• Test panel 8 okt 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TP705R01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

f******@k********* 17-11-2023

Nu 5 mnd in ons bezit.
De machine valt enorm tegen qua warmte van de koffie. De temperatuur is in te stellen en staat hier op het maximale en dan nog is de koffie niet echt warm, ik verwarm zelfs met de cooker onze kopjes voor. Je moet echt direct je koffie opdrinken, als je het heel even laten staan is deze koud. De cappuccino is hetzelfde probleem, zelfs als ik de melk al van tevoren iets opwarm.
Inmiddels contact gehad met Siemens het apparaat zal worden opgehaald ter controle.
Hopelijk wordt dit probleem opgelost, want dit apparaat is absoluut zijn geld niet waard als de temperatuur zo blijft metlauwe koffie!

J**f@h**l.com 21-10-2023

Uitgebreide espressomachine

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Het installeren van deze machine ging erg makkelijk, binnen korte tijd kreeg ik mijn 1e cappuccino uit de machine.

Via het grote display zijn er veel verschillende koffievarianten en mogelijkheden.
Zo kan je voor bijvoorbeeld cappuccino kiezen uit de hoeveelheid melk, sterkte van de koffie of in welke volgorde het gemaakt mag worden (eerst Melk, dan koffie of andersom).

Door een meegeleverd "rietje" in een pak melk te plaatsen pakt de machine alleen de hoeveelheid melk die nodig is voor bijvoorbeeld cappuccino.
De machine geeft een goede schuimlaag, al is deze bij externe apparaten steviger.
Na gebruik zal de machine alles reinigen zodat het systeem schoon is en klaar voor gebruik voor een volgende keer.
Een nadeel kan zijn dat bij veel gebruik van de melkfunctie door het reinigen de lekbak erg snel vol raakt.
Deze leeg je overigens erg makkelijk en zonder problemen.

De cremalaag op de koffie ziet er mooi uit en met de verschillende instellingen is het altijd mogelijk om de lekkerste koffie uit de machine te krijgen.
Als je de perfecte instelling gevonden hebt, dan kan je dit als favoriet opslaan zodat je deze een volgende keer direct kan selecteren.
De temperatuur van de koffie en cappuccino is goed, koffie is warmer dan de cappuccino en dat moet ook.
Vind je de temperatuur te warm of koud dan is dit aan te passen.
Als de koffie te zuur of bitter is, dan kan je dit zelf aanpassen door de maling van de bonen aan te passen naar fijner of grover.
Het malen van de bonen doet het apparaat met erg weinig geluid, een pluspunt!

Het schoonmaken van de machine is erg eenvoudig, alle onderdelen zijn makkelijk los te halen om vervolgens met water te reinigen.

Een leuke toevoeging is dat je de machine kan bedienen d.m.v. een app op je telefoon.
Je kan kiezen welke koffievariant je wilt zetten en ook is te zien hoeveel en welke koffie er al gezet is door de machine.
Ook kan je zien wanneer de machine toe is aan onderhoud, leuke toevoeging!

Ik heb de Siemens TP705R01 Espressomachine mogen testen, het is een mooi apparaat die doet waarvoor het gemakt is.

Pluspunten

• Maakt weinig geluid bij het malen van de bonen
  • Verbruikt niet meer melk dan nodig
  • Veel mogelijk d.m.v. instellingen

Minpunten

• De lekbak zit snel vol i.v..m. reiniging
  • Het blijft veel geld voor een koffiemachine

a**d@b**r.xyz 21-10-2023

Een Espressomachine die alles waar maakt

Siemens TP705R01 Espressomachine

Ik heb de EQ.700 Classic mogen testen. Espressomachine uitgepakt en aan de hand van de handleiding de stappen gevolgd om deze in werking te stellen. Dit ging vrij eenvoudig.
De vormgeving van de Espressomachine is modern en mag gezien worden. De gebruikte materialen zien er stevig uit
Na inschakeling komt een zeer fraai en duidelijk display tevoorschijn. De bediening van het display is zeer eenvoudig. Er zijn drie tabbladen en vier toetsen.
Het mooie display geeft duidelijk aan welk soort koffie je hebt geselecteerd.
Deze Espressomachine is voorzien van WiFi waarmee je deze middels een app deze kan bedienen, echter dit heb ik nog niet kunnen testen.
Waterreservoir zit bij deze Espressomachine aan de rechterkant en heeft meer dan voldoende inhoud. De lekbak/opvangbak had daarentegen wel iets groter gemogen. Het bonenreservoir bovenop is groot genoeg en makkelijk te vullen. Het geluid van de Espressomachine is aanwezig maar niet storend. Ook het schoonmaken van de Espressomachine is door het opvolgen van de instructie op het display eenvoudig en makkelijk uit te voeren.
De maling, smaak en warmte van de geselecteerde drank zijn goed in te stellen.
Ik kan je deze Espressomachine aanbevelen om aan je vrienden en familie een heerlijke koffie te serveren

