Siemens TQ703R07

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TQ703R07 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jeroen 26-12-2021

Prachtige machine met gemiddelde koffie-ervaring

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Een prachtige machine, aangekocht ter vervanging van mijn EQ6. Het schoonmaken van de zetunit gaat stukken makkelijker bij deze machine wat een groot pluspunt is.
Het design van deze koffiemachine is modern en, naar mijn mening, helemaal bij de tijd. Het touchscreen werkt erg prettig.
De machine maakt gemiddeld geluid bij het malen van bonen en het zetten van de koffie.
De koffie die deze machine levert vind ik zelf wat minder lekker dan uit de EQ6.
Bijzonder vind ik de diversiteit aan koffiespecialiteiten, deze kan je online verder uitbreiden. In feite niets minder dan een andere combinatie van melk(schuim) en koffie(sterkte). Ik vind dit erg weinig toevoegen. Het meest valt mij de 'Wiener Melange' tegen: hier hoort natuurlijk gewoon chocolade bij die de machine helemaal niet kan leveren.

j**************@m***** 26-12-2021

Prachtige machine met een gemiddelde koffie-ervaring

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Pluspunten

• Design is modern
  • Home Connect (WiFi)
  • eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• waterreservoir aan rechterzijde

g****@n********* 19-12-2021

Fantastisch en veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Wat een ongelooflijk fijne machine is dit. Oneindig veel koffie variaties mogelijk en hoewel de smaak ook afhankelijk is van de koffieboon durf ik wel te stellen dat deze machine het beste uit je boon weet te halen. Heerlijk hete koffie en prachtig opgeschoonde melk. Wat mij betreft een aanwinst in huis.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Oneindig veel variatie
  • Makkelijk in gebruik

Pippi 11-12-2021

Luxe koffievariaties gewoon lekker vanuit huis

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Een net en luxe uitstralend apparaat welke makkelijk te installeren is. Het apparaat neemt wel wat ruimte in beslag. Iets om rekening mee te houden. Zowel met het installeren als het reinigen laat het touchscreen systeem zien wat je moet doen. Fijn om er niet steeds een boekje bij te hoeven pakken.

Verder heeft het een ruim water- en melkreservoir. Een nadeel is dat het waterreservoir behoorlijk groot waardoor deze niet goed gevuld kan worden in een kleinere wasbak met standaard kraan. Daarom gebruiken wij een flesje.

Het geluid van het malen van de koffiebonen is prima. Het touchscreen scherm is helder en er staan duidelijke afbeeldingen van de koffievariaties op, iets wat ook uitnodigt om iets nieuws uit te proberen. Wel moet je soms twee keer het scherm aanraken om je keuze te kunnen maken.

Je kunt het gekozen drankje makkelijk aanpassen in hoeveelheid ml, koffiesterkte maar ook in hoeveelheid melkschuim. Opschuimen gaat automatisch. Het resultaat is een lekkere stevige schuimlaag bij zowel gewone volle melk als opschuimmelk. Geslaagd voor de lepeltjestest.

En verder:
- Met de app kun je nog verder ingaan op je
persoonlijke voorkeuren;
- Grote reinigingsbeurten kun je in de gaten houden
via de app.
- Sensor van zowel de lekbak als bijvullen koffiebonen
werkt niet altijd even goed.

Tot slot: prima apparaat om thuis lekker te genieten van koffievariaties.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Luxe uitstraling
  • Goede melkschuimlaag
  • Veel variaties in koffies
  • Heet water en melk kan ook

Minpunten

• Grote machine
  • Lekbaksensor werkt niet altijd goed
  • Waterreservoir past niet altijd onder kraan.

SWI 10-12-2021

Stille momenten om van koffie te genieten.

Installatie:
De doos belooft veel goeds en eruit halen is al een klein avontuur, waarbij de doos op zijn kant gedraaid wordt en je de machine eruit schuift. Hij wordt er niet uitgetild. De handleidingen waren niet zeer overzichtelijk. Daarom een installatie met trial en error die uiteindelijk vrij vlot ging. Moeilijker was de koppeling met de telefoon, waarbij een aantal maal het menu doorlopen moest worden om een koppeling te maken. Eens die er was was er daarna een heldere stap voor stap uitleg wat er moet gebeuren.

