De'Longhi Autentica - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino, heet water, hete melk, koffie, latte macchiato

Beoordeling op basis van 61 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JuliaKK 17-06-2015 Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

haso 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Lekkere Koffie

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Elfriede 20-12-2016 Product paar dagen in bezit

Topapparaat

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

David 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

rick 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

top apparaat!!!

Het apparaat een paar dagen in bezit en al aardig wat koffie gezet!

Alles is aan te passen: maalgraad, sterkte, temperatuur en hoeveelheid voor iedere koffie soort.
De koffie smaakt zeer goed (zelfs met de goedkope, bonen van het kruitvat, want die moesten eerst op:)
Het is trouwens ook wel aan te raden om eerst wat oude of goedkope bonen te gebruiken, omdat het apparaat pas na 4 of 5 maal beurten z'n optimale maling heeft bereikt. Bovendien zal je ook nog wel even met de sterkte spelen om de verschillen te proeven.

Het enige minpuntje is dat het water reservoir aan de achter zijde van het apparaat zit. Waardoor het naar voren geschoven moet worden als het bijvoorbeeld onder een keukenkastje staat. Maar dit weet je voor je zo'n apparaat aanschaft!

Snel met opstarten en met spoelen, dus kan je snel beginnen met koffie zetten en dan lekker genieten van je vers gezette koffie.

Zonder meer een top apparaat!!!

Pluspunten

• sterke koffie (instelbaar)
  • hete koffie (instelbaar)
  • zeer smal apparaat

Minpunten

• water reservoir zit aan de achterkant

Koffieleut 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

De'Longi ETAM29.510B

Gekozen vanwege het kleine formaat. Voldoet aan de verwachtingen. Een mooie koffiemachine die heerlijke koffie maakt.
Top apparaat!!

Pluspunten

• formaat
  • lekkere koffie

Joyce 19-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, makkelijk te bedienen, veel mogelijkheden

Ik zocht een eenvoudig te bedienen apparaat, waarmee ik verschillende soorten koffie kon maken. Ook houd ik van hete koffie en las dat Delonghi daar het beste in is. Dat blijkt voor mij ook wel; ik kan het zelfs instellen. Ook andere zaken als de hardheid van het water, hoeveelheid koffie enz. is eenvoudig aan te passen naar eigen voorkeuren. Fijn apparaat.

Pluspunten

• hete koffie
  • eenvoudig te bedienen
  • formaat

Ale 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

prima koffiezetapparaat

Nog maar net in huis maar een geweldig aparaat, lekkere koffie alles zelf in te stellen ook het opschuim pijpje werkt perfekt.

Pluspunten

• prima aparaat lekkere koffie

perfect 16-05-2017 Product paar dagen in bezit

heel goed product

omdat het ons het beste expresso apparaat lijkt en hij is zuinig en gemakkelijk in gebruik en een echt fijn apparaat en de koffie smaakt echt lekker

Pluspunten

• goede expresso koffie en een goede smaak

Willemijntje 13-05-2017 Product paar dagen in bezit

compacte breedte

De machine is makkelijk in te stellen en te bedienen.
Maakt weinig geluid, de koffie is lekker en kortom, ben er heel blij mee.

F. van der ende 12-05-2017 Product paar dagen in bezit

Net gekocht

Mooi apparaat.
Weet nog niet of de koffie net zo lekker is als het apparaat mooi is.
De tijd zal het leren.

Henk 04-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Kleine machine met de mogelijkheden van een hele grote l

Dit is de derde " de Longhi "die wij inmiddels hebben, wij wilden een wat kleinere machine .vandaar deze keuze en dus weer een " de Longhi ". Deze ziet er ook weer goed uit en wij gaan ervandoor dat deze ons ook weer veel lekkere kopjes koffie gaat leveren.

Pluspunten

• Klein
  • Compact
  • Simpel te onderhouden en schoon te maken

Isabella 30-04-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

Na verschillende apparaten met pads en cups, nu deze machine aangeschaft na goed advies in de winkel. Eindelijk heerlijke echte koffie. Mooie machine. Het is even goed de gebruiksaanwijzing doorlezen maar het gebruik is heel makkelijk.

Pluspunten

• Echte koffiesmaak
  • Makkelijk in onderhoud
  • Mooi machine in de keuken

Leo 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

Slanke uitvoering

Dit is onze eerste echte koffieapparaat. Na jaren koffie van pads te hebben gedronken willen we nu koffie van koffiebonen. Onze keuze is op DeLonghi gevallen vanwege zijn compacte uitstraling.

Oskar Petersen 25-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, lekkere koffie mits goede bonen

Mooi apparaat, lekkere koffie mits goede bonen. Goede reviews op internet.
Ook de prijs is goed en je hebt keuze in allerlei types

Esma 20-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi ding

Het formaat is super ideaal, niet te groot. Ziet er super mooi uit. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar DeLonghi heeft zowieso goede koffieapparaten! Ik heb een wat oudere model in huis. Ik kan niet wachten om hem te gebruiken!

Harry Poldervaart 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Super koffiemachine, met een fantastische smaakervaring.

Strak disigne, makkelijk bedienbaar voorzien van veel gemakken en mogelijkheden, raad een ieder aan die een volautomatisch espressoapparaat wil aanschaffen.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Makkelijk schoon te maken.

Dorinda 15-04-2017

Handzaam, compact en handig

Net gekocht, eerste indruk is zeer positief, nu nog verder ontdekken. Zeer tevreden met de uitstraling van het apparaat. Onze vorige apparaat was een Philips sarista, dan is dit apparaat een weelde in geluid.

Pluspunten

• Handzaam
  • Compact

JB 12-04-2017 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie

Werk goed en simpel. Maakt niet veel geluid. En maakt heerlijke koffie. Water en koffie is makkelijk bij te vullen. Ook het melk opschuimen met het stoompijpje gaat goed.

Michel 09-04-2017 Product paar dagen in bezit

Prima volautomaat

Na het lezen van meerdere reviews. Gekozen voor deze Delonghi automata. Lekkere hete koffie.
Makkelijk te bedienen apparaat. Eenvoudige en simpele handleiding