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksgemak
  • vele soorten koffie
  • goede smaak
  • prijs/kwaliteit goed

Minpunten

• kleine lek/opvangbak

Remco 20-10-2023

Zeer fijne machine die koffie zet zoals koffie bedoeld is

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Samenvattend heeft deze Siemens koffieautomaat mijn verwachtingen overtroffen. Hij combineert voortreffelijk stijl met echt goede koffieprestaties en heeft mijn koffiebeleving nog erger verwend. Ik aarzel niet om deze koffiemachine ten zeerste aan te bevelen aan diegenen die van een echte lekkere koffie willen genieten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Onderhoud
  • Uiterlijk
  • Mogelijkheden

Minpunten

• klein opvangbakje voor water en koffiedik
  • touchscreen bedient lastig (goed richten)

m**s@h**l.com 20-10-2023

Doet wat het moet doen

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik heb de Siemens TP705R01 mogen testen en ben blij dat ik hem eerst heb mogen testen alvorens ik hem zou aanschaffen. De volautomaat doet wat het moet doen, echter vind ik de kwaliteit van de koffie die het zet matig. Het apparaat heeft veel verschillende opties, waarvan ik denk dat je een groot deel niet zou gebruiken. Het is dus mooi dat het erop zit, maar of het echt nodig is vraag ik mij af. Het onderhoud van de zetgroep is verbeterd ten opzichte van eerdere machines van Siemens die ik heb gehad. Het is eenvoudig te reinigen onder de kraan. De zetgroep is mooi weggewerkt in het apparaat, namelijk achter de waterbak. Wat voor mij tevens een nadeel is omdat je dan eerst de waterbak ook moet verwijderen. Het melk slangetje voor het zetten van melkproducten vind ik onpraktisch. Het is handig dat je dit zo in een pak melk kunt doen, echter moet die soms in een rare beweging omdat het slangetje vrij kort is en het stangetje vrij lang. Er zit een vrij kleine lekbak in, maar wel een mooi weggewerkte. Het plateau voor de kopjes is mooi afgewerkt. Het apparaat is gebruiksvriendelijke, eenvoudig in te stellen met (te veel) opties. Ook oogt het apparaat in mijn ogen niet zeer kwalitatief i.v.m. het vele (dunne) plastic dat is gebruikt. Wel moet ik zeggen dat ik het scherm een mooie toevoeging vind en dit weer luxe uitstraalt. Daarnaast is het mooi dat er een verbinding nu met de app mogelijk is, echter denk ik dat je dit weinig gebruikt omdat je toch een kopje eronder moet zetten. Al met al een prima apparaat, maar niet mijn voorkeur.

Pluspunten

• App Connect
  • Mooi display
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Oogt goedkoop
  • Niet altijd even praktisch
  • Klein lekbak

f**4@g**l.com 18-10-2023

Ervaring Siemens EQ6 s300 in vergelijk tot deze koffiezetter

Review van het product Siemens EQ.700 :Algemene indruk van 0 - 10 = 8

We hebben bijna 10 jaar kunnen genieten van de Siemens EQ 6 series 300 machine voor onze koffie en cappuccino. Repareren is geen optie en toen kwam de gelegenheid voorbij om de Siemens EQ 700 te testen. Het is de Siemens volautomaat die tussen de eq6 en de eq9 / eq900 moet zitten volgens de website van Siemens.

Dan de prijs, wat mij betreft stevig, maar wel in lijn met een volautomaat in deze klasse. Tijdens het schrijven van deze review rond de 900 euro.