Design:
Hij is smaller en hoger dan ons vorige apparaaat waardoor hij minder ruimte inneemt op het keukenblad. Het design vind ik prachtig. De lekschaal is kleiner dan het oude apparaat, waardoor ik vaker onderhoud moet doen. De toegang voor de zetgroep zit achter het waterreservoir, waardoor deze schoonmaken lastiger is. De zetgroep zelf is overigens wel beter schoon te houden dan in het oude apparaat. Het waterreservoir is groter dan ik gewend was en het bonenreservoir juist iets kleiner, maar beiden hebben een goed werkbaar formaat.

Gebruik:
De bediening is zeer eenvoudig. Het malen is stiller dan ik gewend ben. Een gesprek op rustig niveau is prima mogelijk tijdens het malen. Het touchscreen reageert goed en de instelmogelijkheden zijn eindeloos. Eigenlijkheb ik voor iedereen tot nu toe een perfect gepersonaliseerd kopje koffie kunnen zetten. Het losse melkreservoir is makkelijk aan te sluiten en los in de koelkast te bewaren. Het nut van de bediening via de telefoon is mij minder duidelijk. Je moet er toch heen lopen om er een kopje onder te zetten.

Smaak: Voor het eerst bij een volautomaat krijg ik echt heet water eruit. De koffie is dus ook heet als hij bereid is. De temperatuur is overigens naar wens in te stellen. De smaak is uitmuntend. En door de bijna onuitputtelijke instelmogelijkheden is de koffie perfect naar wens aan te passen. Onderhoud: Relatief vaak moet de lekschaal worden geleegd, ongeveer iedere 5 kopjes. De zetgroep is moeilijk bereikbaar, maar makkelijk schoon te houden. De automatische spoelingen houden het systeem verde dagdagelijks goed schoon. Ik heb nog niet zoveel koffie gezet dat een reiniging nodig was, maar met het grote display is dat vast eenvoudig stap voor stap te doen.

Eindoordeel:
Plus: heerlijke koffie; stil apparaat; mooi display
Min: kleine lekschaal

Pluspunten

• Heerlijk kofie
  • Mooi display

Minpunten

• Kleine lekschaal

Aline 09-12-2021

Zeer luxe en handig espresso apparaat

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Een super fijn espresso apparaat! Hij is erg gebruiksvriendelijk en heeft een luxe uitstraling!
Belangrijkste is dat er lekkere en zeer warme koffie uit komt. De melk specialiteiten zijn ook met een mooie laag schuim en erg warm. Schoonmaken kan je allemaal via het scherm kiezen en gaat automatisch. De app is ook erg handig om elf je eigen favorieten aan te maken en je kan het apparaat van afstand alvast aanzetten als je boven aan het werk bent. Ik ben erg tevreden en wordt blij bij elke bak koffie!

Pluspunten

• Zeer warme koffie
  • Design erg luxe
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• touchscreen reageert niet altijd goed.

Aniles 09-12-2021

Zeer tevreden met ons Siemens Espresso apparaat!

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Het is een erg handig en gemakkelijk apparaat! Alles kan je regelen via het scherm en alles spreekt voor zich. Het is een vrij groot apparaat maar er kan ook veel water en bonen in. Het uiterlijk is erg luxe en past mooi in onze keuken. De koffie is heerlijk en je kan echt heel veel instellen bij elke specialiteit. Daarnaast is de koffie echt heel warm (ook met melk). De schuimlaag met halfvolle melk is gewoon prima. Hij zal met volle melk wel erg goed zijn (nog niet getest). De melkkan kan je gemakkelijk aan- en loskoppelen. Ook het schoonmaken ervan is gemakkelijk. De app gebruik ik ook om onze eigen koffie instellingen erin zetten en om het apparaat alvast aan te zetten als ik boven aan het werk ben. Zo heb ik snel een lekkere bak koffie!

Pluspunten

• Zeer warme koffie
  • lekkere cappuccino
  • makkelijke bediening

Minpunten

• vrij groot
  • touchscreen werkt niet altijd mee

Kejosu 06-12-2021

Siemens touche

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

De siemens TQ703R07 is een machine met een luxe uitstraling en een mooi design. Hij is snel geinstalleerd en zet heerlijke hete koffie. Ideaal met een afneembare melkkan. Het is ook prettig dat er verlichting in zit, bij het zetten van een kopje koffie. Een geweldige machine. Makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• heerlijke hete koffie
  • verlichting bij het zetten van een kopje koffie

