De'Longhi Autentica - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
caffe latte, cappuccino, heet water, hete melk, koffie, latte macchiato

Beoordeling op basis van 73 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JuliaKK 17-06-2015 Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

haso 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Lekkere Koffie

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Elfriede 20-12-2016 Product paar dagen in bezit

Topapparaat

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

David 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

Mistic 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect!

Gisteren aangeschaft en meteen alle functies maximaal uitgebuit. Ik ben een echte bonendrinker en was dan ook zeer kritisch bij aanschaf gezien de ervaringen met vorige machines. De machine maakt niet teveel geluid bij het malen, sterkte is goed instelbaar en de 1e poging was al bijna goed! De machine is zeer gebruiksvriendelijk en de temperatuur van de koffie is goed aan de hete kant. Ik ben helemaal gelukkig.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Sterkte goed instelbaar
  • Hoeveelheid ml per kopje instelbaar
  • Maakt niet teveel herrie
  • Binnen 15min geinstalleerd

Minpunten

• Waterreservoir aan achterzijde.
  • Drink nu teveel koffie :)

rick 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

top apparaat!!!

Het apparaat een paar dagen in bezit en al aardig wat koffie gezet!

Alles is aan te passen: maalgraad, sterkte, temperatuur en hoeveelheid voor iedere koffie soort.
De koffie smaakt zeer goed (zelfs met de goedkope, bonen van het kruitvat, want die moesten eerst op:)
Het is trouwens ook wel aan te raden om eerst wat oude of goedkope bonen te gebruiken, omdat het apparaat pas na 4 of 5 maal beurten z'n optimale maling heeft bereikt. Bovendien zal je ook nog wel even met de sterkte spelen om de verschillen te proeven.

Het enige minpuntje is dat het water reservoir aan de achter zijde van het apparaat zit. Waardoor het naar voren geschoven moet worden als het bijvoorbeeld onder een keukenkastje staat. Maar dit weet je voor je zo'n apparaat aanschaft!

Snel met opstarten en met spoelen, dus kan je snel beginnen met koffie zetten en dan lekker genieten van je vers gezette koffie.

Zonder meer een top apparaat!!!

Pluspunten

• sterke koffie (instelbaar)
  • hete koffie (instelbaar)
  • zeer smal apparaat

Minpunten

• water reservoir zit aan de achterkant

Ardjan maas 28-06-2017 Product paar dagen in bezit

Delonghi espresso apparaat

Heerlijke hete koffie ideaal in te stellen naar eigen smaak. Nadeel dat waterfilter maar 2 maanden mee gaat

Pluspunten

• Heet
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Waterfilter maar 2 maanden

Stijn 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

In te stellen naar eigen wens, makkelijk schoon te houden.

Fijn apparaat. Goed schoon te houden en in te stellen naar eigen wens. Dat is ook erg makkelijk zodat iedereen koffie kan zetten hoe diegene het zelf lekker vindt.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Goed schoon te houden
  • Mooi

Sandra 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden met dit apparaat

Makkelijk in gebruik en neemt weinig plek in op het aanrecht.
Er zitten vele functies op. De prijs/kwaliteitsverhouding is prima.
Nu het belangrijkste: maakt goede koffie!!

Minpunten

• waterreservoir aan de achterkant

Dennis 24-06-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijke espresso

Een hele goede eerste indruk, het is een snelle gebruiksvriendelijke machine die een heerlijke espresso maakt. Met ook nog eens een fijne Doppio functie.

Pluspunten

• Een super prijs- en kwaliteitsverhouding

Familie Jansen 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Koffiemachine

Onze eerste indruk is zeer positief. Het apparaat heeft een mooie uitstraling. De handleiding is eenvoudig te begrijpen. De koffie smaakt goed en is van een goede temperatuur.

• Warmte van de koffie

- 15-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi en compact koffie apparaat zonder melkschuimer

Mooi en compact koffie apparaat zonder melkschuimer.
Lekkere koffie.
Simpel en eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• Geen melkschuimer
  • Instelbare temperatuur

Minpunten

• Uitloop koffie is niet instelbaar, Spatterd

John 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Tot nu toe tevreden

Nu 10 dagen in huis, met verschillende bonen uitgeprobeerd en met de juiste instelling echt een heerlijk bakkie koffie meet te maken
De "doppio"functie is ook helemaal top !!

Pluspunten

• snel
  • stil
  • veel mogelijkheden ook qua koffie en instellingem
  • makkelijk schoon te maken
  • compact

Minpunten

• nog niet gevonden

Carel van der Graft 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

goed formaat voor in mijn keuken

Heerlijk op eigen sterkte je koffie maken voor een grote/kleine beker koffie .
goede uitleg over het apparaat gekregen bij de Mediamarkt, zodat het makkelijk is om het zelf goed te installeren thuis en weten hoe je het moet schoonmaken om dat heerlijk bakje koffie te houden.

Peter 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Compleet

Ik zocht een simpel maar goed koffiezetapparaat waar wel alle details die nodig zijn om goeie koffie te maken op zaten.
De maalgraad, koffie hoeveelheid, temperatuur, en waterhoeveelheid zijn apart instelbaar.
Met 1 druk op de knop heb je een heerlijke hete koffie.
Het stoompijpje geeft genoeg druk en hete stoom om heerlijke melk op te schuimen.
Ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Snel warm
  • veel soorten koffie
  • compact
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• gat er veel koffie van drinken
  • melk zelf schuimen

Niels 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Gister gekocht en tot nu toe tevreden

Makkelijk in gebruik ik heb gekozen voor delonghi omdat de apparaat onderhuids vriendelijk is en makkelijk schoon te maken . Ze hebben ook een goede service aan huis.

Minpunten

• Melkopschuimer

bedrijf en zo 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Lekkere koffie

De koffie is heerlijk maar het nadeel is dus wel dat ik vaak het water en de koffiebonen moet bijvullen.

Koffieleut 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

De'Longi ETAM29.510B

Gekozen vanwege het kleine formaat. Voldoet aan de verwachtingen. Een mooie koffiemachine die heerlijke koffie maakt.
Top apparaat!!

Pluspunten

• formaat
  • lekkere koffie

Joyce 19-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat, makkelijk te bedienen, veel mogelijkheden

Ik zocht een eenvoudig te bedienen apparaat, waarmee ik verschillende soorten koffie kon maken. Ook houd ik van hete koffie en las dat Delonghi daar het beste in is. Dat blijkt voor mij ook wel; ik kan het zelfs instellen. Ook andere zaken als de hardheid van het water, hoeveelheid koffie enz. is eenvoudig aan te passen naar eigen voorkeuren. Fijn apparaat.

Pluspunten

• hete koffie
  • eenvoudig te bedienen
  • formaat

Ale 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

prima koffiezetapparaat

Nog maar net in huis maar een geweldig aparaat, lekkere koffie alles zelf in te stellen ook het opschuim pijpje werkt perfekt.

Pluspunten

• prima aparaat lekkere koffie