ik zou het apparaat absoluut absoluut aanbevelen. Een hele scherpe prijs, zeker met de cash-back van Krups!

Pluspunten

• Hete koffie
  • Compact
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Nog geen gevonden

j.f.feldberg 03-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie machine

Ook wij hebben sinds kort de EA 8160. Het malen van de koffie geeft behoorlijk veel kabaal. Ook missen we een heldere/duidelijke handleiding. Die we hebben ontvangen met het apparaat moet je met een loep lezen. Wij gebruiken Corleone koffiebonen en die geven ons een prima espresso. Het maken van een cappucino is ons tot op heden niet echt goed gelukt. We hebben ook de externe melktank erbij, maar dat heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid. De bediening van het apparaat is makkelijk als je het door hebt. Een link naar een demofilmpje zou echt helpen denken we.

• Goede warme koffie
  • Duidelijk scherm

Minpunten

• indicatie volle container niet correct
  • kopjes glijden van de tray door trillen

Rebecca 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

(Bijna) geluidloos

Eindelijk een koffiezetapparaat waarbij je niet de televisie harder moet zetten of een gesprek moet staken vanwege de herrie van het malen van de bonen. Super mooi display met duidelijke bediening van de vele mogelijkheden. Een kind kan nu koffie zetten.

Pluspunten

• weinig herrie
  • veel mogelijkheden en keuzes
  • de temperatuur in stellen is super
  • mooi strak en compact design