Suus83 05-12-2021

Lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Wat een topapparaat! Ik heb hiervoor een EQ6 gehad en dit is een echt goede upgrade. Als eerste het waterreservoir. Deze is veel groter dus overdag hoef je niet steeds het water bij te vullen als je koffie wil drinken. OOk het tussentijds legen van de koffiediklade kan prima. Dan krijg je niet om de zoveel kopjes alsnog de melding lade legen. Ik vind het zelf altijd fijn als deze gewoon tussendoor al schoon wordt gemaakt.
Ik vind wel dat er weinig bonen in kunnen, maar dat doet geen afbreuk aan de koffie
schoonmaken is een eitje, het display geeft precies aan wat je moet doen en hoe je alles weer terugzet!

de home connect vind ik echt super, je kan goed zien welke koffie je kan zetten en wat het dan inhoudt. Ik vind dit apparaat echt een top apparaat en deze zet heerlijke koffie!

Pluspunten

• home connect
  • koffie

Minpunten

• prijs
  • koffiebonen reservoir

Ron 04-12-2021

Heerlijke koffie met tampon als waterfilter

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Geeft heerlijke koffie maar er zit wel 1 groot minpunt aan deze prachtige koffiemachine
Het is een sieraad voor de keuken maar het waterfilter is wit terwijl het hele apparaat zwart is
Het lijkt wel of er een groot formaat tampon in het waterreservoir zit
De machine is best wel kostbaar en ik snap niet dat het waterfilter niet zwart is zodat het niet opvalt
Dus dat is echt een verbeterpunt

e*******@h********** 03-12-2021

Geweldig

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Gemakkelijk apparaat vooral met home Connect is zo geweldig.
Veel keuzes van smaken.

Pluspunten

• Home connect
  • Keuzes

Minpunten

• Koude melk

Saschavd 02-12-2021

Wat een prachtige aanvulling in onze keuken!

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Hij is er, en hoe! Wat een prachtig apparaat komt er uit de doos. Keurig verpakt en de installatie verloopt vlekkeloos. Heel intuïtief via het menu en ook de Home Connect app hebben we snel aan de praat.

In ons huishouden hebben we de dubbele espresso drinker, de cappuccino liefhebber en de café crema-fan. Alle drankjes zijn heerlijk en er is heel veel keus in koffievariatie.

Het apparaat maakt niet teveel lawaai en laat zich eenvoudig schoonmaken. De koffiedrap komt heel droog uit de opvangbak. De verschillende koffie opties, met op het digitale display foto's van de landen waar de koffiespecialiteit vandaan komt, maakt het een sieraad in de keuken. Tot op heden, niets dan lof. Een echte aanvulling in de keuken!

Pluspunten

• Veel keus in koffievariatie
  • Stil
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• geen

s*************@g******** 02-12-2021

Een sieraad in de keuken!

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Wat een prachtig apparaat komt er uit de doos. Keurig verpakt en de installatie verloopt vlekkeloos. Heel intuïtief via het menu en ook de Home Connect app hebben we snel aan de praat. In ons huishouden hebben we de dubbele espresso drinker, de cappuccino liefhebber en de café crema-fan. Alle drankjes zijn heerlijk. Het apparaat maakt niet teveel lawaai en laat zich eenvoudig schoonmaken. Veel verschillende koffie opties, met op het digitale display foto's van de landen waar de koffiespecialiteit vandaan komt. Tot op heden nog niets dan lof. Een echte aanvulling in de keuken!

Pluspunten

• Veel keuze in koffievariatie
  • Stil
  • makkelijk te reinigen

Eline 01-12-2021

Gebruiksgemak, stil en heerlijke hete koffie

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Ik mag de Siemens eq700 nu enkele weken gebruiken en ik ben heel tevreden.

Pro’s:
- De koffie is heet! Ook met melk!
- Veel instelfuncties, melk, temperatuur en sterkte.
- Handige melkcontainer die je eenvoudig afkoppelt en in de koelkast kan zetten. Eenvoudig te reinigen.
- Connect functie. Je apparaat alvast aanzetten als je naar beneden loopt.
- Mooi apparaat
- Snel geïnstalleerd
- Persoonlijke koffie’s in te stellen. Gezien smaak hier in huis verschilt een handige functie.
- Aanzienlijk stiller dan ons vorige apparaat

Tegens:
- het apparaat is vrij groot tov ons vorige apparaat. En de watercontainer zit eigenlijk aan de verkeerde kant. Daardoor kan hij niet helemaal tegen de wand aan. Maar dat is echt persoonlijk in dit geval.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Wellicht wat groot

Ancolo 26-11-2021

Heerlijke koffie, prachtig en degelijk apparaat.