Uitpakken en aansluiten ging makkelijk. Op de doos staat hoe je hem eruit haalt en dan stroom er op. Display geeft netjes weer welke stappen je moet volgen en dan is die klaar om bijv. een koffie te zetten. Daar is ten slotte de “koffie automaat” voor 🙂

Voordat we koffie gaan zetten eerst even kort over het design. Het is een strak design en in ons geval met een piano zwarte zijkant met aan de voorkant een grijze plaat. Aan de bovenkant zit een groot touchscreen en de gehele koffieautomaat loopt iets wat schuin naar achter. De voorkant is dus smaller dan de achterkant. Het touchscreen valt op en geeft mooi weer welke smaken er zijn. de eq6 had alle mogelijkheden naast elkaar staan, bij deze moet je door een soort ronddraai menu scrollen voor je keuze. Het touchscreen werkt naar ons idee prima.

Om koffie te kunnen zetten doen we de bonen in het bonenreservoir, stoppen we het slangetje in het melkpak en vullen we het waterreservoir met water. Dit is allemaal netjes afgewerkt en voelt kwalitatief.

Dan nu het moment voor koffie. Bij ons in huis wordt koffie, espresso, cappuccino en latte macchiato gedronken. Alle varianten komen er netjes uit in fabrieksinstellingen

De smaak is vanouds en is wat ons betreft een dikke prima. Cappuccino heeft een goede schuimlaag, koffiecrème heeft een goed crème laagje en de espresso is lekker vol van smaak.

Dan heeft deze machine ook wi-fi. Tsja ..Je krijgt een app met daarin de mogelijkheid de koffiemachine op afstand te starten, koffiespecialiteiten te kiezen van over de hele wereld en dan komt bijvoorbeeld ook de Eiffeltoren van Parijs in het touchscreen te staan. Voor de liefhebber van diverse koffievariëteiten over de hele wereld wellicht een leuke aanvulling. De app biedt ook software updates e.d., een playlist (lijstje van koffies, Koffie Jan, Espresso Piet, Cappuccino Linda, etc. Vervolgens zal de automaat dit 1 voor 1 maken en in het display toonbaar maken.
Wat het apparaat een stijlvolle uitstraling geeft is de verlichting, ook handig als je 's avonds koffie zet.

Schoonmaken is simpel. De lekbak is klein, maar wel snel schoon te maken, net als de koffiedik opvangbak. De zetgroep kennen we van de oude machine en het is fijn dat je daar bij kan en even onder de kraan kan afspoelen (dat hebben niet alle merken, zo begrepen wij..)

Is het allemaal top? Nou nee, we hebben een paar kleine opmerkingen:
1 Geluid, wat broemt en buzzt er bij het begin en het einde?
2 Piano zwarte zijkant. Iedereen heeft zijn voorkeur, maar wel besmettelijk. Stofjes zijn snel zichtbaar.
3 Op het touchscreen zie je vingerafdrukken
4 Geen “zijvakje” voor gemalen koffie (bijv. decafé of een aparte smaak)
5 De bonenbak lijkt wat klein waardoor bonen er links of rechts langs vallen

Conclusie:
Gaan we nog een keer voor de eq6 series 800 bijv. of de eq 700, deze machine? De prijs is gelijk. De EQ6 heeft dat extra zijvakje voor gemalen koffie, waterreservoir aan de linkerkant ipv rechterkant (wat net iets handiger is voor onze opstelling), bonen reservoir is rond, makkelijker om bonen in te doen, opvangbak is groter, scherm is beperkt tot alleen de koffie keuzes en draait niet rond, geen wifi en geen koffie specialiteiten. Dan blijft eigenlijk over het design, groter scherm en luxere uitstraling middels het lampje bij koffiezetten, de koffie specialiteiten en wifi. Blijven we de koffie specialiteiten en wifi gebruiken? Wij denken van niet. Het design is niet direct onze smaak. In het kort gaan we dan toch weer voor de eq6 machine, series 800 ivm het waterreservoir aan de linkerkant, grotere opvangbak, iets beter bonen reservoir en functies als dubbel kops zetten van cappuccino. Terwijl we dit typen denken we misschien zelfs dubbel kops zetten van cappuccino ook niet waardevol te vinden en gaan we wellicht voor de eq6 plus s100 voor rond de 600 euro.

