De'Longhi Autentica - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 125 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

David 11-06-2016

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

Elfriede 20-12-2016

Topapparaat

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

JuliaKK 17-06-2015
  • Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

rick 17-05-2017

top apparaat!!!

Het apparaat een paar dagen in bezit en al aardig wat koffie gezet!

Alles is aan te passen: maalgraad, sterkte, temperatuur en hoeveelheid voor iedere koffie soort.
De koffie smaakt zeer goed (zelfs met de goedkope, bonen van het kruitvat, want die moesten eerst op:)
Het is trouwens ook wel aan te raden om eerst wat oude of goedkope bonen te gebruiken, omdat het apparaat pas na 4 of 5 maal beurten z'n optimale maling heeft bereikt. Bovendien zal je ook nog wel even met de sterkte spelen om de verschillen te proeven.

Het enige minpuntje is dat het water reservoir aan de achter zijde van het apparaat zit. Waardoor het naar voren geschoven moet worden als het bijvoorbeeld onder een keukenkastje staat. Maar dit weet je voor je zo'n apparaat aanschaft!

Snel met opstarten en met spoelen, dus kan je snel beginnen met koffie zetten en dan lekker genieten van je vers gezette koffie.

Zonder meer een top apparaat!!!

Pluspunten

• sterke koffie (instelbaar)
  • hete koffie (instelbaar)
  • zeer smal apparaat

Minpunten

• water reservoir zit aan de achterkant

haso 22-12-2016

Lekkere Koffie

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Mistic 25-06-2017

Perfect!

Gisteren aangeschaft en meteen alle functies maximaal uitgebuit. Ik ben een echte bonendrinker en was dan ook zeer kritisch bij aanschaf gezien de ervaringen met vorige machines. De machine maakt niet teveel geluid bij het malen, sterkte is goed instelbaar en de 1e poging was al bijna goed! De machine is zeer gebruiksvriendelijk en de temperatuur van de koffie is goed aan de hete kant. Ik ben helemaal gelukkig.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Sterkte goed instelbaar
  • Hoeveelheid ml per kopje instelbaar
  • Maakt niet teveel herrie
  • Binnen 15min geinstalleerd

Minpunten

• Waterreservoir aan achterzijde.
  • Drink nu teveel koffie :)

Ineke 24-08-2017

Ziet er goed uit.

Ik heb de Delonghi koffiezetter nog maar net gekocht dus heb hem nog niet helemaal goed uit kunnen testen. Het eerste kopje Doppio was in elk geval al heel lekker! Ik heb gekozen voor deze koffiezetter van Delonghi omdat wij erg goede ervaringen hebben met onze vorige Delonghi Magnifica. Het is met dit nieuwe model wel even wennen dat het waterreservoir aan de achterkant zit. Verder is de eerste indruk prima.

Pluspunten

• Mogelijkheid om kleine of grote kopjes te zetten.
  • Veel eigen voorkeuren in te stellen.

Minpunten

• waterreservoir aan de achterkant

Denise 22-08-2017

mooi, compact koffiezetapparaat

Fantastisch apparaat, goede koffie. We vinden het een compact apparaat past goed in ons kleine keuken. Het apparaat is makkelijk en goed schoon te maken en we gebruiken het dagelijks. De koffie is snel gezet. We vinden het alleen jammer dat de verhouding met ons andere apparaat, dit apparaat iets minder koffie geeft :(

Pluspunten

• Goed en makkelijk schoon te maken.
  • Compact apparaat

Minpunten

• minder koffie per kopje

Rob 15-08-2017

Mooi apparaat

Apparaat voldoet aan de verwachtingen. Hoeveelheid water per kop zelf aan te passen. De long geeft heerlijke koffie.
Hiervoor ook een delonghi gehad.
Enige nadeel dat de waterbak achter zit maar dat was mij bekend.
Verder wordt niet op tijd aangegeven dat het water op is. Resultaat een halve bak koffie. Je kan nl. niet zien hoeveel water er nog in zit.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Duidelijke bediening geen poespas

Minpunten

• Waterniveau wordt niet goed gemeten
  • Waterbak zit achterop

Mtoskamp 17-07-2017

Goede koffie en direct kunnen gebruiken

Eerder al eens kennisgemaakt met dit product en nu zelf aangeschaft. Na het personaliseren wat zeer prettig en gemakkelijk verliep, (instellen van automatisch uitschakelen, warmte water en water hardheid), kon het apparaat direct gebruikt worden.