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Bij het openen dacht ik gelijk; "wat een mooie koffiemachine". Voelt erg degelijk aan en het design is goed. Daarna de handleiding doorgenomen en de machine geïnstalleerd. Het installeren gaat erg intuïtief. De aanwijzingen op het display zijn duidelijk. Daarna de eerste kopjes koffie maar eens gezet. De cappuccino en flat white zijn erg lekker. De aankomende dagen een wat andere koffievariaties proberen. Wat ook erg prettig is, is dat je twee kopjes tegelijk kunt maken. Dus met één druk op de knop twee heerlijke cappuccino’s. De verlichting die de kopjes verlicht is erg prettig. Mijn eerste indruk is dus uitstekend.
Na een aantal dagen heb ik de machine voor het eerst uitgebreid schoongemaakt. De stappen voor het reinigen van de binnenkant van de machine worden allemaal duidelijk op het scherm weergegeven. Erg handig. De machine is, als alle losse delen eruit zijn gehaald, erg eenvoudig schoon te maken.
De HomeConnect app werkt ook goed. Op afstand de machine aanzetten en de koffie bereiden. Ik weet niet of ik dit vaak zal gebruiken maar het werkt!
Hetgeen dat ik wel enigszins mis is een extra koffiereservoir voor een andere koffiesoort zoals bijvoorbeeld caffeinevrije koffie.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudige intuïtieve bediening
  • Makkelijk schoon te houden
  • Groot water reservoir

Minpunten

• Slechts 1 koffiereservoir

Joël Flokstra 26-11-2021

de ideale koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Vanmiddag opgehaald . Wat een grote doos trouwens. Ik dacht dat ik de machine zonder handleiding wel in elkaar kon zetten. Maar het is raadzaam om de plaatjes te bekijken hoe het een en ander in elkaar geschoven moet worden, en hoe het dekseltjes van het melkreservoir open moet. Eenmaal in elkaar hem aangezet. De installatie is een makkie en wordt door de machine goed omschreven. Gelijk de app gedownload en verbinding gemaakt met de machine dmv WiFi. Overigens vind ik dat het melkreservoir niet heel makkelijk er in gaat. Wellicht moet dat wennen. Ook het waterfilter er in doen vind ik erg moeizaam gaan. Met je handen in het reservoir. Het hulpstuk bood geen goede hulp. Maar eenmaal aan is het een genot en makkelijk. Begonnen met latte macciatho. Heerlijk. Goede melkschuim, super goede koffie. Wat een genot. En wat is de machine stil zeg tijdens het gebruik. Later meer over de variaties en het gebruik van de app. update: de volgende dag. Gisteravond druk bezig geweest met het ontdekken van de app en de mogelijkheden daarvan. Ik heb nu mijn favoriete koffiesmaken gepersonaliseerd. Je kan je koffie een eigen naam geven opslaan onder favorieten een simpele druk op start op je mobiel in app , zorgt er voor dat je favoriete koffie gaat stromen. Al zou het nog mooier zijn dat de machine er zelf nog een kopje onderzet ;) Ook kun je eenvoudig de hoeveelheid koffie en de sterkte enz aanpassen in de app. Dat is vooral handig met gewone koffie. Vanmorgen vanuit mijn bed de machine via de telefoon alvast aangezet. Je kan niet via de app toestemming geven om het apparaat te besturen vanuit de app. Dat moet via de machine. Dat vind ik een klein minpuntje. Ook heb je een playlist. Je kan daarin de favorieten van je vrienden in neerzetten. Je speelt de playlist af en de koffies worden gemaakt. Denk alleen niet dat je dit in de praktijk gaat gebruiken. De koffie smaakt veel beter uit deze machine dan uit mijn huidige machine. Je kan via de app niet de kopjesverwarmer aanzetten. Wat heel ideaal is dat met melkreservoir los in de koelkast kan.

Pluspunten

• design
  • gebruikersgemak
  • heerlijke koffie
  • de app is een meerwaarde
  • veel varianten mogelijk

Minpunten

• melk reservoir is soms lastig te plaatsen
  • waterfilter moeilijk te plaatsen

Maurice 19-11-2021

Top!

Geschreven voor: Siemens TQ703R07

Fijne koffiemachine, duidelijk beeldscherm met genoeg variatie en instelmogelijkheden.
Fijn melk reservoir, en genoeg water inhoud.
Goede cappuccino!

Pluspunten

• Variatie
  • design