Pluspunten

• Zet goed koffie en specialiteiten
  • veel koffie keuzes
  • design is modern (is smaak)

Minpunten

• geluid is er wel, maar niet storend
  • piano zwart is besmettelijk
  • prijzig
  • bonenbak en water opvangbank klein
  • bonenreservoir onhandig/klein

Willem J. 04-06-2023

TOP automaat

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Mijn vorige koffieautomaat was ook een Siemens, had 9 jaar trouwe dienst gedaan en 1000-den koppen koffie gezet. De nieuwe Siemens TP705R01 had ik binnen één dag nadat de vorige defect was gegaan. Ik kan deze automaat van harte aanbevelen, goeie hete koppen koffie, heel veel mogelijkheden, makkelijk in gebruik en wifi installeren icm met de Home Connect app van Siemens is heel gemakkelijk. Op de app is af te lezen wanneer de automaat toe is aan onderhoud, ontkalken, reinigen o.i.d. Ook het aantal koppen koffie, cappuccino, heet water zijn af te lezen via de app. In het waterreservoir zit een Britafilter, meegeleverd bij de automaat. Enig klein minpuntje is het beslaan van het display tijdens het zetten van de koffie, voor de rest een uitstekend apparaat en zeer zeker een aanwinst.

Pluspunten

• Goeie hete kop koffie
  • Heel veel mogelijkheden
  • Installeren Wifi in een handomdraai
  • Aanwinst in de keuken, een echte blikvanger.

Minpunten

• Display beslaat bij zetten koffie.

Denny 25-05-2023

Super mooi en strakke koffiemachine.

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Super mooie en strakke design. Ook een mooi + punt zijn de led lampjes erin als hij aan gaat of koffie aan het zetten is. Ook erg fijn is de home conect app zodat je dit apparaat op afstand kan bedienen, en ook de coffee world is top. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Strak design
  • Led licht
  • Coffee world
  • WiFi verbinding
  • Wordt geleverd met waterfilter.

i*********@g******** 23-12-2021

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik was al een tijdje toe aan een nieuw koffie apparaat dus deze test kwam als geroepen. Na wat vertraging kwam eindelijk het koffieapparaat aan bij het pakketpunt. Helaas was er wel erg ruig met de doos om gegaan dus met angst de doos los gemaakt. Gelukkig was het apparaat in orde, maar bij installatie bleek er een onderdeel los in te liggen. Na veel zoekwerk eindelijk erachter gekomen waar deze teruggeplaatst kon worden. Installatie verliep dus wat minder. Nu een aantal dagen het apparaat kunnen testen en het werkt zeer prettig. De menu's zijn helder en duidelijk en alles is gemakkelijk naar wens aan te passen. Ook smaakt de koffie erg goed! De melkvariaties zijn ook erg lekker, maar mogen iets warmer op zich. Qua reiniging is het apparaat tot nu toe erg gemakkelijk. Wel is de lekbak/afvalbak snel vol, maar opzich niet verkeerd om deze snel te legen om geen schimmel te krijgen. Kortom; tot nu toe erg tevreden!

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• kleine lekbak

dannyrenner@hotmail.com 21-12-2021

Lekkere koffie, met slimme functies

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Bij het aansluiten van de koffiemachine valt direct het grote 5 inch touchscreen op, een mooi kleurenscherm wat duidelijke informatie en instructies laat zien. De Machine neemt je tijdens het aansluiten stap-voor-stap mee in het proces.

Eenmaal aangesloten, kun je koffie zetten en wat heeft de EQ700 toch een grote keuze aan koffieproducten. 32 koffie varianten, uit 10 verschillende landen. Naast de reguliere koffie varianten als een Espresso, Doppia, Latte Macciato en een Cappuccino, kun in het menu "CoffeeWorld" o.a. kiezen voor een Italiaanse Ristretto, een Colombiaanse Cortado, een Kaapi uit Zuid-India, een Portugese Garoto en nog veel meer! Wat voor ons een belangrijk aspect in de koffiemachine is: de melk.
Aangezien hier in huis vooral Latte Macciato's en Cappuccino's voor de visite worden gezet, moet het veel en stevig schuim bevatten. Dat doet deze machine erg goed. Mooie dikke melkschuim!
Daarnaast drink ik vooral Espresso's, maar met de EQ700 heb ik regelmatig een uitstap naar de Ristretto. Heerlijke sterke koffie, alsof je je even in Italie waant. Nu de zon nog!

