De'Longhi Autentica - Reviews

Kleur(en)
zwart
Kastontwerp
vrijstaand

Beoordeling op basis van 114 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JuliaKK 17-06-2015
  • Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.

haso 22-12-2016

Lekkere Koffie

4 jaar geleden heb ik mijn eerste koffiebonnen machine gekocht , een Siemens EQ7. 4 jaar heb ik zitten tobben met deze machine , koffie was niet lekker vanaf de eerste dag, diverse koffie geprobeerd , machine lekte water aan onderkant , display reageert niet goed, was echt zonde van het geld.
Nu 4 jaar later dacht ik ik ga andere machine kopen , lang gezocht welke merk zou ik nemen ( siemens nooit meer), en uiteindelijk gekozen voor deze De longhi . En nu twee weken later , heb ik spijt dat ik het eerder niet had gekocht. Koffie is echt heel erg lekker, heet, en sterk ( met siemens kon je sterkte van koffie instellen , maar er veranderde niks, met elke instelling was koffie slap). Heerlijke koffie , Long koffie is ook heel erg lekker. En nu al na twee weken de longhi koffie , eet ik het al , voor mij nooit meer wat anders dan de longhi.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • koffie is lekker heet
  • Long koffie is verrassend lekker
  • klein

Minpunten

• maakt veel lawai

Elfriede 20-12-2016

Topapparaat

Eindelijk toch besloten om een volautomaat aan te schaffen na lang nadenken. Ons struikelblok was dat we bang waren dat hij teveel herrie zou maken tijdens het malen, maar dat valt ons 100% mee. Na een paar keer de maal en sterkte knop bij te hebben gesteld genieten wij iedere dag weer van een heerlijke kop koffie. Ook het opschuimen van melk doet hij wonderbaarlijk goed. Prachtig mooi en stevig schuim en dus echt genieten van een cappuccino. Dit apparaat mede uitgezocht omdat hij een functie heeft voor heet water aangezien ik af en toe weleens een kopje thee mag drinken leek me dit ideaal. De verkoper was daar wat voorzichtig mee omdat het water niet heet heet wordt net als een waterkoker, maar nu een paar keer thee gezet en voor mij is het helemaal goed. Wat ik alleen wel erg jammer vind dat er geen rvs melkkannetje bijzat, dat is toch iets wat je nodig hebt om goeie cappuccino te maken en dus bij het apparaat hoort. Dat is voor mij de enige minpunt en als je erover nadenkt om een volautomaat te kopen die goed is, maar ook betaalbaar raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Prachtig stevig melkschuim
  • Redelijk stil

Minpunten

• Geen rvs melkkannetje

David 11-06-2016

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

rick 17-05-2017

top apparaat!!!

Het apparaat een paar dagen in bezit en al aardig wat koffie gezet!

Alles is aan te passen: maalgraad, sterkte, temperatuur en hoeveelheid voor iedere koffie soort.
De koffie smaakt zeer goed (zelfs met de goedkope, bonen van het kruitvat, want die moesten eerst op:)
Het is trouwens ook wel aan te raden om eerst wat oude of goedkope bonen te gebruiken, omdat het apparaat pas na 4 of 5 maal beurten z'n optimale maling heeft bereikt. Bovendien zal je ook nog wel even met de sterkte spelen om de verschillen te proeven.

Het enige minpuntje is dat het water reservoir aan de achter zijde van het apparaat zit. Waardoor het naar voren geschoven moet worden als het bijvoorbeeld onder een keukenkastje staat. Maar dit weet je voor je zo'n apparaat aanschaft!

Snel met opstarten en met spoelen, dus kan je snel beginnen met koffie zetten en dan lekker genieten van je vers gezette koffie.

Zonder meer een top apparaat!!!

Pluspunten

• sterke koffie (instelbaar)
  • hete koffie (instelbaar)
  • zeer smal apparaat

Minpunten

• water reservoir zit aan de achterkant

Ineke 24-08-2017

Ziet er goed uit.

