Melitta Caffeo Varianza CSP - Reviews

Type
espresso machine

Arend 07-10-2016 Product paar maanden in bezit

Eenvoudig lekkere koffie

We hebben hem ruim een maand in gebruik en willen hem niet meer missen. Je kunt alles aanpassen aan je behoefte: recept (espresso, cappuccino, enz, ) hoeveelheid, sterkte, temperatuur en het soort koffieboon dat je wil gebruiken. Door het My Bean Select-systeem kun je tussendoor een andere koffiesoort gebruiken.
Maakt zich zelf schoon, vooral na melkrecepten belangrijk. Geeft goed melkschuim.
Verder onderhoud (b.v. zetgroep afspoelen) is ook eenvoudig.

Pluspunten

• bediening is eenvoudig
  • per kop andere koffiebonen mogelijk
  • maakt zich zelf schoon
  • door kleine watercontainer altijd vers water

Minpunten

• kleine watercontainer, vaak vullen dus

Erik H. 22-10-2015 Product maand in bezit

Deze machine nu een aantal weken in gebruik en zeer tevreden over het geheel. De koffie smaakt goed en ook in combinatie met melkvarianten. Zeker met melkvarianten hebben we met onze vorige machine nooit goed kunnen gebruiken omdat de melk er gewoon lauw tot koud uit kwam. Melk werd daarom altijd eerst opgewarmd in de magnetron. Is met dit apparaat zeker niet nodig.
Espresso's hebben we nog niet gedronken, vinden de koffie zo al sterk genoeg. Kan je trouwens ook heel goed zelf instellen op het apparaat.

Sterker nog elke mogelijke koffievariant is zelf in te stellen qua gebruik van water als van bonen. Dit had ik niet op mijn vorige apparaat. Het schoonmaken gaat soepel, zelf ook tussendoor de zaken schoonmaken is aan te raden en niet alleen bij aangeven van het apparaat.

Wel een puntje van aandacht is het niet pakken van voldoende hoeveelheid bonen die nodig is voor de maling. Als er te weinig gemaald kan worden wordt aangegeven dat je bonen bij moet vullen. Dit is meestal niet nodig, want het bonenreservoir is altijd wel goed gevuld. De bonen naar de linkerkant van het reservoir schuiven helpt meestal ook. Kan zijn dat dit aan merk/soort bonen ligt, hebben we nog niet uitgeprobeerd. Verder is het waterreservoir aan de kleine kant, moet daardoor regelmatig bijgevuld worden, of je krijgt een kopje met wat minder koffie.

Onze conclusie is dat dit een enorme vooruitgang is op onze vorige apparaat, de Siemens Eq.7 Die heeft bijna jaarlijks een reparatiebeurt gehad met de bijbehorende kosten. Een zeer tevreden gebruiker deze Melitta Caffeo Varianza dus :)
Erik H.