Maar dat is niet alles, deze machine is met Wifi en een app te bedienen. Nu lijkt dat heel onhandig, want je moet toch het kopje verwisselen en dat klopt. Toch zitten er een aantal handigheden aan. De playlist, een ideaal middel in de app om tijdens verjaardagen een lijstje op te stellen voor de visite met alle koffies, die gezet moeten worden. Vul namen in, bij de playlist en verstuur de hele lijst naar de koffiemachine. Deze gaat dan ieder kopje uit de playlist zetten en je ziet per kopje, voor wie hij is.

Daarnaast is de machine te koppelen aan Alexa en Google Home. Hierdoor kun je ook met spraak commandos versturen. Het lijkt misschien onbenullig, maar ik aak er vaker gebruik van dat ik zou denken. Als ik uit bed stap: "Alexa, tell my coffemachine to turn on", eenmaal beneden hoef ik niet meer op te starten, is de machine klaar voor gebruik. Leuke gadgets!

Deze machine vervangt bij ons de EQ6 Plus en hier waren we al zeer tevreden over. Een zeer groot voordeel van de EQ700 is de verbeterde zetgroep. Het draaimechanisme zit voortaan bovenin, waardoor het reinigen een stuk eenvoudiger is geworden! Een groter water resevoir, maar helaas wel een kleinere lekschaal. Al met al, super tevreden over het apparaat! Super veel opties, lekkere koffie en gemakkelijk in het gebruik!

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Dikke schuimlaag
  • Eenvoudig schoon te maken/houden
  • Slimme functies
  • Bediening App, Alexa en Google

Minpunten

• Relatief kleine lekbak

Nannie 20-12-2021

echt warme cappuccino

Geschreven voor: Siemens TP705R01

En dan mag je een koffieapparaat uittesten, en ik geef toe, was wat cynisch, want een warme cappuccino was mijn doel.
De machine oogt mooi strak, het design waanzinnig met het touchscreen. Je kan er van alles mee doen, zoeken naar een bekend koffierecept , maar ook de sterkte van de maling, de hoeveelheid melk of hoeveelheid totale drank kan je instellen. Zelfs mijn kleinkinderen maken met gemak chocolademelk met warme melk en schuim. Maar het belangrijkste is wel de temperatuur van de melk en van het water . Is je cappuccino dan nog niet heet, gebruik je als tip melk niet direct uit de koelkast, en dat was de tip waar door nu al mijn buren bij mij steeds op de koffie komen.
Het plan was , dat ik hem zou terug sturen na de test-tijd, maar ik hou hem lekker zelf nu, leuk kerstkado.

Daan 19-12-2021

Top espressomachine voor uitstekende koffie!

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Unboxing: Het eerste dat opvalt is dat de Siemens EQ700 stevig verpakt zit in een mooie doos. Uitpakken verloopt soepel door de instructies op de buitenkant van de doos. Bij het verder uitpakken van het apparaat dient wat folie verwijderd te worden wat een tikkie lastig los komt, de verdere installatie verliep heel soepel en binnen tien minuten stond de espresso machine op zijn plek op het aanrecht. Wat me meteen opvalt is het strakke design, ik ben fan! Naast de EQ700 wordt een koffie service set meegeleverd, hierin zit een waterfilter en een teststrip om de waterhardheid te bepalen. Helaas geen artikelen voor reinigen of ontkalken, deze zullen dus separaat moeten worden aangeschaft

Het eerste gebruik: Bij het voor de eerste keer aanzetten van het apparaat wordt je bij de hand genomen door een intuïtief menu om het apparaat gebruiksklaar te maken. Dit verloopt dan ook heel eenvoudig. Hierbij ook direct maar even de Home connect app gekoppeld met de koffiezetter zodat ook de mogelijkheden van de app verkend kunnen worden. Voor het eerste bakje koffie verken ik het menu via het mooi vormgegeven touch screen menu. Mijn keuze valt op de espresso doppio. De machine is in vergelijking met mijn oude Siemens espresso machine vrij stil en in no time is een heerlijke espresso bereid. De kwaliteit doet niet onder voor wat ik in de horeca drink.

Siemens home connect: De Siemens EQ700 beschikt over home connect. Hiermee is de machine te bedienen vanuit een app op je smartphone. Dit klinkt een beetje als een gimmick, maar ik vind het tot nu toe eigenlijk erg handig. De vele instellingen van de espresso machine zijn allemaal beschikbaar en aanpasbaar in de app, wat handig is gebleken. Ook kun je in de app eenvoudig zien hoeveel bakjes koffie je nog kunt zetten voordat je moet reinigen of ontkalken.