Ik heb de Delonghi koffiezetter nog maar net gekocht dus heb hem nog niet helemaal goed uit kunnen testen. Het eerste kopje Doppio was in elk geval al heel lekker! Ik heb gekozen voor deze koffiezetter van Delonghi omdat wij erg goede ervaringen hebben met onze vorige Delonghi Magnifica. Het is met dit nieuwe model wel even wennen dat het waterreservoir aan de achterkant zit. Verder is de eerste indruk prima.

Pluspunten

• Mogelijkheid om kleine of grote kopjes te zetten.
  • Veel eigen voorkeuren in te stellen.

Minpunten

• waterreservoir aan de achterkant

Denise 22-08-2017

mooi, compact koffiezetapparaat

Fantastisch apparaat, goede koffie. We vinden het een compact apparaat past goed in ons kleine keuken. Het apparaat is makkelijk en goed schoon te maken en we gebruiken het dagelijks. De koffie is snel gezet. We vinden het alleen jammer dat de verhouding met ons andere apparaat, dit apparaat iets minder koffie geeft :(

Pluspunten

• Goed en makkelijk schoon te maken.
  • Compact apparaat

Minpunten

• minder koffie per kopje

Rob 15-08-2017

Mooi apparaat

Apparaat voldoet aan de verwachtingen. Hoeveelheid water per kop zelf aan te passen. De long geeft heerlijke koffie.
Hiervoor ook een delonghi gehad.
Enige nadeel dat de waterbak achter zit maar dat was mij bekend.
Verder wordt niet op tijd aangegeven dat het water op is. Resultaat een halve bak koffie. Je kan nl. niet zien hoeveel water er nog in zit.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Duidelijke bediening geen poespas

Minpunten

• Waterniveau wordt niet goed gemeten
  • Waterbak zit achterop

Mtoskamp 17-07-2017

Goede koffie en direct kunnen gebruiken

Eerder al eens kennisgemaakt met dit product en nu zelf aangeschaft. Na het personaliseren wat zeer prettig en gemakkelijk verliep, (instellen van automatisch uitschakelen, warmte water en water hardheid), kon het apparaat direct gebruikt worden.

Alhoewel de eerste kop koffie niet geheel lukte omdat het apparaat nog duidelijk moest inwerken en DeLonghi zelf aangeeft dat het een aantal draaibeurten nodig heeft om goed te functioneren heb ik sinds de tweede kop koffie al niets meer te klagen.

Ondanks dat er weinig ruimte vrij is op mijn aanrecht neemt het apparaat ook weinig ruimte in beslag.

Kortom een uitermate geschikt apparaat voor de koffie liefhebber die een niet al te groot koffiezet apparaat willen.

Pluspunten

• Compact
  • Direct te gebruiken
  • Prettig in gebruik

Minpunten

• Geen reinigings meldingen

Mistic 25-06-2017

Perfect!

Gisteren aangeschaft en meteen alle functies maximaal uitgebuit. Ik ben een echte bonendrinker en was dan ook zeer kritisch bij aanschaf gezien de ervaringen met vorige machines. De machine maakt niet teveel geluid bij het malen, sterkte is goed instelbaar en de 1e poging was al bijna goed! De machine is zeer gebruiksvriendelijk en de temperatuur van de koffie is goed aan de hete kant. Ik ben helemaal gelukkig.

Pluspunten

• Goede temperatuur
  • Sterkte goed instelbaar
  • Hoeveelheid ml per kopje instelbaar
  • Maakt niet teveel herrie
  • Binnen 15min geinstalleerd

Minpunten

• Waterreservoir aan achterzijde.
  • Drink nu teveel koffie :)

Michel 09-04-2017

Prima volautomaat

Na het lezen van meerdere reviews. Gekozen voor deze Delonghi automata. Lekkere hete koffie.
Makkelijk te bedienen apparaat. Eenvoudige en simpele handleiding

Nelson 17-12-2017

Compact en zeer gebruiksvriendelijk

Na een aantal keer bij vrienden koffie te hebben gedronken van een De'Longhi koffiemachine heb ik besloten zelf een koffiemachine aan te schaffen. De keuze voor de ETAM29.510.B was snel gemaakt. Het design van dit apparaat is strak en de bediening simpel. Het is werkelijk plug en play en is zeer stil.