Alhoewel de eerste kop koffie niet geheel lukte omdat het apparaat nog duidelijk moest inwerken en DeLonghi zelf aangeeft dat het een aantal draaibeurten nodig heeft om goed te functioneren heb ik sinds de tweede kop koffie al niets meer te klagen.

Ondanks dat er weinig ruimte vrij is op mijn aanrecht neemt het apparaat ook weinig ruimte in beslag.

Kortom een uitermate geschikt apparaat voor de koffie liefhebber die een niet al te groot koffiezet apparaat willen.

Pluspunten

• Compact
  • Direct te gebruiken
  • Prettig in gebruik

Minpunten

• Geen reinigings meldingen

Michel 09-04-2017

Prima volautomaat

Na het lezen van meerdere reviews. Gekozen voor deze Delonghi automata. Lekkere hete koffie.
Makkelijk te bedienen apparaat. Eenvoudige en simpele handleiding

Willems 04-01-2018

Top koffie machine

Een zeer goede koffie machine .
Bediening is gemakkelijk tebedienen .
En zeer makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Makkelijk schoon te maken van het machine

Miranda 03-01-2018

Stijlvol en compact

Na onze vorige machine (Gaggia) is deze compacter en het maal geluid een stuk zachter. Verder vinden wij het design mooi strak. Net in bezit maar zonder aanpassingen al lekkere koffie. We gaan nog wel uitvinden welke instellingen de lekkerste koffie geeft. Thee water komt er langzaam uit maar is wel heet genoeg.
Doorslaggevend was de doppio toets.

Pluspunten

• compact en strak design
  • makkelijke bediening
  • doppio toets

Ine 03-01-2018
  • Product gekregen

Lekkere koffie uit een fijn en compact automaat

Nu kleine twee weken in gebruik. Erg fijne en compacte machine die makkelijk te bedienen is. Ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• Compact
  • Bediening
  • Geen lawaai

Minpunten

• Spoelt bij opstarten en uitschakelen

Wilfred 03-01-2018

Heerlijke koffie!

Prima apparaat en zeer goede prijs/kwaliteit verhouding! Gemakkelijk schoon te maken en groot bediening gemak.
Zet een heerlijke bak koffie zonder te veel handelingen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • Bedienings gemak
  • Makkellijk schoonmaken
  • Zet uitstekende koffie

Minpunten

• Waterreservoir van achteren

G. Faber 31-12-2017

Gebruiksvriendelijk apparaat

Gisteren de koffiemachine 29.510B gekocht en vandaag uitgeprobeerd. Aanrader is om eerst de handleiding te lezen. De bediening is daarna eenvoudig en zeer gebruiksvriendelijk. Het is even zoeken naar de juiste melangeafstelling. Als je die eenmaal hebt gevonden (ook eenvoudig in te stellen), genieten maar. Wat een heerlijke koffie! Er zijn genoeg instellingen geheel naar wens in te stellen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Genoeg instellingen.

Minpunten

• Maar 1 filter waterverzachter.

Jacques 30-12-2017

Prima machine

Nooit gedacht over te stappen van de Siemens EQ5 naar een DeLonghi koffiemachine. Aangezien ik de mankementen van de Siemens zo beu was, eens naar een heel lander merk gekeken. Deze machine hebben zij aangeraden en tot nu toe, perfecte warme koffie, mooi cremelaagje en zeker geen lelijk groot apparaat in de keuken.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • mooie droge koffiekoekjes
  • maakt niet teveel herrie

Minpunten

• het opvangbakje is wat minder degelijk
  • klein koffiebonen reservoir

Paul4204 29-12-2017

Mooie machine, perfecte koffie

Mijn eerste DeLonghi espressomachine. Ik heb hiervoor andere merken gehad maar deze machine is stiller, makkelijker in onderhoud en de koffie is super. Wat direct opviel is de temperatuur van de dranken. Gewoon veel heter dan ik was gewend en dat is gewoon perfect.

Pluspunten

• Mooi model lees uitstraling
  • Lekkere koffie

Peet 28-12-2017

Top compact, zeer gebruiksvriendelijke apparaat.

Zeer gebruiksvriendelijk volautomatisch koffiemachine waarmee je verschillende soorten koffie kunt maken.

Pluspunten

• Compact
  • Gebruiksvriendelijk

Joost 27-12-2017

Mooi uiterlijk, smal en heerlijke koffie

Mooi smal apparaat in vergelijk met onze vorige Saeco Giro.

Bediening is eenvoudig te noemen. Koffie wordt lekker warm en de sterkte en grootte is goed in te regelen.

Pluspunten

• Mooie machine
  • Eenvoudig te bedienen
  • Smalle machine
  • Goede hete en sterke koffie