Voordelen: Mooi design Veel instelmogelijkheden Duidelijke menu's App bediening Groot waterreservoir

Nadelen: Touch screen registreert niet iedere aanraking, soms twee keer klikken. Geen producten voor reinigen meegeleverd.

Conclusie: De Siemens EQ700 classic is een fantastische espresso machine die een grote hoeveelheid verschillende koffievariaties geweldig kan bereiden. Het intuitieve touchscreen zorgt ervoor dat de bediening eenvoudig is en de app bediening maakt het voor mij helemaal af.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Touchscreen
  • Kwaliteit van de koffie

Minpunten

• Geen middelen meegeleverd voor reiniging

Nicole 17-12-2021

Alle koffie is naar wens af te stellen. Geweldig!

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik mocht deze machine testen en was zo tevreden dat ik hem heb aangeschaft.
Koffie kan naar wens worden aangepast (sterkte, aantal ml en hoeveelheid melk) en als favoriet worden opgeslagen, zodat je je koffie altijd drinkt hoe jij hem lekker vindt.
Het apparaat maakt veel minder geluid dan het vorige model van Siemens.
Temperatuur van de koffies met opgeschuimde melk mag wat warmer (als je melk uit de koelkast gebruikt, wordt die na het opschuimen niet heel warm). Voor mensen die hun koffie graag heet drinken kan dit een bezwaar zijn.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Koffie is naar wens af te stellen

Minpunten

• Cappuccino mag warmer

Nicole 17-12-2021

Aanrader voor de koffie- en gadgetliefhebber

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik mocht deze machine testen en was zo tevreden dat ik hem heb aangeschaft.
Het apparaat maakt veel minder geluid dan het vorige model van Siemens.

Pluspunten

• Koffie is naar wens aan te passen
  • Geen lawaai
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Cappuccino mag warmer

raymond_welmers@hotmail.com 13-12-2021

Een uitgebreide koffiemachine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TP705R01

De machine beschikt over veel koffie mogelijkheden. Je kunt door de verschillende mogelijkheden allerlei soorten koffie proberen. Ook van de visite krijgen we leuke reacties als je vraagt welke koffie ze willen om even om de tablet te kijken welke koffie te kiezen. Het gebruik van de Home Connect is erg fijn omdat je zo alle soorten koffie kunt zien. We zijn benieuwd of de app in de toekomst wellicht nog wordt uitgebreid met nieuwere soorten koffie. Het is net zoals in sommige commercials het mogelijk is om de koffie vanuit bed te zetten. De machine moet altijd eerst even spoelen. We zetten zelf altijd een leeg kommetje onder machine om het water op te vangen. Na het spoelen kun je een kopje plaatsen om de eerste koffie te zetten.
Op basis van de gekozen specialiteit gaat de machine werken. Bij de ene specialiteit is het eerst een laagje melk en daarna de koffie. Bij een andere specialiteit eerst de koffie en dan de melk.
De machine beschikt over een groot reservoir met water, waardoor je in één keer veel koffie kunt zetten. Leuke toevoeging van de koffie specialiteiten zijn dat er een afbeelding van het land in het scherm wordt getoond. Dit is leuk om te zien. Ook gaat er bij het koffie zetten een lampje branden bij de koffie uitloop.
Dit type machine beschikt over een losse uitloop voor de melk. Dit vinden we erg prettig aangezien het gemakkelijk is een pak melk hieronder te plaatsen. Er is een andere machine waarbij er melkkan kan worden aangeklikt. Dit is naar onze mening niet erg handig aangezien je dan eerste iedere keer de melk moet overgieten.
We zijn erg tevreden over deze machine en zet de heerlijkste soorten koffie met lekker melk lagen.

Pluspunten

• Vele soorten koffie mogelijk
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Prijs
  • App werkt niet altijd even snel

Ilseve 08-12-2021

Design en makkelijk

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Heerlijke koffie, snel en geen omkijken naar de schoonmaak. Fijn dat de melk rechtstreeks uit het pak kan en niet in een reservoirtje hoeft dat steeds moet worden schoon gemaakt. Jammer dat de opvangbak voor de koffieresten niet apart is van de lekbak en vrij snel vol is. We zijn inmiddels overgeschakeld op cafeïnevrije bonen omdat een van ons geen gewone koffie drinkt. Jammer dat er geen tweede toevoer is. De kinderen genieten van een zelfgemaakte chocomelk met de functie warme melk.