Het reservoir voor zowel het water als de bonen zijn ruim, ook wordt er een waterfilter en schoonmaak set bijgeleverd. De zetgroep is er makkelijk uit te halen en schoon te maken.

Ik ben nog wel opzoek naar de juiste bonen, tot nu toe smaakt alle koffie lekker die ik met dit apparaat heb gezet, voornamelijk gebruik ik de espresso en de normale koffie functie maar de andere functies ga ik ook zeker proberen.

Ben je op zoek naar een mooi, strak, stil en een koffiemachine die makkelijk in gebruik is dan is dit het apparaat wat je nodig hebt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Strak design

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing is niet in het Nederlands

Wim N. 08-12-2017

perfect apparaat, degelijk en eenvoudig schoon te maken

al meerdere ander merken uitgeprobeerd en geretourneerd omdat ze niet degelijk bleken en lastig te onderhouden. Deze is zeer eenvoudig te bedienen en ook schoon te maken, de zetgroep bij dit apparaat is compact en degelijk, kan niet mis gaan.
Nu volop aan het experimenteren met diverse soorten koffiebonen en het resultaat is nu al erg goed. Ook de service aan huis voelt prettig aan, hoop er alleen geen gebruik van te hoeven maken. een topper !

Wieke 03-12-2017

Mooi design, snel een bak heerlijke koffie

Het apparaat is nog maar net binnen, maar nu al een trotse eyecatcher in de keuken en het zet heerlijke koffie! Gasten zijn nu nog meer welkom om een bak goede koffie te drinken door dit apparaat.

• Heerlijke versgemalen koffie

Gerard 03-12-2017

Aanschaf Delonghi Autentica

Door het goede advies en uitleg van de verkoopster(Ellen) bij de Mediamarkt te Bergen op Zoom eenvoudig gebruiksgemak, veel mogelijkheden al snel beslist deze machine aan te schaffen. We gaan aan de koffiemachine veel plezier beleven.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • eenvoudig te onderhouden

Minpunten

• vooralsnog geen

Jonkers 01-12-2017

Compacte krachtspatser

Van een Senseo eindelijk naar een bonenmachine. Wat een gigantische stap vooruit. Uiteraard is de machine aan de prijzige kant, maar het resultaat is zeer goed te noemen. Het apparaat nu een week in gebruik en hij bevalt zeer goed. Niet continue zelf reinigen, maar alleen bij het aan- en uitzetten. Daarnaast valt het geluid ook bijzonder mee. De hoeveelheid met kopje is gemakkelijk in te stellen en de hitte van het water kan afgesteld worden. Tot nu toe niets dan lof.

Pluspunten

• Compacte krachtpatser
  • Waterreservoir is groot genoeg

Minpunten

• Nog niet gevonden

Fred 01-12-2017

Compact apparaat

Gekozen om de veelzijdgheid; er is een koffie voor ieders smaak. De beschikbare ruimte is klein, daarom lag de keuze voor dit model voor de hand.

Pluspunten

• Compact

Stefan 25-11-2017

Prima eerste indruk!

Ter vervanging van een eigenlijk "betere" Saeco. De zetgroep van deze Saeco beviel ons echter zo slecht dat we al snel overgestapt zijn naar de DeLonghi ETAM 29.510.B.
De eerste indruk is super; lekkerdere koffie, melk opschuimen (Cappuccino maken) even wennen maar goed te doen en een over het algeheel een fijne gebruikservaring.

Pluspunten

• Zetgroep gemakkelijk in onderhoud
  • Lekkere koffie

Hammies 24-11-2017

Prima Koffie

Prima machine, makkelijk te bedienen en waar het tenslotte allemaal gaat
is de lekkere koffie. Ook het keuze aanbod op dit apparaat is groot. Na jaren te hebben gemodderd met Pads is dit werkelijk waar een verademing.

Pluspunten

• Kwaliteit en de smaak van de koffie
  • Bedieningsgemak
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• Bij melkopschuimen eerst een straaltje warm water

E d l P 19-11-2017

Mooie machine

Eenvoudig in gebruik en lekkere warme koffie.Mooi van vormgeving en je hoeft de machine niet opnieuw in te schakelen voor het tweede kopje koffie.

Pluspunten

• goed warm
  • snel koffie