Pluspunten

• Mooi
  • Snel

Minpunten

• Geen invoer van decafe

Ilseve 08-12-2021

Aanwinst in je keuken

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Pluspunten

• Mooi
  • Snel

Minpunten

• Decafe invoer

Hendrikboz 07-12-2021

Kwalitatief goed apparaat met heerlijke koffie!

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Het is een heel fijn koffiezetapparaat: vooral de speciale koffies met melk zijn een groot succes. Het is een vrij groot apparaat en het malen van de bonen maakt natuurlijk wel wat geluid, maar het resultaat is goed. Je hebt voldoende keuzemogelijkheden en het apparaat werkt eenvoudig. Zonder dat je de gebruiksaanwijzing moet lezen, kun je het apparaat al gebruiken.
Het is eenvoudig schoon te maken en heeft een groot waterreservoir. Het kost iets meer tijd om koffie te zetten dan met een apparaat met capsules. Dit komt omdat het apparaat eerst doorspoelt voordat je een kopje koffie kan zetten. Dit zorgt er wel voor dat de temperatuur van de koffie direct goed is. Nadeel vind ik dat het koffiezetapparaat vrij vaak schoonspoelt, waardoor de lekbak snel vol is. We hebben er een kopje onder gezet om het water op te vangen. Al met al zijn we heel tevreden over dit apparaat, met name de gebruiksvriendelijkheid en de kwaliteit van de koffiespecialiteiten is top!

Pluspunten

• Koffiespecialiteiten met melk
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Grootte waterreservoir

Minpunten

• Opstarttijd bij een koude machine
  • Spoelt te frequent door

Dancinginthedark 05-12-2021

Heerlijke koffie uit een fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Het koffieapparaat  heeft een prachtig design,
De koffiebonen zitten goed afgesloten  in het koffiereservoir. Het venster is donkergekleurd, maar wel doorzichtig. De randen zijn voorzien van dun rubberachtig materiaal zodat de koffiebonen afgesloten en vers blijven

Veel keuze in soorten koffie dranken alle koffie dranken kunnen na eigen inzicht sterker  worden gemaakt.
Bijvoorbeeld Flat white  wist niet dat deze bestond, maar is heerlijk.  Alle  uitgeprobeerde  koffie dranken zijn heerlijk.

Via home connect , welke makkelijk is te installeren  op je mobiel, nog meer  koffiesoorten  ontdekt!

De koffiemachine  maakt weinig geluid en is stiller dan mijn andere koffiemachine van Siemens

Niet onbelangrijk, het koffieapparaat is ook goed schoon te maken. In de app kan je makkelijk vinden welk onderhoud, wanneer aan de beurt is.

Pluspunten

• 40 verschillende koffie dranken
  • Makkelijk in gebruik
  • Mooi en duidelijk display
  • Reinigt goed

Minpunten

• Melk uit koelkast minder heet

Chantalle 04-12-2021

KoffieTopper

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik heb deze koffieautomaat mogen testen en ben er erg enthousiast over!! Installeren van het apparaat verloopt soepel, gebruik wel het boekje erbij, dit geeft meer duidelijkheid met het meten van de hardheid van het water en het instellen van het filter.
Je hebt keuze uit veel koffievarianten, deze kun je aanpassen naar hoeveelheid, sterkte, hoeveelheid melk. Wanneer je melk uit de koelkast gebruikt (heel gemakkelijk steek je de melkslang in de opening) zorgt dit wel voor een lauwere koffie....
Het gedeelte waar de koffie uitkomt is in hoogte verstelbaar, erg handig voor grote en kleinere kopjes.
Het is mogelijk om je favoriete koffie op te slaan voor jezelf, maar ook voor je huisgenoten.
Het apparaat is ook te bedienen vie de Home connect app, zorg dan wel dat er een kopje onderstaat......
Het is voorzien van een groot waterreservoir en ook de lekbak is groot. Er wordt aangegeven, wanneer je deze moet legen. Alle instellingen staan op het touch display dat erg gemakkelijk te lezen en bedienen is. Het is een geweldig apparaat dat mooi staat op de aanrecht!

Pluspunten

• Groot water reservoir
  • Home Connect app

Minpunten

• Prijs
  • Melk lauw wanneer deze uit de koelkast komt

l*****************@h********** 03-12-2021

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik mocht dit apparaat testen. Het is een onwijs mooie verschijning in de keuken. De bediening en reiniging gaan super makkelijk. Na wat opstartproblemen en uitstekend contact met home connect support deze machine online kunnen verbinden. Het op afstand zetten van koffie is niet echt handig omdat de machine bij het aanzetten eerst schoon spoelt. Maar alle extra koffie varianten die hiermee beschikbaar komen is een echte verrijking. Hij zet lekkere koffie en ik ben zeer tevreden met deze machine. Een echte aanrader!

• Gebruikersgemak
  • Home connect

Minpunten

• Geen super hete melk. Wel drinkbaar

m*****************@h********** 01-12-2021

Hele fijne koffiemachine met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Siemens TP705R01

De Siemens EQ 700 classis heeft een hele mooie vormgeving. Het formaat is handzamer dan de bonenmachine die we eerst hadden. Hij is makkelijk te installeren en door middel van swipen kun je je favoriete koffie variant kiezen. Heel makkelijk te bedienen en heerlijke koffie met veel keuze mogelijkheden. Daarnaast is het schoonmaken zo gebeurd omdat de melk via een apart slangetje gaat.

Pluspunten

• Heel veel koffie variaties
  • makkelijke bediening

m*****************@h********** 01-12-2021

Bevalt heel erg goed, makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik was een van de gelukkige die deze mooie machine mocht testen, maar hij gaat niet meer terug.
Het is een hele mooie koffiemachine welke zeer makkelijk te instaleren is.
De bediening is zeer gebruiksvriendelijk en werkt door middel van swipen naar je favoriete koffie.
Door middel van het melkslangetje hoef je niet steeds de hele machine uit elkaar te halen om hem te kunnen schoonmaken. Daarnaast is de vormgeving erg mooi en neemt hij minder plaats in beslag dan onze oude machine.
Hier zijn we helemaal overtuigd en willen niet meer terug naar onze oude machine.

Pluspunten

• veel keuze
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• eerst de melk even opwarmen

zijlstra123 29-11-2021

Heerlijke koffie uit een gebruiksvriendelijke machine

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Eindelijk heb ook ik mijn Siemens volautomatische koffiemachine ontvangen! Na jaren koffie te hebben gezet met een Krups Nespresso machine, keek ik erg uit naar dit moment. De EQ700 kwam in een grote doos; het apparaat is dan ook gigantisch! Zeker in vergelijking met mijn vorige koffiezetapparaat. Na open maken en de stekker erin te hebben gedaan, werd door het apparaat precies verteld wat ik moest doen, erg handig.

Het is een erg luxe apparaat; het beschikt zelfs over een waterzuiveringsfilter en verlichting bij het zetten van het kopje koffie. Ook het slangetje voor de melk was zo geïnstalleerd. De EQ700 heeft werkelijk alle koffiesoorten en smaken die je maar kunt bedenken. Ik ben al een beetje aan het experimenteren met cappuccino's en latte's met verschillende melksoorten, de sterkte en (melk)hoeveelheid hiervan. Alles kan ingesteld worden zodat je het helemaal kunt aanpassen naar je eigen smaak. Je kunt deze keuzes opslaan als favoriet, maar het apparaat onthoud ook gewoon je instellingen van de laatste keer.

Mijn partner lust geen koffie, maar kan nu wel gewoon een theetje of Cup-a-Soup zetten met heet water vanuit het apparaat; de waterkoker kan dus wel van het aanrecht af, ideaal! Wat soms irritant is dat hij iedere keer dat je hem aanzet, gaat spoelen. Ook doet het touchscreen het niet altijd; ik moet soms wel 3x klikken voordat het scherm reageert. Dit komt misschien ook omdat het apparaat lager staat dan mijn ogen zijn, ik moet dus bukken om recht voor het scherm te staan (of een hogere tafel kopen waar die op kan staan).

Ik ga de komende tijd verder experimenteren met meerdere (internationale) koffiesoorten, ik ben heel benieuwd!

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Touchscreen werkt soms niet